Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zahraniční rozvojová spolupráce ČR
Salačová, Aneta ; De Castro, Tereza (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Světová ekonomika se nachází v době globalizace a téma rozvojové spolupráce je v současné době velmi diskutovanou problematikou. První část práce je zaměřena na vymezení teoretický pojmů. Ve druhé části popisuji vývoj zahraniční rozvojové spolupráce České Republiky, věnuji se aktérům české rozvojové spolupráce a v neposlední řadě rozděluji zahraniční rozvojovou spolupráci České Republiky na multilaterální a bilaterální. Ve třetí kapitole analyzuji různé projekty české rozvojové spolupráce na příkladu Zambie a pomocí dedukce odhaduji perspektivy dalšího vývoje rozvojové spolupráce České Republiky a Zambie.
Millennium Development Goals fulfilment in Zambia
Kašuba, Jakub ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Sejkora, Jiří (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na analýzu dosaženého pokroku při plnění Miléniových cílů rozvoje v Zambii. První kapitola popisuje události, které předcházeli vytvoření agendy Miléniových cílů rozvoje, a sumarizuje celosvětový pokrok při plnění cílů. Druhá kapitola umísťuje Zambii do kontextu světové ekonomiky, charakterizuje Zambii z ekonomického a demografického hlediska a poukazuje na hlavní problémy Zambie. Třetí kapitola se pak věnuje analýze dosaženého pokroku při plnění Miléniových cílů rozvoje v Zambii, přičemž se zaměřuje speciálně na cíle související se zdravím.
Vliv cestovního ruchu na socio-ekonomický rozvoj Zambie
Soukopová, Pavla
Cílem této bakalářské práce je prezentovat a analyzovat rozvoj cestovního ruchu v Zambii. První část je zaměřena na literární rešerši v otázce cestovního ruchu. Stručně shrnuje jeho historii, následně porovnává definice pojmů s cestovním ruchem souvisejícím z hlediska různých autorů. Zasazuje cestovní ruch do rámce přírodních, politických i kulturních podmínek důležitých pro jeho rozvoj a následně hodnotí jeho celkové dopady. Druhá část, vlastní práce, se zaměřuje na situaci cestovního ruchu v Zambii. V úvodu kapitoly je poskytnuta deskripce státu z hlediska geografického, administrativního, politického uspořádání a přírodních předpokladů. Navazuje část, kde jsou podrobně analyzovány socio-ekonomické souvislosti a dopady cestovního ruchu, a to hlavně z pohledu jeho příspěvku k HDP. Návštěvnost Zambie, speciálně přírodního dědictví, enormně během posledního desetiletí narostla a s tím rostou i výdaje turistů a následně příjmy místních podnikatelů a i konečný příspěvek k hrubému domácímu produktu Zambie.
Hodnocení kvality vzdělávacího systému v Zambii
Šmidrová, Lenka
Šmidrová, L. Hodnocení kvality vzdělávacího systému v Zambii. Případová studie ko-munitní školy v Kashitu. Bakalářská práce. Brno, 2014. Cílem bakalářské práce je analyzovat podmínky vzdělání v Zambii. V první části práce jsou popsány faktory ovlivňující stav zambijského školství. Další část je zaměřena na komunitní vzdělání v Zambii a na fungování komunitní základní školy v Kashitu, New Renato. Také jsem zjistila zapojení dané školy do projektů. Zaměřila jsem se i na to, jakým způsobem vzdělání ovlivňuje život zdejších obyvatel. Cílem je zhodnotit vzdělání v Zambii a vytvořit metodiku pro hodnocení kvality partnerské školy. Získané informace jsou závěrem diskutovány a zhodnoceny.
Vyhodnocení hospodaření v porostech Pinus oocarpa ve vztahu ke krajině distriktu Choma, Zambie
Rosa, Ondřej
Pinus oocarpa je jedním z nejčastěji pěstovaných nepůvodních druhů produkčních dřevin v Zambii. Na základě dat získaných opakovaným měřením vysazených plantáží Pinus oocarpa, z nichž některé byly v průběhu vývoje vystaveny působení regulovaných požárů založených za účelem odstranění stařiny, porovnat výškové a obvodové přírůsty sledovaných porostů a vystihnout vliv požáru na tuto dřevinu. Analýzou letokruhů stanovit roční přírůsty vzorků odebraných v dospělých porostech v různých částech distriktu. Jejich porovnáním se pokusit vystihnout vliv požárů na přírůst stromu a přírůst porovnat s výsledky z jiných světových lokalit. Cílem práce je stanovit růstovou dynamiku druhu v oblasti a zhodnotit vhodnost zvoleného pěstebního managementu sledované dřeviny v této oblasti. Cílem práce je potvrdit, či vyvrátit předpoklad negativního vlivu opakovaných požárů na vývoj porostů Pinus oocarpa.
