|
Produkty cestovního ruchu v turistických informačních centrech Posázaví
PETRŮ, Soňa
Bakalářská práce se zabývá oblastí Posázaví, vlastní šetřené území oblastí Středního Posázaví, vymezenou městy Světlá nad Sázavou a Zruč nad Sázavou. Byla provedena analýza společenských a kulturních cílů turistů v Posázaví, analýza produktů vybraných turistických informačních centër Světlá nad Sázavou, Ledeč nad Sázavou a Zruč nad Sázavou. Byl proveden marketingový výzkum formou dotazníkového šetření. Byly vytvořeny dva druhy dotazníků, jeden pro turistická informační centra a jeden pro turisty, kteří v srpnu 2006 navštívily vybraná města. Na základě dotazníků pro turistická informačním centra byly zanalyzovány produkty vybraných infocenter. Výsledky získané druhým dotazníkovým šetřením byly podkladem pro vytvoření nového produktu cestovního ruchu. Novým produktem se stal třídenní výlet, sportovní víkend v Posázaví, prodávaný jako balíček služeb.
|
| |
| |
| |
|
Zážitkový marketing a jeho role při formování produktů cestovního ruchu turistického informačního centra v Plzni
DENKOVÁ, Lenka
Cíl bakalářské práce spočívá už v jejím názvu: ,,Zážitkový marketing a jeho role při formování produktů cestovního ruchu informačního centra". Na počátku práce jsou stanoveny cíle a hypotézy práce, které jsou v závěru buď vyvráceny nebo potvrzeny. V práci jsou pak vymezeny jednotlivé pojmy, týkající se dané problematiky. Hlavní část práce je rozdělena na analýzu cestovního ruchu v Plzni a jeho perspektivy a na analýzu jednoho z nejvýznamnějších produktů cestovního ruchu. V průběhu práce byl zjištěn problém týkající se právě produktu, následující kapitola nabízí návrhy řešení tohoto problému. Velmi důležitým podkladem bylo dotazníkové šetření a schůzky s představiteli jednotlivých subjektů vystupujících v bakalářské práci.
|
| |
| |
| |
|
Produkt cestovního ruchu v turistickém informačním centru Telč
RIPPEROVÁ, Lenka
Práce analyzuje nabídku produktu cestovního ruchu v turistickém informačním centru v Telči. Charakterizuje nejvýznamnější přírodní i kulturně-historické atraktivity na Telčsku. Shrnuje výsledky dotazníkového výzkumu provedeného mezi návštěvníky Telče, jejich cíle, důvody příjezdu a také míru využívání turistického informačního centra v Telči. Na základě tohoto výzkumu je navržen nový produkt ve čtyřech variantách, který propojuje poznávací a pěší turistiku.
|
|
Produkt cestovního ruchu v turistickém informačním centru České Budějovice
KRÁLOVÁ, Miroslava
Tématem bakalářské práce je Produkt cestovního ruchu turistickém informačním centru, zvolena byla destinace Českobudějovicko. Oblast byla vybrána proto, že právě České Budějovice a jejich okolí hrají důležitou roli v cestovním ruchu Jihočeského kraje, protože nabízí návštěvníkům nepřeberné množství kulturních a přírodních atraktivit. Destinace je dobře přístupná ze severu republiky a zároveň také od našich jižních sousedů {--} Rakušanů. Čeští, ale i zahraniční návštěvníci zde naleznou malebnou krajinu, která, narozdíl od jiných, není poničena těžkým průmyslem. Setkají se zde s rozmanitými druhy rostlin a živočichů a v neposlední řadě také s osobitým folklorem s tradicemi, které místní obyvatelé po staletí dodržují. Region nabízí množství značených cyklistických a turistických stezek, což uvítají hlavně lidé preferující aktivní a zdravější styl života. Je zde nepřeberně mnoho možností provozování vodních sportů, ať už na řekách nebo rybnících. Oblíben je samozřejmě také rybolov. Cílem bakalářské práce je vystihnout významné přírodní (morfologické, klimatické, hydrologické, biologické) a společenské atraktivity na Českobudějovicku. Posoudit jejich význam pro rozvoj cestovního ruchu. Dalším cílem je provést hodnocení služeb v oblasti cestovního ruchu v Českých Budějovicích a okolí. Jde o ubytování, stravování a dopravní dostupnost. Provést výzkum nabídky produktů a služeb turistického informačního centra v Českých Budějovicích. Dále provést marketingový výzkum návštěvníků, kteří přijíždějí do Českých Budějovic. Zanalyzovat hlavní důvody jejich návštěvy, způsob dopravy, délku pobytu a poptávku po novém produktu. Na základě informací zjištěných ve výzkumu navrhnout vytvoření nového produktu pro vybraný segment turistů.
|