Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybavení a technické řešení zastávek městské hromadné dopravy
Ludvíková, Jana ; Ludvík, Matěj (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tématem vybavení a technických řešení tramvajových zastávek, které jsou jedním z prvků osobní dopravy ve městech. Práce byla rozšířena o autobusovou a trolejbusovou dopravu. Byl zpracován katalog možných prostorových vedení městské hromadné dopravy, typů zastávek a jejich vybavení. Součástí této práce je dotazník zabývající se majetkoprávními vztahy a realizacemi zastávek v jednotlivých krajích ČR. Na základě těchto informací byl zpracován postup jak by měl projektant přistupovat k navrhování zastávek městské hromadné dopravy.
Studie prodloužení tramvajové trati do městské části Brno-Bosonoh
Hozáková, Bettina ; Kuchár, Martin (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
V štúdii sú spracované štyri varianty predĺženia električkovej trate Brno-Bosonohy, ktoré sú následne porovnané z hľadiska vplyvu na urbanizovanú mestskú štruktúru a možnosti jej adaptácie do uličných priestorov. Bakalárska práca analyzuje Územní plán města Brna a Územní studie Bosonohy, tieto dokumenty sú podkladom konceptu, ďalej definuje pojmy zásad návrhu električkovej trate a popisuje silné a slabé stránky vypracovaných variant. Súčasťou práce je taktiež návrh zastávok a slučky ako aj prípadného kruhového objazdu, cez ktorý vedie električková trať.
Tramvajová doprava jako městotvorný prvek
Csiba, Emese ; Plášek, Otto (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Tématem této bakalářská práce je popis stávajících řešení jednotlivých konstrukci v oblasti tramvajové dopravy. Jedná se o katalog možných řešení tramvajových trati a zastávek a jejich základní porovnání. Součástí práce jsou analýzy stávajících konstrukcí zastávek, vedení různých typů koleje atd. a jejich posouzení z hlediska vytvoření veřejných prostorů s tramvajovou dopravou.
Řešení nových zastávek MHD v oblasti ulic Kounicovy a Veveří v Brně
Odstrčilová, Anna ; Holcner, Petr (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší vybudování nových zastávek městské hromadné dopravy a přeložení vedení tramvajové trati s navazující novou organizací dopravy v oblasti ulic Veveří, Šumavská, Kounicova a Nerudova v Brně. Hlavním cílem návrhu je zvýšení standardu obslužnosti městskou hromadnou dopravou a zvýšení kvality pěších tras v území. Pozornost je věnována rovněž úpravě vedení individuální automobilové dopravy s cílem zklidnění komunikace na ulici Veveří, zakomponování cyklistické dopravy do návrhu a v neposlední řadě je kladen důraz na celkové zvýšení urbanistické hodnoty území. Součástí návrhu jsou vedle zastávek městské hromadné dopravy a tramvajové trati také realizace parku, vymezení zastavitelné plochy pro veřejnou vybavenost a návrh nové hromadné podzemní garáže v prostoru Akademického náměstí. Současně je brán ohled na zachování stávající zeleně a charakteru alejí a jejich případné rozšíření.
Hodnocení krajinného rázu na vybraném území
Horáková, Lenka
Diplomová práce se zabývá hodnocením krajinného rázu v katastrálním území čtyř vybraných obcí nacházejících se v bývalé těžební oblasti Rosicko-oslavanské černouhelné pánve. Literární rešerše obsahuje stručný souhrn základních pojmů a dále přehled českých i zahraničních metodik hodnocení krajinného rázu. Součástí práce je obsáhlá charakteristika zájmového území. V předkládané práci je zvolena jedna metodika hodnocení krajinného rázu, která je dále využita při vlastním hodnocení krajinného rázu ve vybraném území. Na základě vytvořeného hodnocení jsou stanoveny návrhy opatření, jež by měly nejen přispívat k ochraně krajinného rázu v zájmovém území, ale také vést ke zvýšení estetické hodnoty dané oblasti.
