Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 209 záznamů.  začátekpředchozí184 - 193dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The prevention of cyberbullying
Škunda, Patrik ; Dzurenda, Petr (oponent) ; Malina, Lukáš (vedoucí práce)
The main objective of the bachelor thesis is to create a mobile application for Android devices, which has a playful way to instruct the user about the potential dangers of the Internet and thus the prevention of cyberbullying. The first chapter is about the issue of cyberbullying, describes the characteristics, methods, tools and impacts. The next chapter describes how to protect internet user to avoid becoming a victim of cyber-bullying and advices on how to behave when the user is already a victim of cyberbullying. The third chapter is devoted to application design and implementation details. The fourth chapter describes and graphically shows the results of testing applications.
Fantastický okamžik. Na hranici reálného.
Dašková, Michaela ; Smetana, Matěj (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem navázala na téma, které jsem řešila v teoretické části. Zabývám se studiem tzv. fantastického momentu, jeho vznikem, popisem a vyvoláváním... Knížka je dokumentací mojí sběratelské činnosti a současně mých intervencí v soukromých diváku jen těžko přístupných místech mých blízkých. Kniha vychází ve 4 kusech. V ideálním případě bych ji ráda nechala vytisknout v nákladu asi 100 kusů a poskytla v galeriích k prodeji. Takto bude na několika vybraných místech v Brně k dispozici na půjčení.
Kamufláž
Ošlejšková, Petra ; Vaněk, Tomáš (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Diplomová práce pracuje s pojmy jako je intimita domova, bezpečí, řád aj. Během období od 16.1.2012 do 12.3.2012 autorka tajně vnikala do bytu svých rodičů a pomocí nenápadných intervencí narušovala zaběhnutý řád jejich domácnosti. Pozorovala tak tajně vzorce chování a pravidla, na kterých fungují její rodiče (s rodiči již nežije). Intervence vyvolaly specifickou formu vzájemné komunikace mezi autorkou a její rodinou.
Bez konkrétního názvu
Borovková, Magdalena ; Othová, Markéta (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Tématem mé práce je prostor a jeho vlivu na naše vnímání. Zajímá mě proměna vnímání místa v čase. Vytvářím drobné intervence na viditelných místech, které však mohou zůstávat bez povšimnutí. Volba konkrétních intervencí se odvíjí od vlastní zkušenosti s místem, v případě této práce se jedná o prostory školy. Usiluji o prohloubení vědomí místa a času – tady a teď a celkově vnímání toho, co je kolem nás. S prostorem a časem pracuji za využití fotografického záznamu, odrazu a proměnou úhlu pohledu. Za hlavní otázku své práce pokládám možnost a způsob zachycení určitého momentu a jeho zpětného projektování na místo.
Rozbor sil a prostředků základních složek integrovaného záchranného systému, možnosti k zásahu
Mičánková, Helena ; Rosická, Zdena (oponent) ; Šesták, Ondřej (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na rozbor sil a prostředků HZS ČR, PČR a ZZS. U každé ze jmenovaných složek IZS je vyčleněna jedna z činností, související se vzájemnou spoluprácí u mimořádné události. Jádrem práce je shrnutí sil a prostředků hlavních složek IZS. Největším problémem mobilní techniky v rámci Hasičského záchranného sboru ČR se jeví její zastaralost a potřeba postupné obnovy. V závěru práce je poukázáno na některá negativa a pozitiva v nasazení sil a prostředků včetně návrhu ke zlepšení současné situace. V příloze práce je uvedena případová studie zásahu složek IZS podle skutečné události.
Střet civilizací: Intervence vůči Islámskému státu z perspektivy teorie spravedlivé války
Havranová, Aneta ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Novotná, Yvona (oponent)
Práce se zabývá zhodnocením intervence proti Islámskému státu. Za tímto účelem je použito teorie spravedlivé války, jejíž kritéria jsou aplikována na případ intervence. Hlavním cílem práce je zodpovězení otázky, zda lze intervenci považovat za morálně ospravedlnitelnou. V první části jsou nejprve rozpracována teoretická východiska, především pak teorie spravedlivé války. Empirická část se věnuje občanské válce v Sýrii, situaci v Iráku a problematice Islámského státu. V poslední části je pak intervence zhodnocena z perspektivy teorie spravedlivé války.
Měnová intervence ČNB ve světovém kontextu
Bejdová, Markéta ; Potužák, Pavel (vedoucí práce) ; Janíčko, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá intervencí České národní banky z listopadu 2013, a to z hlediska dosavadní ekonomické teorie i praxe a také jejího opodstatnění. V první teoretické části je představena současná literatura zabývající se nulovou hranicí nominální úrokové míry z pohledu jejích základních principů, eventualit jejího předcházení a možností monetární politiky v době dosažení této hranice. Dále jsou popsány zkušenosti s dosažením nulové hranice nominální úrokové míry z Japonska a dalších států. V tomto kontextu je představena intervence České národní banky. S použitím lineárního a nelineárního Taylorova pravidla je testována hypotéza, zda byla intervence České národní banky opodstatněná. Taylorovo pravidlo je odhadnuto metodou nejmenších čtverců s použitím čtvrtletních data z ČSÚ a ČNB. Výsledky hypotézu potvrzují, což znamená, že optimální měnově-politická úroková míra měla klesnout do záporných hodnot.