Humanitární fotografie - prodej nebo svědectví
BUCHAROVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá problematickou humanitární fotografie z hlediska procesu otherizace, a to na příkladu epidemie cholery v Zambii v roce 2010. Práce je postavena na kvalitativní metodice(konkrétně případové studii, analytické generalizaci). V práci argumentuji, že každá humanitární fotografie nutně obsahuje "dokumentující" a "prodávající" aspekty, neboť na jednu stranu vypovídá ve prospěch lidí v nouzi a dokumentuje určitou realitu a na druhou stranu je že zkoumám je jejím účelem získat další peníze pro poskytování pomoci, ale i udržení autority dané organizace a pracovních míst zaměstnanců.
Microfinance: Development Aid Tool
Klačková, Zuzana ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Černá, Iveta (oponent)
Mikrofinance ve dvacátém století prošly revolucí, kdy se počet mikrofinančních institucí exponenciálně rozrůstal po celém světě. Předpokládá se, že mikrofinance jsou jedním z účinných nástrojů boje proti chudobě. Předkládaná práce: Mikrofinance jako nástroj rozvojové pomoci zkoumá, jestli mikrofinanční instituce ve Rwandě, Tanzanii a Zambii se mimo poskytování úvěrů zabývají také konkrétními preventivními opatřeními, které vedou k potírání malárie. Teoretická část je zaměřena na definici a přiblížení problematiky mikrofinancí, rozvojové pomoci a malárie. Praktická část zkoumá problematiku malárie ve třech zemích, analyzuje jejich mikrofinanční trh a konkrétní mikrofinanční instituce.
Využití prvků alternativní pedagogiky Maria Montessori pro děti ulice v Zambii
ŠIMEČKOVÁ, Veronika
Využití prvků alternativní pedagogiky Marie Montessori pro děti ulice v Zambii Disertační práce ?Využití prvků alternativní pedagogiky Marie Montessori pro děti ulice v Zambii? je věnována problematice vzdělávání zranitelných dětí a ?dětí ulice? v Zambii. Autorka v úvodu teoretické části představuje Zambii jako takovou a poté v jednotlivých kapitolách představuje její hlavní problémy, ze kterých podrobně rozebírá chudobu, onemocnění HIV/AIDS a jeho vliv především na děti. Blíže se pak věnuje úskalí zambijského vzdělávání, představuje jeho hlavní znaky a v závěru kapitoly se poté věnuje konkrétnímu rozdělení zambijského školství. Vzhledem k tomu, že autorka v rámci svého působení v Zambii zjistila, že je zde vzdělávání velice neefektivní z důvodu nedostatečného finančního zajištění a neefektivity vyučování, zaměřila se právě na tuto problematiku. Dále se věnovala oblasti dobrovolnictví a jeho zákonitostem. Zranitelné děti a ?děti ulice? lze chápat jako jeden z mnoha důsledku chudoby v Zambii. Rozdělují se na ?děti ulice? a děti žijící na ulici. Rozdíl v těchto dvou skupinách je zásadní a to, že děti ulice tráví svůj volný čas na ulici a druhá skupina, na ulici žije. V závěru teoretické části představuje alternativní pedagogiku Marie Montessori, kde uvádí její nejdůležitější a nejzákladnější principy, prvky a konkrétní oblasti učení. Ve výzkumné části představuje výsledky ve vztahu k jednotlivým cílům disertační práce, které si na počátku stanovila a následně získala a v rámci výzkumu, který absolvovala v letech 2006 ? 2009 v Zambii, kde se zabývala realizací výuky a volnočasových aktivit pro zranitelné děti (OVC/ orphans and vulnerable children) a ?děti ulice? z preventivně sociálního projektu edukačních a volnočasových aktivit v compaundu (chudinské čtvrti) Kalingalinga. Pro naplnění výzkumné části autorka zvolila čtyři cíle. Prvním cílem bylo zjistit, zda lze využít některé prvky pedagogiky Marie Montessori pro výuku a volnočasové aktivity zranitelných dětí (OVC/Orphans and vulnerable children) a dětí ulice (?Street children?), druhým cílem bylo vytvořit metodické listy a pomůcky, které budou přizpůsobeny vnitřní kultuře země a sociálnímu statutu dětí. Třetím cílem bylo vytvořit vhodné volnočasové aktivity pro děti ulice, které budou opět korespondovat s povahou dětí. Čtvrtým cílem bylo vylepšit spolupráci, koordinaci a kooperaci mezi stážisty, kteří odjíždí do Zambie z důvodu účelnosti sociálního projektu. Jednou ze součástí této kapitoly jsou také metodické listy pro práci s těmito dětmi, které na základě svých zkušeností autorka vytvořila. Všechny cíle autorka naplnila a prokázala, že lze využít prvky alternativní pedagogiky Marie Montessori při vzdělávání a tvorbě volnočasových aktivit zranitelných dětí a ?dětí ulice?.
