Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 184 záznamů.  začátekpředchozí154 - 163dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obchodní činnost společnosti SITEL, spol. s r.o., na zahraničních trzích
Tomanová, Jitka ; Němečková, Iveta (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na informační a komunikační technologie prostřednictvím analýzy obchodní činnosti české společnosti SITEL, spol. s r.o. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část seznamuje se základními pojmy, vymezuje český sektor ICT, řeší historii, rozvoj a vliv těchto technologií a přibližuje české vývozní a dovozní aktivity. Praktická část představuje společnost SITEL, spol. s r.o., poskytuje základní informace o nabízených službách a produktech. Samostatná kapitola je pak věnována mezinárodním aktivitám této společnosti. Na základě rozboru obratu firmy a vypracování SWOT analýzy je obchodní činnost společnosti shrnuta s postřehy, jak využívat stávající situace na domácím i zahraničním trhu.
Podpora ICT nástrojů v oblasti vzdělávání
Čemusová, Jana ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Vais, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena kromě analýzy současného stavu využívání ICT technologií ve výuce, také na finanční analýzu této oblasti - tedy rozbor dostupných zdrojů pro školy v oblasti pořizování a údržby ICT nástrojů a technologií. Důraz je především v praktické části kladen na přístup pedagogů k začleňování moderních didaktických pomůcek do výuky. Výsledkem této práce by kromě uceleného přehledu možností po stránce materiální a finanční každé školy, měl být také nástin trendů budoucího vývoje v této oblasti.
Komparativní analýza elektronizace veřejné správy ve vybraných členských státech EU se zaměřením na zavádění systému EU ETS
Winkelhöferová, Anežka ; Lechner, Tomáš (vedoucí práce) ; Pěkná, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje analyzování implementace evropského systému obchodování s emisními povolenkami (EU ETS) v porovnání s celkovou elektronizací veřejné správy, stupněm rozvoje informační společnosti a přístupem ke snižování emise skleníkových plynů ve vybraných členských zemích EU (Česká republika, Slovensko, Francie, Itálie, Spojené království). Hlavní otázkou práce je, zda postup zavádění systému EU ETS zapadá do celkové koncepce e-governmentu v dané zemi, nebo zda stojí samostatně. Evropský systém obchodování s emisními povolenkami představuje službu evropského e-governmentu a proto se i jeho implementace do značné míry váže na vyspělost využívání informačních a komunikačních technologií ve veřejné správě v dané zemi. Práce je rozdělena do tří hlavních částí, obsahem první kapitoly je komparativní analýza stupně rozvoje elektronizace veřejné správy ve zvolených státech, druhá část se věnuje analyzování dostupných informací o implementaci EU ETS, třetí kapitola srovnává výsledky obou předchozích analýz a zodpovídá hlavní otázku práce.
Úloha informačních a komunikačních technologií v prostorové orientaci jedinců se zrakovým postižením
ŠTÁDLEROVÁ, Daniela
Bakalářská práce se zabývá kompenzačními pomůckami pro prostorovou orientaci a samostatný pohyb jedinců se zrakovým postižením. V důsledku limitované zrakové percepce mají tyto osoby značně ztíženou samostatnou mobilitu, což negativně ovlivňuje jejich samostatnost a následně i kvalitu života. Vzniklé bariéry překonávají osoby s narušeným zrakovým vnímáním za pomoci bílé hole a podobných tradičních kompenzačních pomůcek, ovšem pomoci jim mohou i informační a komunikační technologie, jejichž vývoj za posledních dvacet let zasáhl i do této oblasti. Cílem práce je vytvořit ucelené uspořádání teoretických poznatků o problematice prostorové orientace a samostatného pohybu s účastí informačních a komunikačních technologií. Dílčími cíli je analyzovat služby související se samostatnou mobilitou, které poskytuje Navigační centrum SONS ČR a zmapovat posun v oblasti samostatného pohybu s účastí IT technologií z pohledu osob se zrakovým postižením. Práce se skládá z teoretické, praktické a přílohové části. Teoretická část je sestavena ze tří kapitol. První z nich věnuje pozornost obecně zrakovému postižení, jeho vymezení, členění zrakových vad podle typu, stupně, doby a příčiny vzniku. Na konci první kapitoly popisuji také kompenzaci zrakového vnímání, které kompenzují ostatní