Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Křižovatky etické výchovy v kontextu České republiky a Německa
Kubíčková, Ruth ; Vogel, Jiří (vedoucí práce) ; Veverková, Kamila (oponent)
Křižovatky etické výchovy v kontextu České republiky a Německa Crossroads of the Ethical Education in the Context of the Czech Republic and Germany Ruth Kubíčková Cílem diplomové práce je zmapovat vývoj, proces konsolidace a současnou podobu implementace etické výchovy do vzdělávací soustavy České republiky a Německa a zároveň tak potvrdit tezi a poukázat na fakt, že hodnotová výuka a výchova, včetně jejího úzkého provázání s výukou náboženskou a duchovní dimenzí obecně, tvoří integrální součást systému školního vzdělávání, která podstatným způsobem ovlivňuje formování mravního uvědomění a kompetencí jedince a potažmo tak celé společnosti. První kapitola se zabývá uvedením do dosud ne zcela ustálené odborné terminologie pojící se s etickou výchovou, která je stěžejní jak pro spolupráci interdisciplinární tak mezinárodní. Z kapitoly druhé, věnované utváření systému morálních hodnot, vyplývá, že vedle rodiny, vrstevnických skupin a vlivů makroprostředí je to právě škola, která sehrává v morálním a charakterovém vývoji jedince podstatnou úlohu. V souladu s představenými stádii postupného upevňování morálního uvědomění dítěte, je možno na něj v rámci školy výchovně působit a záměrně tak podporovat žádoucí sociální interakce vedoucí k prosociálnímu chování, stejně jako schopnost samostatného etického...
Kritérium náboženské neutrality jako aktuální otázka při zavádění nových vzdělávacích projektů do českých škol
Brožová, Jana ; Šubrová, Anežka (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem Kritérium náboženské neutrality jako aktuální otázka při zavádění nových vzdělávacích projektů do českých škol je zprostředkovat pohled na tyto projekty z hlediska posouzení jejich náboženské neutrality. Pro účel práce byly vybrány čtyři vzdělávací projekty - náboženská výchova, etická výchova, program Waldorfská škola a cvičení podle Systému Jóga v denním životě. Bakalářská práce je rozdělena do třech základních oblastí. První část je věnována českému konfesnímu právu a legislativní úpravě výuky náboženství. V druhé části budou představeny jednotlivé vzdělávací projekty a jejich realizace v České republice, včetně posouzení jejich náboženské neutrality. Třetí oblastí je porovnání výše uvedených vzdělávacích projektů se zkušenostmi pedagogů v sousedních zemích.
Možnosti rehabilitace dětského tištěného časopisu v době digitálních médií
JEŽKOVÁ, Blanka
Tato diplomová práce je tvůrčím projektem, který si klade za cíl vytvoření modelového časopisu pro děti mladšího školního věku, který by dětského čtenáře co nejkomplexněji kultivoval. Obsah tohoto časopisu vychází z předchozí teoretické analýzy potřeb dětí a počítá s jejich sociokulturním specifikem- soužitím s digitálními technologiemi. Na tyto formulované požadavky se následně snažím v práci nalézt odpovědi v podobě současných pedagogických trendů a s jejich využitím v praxi pak podávám návrh konkrétního produktu, který tyto jevy reflektuje.
Etická výchova ve druhém období prvního stupně základní školy
ANGEROVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá problematikou zavádění doplňujícího oboru etické výchovy do osnov ZŠ. Práce je zaměřená na 2. období (4. 5. třída) základní školy, které definuje RVP ZV. Teoretická část práce se věnuje vysvětlení výchozích koncepcí etické výchovy, především R. R. Olivara, na kterého navazoval L. Lencz. Dále se zabývá možnostmi zavádění etické výchovy do ŠVP a analýzou očekávaných výstupů etické výchovy ve druhém období ZŠ. Jádro tvoří aplikační část, ve které je zpracována část očekávaných výstupů vzdělávacího oboru Etická výchova pro 2. období. Cílem bylo ukázat učitelům, kteří začínají s etickou výchovou, jak je možné naplnit hodiny.
