Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sexuální výchova jako prevence sexuálního zneužívání lidí s mentálním postižením
Strnadová, Kateřina ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
RESUMÉ Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku sexuální výchovy jako prevenci před sexuálním zneužíváním lidí s mentálním postižením. Klíčová část práce se věnuje analýze zahraničních zdrojů a analýze rozhovoru s odborníkem. Snažila jsem se zjistit, jaké jsou osvědčené metody sexuální výchovy při prevenci sexuálního zneužívání lidí s mentálním postižením a jaké podmínky je třeba zajistit pro jejich efektivní vykonávání v zařízeních sociálních služeb. Výsledky komplexní analýzy zahraničních zdrojů a názorů odborníka považuji za hlavní přínos této diplomové práce.
Analýza výuky sexuální výchovy na středních školách v Libereckém kraji
Buriánková, Lucie ; Drda Morávková, Alena (vedoucí práce) ; Šolc, Roman (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu výuky sexuální výchovy na středních školách v Libereckém kraji. Značnou část této práce tvoří dotazníkové šetření, které bylo provedeno na dvou gymnáziích, dvou středních odborných školách a na dvou středních odborných učilištích. Výzkumu se účastnili vždy žáci třetích ročníků (18-19 let). Dotazníkem byly mapovány znalosti a postoje žáků týkající se sexuální výchovy. Na základě výzkumu jsem stanovila 9 hypotéz, které jsem následně statisticky analyzovala. Ukázalo se, že žáci gymnázií mají lepší znalosti, než žáci středních odborných škol a učilišť, dále se liší znalosti mezi dívkami a chlapci. Znalosti v oblasti sexuální výchovy se ukázaly jako dobré. Učitelé věnují tomuto tématu ve výuce prostor a pokládají ho za důležité, stejně jako jejich žáci. Na druhou stranu průzkum ukázal, že žáci se v rámci této výuky nedozvědí nic nového a informace čerpají spíše z internetu. To ukazuje na důležitost zařazení sexuální výchovy spíše na základní školy. Klíčová slova: sexuální výchova, antikoncepce, sexuálně přenosné nemoci, dotazníkové šetření.
Sociální práce se sexualitou dospělých lidí s mentálním postižením v chráněném bydlení
Machová, Vendula ; Cimrmannová, Tereza (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Ve své diplomové práci zdůrazňuji důležitost sexuality pro každého člověka bez rozdílů. Sexuální zdraví je součástí celkového zdraví a je nedílnou podmínkou kvalitního života. Každý člověk, bez rozdílu, má zaručeno v České republice právo na svobodné prožívání sexuality, tak aby nebyl nikdo omezován. Sexuální práva lidem zajišťují deklarace práv, mezinárodní dokumenty i dokumenty vlády ČR. Teoreticky jsem popsala specifika sexuality lidí s mentálním postižením. Zmapovala jsem cíle, základní předpoklady a témata vzdělávání v oblasti sexuality dospělých lidí s mentálním postižením. Pro praktické využití jsem zařadila i názorné pomůcky/techniky pro sociální práci se sexualitou. Charakterizovala jsem osobnost odborníka, který se zabývá sexualitou lidí s mentálním postižením a etické zásady, kterými je povinen se při své práci řídit. Snažila jsem se srovnat zahraniční a českou odbornou literaturu. Popsala jsem metody práce se sexualitou v konkrétním Chráněném bydlení. Jako výzkumné metody, jsem pro tento účel využila analýzu interních dokumentů, hlavně Protokol sexuality a nahrávané rozhovory. Při popisu sociální práce se sexualitou, jsem vycházela hlavně z vlastní zkušenosti. Ve své diplomové práci jsem této zkušenosti využila zejména pro popis individuální případové práce, uvedla jsem dva nejkomplikovanější...
