Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam českých skladatelů 2. poloviny 18. století
Žáková, Lucie ; MRÁZKOVÁ, Giedre (vedoucí práce) ; SPURNÝ, Vojtěch (oponent)
Tématem mé diplomové práce je hudba 18. století a význam českých skladatelů v evropském kontextu. Na začátku práce jsme uvedeni do historických souvislostí, kde je stručně nastíněna politická a společenská situace, hovoříme o postavení hudebníka tehdejšího světa a jeho uplatnění, dále poukazuji na českou hudebnost a její význam pro evropský klasicismus. V dalších kapitolách se zabývám hudebním prostředím na české půdě, českými kantorskými rody a významem zámeckých kapel u nás. Kapitola následující pojednává o české emigraci, hudebních centrech a institucích Evropy a dalších důležitých událostech 18. století. Osmou kapitolou se dostáváme k typům skladeb v období klasicismu a jejich uplatnění. V závěrečné kapitole číslo 9 se detailněji zabývám čtyřruční tvorbou pro klávesové nástroje v 18. století, konkrétními skladateli, hudebními příklady z čtyřruční tvorby a v samém závěru se podělím o svoji vlastní zkušenost se čtyřruční hrou na klávesové nástroje
Orchestr Národního divadla
Vovsová, Helena ; MALÝ, Lubomír (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Magisterská práce se zaměřuje na Národní divadlo v Praze od jeho znovuotevření v roce 1883 do současnosti, tedy do sezony 2011/2012. Seznamuje s jeho orchestrem a významnými hudebními osobnostmi, s jeho dirigenty a členy a upozorňuje na významné body v tomto období. Prvních 10 kapitol mapuje postupně jednotlivé historické éry a tvorbu významných hudebních osobností, které v ND působily. 11. kapitola se soustředí na současný stav v divadle a jeho vedení . 12.kapitola je velmi rozsáhlá a obsahuje dva rozhovory.
Houslový koncert L. van Beethovena a jeho interpretace
Štajnochrová, Adéla ; MATOUŠEK, Bohuslav (vedoucí práce) ; Willi, Barbara Maria (oponent)
Práce se zabývá houslovým koncertem Ludwiga van Beethovena, jeho interpretací a proměnami přístupu ke skladbě v průběhu dvou set let hudebního vývoje. Je rozdělena do čtyř kapitol a zpracovává nejprve informace o vývoji houslové techniky a interpretace přelomu 18. a 19. století, přičemž se opírá o dobové prameny. Poté zkoumá osud koncertu po jeho prvním provedení a zmiňuje reakce kritiky a jeho první interprety. Další kapitoly obsahují srovnání edic notového materiálu z různých období a krajin vzniku a posléze nahrávek koncertu od nejstarších po nedávno vzniklé. Součástí práce je i live nahrávka koncertu autorkou a orchestrem Musica Florea pod vedením Marka Štryncla.
Dílo vybraných osobností počátků dějin hudební teorie v českém jazyce
Hruška, Viktor ; HAVLÍK, Jaromír (vedoucí práce) ; Štědroň, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá počátky dějin české hudební teorie. Je podán přehled vývoje hudební teorie u nás od založení Univezity Karlovy do založení konzervatoře v Praze (tedy mj. osobnostem Václava Philomatha, Jana Blahoslava, Jana Josquina, Tomáše Baltazara Janovky a Jakuba Jana Ryby). Její druhá část je věnována osobnosti Karla Slavoje Amerlinga, svérázného hudebního teoretika a filozofa.
Vznik a vývoj českého národního symfonického orchestru
Khomenko, Igor ; UNTERMŰLLER, Karel (vedoucí práce) ; PĚRUŠKA, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Českým národním symfonickým orchestrem. První kapitola popisuje okolnosti vzniku tohoto tělesa, především se zabývá vznikem firmy ICN Polyart, který přímo souvisí se vznikem ČNSO. Kapitoly následující se pak věnují vývoji a působení orchestru, od založení v roce 1993 až do současnosti. V těchto kapitolách podrobněji pojednávám o koncertní činnosti orchestru, jmenuji místa, kde ČNSO v průběhu let vystupoval a také zmiňuji dirigenty a sólisty, kteří se těchto koncertů účastnili. V krátkosti představuji zakladatele orchestru Jana Hasenöhrla, věnuji se i osobnostem šéfdirigentů: Zdeňka Košlera, Paula Freemana a Libora Peška. V rozsáhlé příloze předkládám abecední soupis všech nahraných cd, který jsem získal přímo z kanceláře ČNSO.