Intervence v Afghánistánu: sovětská a americká zkušenost
Tzoumas, Janis ; Matějka, Zdeněk (vedoucí práce) ; Knotková, Vladimíra (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza přístupu Sovětského svazu a koalice vedené Spojenými státy k budování státu v Afghánistánu, které dnes, podobně jako v minulosti, probíhá v kontextu války proti protivládnímu odboji. Analýza budování státu v oblasti politiky, hospodářství a bezpečnosti ukazuje, že se interventi v obou případech zaměřili na budování silně centralizované vlády, přestože byl tradičně vztah venkova k ústřední vládě v Kábulu charakterizován širokou autonomií. Snaha interventů v tomto směru byla navíc provázena exportem cizorodých politických struktur a pozornost je proto věnována také otázce, do jaké míry přístup interventů k modernizaci afghánské společnosti přispěl k rozvoji neutichajícího konfliktu.
Informovanost učitelů běžných základních škol v Jihočeském kraji o problematice autismu a o poruchách autistického spektra
VOSTROVSKÁ, Marika
Tato bakalářská práce se zabývá informovaností učitelů běžných základních škol v Jihočeském kraji o problematice autismu a poruch autistického spektra. Práce je rozdělena do čtyř základních kapitol následovaných diskusí a závěrem. První kapitola se věnuje teoretickému zpracování problematiky autismu a poruch autistického spektra. Druhá kapitola zpracovává téma autismu a PAS ve školním prostředí, včetně možností intervence. Kapitoly třetí a čtvrtá obsahují metodologickou část práce. Kapitola třetí je zaměřena kvantitativně na zjišťování informovanosti a povědomí učitelů o této problematice, ale i jejich potřeb a zkušeností. Jihočeští učitelé prokazovali své znalosti, postoje a zkušenosti ohledně autismu a PAS prostřednictvím dotazníku a krátkého vědomostního kvízu. Kapitola čtvrtá je zpracovaná kvalitativní metodou a přináší analýzu rozhovoru, který byl uskutečněn se dvěma učitelkami, které pracují se žáky s autismem či PAS v běžné základní škole. Základem kvantitativního výzkumu byl dotazník pro učitele, který zjišťoval jejich povědomí o autismu a základní orientaci v problému. Vědomostní kvíz byl zaměřen na detailnější zjišťování znalostí a autismu a PAS u dotyčných učitelů. Tato práce stanovila pět základních hypotéz s podhypotézami, které byly testovány z několika hledisek, a tou byla délka praxe učitele, specificky odborné vzdělání respondentů, velikost školy a zkušenost s žáky s autismem. V obsáhlém testování bylo podpořeno šest subhypotéz, které mimo jiné vykazují, že na informovanosti učitelů se podílí místo působení (tedy velikost školy) a že předcházející zkušenost s žáky s autismem výrazně podporuje pozitivní postoj k jejich integraci. Stejně tak zkušenost s žáky s autismem vykázala vyšší zájem na dodatečném vzdělávání v problematice. Kvalitativní část práce se zabývá analýzou rozhovoru se dvěma konkrétními učitelkami, které pracují každý den s žáky s autismem a poruchami autistického spektra. Zjišťuje jejich konkrétní zkušenosti s autistickými žáky, jejich znalosti, vzdělání, ale i problémy a potřeby, které tito učitelé mají v komunikaci s těmito žáky.
Komentář ke změnám francouzské ústavy ze dne 21. července 2008: Studie č. 1.193
Pulda, Jan
Ústava francouzské Páté republiky byla přijata 4.října 1958 a od data svého přijetí byla osmnáctkrát novelizována. Poslední zásadní novelu se podařilo přijmout na Kongresu obou komor francouzského parlamentu dne 21.července 2008. Práce popisuje nejzásadnější ústavní změny ke kterým došlo po 21. červenci 2008: jde o novelu, která byla silně prosazována novým francouzským prezidentem Nicolasem Sarkozym s tím, že hlavním cílem návrhů jeho administrativy byla institucionálni modernizace Páté republiky. Prezident Sarkozy za tímto účelem zřídil komisi již v červenci 2007, tedy krátce poté co se ujal svého úřadu. Komise pro ústavní změny byla řízena Edouardem Balladurem, bývalým předsedou vlády, komise sestávala především z ústavních právníků a politiků. Výsledkem práce bylo popsaní nejdůležitějších posunů v pravomocích a změnách vztahů mezi prezidentem, parlamentem a vládou v paragrafovém znění spolu se stručným přehledem k samotnému projednávání a posléze přijetí ústavních změn. Dále pak práce hovoří o změnách v postavení opozice v parlamentu a změnách týkajících se legislativního procesu spolu s vlastním projednáváním zákonů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 209 záznamů.   začátekpředchozí184 - 193dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.