Sexuální asistentky ve veřejném diskurzu
TICHOVOVÁ, Veronika
Tato předkládaná bakalářská práce je zaměřená na postoje diskutujících na internetovém fóru www.idnes.cz k tématu sexuální asistence. Bakalářská práce je rozdělená do dvou částí: teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o sexualitě osob s disabilitou a potřebnosti sexuální výchovy, která je stále nedostačující. Dále v ní uvádím definici sexuální asistence a zavedení jejích služeb do České republiky. V praktické části se zabývám popisem metodiky samotného výzkumu, interpretací a prezentací výsledků výzkumného šetření. S ohledem na cíl této bakalářské práce a specifičnost výzkumného souboru byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie. Jako výzkumnou metodu jsem využila sekundární analýzu dokumentů. Při zkoumání jazykových prostředků diskutujících byly použity prvky diskurzivní analýzy. Cílem této bakalářské práce je analyzovat postoj diskutujících internetového fóra www.idnes.cz ke článkům sexuální asistence. Z výše uvedeného cíle jsem stanovila tyto výzkumné otázky: Je postoj diskutujících k sexuální asistenci negativní? Jsou sexuální asistentky vnímány jako prostitutky? Výzkum k této bakalářské práci probíhal v měsících leden až březen roku 2017. Z internetových stránek www.idnes.cz jsem vybírala příspěvky, které se vyskytovaly pod články sexuální asistence a které byly vhodné pro mé výzkumné šetření a pro naplnění mého cíle. Z výzkumného šetření vyplynulo pět nejčastějších kategorií. Názorově nejsilnější byla kategorie Sexuální asistentky jsou prostitutky. Následovala kategorie Odpůrci, Zastánci, Cenová nedostupnost a Pochybovači. Dalším důležitým poznatkem bylo, že i přes aktuálnost sexuální asistence je povědomí široké veřejnosti nedostatečné a částečně zkreslené chybějícími informacemi, což je do značné míry způsobeno tabuizovaností daného tématu. Práce může být použita jako podklad pro další zkoumání nebo jako zdroj informací pro širokou veřejnost.
Sexuální výchova očima dvou generací
Kothajová, Martina ; Sloboda, Zdeněk (vedoucí práce) ; Štípková, Martina (oponent)
Předkládaná teoreticko-praktická práce se zabývá problematikou sexuální výchovou v rodině a ve škole. V teoretické části představuje definici a historický vývoj pozice sexuální výchovy v České republice po roce 1948 a dále pojednává o obsahu, metodách, cílech a překážkách sexuální výchovy ve zmiňovaných institucích. V praktické části představuje pohled komunikačních partnerů a partnerek ze dvou generací na definici sexuální výchovy, průběh jejich vlastní sexuální výchovy a představy o ideálním průběhu sexuální výchovy z hlediska věku i hloubky poskytnutých informací. Výzkum ukazuje, že si pod pojmem sexuální výchova představují především ty části sexuální výchovy, které se týkají pohlavního života jedince, například rozmnožovacích orgánů, antikoncepce, pohlavního dospívání a těhotenství. Podle výpovědí komunikačních partnerů a partnerek zprostředkovává prvotní informace z oblasti sexuální výchovy především škola, avšak za ideálního zprostředkovatele považují rodinu, což poukazuje na rozdíl mezi tím, jak sexuální výchova v jejich případě probíhala, a jak by, také podle odborníků, probíhat měla. I přes trvající nedostatky sexuální výchovy v rodině i ve škole, lze při porovnání rozhovorů z hlediska generací vysledovat pozitivní trend začleňování tématu sexuální výchovy do rodinného prostředí, které je...
Sexuální výchova dětí s mentálním postižením
ČIHÁKOVÁ, Klára
Bakalářská práce je věnována problematice Sexuální výchovy dětí s mentálním postižením. Cílem práce je vypracování modelového výukového programu pro žáky 7. ročníku základní školy praktické. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do tří základních kapitol. První kapitola se zabývá vymezením pojmu mentální postižení, klasifikací a charakteristikou jednotlivých stupňů mentálního postižení a podrobněji se zaměřuje na charakteristiku osob s lehkým mentálním postižením. Druhá je zaměřena na sexualitu. Popisuje projevy sexuality, funkce sexuality a následně pak sexualitu osob s mentálním postižením. Třetí kapitola je věnována sexuální výchově, konkrétně jejím cílům, zásadám, obsahům a metodám. Praktická část zahrnuje metodiku zpracování a navržený modelový výukový program pro žáky 7. ročníku ZŠ praktické. Tuto bakalářskou práci je možné použít jako metodický materiál pro učitele při realizaci výuky sexuální výchovy na základních školách praktických.