Kvalita života u "street children" v Zambii
DAŇHELKOVÁ, Pavlína
Tématem mé bakalářské práce je Kvalita života u "street children" v Zambii. Pojmem "street children" jsou označovány děti, které vyrůstají na ulici. "Street children" jsou většinou sirotci po rodičích, kteří jim zemřeli na HIV/AIDS nebo jsou oběťmi chudoby. "Street children" představují vysoce rizikovou skupinu dětí. Dlouhodobě žijí na ulici, přespávají v opuštěných domech, živí se žebráním, krádežemi, pouličními službami a prodejem nejrůznějšího zboží. Nevzdělávají se, mají zdravotní problémy, častá je i závislost na drogách a prostituce. Odhaduje se, že dnes žije v celé Zambii okolo 1,5 milionů dětí na ulici. V hlavním městě Lusace jich žije nejvíce (okolo 75 000). V bakalářské práci jsem použila kvantitativní i kvalitativní výzkum, metodu dotazování a nestandardizovaných rozhovorů. Základním souborem pro výzkum byly {\clq}qstreet children`` v Lusace. Výběrový soubor tvořilo 55 respondentů ze skupiny {\clq}qstreet children``, kterou jsem porovnávala s výzkumem PhDr. Jolany Ročňové se stejně početnou skupinou dětí žijících v rodinách. Kvalitativní výzkum probíhal formu nestandardizovaných rozhovorů a pomocí sekundární analýzy dat získaných z načerpaných praktických zkušeností. Cílem bakalářské práce bylo zhodnocení kvality života u "street children" v Zambii, zmonitorování výskytu nejčastějších společensky nežádoucích jevů, zjištění škály problémů (tělesné činnosti, citových projevů, sociálních aktivit a školní činnosti) u "street children" v Zambii {--} Lusace a porovnat je se srovnávací skupinou dětí žijících v rodině. V práci byly stanoveny následující hypotézy. Hypotéza číslo 1: Kvalita života "street children" je negativně ovlivňována specifickými problémy (zdravotní, sociální, citové projevy, školní činnost) dětí ulice. Hypotéza číslo 2: "Street children", v porovnání s dětmi vyrůstajícími v rodině, vykazují nižší kvalitu života. Podle výsledků šetření se hypotézy potvrdily a domnívám se, že cíl práce byl splněn.
Adopce na dálku zambijských dětí
ŠAREŠOVÁ, Veronika
Má diplomová práce na téma Adopce na dálku zambijských dětí má výzkumný charakter. Tato práce je rozdělena do dvou částí, skládajících se z části teoretické a části praktické. Teoretická část je rozložena do devíti kapitol. První kapitola popisuje historii a současný stav Zambie. Druhá kapitola je zaměřena na vývoj osobnosti, zejména v souvislosti se vzděláním. Třetí kapitola popisuje aktivity organizace UNICEF, její zaměření a cíle. Čtvrtá kapitola se zabývá OSN a mezinárodními dokumenty obsahujícími lidská práva. Pátá kapitola řeší oblast na vzdělání a jeho význam v životě jedince. Šestá kapitola přibližuje zambijský školský systém a jeho strukturu. Sedmá kapitola se zaměřuje na projekt Adopce na dálkuŇ. Osmá kapitola se soustředí na organizace, jež realizují projekt Adopce na dálku v Zambii. Devátá kapitola je rozšířena o další organizace, které tento projekt realizují.Praktická část má výzkumný charakter. Cílem diplomové práce bylo zmapovat projekt Adopce na dálku, postoj české veřejnosti k tomuto projektu. Na základě tohoto cíle byly stanoveny tři hypotézy. V první hypotéze předpokládám, že česká veřejnost vnímá projekt Adopce na dálku jako prospěšný,ale nevěří v účelné využití finančních prostředků. V druhé hypotéze předpokládám, že při výběru dětí do tohoto projektu neexistuje žádná diskriminace z hlediska kmenové příslušnosti, rasy a náboženství. Třetí hypotéza předpokládá, že zambijské děti mají zájem o vzdělání a proto vnímají tento projekt jako prospěšný pro jejich budoucí život. Pro potvrzení nebo vyvrácení hypotéz jsem použila metod dotazníku a rozhovoru. Dotazník byl určen pro zambijské děti a veřejnost České Republiky. Rozhovor byl prováděn se zaměstnanci jednotlivých organizací realizujících projekt Adopce na dálku. Celkem bylo rozdáno 170 dotazníků. Návratnost byla 100%.Hypotézy jsou analyzovány na konci praktické části. V závěru jsou shrnuty poznatky z teoretické a praktické části. Poslední části jsou zahrnuty přílohy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.