Hodnotový systém žáka na 1. stupni základní školy
Šlapánková, Petra ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Název Hodnotový systém žáka na 1. stupni základní školy Anotace Diplomová práce se zabývá hodnotovým systémem žáků 1. stupně základní školy. Stručně charakterizuje pojem hodnota z hlediska různých vědních disciplín a popisuje proces jeho utváření, dále se zabývá pojmem hodnotový systém. Zabývá se vlivem prostředí na utváření hodnotového systému žáků a mapuje současný stav učiva týkajícího se této problematiky. Praktická část poukazuje prostřednictvím dotazníkového šetření na aktuální stav hodnotové orientace dětí ve spojitosti s experimentem prováděným pomocí lekcí dramatické výchovy. Klíčová slova hodnoty, hodnotový systém, morální chování, etická výchova, utváření hodnot, dramatická výchova v procesu ovlivňování hodnotové orientace
Etický aspekt v předškolním vzdělávání
JAROŠOVÁ, Hana
Smyslem práce je poukázat na význam cílené etické výchovy v mateřské škole a zjistit, jaký vliv na rozvoj etických postojů dětí může mít práce s příběhy. V teoretické části je popsán morální vývoj dítěte předškolního věku. Představeny jsou nejvýznamnější psychologické koncepce morálního vývoje, zvláště Piagetova a Kohlbergova. Teoretická část dále přibližuje postavení Etické výchovy v našem systému vzdělávání, její hlavní principy a výchovný program. Praktická část popisuje a reflektuje vzdělávací program založený na příbězích s etickým obsahem. Program byl zrealizován v křesťanské třídě mateřské školy a může být inspirativní pro práci v předškolním vzdělávání. Některé z příběhů budou využity při tvorbě metodiky Etické výchovy pro mateřské školy.
Etická témata v předškolním vzdělávání
SVITÁKOVÁ, Alena
Práce je zaměřená na problematiku etického vzdělávání v českých mateřských školách a na prvním stupni škol základních. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy, charakterizován předškolní a mladší školní věk z hlediska psychologického a z hlediska vývoje mravního. V následujících kapitolách se práce věnuje historickému vývoji mravní výchovy na školách od Jana Amose Komenského po současnost. Metodická část popisuje cíle a metody etické výchovy definované podle Pavla Vacka ve srovnání s Prof. PhDr. Zdeňkem Matějčkem, CSc. Dále se zaměřuje na témata etické výchovy podle R: Roche Olivara a využitelností etické výchovy při naplňování klíčových kompetencí dětí podle "Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání". Záměrem výzkumu je dotazníkové šetření a zjištění, do jaké míry je podle respondentů etická výchova důležitá a jaká témata vidí pedagogové pro děti a žáky jako nejvíce přínosná. Z výsledků je dobře patrné, že současní pedagogové považují etickou výchovu za důležitou, ale cíleně s ní většinou nepracují. Za nejdůležitější témata považují ty, jež vedou děti k prosociálnímu chování.
Environmentální výchova jako součást etické výchovy
HOUDKOVÁ, Isabela
Práce se zabývá environmentální a etickou výchovou, jejich vývojem a místem v českých kurikulárních dokumentech. Zaměřuje se na vztah výchovy k péči o životní prostředí a výchovy etické, konkrétně pak na poměr faktografických údajů a etických hodnot v koncepci environmentální výchovy českého základního školství. Charakterizuje způsoby profesní přípravy pedagogických pracovníků v oblasti environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty, možnosti dalšího vzdělávání koordinátorů EVVO a zájem o tuto problematiku ze strany českých škol.
Etická výchova na základní škole Orbis-Pictus
TOMÁŠOVÁ, Veronika
Práce se zabývá etickou výchovou a pojmy, které s ní souvisejí. Navazuje na konkrétní církevní základní školu Orbis-Pictus, která s etickou výchovou pracuje. První část se zaměřuje na výklad pojmů a jejich provázanosti, stav předmětu etické výchovy u nás a pokrok, kterým se posouvá. Postavení učitele a jeho předpoklady pro učení předmětu Etická výchova. Druhá část se zaměřuje na církevní základní školu Orbis-Pictus, na její práci s etickou výchovou a na Projekt Otevřeno.
Výtvarné činnosti jako cesta k prosociální výchově dětí ve volnočasových aktivitách
BAČÁKOVÁ, Jaromíra
Práce se zabývá rozvojem prosociálního chování dětí ve volnočasových aktivitách za využití výtvarných činností. První teoretická část se zabývá základními pojmy, jako je etika a morálka, morální výchovou, jejími metodami, cíli i tím, jak se vyvíjí morální myšlení v dětském věku. Větší prostor je věnován koncepci prosociální výchovy prof. R. Roche Olivara, ze které vychází praktická část. Tvořivost a její rozvíjení jsou předmětem další kapitoly, ve které je vymezena výtvarná tvorba a motivace hrou, jenž je přiměřená dětem mladšího školního věku, pro které je projekt určen. Praktická část přibližuje zařízení volného času s charakteristikou Domu dětí a mládeže v Dačicích, kde byl projekt realizován. Jednotlivé výtvarné činnosti jsou doplněny cíli, použitým materiálem, postupy, zvolenou motivací a zakončeny vlastní reflexí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.