Sexuální výchova a sexuální zkušenosti adolescentů
MEZEROVÁ, Hana
Práce se zabývá sexuální výchovou a sexuálními zkušenostmi adolescentů. Důraz je kladen na adolescenci jako rizikové období a na důležitost sexuality v životě člověka. Teoretická část zahrnuje tři tematické celky ? adolescence, sexualita a sexuální výchova. V praktické části věnuji pozornost pohledu adolescentů na tuto problematiku. Cílem práce je zjistit, jaké sexuální zkušenosti adolescenti mají a nakolik pojetí sexuální výchovy na ZŠ odpovídá jejich potřebám. Výzkum byl proveden kvantitativně mezi studenty ve věku 15-18 let. Data byla získána pomocí nestandardizovaného anonymního dotazníku. Pak byla zpracována do tabulek a grafů. Výsledky výzkumu ukázaly, že podle adolescentů není sexuální výchova na základních školách dostačující. Další výsledky nám přiblížily sexuální život adolescentů a jejich pohled na význam sexu ve vztahu.
POJETÍ SEXUÁLNÍ VÝCHOVY V ČR: VÝVOJ A SOUČASNÁ PRAXE
SATTRAN, Jan
Práce se zabývá vývojem pojetí sexuální výchovy v České republice ve státních dokumentech a v praxi. Teoretická část se věnuje vymezení základních údajů a náhledů na sexuální výchovu. Také se věnuje vývoji začleňování sexuální výchovy do českých škol. Praktická část porovnává z literatury získané údaje s výpověďmi tří odborníků angaţovaných v sexuální výchově. Práce ukazuje na přítomnost pozitivních trendů, převáţně v rámci koncepce výchovy, které jsou však částečně brzděny během přechodu do praxe.
RIZIKO PŘEDČASNÉHO ZAHÁJENÍ SEXUÁLNÍHO ŽIVOTA ŽEN
SMUTNÁ, Kateřina
Moje bakalářská práce se nazývá {\clqq}Riziko předčasného zahájení sexuálního života žen``. Tato práce má dvě části, část praktickou a teoretickou. Teoretická část popisuje anatomii a fyziologii ženského těla a jeho vývoj. Začátek pohlavního života je důležitou etapou života ženy a je ovlivněn mnoha faktory, které mohou mít kladný i záporný vliv, tyto faktory mohou být kulturní, zdravotní i sociální. Pro mladé ženy uvažující o zahájení vlastního pohlavního života je velmi důležité, aby měly dostatek informací o svém těle a procesech, které v něm probíhají, a prevenci rizik vyplývající z nevhodného chování v dospívání. Pro zdraví pohlavní život ženy je velmi podstatná dostatečná informovanost o péči o tělo a vlastní zdraví, následně i o reprodukční zdraví, důležitá je kvalitní sexuální výchova a biologie na školách spojená s mimoškolními výukovými programy pro mládež. V teoretická části jsem zároveň popsala i legislativní podmínky zahájení pohlavního života v ČR. V praktické části jsem se svým šetřením pokusila zjistit, jaká rizika mladé ženy znají a jaký mají názor na jejich prevenci. Pro své šetření jsem zvolila formu kvalitativního výzkumu, pro tento výzkum jsem vytvořila výzkumné otázky a sestavila dotazník a soubor otázek. Šetření probíhalo ve dvou kategoriích, první kategorie matek, která vyplňovala dotazník a druhá kategorie dcer, s kterou jsem vedla standardizovaný rozhovor. Snažila jsme se zjistit rozsah informací o reprodukčním zdraví a zdroje informací v této oblasti, které ženy využily. Zjišťovala jsem jaké ženy znají rizikové faktory ovlivňují pohlavní život. Na závěr práce jsem utvořila seznam příloh.
Úvahy nad systémem vyškolení pěstounských rodin v České republice
Mitlöhner, Miroslav ; Vanický, J.
Autoři se ve své stati zabývají pěstounskou péčí jako součástí systému péče o ohrožené děti. Pro zajištění odborné přípravy pěstounů je potřeba vybudovat nový systém profesní přípravy, který by vytvořil základní předpoklady pro kvalitní výkon pěstounské péče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.