Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 181 záznamů.  začátekpředchozí172 - 181  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prekoncepty vybraných biologických jevů a dějů u žáků základních škol.
PAZOUROVÁ, Martina
V diplomové práci byl zjišťován obsah prekonceptů z oblasti biologie u žáků 6. a 8. ročníků základních škol, respektive u žáků stejného věku (primy a tercie) nižších gymnázií. Pro jejich šetření byla vybrána dvě stěžejní vzdělávací témata, a to problematika fotosyntézy a trávení a trávicí soustavy. Prekoncepty skupin respondentů odpovídajícího si věku a jejich shoda s očekávanou cílovou znalostí byly analyzovány a porovnávány.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému vzdělávání žáků 4. - 5. tříd ZŠ
KRÁTKÁ, Štěpánka
Anotace Diplomová práce je zaměřena na problematiku a následně diagnostiku prekonceptů k technické výchově. Teoretická část je rozdělena do několika tematických celků, které se vztahují ke konstruktivisticky pojaté výuce, k prekonceptům a technické výchově na 1. stupni ZŠ. V praktické části byla pomocí dotazníků zjišťována afektivní a kognitivní úroveň žáků u jednotlivých prekonceptů. Následně bylo vyhodnoceno orientační určení stupně zastrukturování u jednoho prekonceptu, za použití metody kognitivního mapování. Respondenti byli žáci 4. a 5. tříd ZŠ Grünwaldova v Českých Budějovicích.
Narativní psychoterapie a její využití v případech poruch osobnosti s projevy agresivního chování
BUBENÍK, Miroslav
Práce se zabývá aplikací narativního přístupu při terapeutické práci s klienty, u nichž byla stanovena diagnóza emočně nestabilní osobnost nebo disociální porucha osobnosti s projevy agrese. Teoretická část popisuje základy a východiska systemické konstruktivistické psychoterapie a narativního přístupu jako jednoho z hlavních nástrojů v této psychoterapeutické praxi. Dále se zabývá rozborem některých vědeckých psychologických pohledů na agresi, které se často v různých obměnách v terapii vyskytují. Praktická část představuje na případových studiích základní prvky narativního přístupu s dílčími technikami externalizace, personifikace a dekonstruktivního naslouchání, jejichž používáním je podněcován proces změny klientova původního dominantního příběhu, zasaženého agresí, na nový příběh, ve kterém klient přestává být součástí problémového systému a za pomoci nově objevených zdrojů získává schopnost vnímat sebe sama jako jedince schopného eliminovat vliv agrese jako cizorodého prvku a pozitivně ovlivňovat svůj život.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému a přírodovědnému vzdělávání žáků 4. třídy ZŠ
MLÝNKOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá problematikou vybraných prekonceptů z technické výchovy a přírodovědného vzdělávání. V teoretické části byla přiblížena témata související s problematikou vzdělávání, konstruktivismem, prekonceptů, technickou výchovou a přírodovědným vzděláváním na základní škole. V praktické části byla zjišťována míra zastrukturování prekonceptů pomocí dotazníků, jejichž obsahem jsou nedokončené věty a posuzovací škály a kognitivní mapy. Výzkumným vzorkem byli žáci čtvrtých tříd ze základních škol v Libáni a v Jičíně. Zmíněnými metodami, dotazníkovou metodou a kognitivními mapami, byly pro kvantitativní a kvalitativní oblast z technické výchovy a přírodovědného vzdělávání zjištěny, vyhodnoceny a zpracovány údaje o prekonceptech a jejich zastrukturování.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ
BRODSKÁ, Petra
Závěrečná diplomová práce se zabývá problematikou diagnostiky prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ. Teoretická část je zaměřena na problematiku žákova pojetí výuky, konstruktivistickou didaktikou a jejím významem pro vzdělávání, obsahem technického vzdělávání na prvním stupni základních škol a metodami sběru a vyhodnocování kvantitativní a kvalitativní diagnostiky se zaměřením na danou problematiku. Praktická část se zabývá zjišťováním úrovně zastrukturování zkoumaných pojmů u respondentů výzkumu jednak v rovině afektivního vnímání a zároveň v rovině kognitivního vnímání. Byl použit kognitivní dotazník, formou nedokončených vět, škálový dotazník pro afektivní úroveň vnímání a kognitivní mapy. Výzkumu se zúčastnili žáci 5. tříd základních škol v Suchdole nad Lužnicí, Horní Stropnici a Chlumu u Třeboně, u kterých byla pomocí dotazníků zjišťována úroveň zastrukturování zkoumaných pojmů. Získané výsledky byly zpracovány z hlediska kvalitativního i kvantitativního s ohledem na mou budoucí profesi.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému vzdělávání žáků 4. a 5. tříd ZŠ
MEŠKANOVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá problematikou a diagnostikou vybraných prekonceptů technické výchovy. V teoretické části byla přiblížena teorie konstruktivismu, žákova pojetí učiva, prekonceptů, metod sběru dat a obsahutechnického vzdělávání na základní škole. Praktická část reprezentuje míru zastrukturování prekonceptů pomocí dotazníků a pomocí kognitivních map. V praktické části jsou uvedeny informace o provedeném výzkumu, zpracování jeho výsledků a následné vyvozené závěry Výzkumným vzorkem byli žáci 4. a 5. tříd ZŠ Králův Dvůr.