Úprava křižovatky Přístavní x Obvodová v Brně
Nykodým, Miloš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Jednopruhový kruhový objezd je navržen v místě křížení silnice II. třídy (Obvodová) a místní komunikace (rychlostní-A, Přístavní) v Brně. Současný stav je nevyhovující kvůli hrozícímu nebezpečí, plynoucí ze zvýšené maximální dovolené rychlosti před křižovatkou, a také kvůli autobusovým zastávkám MHD JMK, které jsou v současné době řešeny formou zastávky v jízdním pruhu místní komunikace, popř. částečným zálivem. Cílem návrhu je maximální bezpečnost účástníků provozu. Dále je důraz kladen na co nejmenší zásah do stávající zástavby, s ohledem na životní prostředí a také na estetiku prostředí.
Design zastávkového přístřešku
Velsh, Marina ; Surman, Martin (oponent) ; Rajlich, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá designem zastávkového přístřešku. Její první část analyzuje designové prvky městského mobiliáře z hlediska současnosti. Druhá část je pak věnována vlastním řešením designu. Hlavním cílem bylo navrhnout design zastávkového přístřešku, který bude splňovat ochrannou funkci proti špatnému počasí; možnost zvětšování přístřešku, díky němuž budeme mít možnost instalace zastávek v celém městě ve stejném stylu. Návrh vznikal s ohledem na estetiku, ergonomii, vyrobitelnost a další nezbytné aspekty průmyslového designu.
Průmyslová zóna Modřice - zastávky na I/52
Přikryl, Daniel ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh autobusových a železničních zastávek pro zlepšení dostupnosti hromadné dopravy do průmyslové zóny Modřice. Následné propojení zastávek a vyřešení pěších tras mezi nimi včetně bezbariérové dostupnosti.
Obnova zaniklých cest- tratí mezi Moravou a Dolním Rakouskem
Chlupová, Jana ; Matoušková, Petra (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Práce se zabývá obnovou zrušené železniční cesty mezi Hevlím a Laa an der Thaya. Obnova nádraží v Hevlíně je rozdělena na jednotlivé etapy. V první fázi se jedná o rekonverzi secesní výpravní budovy na muzeum. V další etapě proběhne vybudování nástupiště s úpravou nádražních ploch. Důležitým momentem v této fázi je vybudování zastřešení budoucí výpravní budovy, které bude fungovat jako místo pro letní kulturní akce anebo trh. Na nádraží vznikne nová funkce, která využívá potenciálu jinak volné plochy nástupiště. V poslední závěrečné etapě dostavěním obvodových stěn výpravní budovy začne stavba fungovat jako plnohodnotná zastávka. Společně s realizací mostu se obnoví propojení mezi Hevlínem a Lávou a tím i další propojení mezi Brnem a Vídní. Cílem práce je obnova sousedských vztahů mezi Dolním Rakouskem a jižní Moravou.
Design městského mobiliáře pro zastávku MHD
Velsh, Marina ; Surman, Martin (oponent) ; Karásek, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá designem městského nábytku (zastávkový přístřešek, lavička, odpadkový koš). Její první část analyzuje design prvky městského mobiliáře z hlediska historie a současnosti. Druhá část pak je věnována vlastním řešením designu. Hlavním cílem bylo navrhnout design zastávkového přístřešku, který bude maximálně splňovat ochrannou funkci proti špatnému počasí; design lavičky, která nebude dávat možnost používat ji jako „postel“ pro bezdomovce; design odpadkových košů ve stejném designovém stylu jako přístřešek a lavička. Taky bylo cílem navrhnout přístřešky různé velikosti, díky nimž budeme mít možnost instalace zastávek v celém městě ve stejném stylu. Návrh vznikal s ohledem na estetiku, ergonomii, vyrobitelnost a další nezbytné aspekty průmyslového designu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.