smysly, především hmat a sluch. V druhé kapitole jsou charakterizovány specifika prostorové orientace a samostatného pohybu osob se zrakovým postižením, její metodika, tedy prvky prostorové orientace a samostatného pohybu, technika dlouhé hole a orientační analyticko syntetická činnost, v závěru je popsaná také výchova a rozvoj samostatné mobility. Poslední kapitola teoretického oddílu se zaměřuje na kompenzační pomůcky pro samostatnou mobilitu s důrazem na informační a komunikační technologie. Praktická část je realizována prostřednictvím kvalitativní strategie výzkumu a člení se do dvou oddílů. Prvním z nich je analýza služeb poskytovaných Navigačním centrem Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých ČR, do nichž patří telefonická linka, plánování cest, online navigace a pomoc v nouzi. Doplňkovou technikou sběru dat je polostrukturovaný rozhovor s osobami se zrakovým postižením s cílem analýzy používaných kompenzačních pomůcek, informačních a komunikačních technologií pro účely samostatného pohybu a zmapování vývoje těchto pomůcek z pohledu uživatelů. Výzkumný soubor pro rozhovory tvoří tři nevidomí jedinci, kteří se při samostatné mobilitě nemohou spoléhat na zrakovou kontrolu a jsou tak odkázáni na užívání kompenzačních pomůcek. Ze závěru zkoumání vyplývá, že nejvýznamnější pomůckou při samostatném pohybu zůstává tradičně bílá hůl, vedle ní ovšem zastávají velký význam i informační a komunikační technologie a to především VPN vysílačka, kterou se ovládají informativní majáčky a zjišťují se různé informace např. na zastávce či prostředcích městské hromadné dopravy apod. Stále větší význam zastávají mobilní telefony s hlasovým výstupem, které se pořád rozvíjí. Díky přístupu na internet zde může jedinec najít dopravní spojení nebo se za pomoci GPS navigace vydat do zcela neznámého prostředí. Podle názorů respondentů jsou pomůcky velmi dobře dostupné a stále se rozvíjejí. Varují ovšem před dotykovými displeji telefonů, s nimiž může být manipulace pro některé uživatele velmi náročná až nemožná. Služby Navigačního centra SONS ČR se dle respondentů v důsledku zpoplatnění nevyplatí. Práce může poskytnout zpětnou vazbu pro organizace a firmy zprostředkovávající služby a pomůcky týkající se prostorové orientace a samostatného pohybu osob se zrakovým postižením. V upravené formě může sloužit také jako informační materiál o dostupných pomůckách a službách pro vymezené cílové skupiny.
Internet jako nástroj odstraňování informačního deficitu jedinců se zrakovým postižením
ZÍKOVÁ, Hana
Rozvoj informačních a komunikačních technologií se v současné době pozitivně odrazil v životě osob se zrakovým postižením. Významnou oblastí informačních a komunikačních technologií se stávají převážně kompenzační pomůcky na bázi výpočetní techniky a tím i možnost využití internetu. Internet je pro jedince se zrakovým postižením kompenzací přístupu k informacím, samostatné mobilitě a v procesu edukace. Z pohledu intaktní společnosti se využití webových stránek zdá být bezproblémové, ale pro uživatele se zrakovým postižením mnohdy webová stránka skýtá různé překážky. Teoretická část práce je zaměřena na zrakové postižení a jeho klasifikaci, možnosti kompenzace postižení a možné limity v oblasti přístupu k informacím. Dále práce popisuje informační a komunikační technologie, internet ve vztahu k cílové skupině, kdy tato kapitola obsahuje stručně popsaný metodický materiál pro tvorbu přístupného webu a poslední kapitolou je oblast kompenzačních pomůcek. Cílem praktické části je zjistit přístupnost webových stránek vybraných orgánů státní správy, oblasti školství a vybraných webů vázaných na životní komfort člověka. Praktická část je provedena na základě analýzy bariérovosti webových stránek za pomoci metodického materiálu pro tvorbu přístupného webu pro jedince se specifickými potřebami a na základě kvalitativního výzkumu za použití metody pozorování. Z výsledků je patrné, že z celkového počtu 17 vybraných webových stránek zcela splňovaly pravidla pouze 2 webové stránky, 14 stránek naplňovalo pravidla s mírnými nedostatky a 1 webová stránka pravidla nesplňovala. Zjištěním přístupnosti vybraných webových stránek vznikl materiál, který bude moci informovat osoby se zrakovým postižením o přístupnosti daných stránek nebo může být vhodným podkladem pro osoby, které se úpravou stránek zabývají.
