Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Architektonická studie kostela pro sídliště Líšeň-Vinohrady v Brně
Havlík, Jiří ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou sakrálního prostoru v Brně Líšni, kde je požadavek na stavbu kostela jako součást střediska Salesiánů. Součást problematiky využití území je i stavba farního a komunitního domu jako součásti výše zmiňovaného kostela. Parcela je umístěna v místě gradování jižního svahu mezi ulicemi Horákova a Molákova v těsném sousedství se střediskem Salesi. Návrh je koncipován jako postupně gradující spirála zvedající se od hmoty komunitního domu až po plastiku kříže na vrcholu věže kostela. Vizuálně ze severní strany jsou budovy od sebe odděleny, ale od jihu je spojuje částečně podzemní patro. Budova komunitního domu je třípodlažní. Návrh kostela vychází z centralizace prostoru a gradování do středu budovy, kde se odehrávají veškeré významné události spojené s křesťanským rokem. Komplex slouží jak široké společnosti v možnosti vykonávat duchovní potřebu, tak také jako útočiště komunity Salesiánů, kteří z něj můžou konat své poslání.
Architektonická studie kostela pro sídliště Líšeň-Vinohrady v Brně
Seidl, Šimon ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Hlavním záměrem diplomové práce bylo navrhnout stavbu naplňující požadavky vyhlašovatele a zároveň mající kladný dopad na svoje území v užších i širších souvislostech. Sem můžeme zahrnout zvýšení počtu církevních objektů, zkvalitnění sídlištní zástavby, rozšíření nabídky společenských a volnočasových aktivit a kultivaci terénu a zeleně. To vše na základě posouzení lokality i v jejím kontextu a dalších souvislostech (kulturní, historické). Objekt má nejen poskytnout zázemí všem stanoveným činnostem, ale rovněž sloužit jako reprezentativní stavba, lákající nové návštěvníky. Jedná se o aktivní prostor, propojující městské obyvatelstvo s kulturou, přírodou a především Bohem – a to s přispěním umístění na viditelné, atraktivní lokalitě s dobrým přístupem. Bude se jednat o dominantní stavbu poukazující na svůj účel, sounáležící se svým okolím a funkčně napojenou na kulturně-společenské dění v líšni s přesahem na celoměstský rozměr.
Křesťanské kořeny moderní pedagogiky
Špunda, Pavel ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Dřímal, Ludvík (oponent)
V této diplomové práci se zabývám problematikou prezentování křesťanských kořenů v primárním vzdělávání. Dále upozorňuji na odklon pojetí člověka, jako bytost tělesně - duchovní. V současnosti je preferována spíše tělesná dimenze. Poukazuji na pedagogický odkaz věrozvěstů, svatých Cyrila a Metoděje, který bývá opomíjen, také na jejich odvahu, spojenou s důvěrou v odkaz Ježíše Krista Mnou uváděné tři církevní řády, nejsou kromě jezuitů, ve školství zmiňovány. Co se týká jezuitů, zcela chybí pozitivní pohled a informace o přínosu pro současný model výchovy a vzdělávání. Tento přínos popisuji také u zbývajících dvou řádů, tedy piaristů a salesiánů, které nejsou do kurikulárních dokumentů zařazeny. Také pedagogický odkaz Jana Amose Komenského není podán jako dílo, které je zaměřeno na obě dimenze člověka a omezuje se pouze na praktickou část jeho pedagogického díla. Proto poukazuji na tyto disproporce, popisuji přínos jednotlivých uváděných osobností a institucí (řádů), včetně jejich vnímání a zaměření na člověka a to nejen na jeho tělesnou stránku, ale také na tu duchovní. V závěru práce navrhuji způsob prezentování těchto křesťanských kořenů v RVP ZV, uvádím didaktické pomůcky, použitelné pro jejich výuku u jednotlivých stupňů a období v primárním školství.
Motivace mladých lidí k navštěvování Salesiánského střediska dětí a mládeže v Českých Budějovicích
VOTAVA, Pavel
Práce se zabývá motivací mladých lidí k navštěvování Salesiánského střediska dětí a mládeže v Českých Budějovicích. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, co motivuje mladé lidi ve věku 13 až 18 let, k pravidelným návštěvám Volnočasového klubu Oráč v Salesiánském středisku dětí a mládeže v Českých Budějovicích. Práce je rozdělena na tři stěžejní části, které současně odpovídají jednotlivým kapitolám. První kapitola se zabývá charakteristikou zařízení střediska. Druhá kapitola se věnuje podrobně Volnočasovému klubu Oráč a vymezení profilu jeho klientů. Dále teoreticky popisuje vývojové potřeby klientů v souvislosti s možnými motivy, které vedou k pravidelným návštěvám klubu. Obsahem poslední kapitoly je vlastní kvantitativní výzkum, v rámci kterého byly použity dotazníky. Záměr výzkumu koresponduje s již výše uvedeným cílem.
