Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komentovaný překlad: Robert Blais: Les rêves, messagers de l'âme, Collection Université Rose-Croix Internationale, 2003
Ženčuchová, Marta ; Duběda, Tomáš (vedoucí práce) ; Belisová, Šárka (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První, praktickou část, tvoří překlad vybraných kapitol publikace Les rêves, messagers de l'âme, jejíž autorem je Robert Blais. Text se pojednává o snech, jejich výkladu a symbolice. Druhá část obsahuje komentář, který se skládá z překladatelské analýzy originálu, jež se věnuje vnětextovým a vnitrotextovým faktorům. Rovněž se zabývá jednotlivými překladatelskými problémy a jejich konkrétním řešením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
České literární sny. (Interpretace tří Kunderových románů)
Kovácsová, Adéla ; Špirit, Michael (vedoucí práce) ; Heczková, Libuše (oponent)
Diplomová práce České literární sny se věnuje interpretaci tří románů Milana Kundery (Žert, Život je jinde, Kniha smíchu a zapomnění). Těžiště interpretace leží ve snových pasážích románů, smysl textu je hledán v souvislostech mezi méně a více nápadnými motivy a v intertextuálních odkazech. Interpretace vybraných Kunderových románů jsou rámovány kontextem děl Ludvíka Vaculíka, zejména Českým snářem.
Josefova cesta k vládě nad Egyptem (Gn 37-41)
Olivová, Jana ; Větrovec, Pavel (vedoucí práce) ; Hřebík, Josef (oponent)
Milovaný syn patriarchy Jákoba-Izraele-Josef, prožívá v biblickém příběhu výrazné vzestupy i pády a to jak ve vlastní rodině, tak v Egyptě, kde se z otroka stává velmi mocným vládcem, zástupcem faraona. Práce se zaměřuje na popis klíčových vztahů při formaci této osobnosti, jak jí popisuje literárně jedinečné biblické vyprávění. Významným pramenem této práce je publikace Clause Westermanna: Joseph. Klíčová slova Josef, sny, Egypt, Izrael, rodina.
André Breton a psychoanalýza
Paulů, Aneta ; Jamek, Václav (vedoucí práce) ; Voldřichová - Beránková, Eva (oponent)
Tématem této práce je propojení psychoanalýzy se surrealismem, důležitým avantgardním seskupením. Práce se zaměří na vybrané teoretické spisy A. Bretona, vůdce surrealistického hnutí. V těchto spisech bude zkoumat vliv psychických automatismů a postupy, kterými se nevědomí zjevuje v konfrontaci se základními Freudovými díly. Práce vytyčí, jakým způsobem je Freudova psychoanalýza zpracována v Bretonově pojetí surrealismu a jak ovlivňuje surrealistické koncepce a postupy za předpokladu, že základní inspirační prvky jsou převzaty právě z psychoanalýzy. Konečným cílem této práce je zjistit, do jaké míry byl vliv psychoanalýzy viditelný v Bretonových dílech a kde naopak surrealismus samotnou psychoanalýzu přesahuje.
Povídková tvorba Učidy Hjakkena
Vrbovský, Matej ; Tirala, Martin (vedoucí práce) ; Weber, Michael (oponent)
V práci predstavujem japonského spisovateľa pôsobiaceho počas 20 storočia, Učidu Hjakkena a jeho tvorbu. Diela zasadzujem chronologicky, s prihliadnutím na autorov život. Bližšie sa zaoberám jeho poviedkovou tvorbou. Charakterizujem jeho zbierky krátkych poviedok, a stanovím ich špecifické znaky. Následovne vyberiem dve poviedky a prevediem na ních jazykovú a naratívnu analýzu, s cieľom určiť akým spôsobom buduje Hjakken snovú atmosféru.
Úzkost a odcizení v díle Juana Carlose Onettiho
Krupková, Tereza ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Vydrová, Hedvika (oponent)
Úzkost a odcizení v díle Juana Carlose Onettiho Klíčová slova: Onetti, Jáma, novela, Eladio Linacero, úzkost, odcizení, samota, sny, Tizón Tato práce se soustředí na literární pojetí světa postav v Onettiho tvorbě. Konkrétně se zaměřuje na frustraci, samotu a odcizení, pocity, které tvoří ústřední složku autorových próz. Jako výchozí dílo slouží prvotina Jáma, která je jádrem Onettiho budoucí tvorby a inspirací pro následující generace prozaiků. Autor v ní rozbíjí literární konvence své doby. Dílo je útržkovité, vedené skrytými asociacemi. Objevuje se zde postava městského antihrdiny, který od nehostinné reality utíká do fantazijního života. Protagonistu Jámy uvádí práce do souvislosti s dalšími Onettiho postavami. Po stylistické stránce si všímá propojení obsahové a formální stránky děl. Stejné motivy jako v Jámě zaznamenává práce i v Tizónově románu Krásy světa. Odlišné a zároveň v určitých komponentech podobné zpracování umožňuje lépe nahlédnout a definovat Onettiho styl a jedinečnost.
