Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16,290 záznamů.  začátekpředchozí16285 - 16290  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.41 vteřin. 

Pěstování přadných rostlin v ČR
ŠÍMOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce se zabývá pěstováním a využitím přadných rostlin v ČR, které jsou úzce spojeny s kulturní historií lidstva a zemědělstvím. Mají široké uplatnění v textilním a automobilovém průmyslu, ve stavebnictví, potravinářství nebo kosmetice. Jejich hlavní výhodou je naprosto ekologické a bezodpadové využití. V důsledku snižování dotačních podpor a importu levných, převážně asijských, textilních výrobků dochází k poklesu osevních ploch a propadu produkce lnu přadného a konopí setého. Pěstování těchto rostlin v ČR pokleslo až na hranici ztrátovosti.

Vývoj a význam ekologického zemědělství v Jihomoravském kraji
Klenková, Tereza
Cílem je vyhodnotit vývoj a význam ekologického zemědělství a biopotravin v Jihomoravském kraji. Zjištěná data pak porovnat s ostatními kraji ČR, popřípadě s celou ČR. Jihomoravský kraj vzhledem ke své poloze patří k oblastem s nízkým zastoupením ekologických ploch, od roku 2008 zde jsou ale absolutně největší plochy orné půdy a trvalých kultur (nachází se zde více jak 95 % z celkové rozlohy vinic), naopak nejmenší plochy trvalých travních porostů. Pěstuje se zde až 85 % veškeré ekologicky pěstované zeleniny v ČR. V živočišné výrobě dominuje chov ovcí, následovaný chovem skotu. Typické pro Jihomoravský kraj jsou vinohrady a vinařství, proto i nedílnou součástí je zhodnocení produkce vína, především tedy bio vína v tomto kraji.

Využití regionálních potraviny k podpoře pěstování místních plodin
Špačková, Vendula
Diplomová práce se zabývá projektem "Regionální potravina" v ČR. V teoretické části diplomové práce je popsáno zemědělství ČR, značení potravin a zemědělských produktů v ČR a značka Regionální potravina, její principy a cíle. Dále pak prospěšnost Regionální potraviny, její perspektivy a možnosti v ČR. V praktické části je vyhodnocen průzkum na základě písemných standardizovaných dotazníků. Na dotazník odpovědělo 388 respondentů.

Příspěvek permakultury k udržitelnému způsobu života
GAJDUŠKOVÁ, Alena
Vztah člověka k hmotnému světu je určujícím a výchozím vztahem při zkoumání vývoje trvale udržitelného rozvoje.Lidé se intenzivně problematikou životního prostředí zabývají od šedesátých let minulého století, neboť v té době se začaly projevovat závažné změny životního prostředí. Jedním z alternativních konceptů je i permakultura, která původně vznikla jako systém zemědělské produkce, později zahrnula i další aspekty života -kulturní, ekonomický a sociální.Tato práce se skládá z několika částí: v první jsem vyhodnotila a shrnula návrh jedlé zahrady navržené v bakalářské práci z roku 2011, v další jsem na vybraných plodinách aplikovala doporučované permakulturní postupy pěstování a zhodnotila klady i zápory jednotlivých postupů. V poslední části jsem podle tradičních technologických postupů zpracovala vybrané základní druhy potravin.

Kritické hodnocení potenciálu bílkovin sklizňových produktů vybraných plodin z hlediska jejich uplatnění v potravinářských a biotechnologických aplikacích
BUCKOVÁ, Pavlína
Diplomová práce se zabývá rostlinnými bílkovinami. Literární přehled pojednává o vlastnostech majoritních bílkovin u vybraných zemědělských plodin (pšenice, ječmen, oves, kukuřice, hrách, sója, řepka, brambor, topinambur) a jejich využití v potravinářství, dietách, biotechnologiích a dalších odvětvích. Součástí diplomové práce bylo také hodnocení potenciálu produkce bílkovin u jmenovaných plodin na základě literárně a statisticky dostupných dat. Data jsou utříděna do tabulek a grafů.

Výukový program Obecná botanika na školní zahradě
KOVÁŘÍK, Jindřich
Diplomová práce navrhuje výukový program obecná botanika na školní zahradě. Na základě literárního rozboru Rámcových vzdělávacích programů, Školních vzdělávacích plánů, středoškolských učebnic biologie, posouzení a zhodnocení školní zahrady Střední zemědělské a potravinářské školy, Klatovy vytváří sérii více než 85 otázek a úkolů a doplňkové pracovní listy pro žáky, sestavené přímo pro vzdělávací činnosti v zahradě. Využita je nejčastěji metoda přímého studia přírody. Ověření výukového programu v praxi proběhlo v letech 2010 až 2012 se žáky výše uvedené střední školy.