Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Železobetonová deska podepřená na sloupech
Hlavička, Martin ; Šulák, Pavel (oponent) ; Požár, Michal (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh a posouzení lokálně podepřené železobetonové monolitické desky. V práci se řeší výsek částí objektu, který je posuzován metodou součtových momentů a metodou konečných prvků v programu scia engineer 19.1, konstrukce je posuzována na mezní stav únosnosti a použitelnosti. Dále jsou posuzovány vybrané sloupy na okraji a vně objektu, základové konstrukce tedy hlavice pilot a schodišťové konstrukce. Výsledkem práce je zhotovení průvodní zprávy, statický výpočet a výkresová dokumentace posuzovaných konstrukcí.
Vyhodnocování úrovně stresu pilota při přistání s využitím nositelné elektroniky
Muschalik, David ; Sklenář, Filip (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na možnosti objektivního měření stresu. Jsou v ní volené parametry, které jsou vhodné pro měření běžně dostupnou nositelnou elektronikou. Stanovuje metodiku měření stresu těmito zařízeními, kterou následně ověřuje experimentem se studenty leteckých škol. Slouží jako proof of concept pro podobná měření při dalších výzkumech, nebo v leteckých školách.
Porovnání účinností řízení přesného přibližování letadla na přistání pomocí tradičních navigačních systémů s účinností navedení podle LADGPS
Válek, David ; Sklenář, Filip (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o možnostech využití technologií a prostředků satelitní navigace v civilní letecké dopravě, se zaměřením na přesné přístrojové přiblížení dopravních letounů. V práci jsou popsány tradiční systémy pro navádění letounů v konečné fázi letu, jejich vlastnosti, principy činnosti, výhody i nevýhody. Stejně tak je popsána technologie satelitní navigace i její subsystémy, které přispívají ke zvýšení přesnosti a bezpečnosti těchto naváděcích prostředků. Analýzou vlastností a účinností všech zařízení bylo dosaženo závěru, kterým by se mohla naváděcí technologie v budoucnu ubírat.
Technical Requirements for civil/military Aerodromes Air Operations
Kružlicová, Alžbeta ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
This Bachelor's thesis deals with the description of equipment for civil/military Aerodromes Air Operations. The first, theoretical part presents an overview of all legislative requirements for infrastructure, equipment and operation of airports. In the second, practical part, there are two real systems of operation for civil/military Aerodromes Air Operations - one of the Slovak Republic and one of the Czech Republic.
Železobetonová deska podepřená na sloupech
Hlavička, Martin ; Šulák, Pavel (oponent) ; Požár, Michal (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh a posouzení lokálně podepřené železobetonové monolitické desky. V práci se řeší výsek částí objektu, který je posuzován metodou součtových momentů a metodou konečných prvků v programu scia engineer 19.1, konstrukce je posuzována na mezní stav únosnosti a použitelnosti. Dále jsou posuzovány vybrané sloupy na okraji a vně objektu, základové konstrukce tedy hlavice pilot a schodišťové konstrukce. Výsledkem práce je zhotovení průvodní zprávy, statický výpočet a výkresová dokumentace posuzovaných konstrukcí.
Odlišnosti v hodnocení techniky doskoku sportovních gymnastů a parkouristů
Tecl, Vojtěch ; Chrudimský, Jan (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent)
Název: Odlišnosti v hodnocení techniky doskoku sportovních gymnastů a parkouristů Cíl: Cílem práce je porovnat kvalitu provedení doskoku sportovních gymnastů a parkouristů. Metody: Na základě expertního hodnocení dat, které jsme získali během terénního měření, jsme pomocí základních statistických metod a metodiky LESS (Landing Error Scoring System) hodnotili rozdílnosti v technice doskoku dvou skupin. Výsledky: Zjistili jsme, že technika doskoku sportovních gymnastů je odlišná od techniky parkouristů. Výsledky Mann-Whitneyova testu ukazují, že rozdíly v hodnocení techniky doskoku stanovené na hladině statistické významnosti α = 0,05 jsou statisticky významné (p = 0,04). Na základě vyhodnocení podle metodiky LESS můžeme říci, že sportovní gymnasté se prezentují vyšší kvalitou doskoku. Dosažené výsledky reflektují vývoj, obsah, a hlavně důraz na techniku doskoku a jeho hodnocení v soutěži. Klíčová slova: doskok, parour, gymnastika, technika, akrobatická příprava
Historie civilního letectví 1970-2000
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat stručný přehled historie civilního letectví v období mezi roky 1970 až 2000 a porovnat jejich výkony. Toto období je charakteristické nástupem velkokapacitních letadel a nových konstrukčních řešení. V práci je pozornost věnována jak velkokapacitním dálkovým letadlům, tak i letadlům na střední a krátké tratě. Práce je rozdělena podle doletu letadel a zvláštní kapitolu tvoří nadzvuková dopravní letadla.
Reduction in the pilot’s stress during the landing maneuver by providing accurate height information
Šplíchal, Miroslav
The article is focused on pilot stress reduction during landing by providing accurate height information. It is based on the results of the completed project TA04030510 – Assistance systems supporting the pilot’s right decisions increasing the safety of operating small civil aircraft. The landing is the most critical phase of a flight. Accidents occurring during approach and landing phases generally represent up to 40 % of all aircraft accidents. A frequent cause of these accidents is a pilot error. During project development, 112 accidents of ultralight aircraft and 152 accidents of small GA aircraft that happened from 2005 to 2015 were analyzed. In total, 48 aircraft landing-related accidents and 22 accidents in ultralight aircraft were found. Landing accidents represent 26.5% of all investigated accidents.
Vztlaková mechanizace soutěžního modelu letadla
Vrba, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na sestavení přehledu vztlakové mechanizace, a to jak na náběžných, tak i odtokových hranách, používané na modelech letadel a bezpilotních prostředcích. Stručně vysvětluje jejich princip a funkce. Popisuje postup výpočtu návrhového letového režimu pro soutěžní letoun podle specifikací soutěže Air Cargo Challenge.
Radarový výškoměr pro ultralehký letoun
Zahradník, Jiří ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se autor zabývá návrhem a částečnou implementací radarového výškoměru. V této práci je kladen důraz na modulární architekturu a proto je tento výškoměr navržen jako soubor samostatných modulů komunikujících pomocí BSD schránek. Implementace programového vybavení je v C++ a pro generování zvuku je použita knihovna PulseAudio. Dále je zde řešena bezpečnost mezivláknové fronty a zásobníku pomocí třídy implementované jako šablona pro zachování jednoduchosti a obecnosti pro další využití.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.