|
Jednofázový asynchronní motor s pomocnou fází
Vácha, Pavel ; Lapčík, Josef (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou dnes ve světě čím dál více využívaných jednofázových asynchronních motorů. Jejím cílem je shromáždit informace o tomto typu motoru a jeho výpočtu. Obsahem první části je teoretická analýza jednofázového asynchronního motoru a způsoby získání záběrného momentu. Praktická část obsahuje základní schéma výpočtu jednofázového asynchronního motoru s pomocnou fází a zpracování demonstračního příkladu výpočtu jednofázového motoru konkrétních parametrů dle navrženého postupu. V závěru je celý postup vyhodnocen.
|
|
Měření hodnot R, L, C na komponentech zadaného el.obvodu
Pokorný, Marek ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Veselka, František (vedoucí práce)
Cílem této práce je informovat čitatele o možnosti a vlastnostech měřícího přístroje 7600 Precision LCR Meter a dále pak o měření paramerů R,L,C na komponentech elektrického stoje ,zvláště pak na kluzných kontaktech,s kterými tato práce seznamuje a jak jsou jejich parametry důležité pro správnou funkčnost elektrického stroje v němž jsou instalovány.Osnova práce vychází hlavně z manuálu k přístroji 7600 Precision LCR Meter a dále pak z publikace Kluzný kontakt v elektrických strojích - Doc. Veselka, Doc. Chmelík.
|
|
Okružní křižovatka na Vojáčkově náměstí v Prostějově
Škorík, Jan ; Soldán, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je zpracování projektu na úrovni dokumentace pro umístění stavby okružní křižovatky na Vojáčkově náměstí v Prostějově. Současný stav tvoří světelně řízená křižovatka silnic II/150 a III/44934. V rámci práce bylo prověřeno několik variant a pro vybranou variantu bylo v rámci projektu zpracováno kapacitní posouzení. Pro výsledný tvar nově navržené křižovatky, který je technicky zpracován, je doložena textová a výkresová dokumentace v souladu se všemi právními a technickými normami.
|
|
Úprava křižovatky silnic I/55 a II/432 u Hodonína
Pěknica, Martin ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh variant úpravy průsečné křižovatky silnic I/55 a II/432 především z hlediska kapacity a bezpečnosti na ní. V první části práce bylo provedeno měření a vyhodnocení intenzit na stávající křižovatce, ze kterých bylo poté kapacitně porovnáno několik variant a dvě vyhovující byly vybrány pro další zpracování. Pro druhou část práce byla vybrána jedna varianta úpravy křižovatky (kosodélná mimoúrovňová křižovatka) která byla zpracována jako projekt pro dokumentaci pro stavební povolení.
|
|
Lipůvka – spirálová okružní křižovatka silnic I/43 a II/379
Patočka, Miroslav ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce navazuje na předchozí práce zpracované na Ústavu pozemních komunikacích FAST VUT zabývající se úpravami silnice I/43 Brno – Svitavy. V souladu s územním plánem obce Lipůvky je navržena stavební úprava stávající provizorní třípaprskové okružní křižovatky s jedním pruhem na okružním pásu na čtyřpaprskovou turbo okružní křižovatku typu „vajíčko“. Křižovatka silnic I/43 a II/379 se v podmínkách stávajícího stavu v období ranních špiček všedních dnů a páteční a nedělní odpolední špičky vyznačuje rozsáhlými kongescemi, proto je rovněž provedeno kapacitní posouzení navržené křižovatky a porovnání se stávajícím stavem. Výstavba čtvrtého paprsku křižovatky je motivována jednak plánovaným rozšířením obytné zástavby a vznikem průmyslové zóny na jihozápadním okraji obce a jednak záměrem přeložit krajskou silnici II/379 mimo souvisle zastavenou oblast obce. Silnice I/43 tvoří významnou dopravní tepnu severně od Brna, proto je zřejmá snaha o eliminaci tzv. úzkých hrdel na její trase. Součástí práce je i teoretický úvod zabývající se navrhováním turbo okružních křižovatek v zahraničí.
|
|
Návrh rekonstrukce poškozeného koryta toku Rusavy v obci Rusava
Zelíková, Gabriela ; Bajza, Rostislav (oponent) ; Uhmannová, Hana (vedoucí práce)
Návrh rekonstrukce poškozeného koryta toku Rusavy v obci Rusava Úkolem práce je posoudit stávající kapacitu a navrhnout rekonstrukci koryta toku Rusava v ř. km 26,000 – 28,230. Zájmový úsek je veden intravilánem obce Rusava. Obec se nachází ve Zlínském kraji. Po povodni v červenci 2011 vznikly na opevnění koryta velké škody. Stávající stav je posouzen na základě vlastní pochůzky území. Kapacita koryta je vypočtena v programu HEC-RAS 3.1.3. Na základě posouzení stavu stávajícího koryta toku je navržena jeho rekonstrukce a také jsou zpracovány návrhy nových objektů na toku.
|
| |
|
Parkovací garáž u Fakultní nemocnice v Brně Bohunicích
Pučálka, Radoslav ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
V diplomové práci je vypracován návrh vícepatrové parkovací garáže v areálu Fakultní nemocnice v Brně Bohunicích z důvodu nedostačující kapacity parkovacích stání. Cílem práce je vytvoření dostatečného množství parkovacích stání, která by vyřešila deficit parkovacích ploch a napojení se na ulici Jihlavská. Parkovací garáž je situována na jižní straně areálu Fakultní nemocnice a zajišťuje pěší napojení do nemocnice. Parkovací garáž by měla sloužit jak pro pacienty a návštěvníky, tak i pro zaměstnance nemocnice. Diplomová práce zohledňuje řešení terminálu VHD Nemocnice Bohunice a pro pacienty a návštěvníky nemocnice také navrhuje nemocniční park.
|
|
Úprava křižovatky silnic I/23 a II/602 u Ostrovačic
Friedel, David ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešena úprava stávající úrovňové křižovatky silnic I/23 a II/602 u Ostrovačic v Jihomoravském kraji. Jedná se o průsečnou křižovatku, ve které je hlavní komunikace čtyřpruhová, směrově rozdělená. Je místem častých dopravních nehod. Obsahem diplomové práce jsou výstupy z dopravního průzkumu provedeného pro tyto účely, vyhodnocení nehodovosti, kapacitní posouzení 5 variant dispozičního řešení křižovatky s podrobným komentářem a ze všech těchto dílčích částí vycházející výkresová část. První úprava je nízkonákladová, změna spočívá pouze v jiném vodorovném a svislém dopravním značení. Druhá úprava je přestavba na spirálovou okružní křižovatku.
|
| |