Připravenost studentů učitelství přírodopisu a biologie na interaktivní konstruktivistické vyučování s využitím prekonceptů žáků
KOLČAVOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá připraveností studentů učitelství přírodopisu a biologie na vyučování s užitím konstruktivistického přístupu, konkrétně práce s prekoncepty žáků. Zjišťování připravenosti proběhlo prostřednictvím dotazníků zadaných vzorku 160 respondentů ze 4 fakult připravujících učitele v lednu až dubnu 2010. Odpovědi respondentů byly kategorizovány a hodnoceny kvalitativně i kvantitativně. Bylo zjištěno, že většina respondentů se s pojmy ?konstruktivistické vyučování?, ?konstruktivismus? a ?prekoncepty.? během studia nesetkala nebo si to nepamatuje. Zatímco význam pojmu ?konstrukitivsmus? znala nebo dokázala odhadnout téměř polovina z dotazovaných, význam pojmu prekoncepty znala nebo dokázala odhadnout jen necelá čtvrtina respondentů. Šetřením věcného obsahu znalostí souvisejícího s tématikou fotosyntézy a trávení v podobě modelových prekonceptů bylo zjištěno, že v rovině odborných znalostí jsou respondenti na práci s prekoncepty při výuce této tématiky víceméně připraveni.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 4. a 5. tříd ZŠ
DAVÍDKOVÁ, Lucie
Práce se zabývá diagnostikou vybraných prekonceptů (surovina, modelovací hmoty, textilní materiály, energie, technika) u žáků 4.a 5. tříd ZŠ a snaží se navrhnout nové učební strategie předmětu Praktické činnosti tak, aby výuka technické výchovy byla co nejefektivnější. Teoretická část je zaměřena na vývoj osobnosti, vzdělání, různá pojetí výuky, roli učitele, charakteristiku prekonceptů a jejich diagnostiku a dále na technickou výchovu a její vymezení v Rámcovém vzdělávacím programu. V praktické části uvádím informace o provedeném výzkumu, zpracování jeho výsledků a vyvozené závěry.
Perspektivy rozšiřování Evropské unie: případová studie - Turecko
Humplíková, Kateřina ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Faturová, Marie (oponent)
Práce se zabývá možným rozšířením Evropské unie o Turecko a to zejména případnými dopady tureckého členství na jednotlivé členské státy a Evropskou unii jako celek. Hlavní smysl práce spočívá v přiblížení aspektů, které jsou kromě plnění přístupových kritérií klíčové pro rozhodování Evropské unie. Práce nejdříve představuje proces přijímání nového státu do Evropské unie a podmínky, které každý stát musí splnit, dále analyzuje přínos potenciálního tureckého členství očima konstruktivistů a racionalistů a na závěr uvádí pohled jednotlivých členských států a některých vysokých státních představitelů. Cílem bylo dokázat, že rozhodující pro přijetí Turecka do Evropské unie není jen splnění stanovených kritérií, ale také přínos takového kroku jak pro jednotlivé členské státy, tak pro Unii jako celek.
Ćeské národní zájmy
Cvetler, Martin ; Rataj, Jan (vedoucí práce) ; Prorok, Vladimír (oponent)
Zmapování soudobých pohledů na obsah českých národních zájmů a jejich realizaci u hlavních subjektů české politické a akademické scény. Definice českého národního zájmu a způsoby realizace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 181 záznamů.   začátekpředchozí172 - 181  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.