Portrét-Alter ego
BUČKOVÁ, Michaela
. Bakalářská práce se zabývá problematikou alter ega ve výtvarném umění, především v portrétu a autoportrétu. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první části se zabývám alter egem a tím, kde se nachází, a to z pohledu historického (šamanismus), ale i z pohledu moderního (body modification). V druhé polovině se věnuji osobnosti jako celku, psychologii a psychoanalýze. V závěru teoretické části připomínám autora, který pracuje s podobným námětem. V praktické části popisuji techniku malby, použité materiály a postupy k vytvoření bakalářské práce.
Vize a sny do budoucna u preadolescentů žijících v dětském domově
CIGLEROVÁ, Diana
V teoretické části práce je popsáno období dospívání doplněné charakteristikou preadolescenta. Další kapitola je věnována popisu dospívajících jedinců žijících v ústavní péči. Za touto kapitolou následují typy zařízení pro výkon ústavní výchovy. Rodina je dalším tématem, na které je studie zaměřena. Rovněž se práce zabývá potřebami biologickými a psychologickými, které pokud nejsou dostatečně uspokojovány, dochází k deprivaci, která je zde také popsána. Cílem práce bylo zjistit rozdíly v představách, vizích a snech u dětí v preadolescentním období, tedy ve věku v rozmezí 11- 14 let, které žijí v dětském domově v Plzni DOMINO, oproti dětem, které vyrůstají v běžné rodinné výchově. Výzkumnou otázkou bylo zjistit, jak si děti žijící v dětském domově představují svoji budoucnost. Základním prvkem souboru bylo osm respondentů z dětského domova DOMINO v Plzni, konkrétně čtyři chlapci a čtyři dívky. Výzkum byl realizován v průběhu mé praxe a dobrovolnických docházek do DD DOMINO, které trvaly cca od ledna do března 2013. Druhým základním prvkem bylo rovněž osm respondentů, ale žijících v rodině, opět čtyři dívky a čtyři chlapci. Tyto děti byly do výzkumu vybrány náhodným systematickým způsobem, na principu dobrovolnosti, pro nástin srovnání preadolescentů, kteří žijí v dětském domově oproti časným adolescentům z běžné rodinné výchovy. Výzkum byl prováděn ve stejném časovém horizontu jako u dětí z dětského domova. Pro zpracování empirické části byl zvolen kvalitativní výzkum. Použita byla metoda dotazování, technika polostandardizovaného rozhovoru. Tematické okruhy rozhovorů byly zaměřeny na několik kategorií - na vysněné povolání dítěte, dále potom na největší dětské přání, na zájmy a koníčky dítěte a na co se dítě nejvíce těší. Data získaná z rozhovorů byla zpracována metodou trsů. Z výzkumu vyplývá, že děti z dětských domovů měly celkově nižší cíle, co se profesní kariéry týče. Většina dětí z dětských domovů si chce zvolit pro své další studium odborné učiliště. Někteří jedinci z dětského domova měli sice vizi svého vysněného přání, ale přesto půjdou na jinou školu, respektive si nepůjdou za svým vysněným cílem. Důvodem pro zvolení si snazší cesty byl strach z něčeho nového, z neznáma. Děti chtějí mít své stálé zázemí, a ne měnit jeden ústav za druhým. Valná většina dětí z rodin pak chtěla nejlépe na vysokou školu s tím, že si za svým cílem opravdu chtějí jít. Ze zjištěných přání dětí z dětského domova vyplynulo, že jsou deprivované. Většina z nich si přála mít psa, kočku nebo koně, namísto navrácení se do původní rodiny či zlepšení vztahů v rodině. Několik dětí z rodin by toužilo také po nějakém zvířeti. Koníčky a zájmy dětí se nijak zvlášť u dětí z dětských domovů oproti dětem z rodiny nelišily. V dětském domově chodí každé dítě na nějaký zájmový kroužek, z dotazovaných dětí z rodiny navštěvuje také každé dítě nějakou zájmovou činnost. Tento výzkum může sloužit například k informovanosti vychovatelů z ústavních zařízení, rodičů dětí, ale i široké veřejnosti. Pojednává o tom, jak se odlišují představy a sny dětí v dětských domovech od dětí žijících v běžných rodinách, jakému povolání by se chtěly nejvíce věnovat, jaké jsou jejich zájmy a koníčky, jaké je jejich největší přání a na co se děti těší. Mohou se pak více přiblížit dětskému světu a pochopit jednou tak své děti, či děti, o které se starají.
Prostorová vitráž z tabulového skla na téma SEN
SOMMEROVÁ, Zuzana
Tato diplomová práce se zabývá tématem snu. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretickou část tvoří základní poznatky o vzniku snu z hlediska fyziologického a psychologického. Dále je zde zmíněn fenomén snu jakožto zdroj či námět v historickém vývoji výtvarného umění. Teoretická část také pojednává o autorčině osobním vztahu ke snům, volbě materiálu, technik a zdůvodnění výběru prostoru pro instalaci do interiéru. Praktickou část tvoří autorská realizace prostorové vitráže z tabulového skla kombinovaného s betonem. Pracovní postup je doplněn kresebnými návrhy a fotodokumentací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.