Význam moderních informačních komunikačních technologií v životě aktivních seniorů
SEDLÁKOVÁ, Iva
Diplomová práce se zabývá významem moderních informačních komunikačních technologií (ICT) v životě aktivních seniorů. Teoretická část diplomové práce pojednává biologická, psychologická a sociální témata stárnutí jako základní vymezení současného pojetí problematiky stáří. Zabývá se informační a počítačovou gramotností, metodami a formami vzdělávání seniorů s ohledem na získání znalostí a dovedností v oblasti používání moderních komunikačních prostředků. V praktické části práce je interpretován kvantitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit význam ICT pro aktivní seniory, četnost a míru využívání technologických prostředků. V závěru práce jsou výsledky výzkumu diskutovány, v jaké míře ovlivňují kvalitu života aktivních seniorů a jako možné formy komunikace pro informování seniorů o kulturních událostech a jejich aktivizaci ve společenském životě.
Rozvoj informačních a komunikačních technologií a jeho ekonomické souvislosti
Pajgrt, Aleš ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent) ; Vrana, Ivan (oponent) ; Koubský, Petr (oponent)
Disertační práce je zaměřena na analýzu rozvoje informačních a komunikačních technologií (ICT) a jeho ekonomických souvislostí. Cílem disertační práce je formulace zobecněných zákonitostí rozvoje ICT, vycházející z analýzy historických dat, predikce budoucího rozvoje a výzkumu návazných ekonomických a sociálních souvislostí. V rámci analytické části je posouzen stav technologického rozvoje a porovnání jeho dynamiky v různých souvisejících oborech (mikroelektronika a ICT) metrikami technických parametrů (výpočetní výkon) nebo ekonomických údajů (výnosy ICT). Jsou analyzována zejména historická data z trhu USA za uplynulých 53 let (která jsou dostupná ve vhodné struktuře a detailu) a též dalších 8 států (reprezentantů EU: ČR, Německa, Belgie, reprezentantů Asie: Japonska, Číny, Indie a reprezentantů Latinské Ameriky: Brazílie a Argentiny) za období uplynulých 13 let. Hlavní část práce je věnována analýze časové závislosti poměru výnosů z ICT a HDP v daném zkoumaném státě, který nejlépe reflektuje okolní vlivy rozvoje a vymezuje dílčí vývojové etapy. Je sledována dynamika prodeje ICT v závislosti na její formě (investice nebo služby) a vlivu globální a lokální ekonomiky. Výstupem práce je potvrzení teorií: - o plynulejším rozvoji ICT v rámci jejich poskytování formou služeb v porovnání s investičním prodejem, - o primární závislosti rozvoje ICT na globálních změnách před sekundární závislosti na změnách lokálních ekonomik. V rámci potvrzených teorií byl formulován cyklus rozvoje ICT, byl ověřen jeho soulad s teorií inovačních cyklů dle J.Schumpetera a byl navržen jeho matematický model. Tato práce umožnila zdůvodnit rozvojové trendy ICT a přispěla k předpovědi jejího dalšího rozvoje.
Informační a komunikační technologie jako nástroj kompenzace informačního deficitu žáků se zrakovým postižením v primárním vzdělávání.
BRABCOVÁ, Jana
V současné době se nezadržitelným tempem vyvíjí a rozvíjí stále nové informační a komunikační technologie. Vzhledem k důležitosti využívání těchto technologií osobami se zrakovým postižením ke zmírnění nebo odstranění informačního deficitu a následného uplatnění se na trhu práce, ale i kvality života vůbec, je nezbytná výuka IKT již od prvního stupně základní školy.V první části se práce zaměřuje na teoretická východiska zrakového postižení jako je klasifikace zrakového postižení, specifika vrozeného a získaného postižení, socializace osob se zrakovým postižením a kompenzace zrakového postižení. Dále jsou popisovány možnosti vzdělávání žáků se zrakovým postižením v současném edukačním systému. V druhé části je hlavním tématem přehled a popis aktuálních informačních a komunikačních technologií určených jako kompenzační pomůcky pro osoby se zrakovým postižením. Cílem praktické části bylo zjistit, jaká je kvalifikace pedagogů vyučujících předmět Informační a komunikační technologie integrované žáky se zrakovým postižením na základních školách v Jihočeském kraji, a zda vůbec tento předmět zařazují do výuky. Dalším cílem bylo zjistit materiální vybavenost těchto škol k realizaci výuky IKT. Na základě výsledků šetření bylo upozorněno na současnou situaci v Jihočeském kraji v tomto odvětví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 184 záznamů.   začátekpředchozí154 - 163dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.