Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití technického konopí do kosmetiky proti akné
Žáčková, Kristýna ; Kovalčík, Adriána (oponent) ; Němcová, Andrea (vedoucí práce)
Konopí patří mezi významné rostliny s dlouhou průmyslovou tradicí. Jeho první využití však bylo původně v léčitelství. V medicíně se uplatňuje především díky obsahu mnoha biologicky aktivních látek, jako jsou kanabinoidy. Tato práce se zabývá využitím konopí v kosmetice proti akné. V teoretické části je pozornost zaměřena především na charakterizaci konopí a jeho aktivní látky. Další kapitoly se pak věnují kosmetickým přípravkům a samotnému akné, tedy i bakterii Propionibacterium acnes, která se podílí na jeho průběhu. V rámci experimentální části byly charakterizovány extrakty dvou odrůd konopí setého (Finola a Bialobřežské) z hlediska přítomnosti antioxidantů a kanabinoidů. Dále byly připraveny kosmetické přípravky s obsahem konopných extraktů zahrnující kompletní čistící řadu pro aknózní pleť, zároveň byly pořízeny i podobné komerční produkty. U kosmetických přípravků a extraktů byl sledován jejich inhibiční účinek proti Propionibacterium acnes. Dále byl testován i Micrococcus luteus, Escherichia coli a Candida glabrata. Z dosažených výsledků plyne, že extrakty sušeného konopného květu obsahují největší množství účinných látek, mají tedy i vyšší antioxidační a antimikrobiální účinek. Výskyt jednotlivých kanabinoidů se lišil především v závislosti na odrůdě. Všechny konopné extrakty působily proti grampozitivním bakteriím, u kosmetických přípravků byl účinek již nižší. Nicméně bylo prokázáno, že konopí má antibakteriální účinek.
Identifikace mikroorganismů v kosmetických výrobcích s obsahem probiotik
Langová, Denisa ; Španová, Alena (oponent) ; Trachtová, Štěpánka (vedoucí práce)
Probiotické výrobky jsou nedílnou součástí současného trhu. Mezi výrobky obsahující přidané probiotické kultury se řadí také kosmetické výrobky. První část práce se zabývá testy na schopnost přežití bakterií v prostředí prezervačních látek, které jsou v kosmetických výrobcích obsaženy. Pro tyto testy byly použity sbírkové kmeny bakterií rodu Lactobacillus. Další část práce se zabývá izolací bakteriální DNA z probiotických kosmetických výrobků Ryor, Yoghurt of Bulgaria, FeminaMed a Lactovit Activit, a to v kvalitě vhodné pro amplifikaci v PCR. DNA byla izolována metodou fenolové extrakce a magnetickými nosiči. Přítomnost bakterií byla prokázána rodově a druhově specifickými PCR Lactobacillus. Byla provedena optimalizace druhově specifické PCR pro identifikaci Lactobacillus pentosus. Druhová identifikace byla v souladu s údaji deklarovanými výrobci.
Oganizace výroby a kvality v podniku
KISSOVÁ, Beáta
Cílem diplomové práce s názvem "Organizace výroby a kvality v podniku" bylo posoudit, jak podnikové řízení a organizace napomáhají dodržovat kvalitu výroby. Byl představen proces výroby dvou vybraných produktů, postup výrobního toku a zázemí výroby ve vybraném podniku. Dále bylo popsáno řízení kvality u vybraných výrobků včetně náležitostí a norem, které jsou nezbytné při výrobě kosmetických produktů. Na základě zjištěných nedostatků byla navržena opatření ke zlepšení systému řízení kvality.
Charakterizace kosmetických disperzí odstředivým analyzátorem
Tumová, Šárka ; Bokrová, Jitka (oponent) ; Doskočil, Leoš (vedoucí práce)
Kosmetické přípravky jsou v dnešní době hojně využívané. Nejčastěji se setkáváme s emulzními produkty, které mohou podléhat procesům vedoucím ke snížení fyzikální stability. Výsledkem je mimo jiné zkrácení doby použitelnosti přípravku či snížení jeho účinnosti. V kosmetické praxi jsou tedy prováděny testy, pomocí nichž se sleduje fyzikální stabilita produktů. Testů je několik druhů a provádí se za různých podmínek. Tato bakalářská práce je zaměřena na sledování fyzikální stability vzorků kosmetických produktů pomocí analytické odstředivky LUMiSizer a pomocí běžně prováděných postupů v kosmetickém průmyslu nebo výzkumu. Cílem je porovnat jednotlivé výsledky a ověřit vhodnost využití přístroje LUMiSizer pro zrychlené stanovení fyzikální stability kosmetických produktů. Pomocí přístroje LUMiSizer byla sledována stabilita vzorků v čase a vliv teploty na stabilitu vzorků. Dále byly provedeny cykly zmrazení-tání a byla aplikována konvenční metoda hodnocení stability. V rámci práce byla také zjišťována účinnost testu stability dle literatury. Přestože výsledky získané pomocí přístroje LUMiSizer plně neodpovídají výsledkům konvenční metody, byl přístroj na základě výsledků dalších provedených experimentů a informací získaných od výrobců používaných vzorků hodnocen jako vhodný nástroj pro posouzení stability vzorků. Přesto se pro přesnější hodnocení stability vzorků doporučuje aplikovat i další metody.