Současné cesty k umělecké hře na kytaru.
Vrtiška, Vojtěch ; RAK, Štěpán (vedoucí práce) ; ZELENKA, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá základními technickými a psychologickými předpoklady pro dosažení umělecké hry na kytaru. Způsob řešení technických otázek je nastíněn z hlediska historického i současného. Práce obsahuje srovnání metod A. Segovii a S. Tennanta s mým osobní zhodnocením. V případě hrací pozice a techniky pravé a levé ruky uvádím vlastní postřehy a náměty.
Vývoj violy na území Sovětského svazu od 20.století po současnost
Chernoklinov, Ilia ; PĚRUŠKA, Jan (vedoucí práce) ; MALÝ, Lubomír (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je vývoj violy na území Sovětského svazu od 20. století po současnost. Práce je rozčleněna do čtyř kapitol. První kapitola je věnována formování violové interpretace v hudební kultuře 20. století. V jednotlivých podkapitolách jsou popisovány role violy v hudbě 20. století, významní představitelé a repertoárově-žánrové charakteristiky. Druhá kapitola pojednává o rozvoji sovětské violové školy. V jednotlivých podkapitolách jsou uvedena jména a biografie zakladatelů sovětské violové školy, její historie a vývoj. Třetí kapitola se zaměřuje na violový repertoár v ruské hudbě. Jednotlivé podkapitoly popisují roli violy v orchestru, ve skladbách sovětských skladatelů a v nové hudbě konce 20. století. Poslední čtvrtá kapitola odhaluje osobnost Jurije Bašmeta. V jednotlivých podkapitolách je popisováno tvůrčí spojenectví se skladateli a je hodnocen vývoj soudobé violové hudby.
Houslařský rod Dvořáků
Petrásek, Daniel ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; PETRÁŠ, Miroslav (oponent)
Tato práce pojednává o slavném českém houslařském rodě Dvořáků a všeobecně o vývoji houslařství na území dnešní České republiky. Text je rozdělen do tří kapitol. Těžištěm práce je druhá kapitola, která je věnovaná všem čtyřem členům houslařského rodu Dvořáků. První část popisuje historický vývoj a tradici houslařství na našem území. Zároveň se snaží objasnit z jakých kořenů Dvořákové vzešli, na co navazovali, co za sebou zanechali a jaký je jejich samotný vliv na dnešní houslařství. Poslední kapitola spojuje umění houslařské a interpretační, ty spolu úzce souvisí a dávají význam jedno druhému. Cílem práce je připomenout houslařství jako plnohodnotný umělecký obor, jenž naši houslaři povznesli na nejvyšší úroveň.
Tradiční a soudobá hudba Kazachstánu 2. poloviny 20. století na příkladech tvorby současných autorů
Khinkov Aitbayeva, Nargiza ; FILAS, Juraj (vedoucí práce) ; KURZ, Ivan (oponent)
Tato práce pojednává o tradiční a soudobé hudbě Kazachstánu zejména ve 2. polovině 20. století. Cílem nebylo pouze poukázat na dva rozdílné světy skladatelů folkloristů a akademiků, ale vyzdvihnout predevším ty skladatele, u kterých většinou dochází k propojení prvku těchto odlišných stylů. Ve své práci predkládám generační rozdělení skladatelů podle různých muzikologů, které doplňuji o svou vlastní generační tabulku, která není pouhým sloučením publikovaných přehledů, ale je rozšířena o novou generaci. Mimoto se vybraným autorům věnuji detajlněji a tyto poznatky dokládám na příkladu děl zvolených skladatelů. Zejména analyzuji skladby těch autorů, kteří se liší jak hudebním stylem, tak hudebním jazykem, a predevším odlišnými názory v metodách komponování skladby.
Vývoj tradiční korejské hudby se zaměřením na strunné nástroje
Kim, Sang-A ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Kim, S. Vývoj tradiční korejské hudby se zaměřením na strunné nástroje, Praha, 2014 Diplomová práce. Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta. Cílem práce je popsat vývoj korejské hudby od roku 220 př. n. l až do současnosti. Zaměřuji se na hudební styly a nástroje v průběhu korejské historie. Soustředila jsem se převážně na strunné nástroje, které jsou podrobně popsány ve čtvrté části této práce a na charakteristiku a proměny jednotlivých hudebních stylů. Dále se tato práce zabývá historickými souvislostmi a objasňuje tak vliv královských dynastií na vývoj korejské hudby. Výsledky této práce poskytují jasný přehled o celkovém hudebním vývoji tradiční korejské hudby od počátků až po nástup hudby klasické.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.