Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 208 záznamů.  začátekpředchozí164 - 173dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řízení CNC frézky
Cedrych, Jan ; Petyovský, Petr (oponent) ; Macho, Tomáš (vedoucí práce)
V práci jsou rozebrány možnosti modernizace řídícího systému frézky MAHO MH 500 C s přihlédnutím k současnému stavu stroje, k předpokládanému využití a k finančním možnostem. Práce se dále zabývá propojením stávajícího elektrického vybavení stroje s novým řídicím systémem. Navržená koncepce umožňuje plynulé obrábění ve třech osách a pozicování otočného stolu.
Řídicí systém malé laboratorní větrné elektrárny
Borski, Roman ; Bok, Jaromír (oponent) ; Šlezingr, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou měřicího a řídicího systému pro malou větrnou elektrárnu DS 300. Účelem tohoto systému je sběr provozních dat elektrárny, zejména měření dodávaného výkonu a práce a jejich následná archivace. Dále dochází k rozšíření řídicích funkcí, které poskytuje měnič dodávaný výrobcem elektrárny, zejména o možnosti dálkového odstavení elektrárny. Vytvořený systém je založen na platformě CompactRIO, jejíž software je vytvořen v prostředí LabVIEW.
Uživatelské rozhraní pro divadelní řídicí systém
Kobza, Lukáš ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je technické vybavení divadelní scény. Je zde nabídnut přehled o jevištní technice a jejím řízení a také přehled o uživatelských rozhraních. Konkrétním cílem pak bylo vytvořit nové uživatelské rozhraní pro řídicí systém horní i dolní mechanizace jevištního zařízení se zaměřením na možnosti aplikace v distribuovaných řídicích systémech s více ovládacími stanovišti.
Automatizace v divadelní jevištní technologii
Bartovičová, Slavomíra ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Táto práce se zaobírá vizualizací divadelního jeviště. Popisuje jevištní techniku, jednotlivé komponenty a jich činnost a způsob jejího řízení a pohybu. Přibližuje pojem modelování a simulace, protože vizualizační software simuluje pohyb komponent. V rámci téhle práce byl implementován vizualizační software. Jeho návrh a implementace je popsaná v této práci.
Řídicí systém divadelní scény s grafickým rozhraním
Ševcovic, Jiří ; Španěl, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením řídicího systému divadelní scény. Systém je postaven na technologii průmyslových počítačů a dokáţe manipulovat s divadelními zařízeními, například propadlem. Asynchronní motor a počítačem řízený frekvenční měnič se pouţívají spolu s různými senzory. Toto řízení se provádí přes CANopen protokol a software napsaný pomocí Control Webu.
Využití moderních metod zvyšování spolehlivosti pro implementaci řídicího systému
Szurman, Karel ; Mičulka, Lukáš (oponent) ; Kaštil, Jan (vedoucí práce)
U leteckých řídicích a kritických systémů je nutné zaručit minimální úroveň odolnosti vůči poruchám a jejich vysokou spolehlivost. Na elektronické součástky těchto systémů působí nežádoucím vlivem okolní podmínky prostředí a to hlavně kosmické záření. V práci jsou popsány nejčastější typy poruch polovodičových součástek a zařízení spolu s moderními metodami, kterými lze zvýšit odolnost systému proti těmto poruchám a jeho celkovou spolehlivost. Jsou uvedeny aspekty návrhu leteckého systému vzhledem k jeho konečné certifikaci a způsoby, jakými lze posoudit jeho bezpečnost. Práce popisuje návrh a implementaci řídicího systému CAN sběrnice pro platformu FPGA, který využívá protokolu CANAerospace. Vytvořený systém je dále vylepšen pomocí TMR architektury. Odolnost proti poruchám obou verzí systému je otestována prostřednictvím SEU frameworku, jenž umožňuje za pomocí částečné dynamické rekonfigurace generovat SEU poruchy přímo do designu běžícího v FPGA.