Věrnostní systém Beauty Institutu Lancome
Nováková, Šárka ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Marádová, Lucie (oponent)
Cílem této práce je zhodnotit věrnostní systém Lancôme Beauty Institutu a zjistit pomocí dotazníkového šetření spokojenost zákaznic s nabízenými výhodami a popřípadě navrhnout možnosti vylepšení systému. V teoretické části jsem se zaměřila na obecnou definici spokojenosti zákazníka a péči o něj. Důležitým bodem je získávání, vytváření a udržování zákazníků, které vede až k vytváření věrnosti. Pro pochopení věrnostního systému, který využívá Lancôme Beauty Institute, je potřeba se seznámit také s obecnými principy marketingu, které jsou základem pro fungování veškerých pravidel pro vytváření, udržování a motivování současných i potenciálních zákazníků. V praktické části popisuji fungování věrnostního systému Lancôme Beauty Institutu, jaké byly etapy jeho vývoje, kdy k nim došlo a jaké byly důsledky změn ve věrnostním systému. Pro zjištění spokojenosti zákaznic s věrnostním systémem a jeho hlavních nedostatků jsem ve své diplomové práci využila dotazníkového šetření -- data jsem sebrala, třídila a provedla jejich analýzu.
Analýza přepravního zajištění logistického řetězce společnosti Schwan Cosmetics CR, s.r.o.
Štefánková, Lenka ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Štika, Václav (oponent)
Diplomová práce zpracovává teoretické poznatky odborné literatury na vývoj logistiky, její význam pro podniky 21. století a její integraci do logistických řetězců. Pojednává o outsourcingu, jeho provádění, výhodách a nevýhodách a formách spolupráce, které se pokouší nedostatky outsourcingu odstranit. Práce popisuje faktory spolupráce s externími poskytovateli a zmiňuje hodnocení kriterií volby poskytovatelů. Pozornost je věnována požadavkům na optimalizaci výběru přepravních služeb a je uveden benchmarking jako model řízení kvality. Druhý oddíl práce se zabývá praktickým provedením analýzy přepravního zajištění logistického řetězce společnosti Schwan Cosmetics CR, s.r.o.
Význam mladých spotřebitelů na trhu aktivní kosmetiky
Brudňáková, Petra ; Bílková, Jana (vedoucí práce) ; Vorlíčková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce pomocí nástrojů marketingového průzkumu odhaluje význam mladých spotřebitelů na trhu aktivní kosmetiky. Jaký vztah mají mladí spotřebitelé ke kosmetickým přípravkům? Jak vnímají lékárnu, jakožto specifický distribuční článek pro prodej aktivní kosmetiky? Jakým marketingovým nástrojům důvěřují a jaké značky je nejvíce oslovují? Spokojený zákazník a loajální zákazník je ten, kterému se dostává toho, čeho žádá. Cílená marketingová koncepce právě na tento segment bude tedy i díky zvyšující se konkurenci na trhu nezbytná.
Analýza positioningu značek na českém trhu dekorativní kosmetiky
Seidelová, Lucie ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Řiháček, Zdeněk (oponent)
Globální kosmetický trh každoročně dosahuje silného růstu v absolutním i relativním vyjádření. Předpovědi jeho dalšího vývoje jsou velmi pozitivní, hovořící o možném pokoření hranice $300 mld. v roce 2011, což by představovalo 16% růst za pětileté období. Pro oblast rychloobrátkového spotřebního zboží jsou to vysoké hodnoty, které jsou mimo jiné faktory odrazem rostoucího světového bohatství a stále zvětšujícího se důrazu spotřebitelů na svůj vzhled. Tato diplomová práce analyzuje kosmetický trh a jeho sekci, trh dekorativní kosmetiky z hlediska faktorů makroekonomických, demografických a spotřebních, přispívajících k modelování tohoto sektoru. Zároveň nastiňuje nové trendy v této oblasti s odkazy na nejmodernější příklady v praxi, a to jak globálně, tak se zaměřením na Českou republiku. Jejím hlavním výstupem je analýza positioningu značek, která čerpá z pozorování a dotazování českých spotřebitelek na základě vlastního výzkumu.
Analýza marketingové strategie Divize luxusních výrobků společnosti L´Oréal v ČR
Broncová, Daniela ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Karlíček, Miroslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat a analyzovat marketingovou strategii Divize luxusních výrobků společnosti L´Oréal v ČR. Na tomto příkladu uvádím specifika trhu luxusní kosmetiky a odlišnosti marketingu v této oblasti. Diplomová práce obsahuje a popisuje vývoj trhu s luxusní kosmetikou, současné trendy a faktory, které trh ovlivňují. Dále prezentuje nejvýznamnější společnosti, věnuje se historii a prezentaci společnosti L´Oréal, představuje i jejího největšího konkurenta, společnosti LVMH. Dále analyzuje marketingovou strategii všech značky obsažené v portfoliu Divize luxusních výrobků společnosti L´Oréal.
Hodnocení marketingového mixu v přímém prodeji kosmetiky
Rybářová, Alice ; Mottlová, Libuše (vedoucí práce) ; Vránková, Gabriela (oponent)
Práce popisuje přímý prodej jako jednu z možných alternativ distribuce kosmetických produktů. Specifika této distribuční cesty se odrážejí i v tvorbě marketingového mixu společností. Práce se věnuje všem jeho složkám ? výrobku, ceně, distribuci i komunikaci. Důraz je kladen hlavně na spotřebitelský úhel pohledu. Praktická část je věnována situaci na českém trhu v přímém prodeji kosmetiky, zejména pak společnosti Oriflame, jejíž marketingový mix je detailně popsán, zhodnocen a jsou uvedena doporučení ke zlepšení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.