Společná východiska sociální práce a pedagogiky volného času a jejich specifické metody aplikované v Salesiánském středisku v Českých Budějovicích
DVOŘÁKOVÁ, Jaroslava
Bakalářská práce se zabývá společnými východisky sociální práce a pedagogiky volného času při práci s dětmi a mládeží. Práce obsahuje specifické pojmy a metody, které využívají pracovníci salesiánského střediska. Konkrétně pracovníci Salesiánkého střediska dětí a mládeže - dům dětí a mládeže v Českých Budějovicích.
Motivace návštěvníků volnočasového klubu Balón Salesiánského střediska mládeže - domu dětí a mládeže Plzeň
HAUEROVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním motivačních faktorů dětí, které navštěvují volnočasový klub Balón Salesiánského střediska mládeže ? domu dětí a mládeže Plzeň. Teoretická část obsahuje základní vysvětlení problematiky a je zde popsáno užité pojmosloví. Zabývám se charakteristikou motivací a potřeb dle A. H. Maslowa, dále uvádím základní fakta o organizaci a blíže specifikuji profil volnočasového klubu Balón. Nezbytnou součástí je stručný popis Preventivního systému dona Boska. Praktická část obsahuje popis metodiky výzkumného šetření. Jako výzkumnou metodu jsem zvolila kvalitativní rozhovor. Cílem bylo zjistit, jaké jsou základní motivační faktory pro návštěvu klubu Balón. Výsledky, spolu s podrobnými charakteristikami respondentů, jsou zpracovány v této části. Stěžejními oblastmi zkoumání byly základní motivace pro účast, oblíbené činnosti v klubu, význam vztahů s pracovníky a znalost obdobných zařízení a zkušenost s nimi. V rámci interpretace výzkumu jsem vypracovala doporučení pro praxi, které vychází ze získaných poznatků od respondentů.
Laici - spolupracovníci salesiánských pastoračních aktivit
OUJESKÝ, Dominik
Práce se zabývá tématem laiků, kteří se podílejí na pastoračních aktivitách salesiánů. Vztahem salesiánů s laiky se zabývala 24. generální kapitula. První část práce vymezuje pojmy Výchovně pastorační společenství, Salesiánský výchovně pastorační projekt a zabývá se rolí laika v nich. Dále pojednává o salesiánské rodině, salesiánském hnutí a představuje prvky důležité pro salesiánskou identitu. Součástí práce je i pohled církevních dokumentů a vybraných teologů na laiky. Druhá část práce se věnuje kvantitativnímu výzkumu, který ověřuje závěry 24. generální kapituly.
Evangelizace a salesiánské středisko mládeže
JIRÁČEK, Václav
Tématem práce je reflexe pojmu evangelizace a její realizace v Salesiánských střediscích mládeže. Má dvě části: teoretickou a praktickou. V první z nich je nejprve nastíněn vývoj role náboženství ve společnosti v období moderny a postmoderny. Dále je pomocí některých podstatných dokumentů církevního magisteria z období po druhém vatikánském koncilu představena šíře významů slova evangelizace a jeho souvislost s dalšími klíčovými pojmy. Jsou představeny teologické základy a obecné principy evange
Postoje romských rodičů ke vzdělávání jejich dětí v programu Předškoláci Salesiánského střediska mládeže - domu dětí a mládeže České Budějovice
KOLÁŘOVÁ, Lenka
Práce se zabývá zjištění postojů romských rodičů ke vzdělávání jejich dětí v programu Předškoláci Salesiánského střediska mládeže-domu dětí a mládeže České Budějovice. Teoretická část charakterizuje Romy, jejich etnicitu a kulturní odlišnosti a vztah ke vzdělávání. Dále popisuje Salesiány, Salesiánské středisko mládeže-dům dětí a mládeže České Budějovice, jeho vznik a programy, se zaměřením na program Předškoláci. Věnuje se předškolnímu vzdělávání v České republice. Praktická část obsahuje metodiku výzkumu a zdůvodnění jejího použití, popis výzkumného souboru a vyhodnocení odpovědí. V závěru je uvedena diskuze nad zjištěnými postoji rodičů ke vzdělávání s literaturou a doporučení pro úpravu a zlepšení programu Předškoláci, který je sice nastaven dobře, ale přesto z výzkumu vzešli podněty, které by mohli vést ke zvýšení návštěvnosti programu.
Uplatňování preventivního systému výchovy Dona Bosca v dětských domovech rodinného typu
ŠULOVÁ, Jana
Ve výzkumu práce se zaměřuji na konkrétní případy dětí z vybraných tří dětských domovů (Casa del bambino PIO XII., Soukromý dětský domov Markéta v Radhošti a Církevní dětský domov Emanuel), kde je uplatňována preventivní výchova podle Don Giovanni Bosca, italského kněze, vychovatele 19. století, který založil v Turíně dílo věnované chudé mládeži bez domova. Záměr Don Bosca, byl pomoci mladým lidem dobře nasměrovat svůj život. Preventivní styl výchovy je systém, který je založen na třech základních pilířích, jimiž jsou: rozum, laskavost a náboženství. Systém vyžaduje neustálou přítomnost vychovatelů mezi dětmi a výchovu vlastním vzorem. Uplatňování salesiánské tradice ve výchově dětí může být účinnou prevencí sociálně patologických jevů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.