Vizualizace a uživatelské rozhraní pro řídicí systém divadelního jeviště
Kobza, Lukáš ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou modelování a 3D vizualizace. Rovněž obsahuje přehled technického zařízení divadelního jeviště a jeho řízení, s důrazem na interakci s obsluhou a uživatelské rozhraní. Hlavním předmětem pak je vyšetření možností využití technologie 3D vizualizace v řízení jevištní techniky a následně návrh a implementace aplikace pro 3D vizualizaci jeviště za účelem zvýšení přehlednosti a bezpečnosti obsluhy divadelního řídicího systému.
Data Acquisition and Control System of Hydroelectric Power Plant Using Internet Techniques
Sattouf, Mousa ; Přikryl, Hynek (oponent) ; Richter, Aleš (oponent) ; Skalický, Jiří (vedoucí práce)
Hydropower has now become the best source of electricity on earth. It is produced due to the energy provided by moving or falling water. History proves that the cost of this electricity remains constant over the year. Because of the many advantages, most of the countries now have hydropower as the source of major electricity producer. The most important advantage of hydropower is that it is green energy, which mean that no air or water pollutants are produced, also no greenhouse gases like carbon dioxide are produced which makes this source of energy environment-friendly. It prevents us from the danger of global warming. Using internet techniques to control several hydroelectric plants has very important advantages, as reducing operating costs and the flexibility of meeting changes of energy demand occurred in consumption side. Also it is very effective to confront large disturbances of electrical grid, such as adding or removing large loads, and faults. In the other hand, data acquisition systems provides very useful information for both typical and scientific analysis, such as economical costs reducing, fault prediction systems, demand prediction, maintenance schedules, decision support systems and many other benefits. This thesis describes a generalized model which can be used to simulate a data acquisition and control system of hydroelectric power plant using MATLAB/SIMULINK and TrueTime simulink library. The plant considered consists of hydro turbine connected to synchronous generator with excitation system, and the generator is connected to public grid. Simulation of hydro turbine and synchronous generator can be done using various simulation tools, In this work, SIMULINK/MATLAB is favored over other tools in modeling the dynamics of a hydro turbine and synchronous machine. The SIMULINK program in MATLAB is used to obtain a schematic model of the hydro plant by means of basic function blocks. This approach is pedagogically better than using a compilation of program code as in other software programs .The library of SIMULINK software programs includes function blocks which can be linked and edited to model. Either Simulink Real-Time library or TrueTime library can be used to build and simulate internet and real time systems, in this thesis the TrueTime library was used.
Řízení jednoúčelového obráběcího stroje
Plocek, Jaroslav ; Holub, Michal (oponent) ; Houška, Pavel (vedoucí práce)
V této diplomové práci je zpracován návrh řídicího systému jednoúčelového obráběcího stroje. V úvodní části je provedena analýza dvou možných variant řídicího systému a jejich porovnání, a to CNC řídicího systému Sinumerik a systému určeného pro řízení výrobních strojů Simotion. Dále je již řešena pouze varianta s řídicím systémem Simotion, je zde popsána hardwarová konfigurace systému, výběr jednotlivých komponentů a částečně realizace softwarové části. V další části se práce zabývá problematikou bezpečnosti realizovaného řídicího systému a celého stroje. Jsou zde popsány požadavky na bezpečnost strojních zařízení vycházející z harmonizovaných evropských norem a jejich konkrétní aplikace při návrhu bezpečnostních funkcí a obvodů řešeného obráběcího stroje.
Design of a fault-tolerant control system for a self-balancing two-wheel vehicle
Matějásko, Michal ; Zouhar, František (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
This thesis deals with the design of a new fault-tolerant control system for a self-balancing two-wheel vehicle of the Segway type. The original vehicle system is subject to a risk analysis of its components. Based on the results, new safety measures are suggested for the system. A new control system topology is designed, consisting of two independent control units, redundant sensors and a voter. Software for the control units integrating fault-detection algorithms and a control outputs switching mechanism has been developed. Two mathematical models of different complexities for the vehicle are presented and then used in HIL testing of the new control system. The whole design of the system was done using Rapid Control Prototyping tools.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 208 záznamů.   začátekpředchozí164 - 173dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.