Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam systémového myšlení a schopnost jeho aplikace studenty Informačního managementu
Svoboda, Roman ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou nepostradatelnosti systémového myšlení a testováním schopnosti jeho využití. První část práce je teoretickým rozborem dané problematiky a zahrnuje představení významu systémového myšlení v každodenním životě, vymezení kritických dovedností systémového myšlení a typických chyb, kterých se člověk ve svém myšlení dopouští. V teoretickém rozboru je kladen důraz na zdůvodnění potřeby systémového myšlení v rámci oblasti informačního managementu. Další část diplomové práce je zaměřena na celosvětově používané příklady v rámci testování systémového myšlení, které jsou v této diplomové práci doplněny novými otázkami. Poslední část práce obsahuje konkrétní analýzu schopnosti systémového myšlení studentů Informačního managementu. Jejich výsledky jsou porovnány s výsledky dalších dvou zkoumaných vzorků studentů Vysoké školy ekonomické.
Učící se organizace: případ advokátní kanceláře
Rösslerová, Lucie ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na pojem učící se organizace. Jejím cílem je seznámení čtenáře s tímto pojmem, osvětlení základních teoretických východisek, které následně budou aplikovány na praktický příklad. Celá práce je tematicky rozdělena na dvě části. První část je věnována teorii učící se organizace, seznámení se základními pojmy a disciplínami, na kterých je princip učící se organizace postaven. Druhá část se zabývá praktickou aplikací tohoto principu. Advokátní kancelář, na které zde jsou aplikována teoretická východiska učící se organizace, byla podrobena analýze, na základě jejíchž výsledků byla zhodnocena úroveň učící se organizace, které dosahuje. Následně byl doporučen postup, jak dosáhnout vyšší úrovně.
Přínos systémového myšlení při návrhu IS
Slovák, Martin ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Cílem práce je shrnutí metod systémového myšlení, na tomto základě pak analyzovat přínosy těchto metod při tvorbě a provozu IS. Součástí splnění cíle práce je i vytvoření modelů, určených pro analýzu organizace, projektování a následnou tvorbu informačního systému. Práce se mimo projektování zabývá i provozem IS a nabízí modely pro popis lidských zdrojů a nabízených služeb. Za přínosy práce považuji především popis metod systémového myšlení, aplikačních disciplín a jejich využití při tvorbě a provozu IS. Dále pak možnost zrychlení tvorby IS a snížení účinku vnějších vlivů na tvorbu IS (pro případ projektování dle návrhu uvedeného v této práci). V oblasti provozu IS bude ukázána možnost modelování funkčnosti a možnost simulace činnosti oddělení informatiky. V první, teoretické části práce, se práce zabývá systémovým myšlením -- jeho definicemi a rozdělením. Taktéž je v této části poukázáno na vliv světonázoru a jsou popsány aplikační disciplíny, mezi něž patří systémová analýza, systémové inženýrství a systémová dynamika. V druhé části se práce věnuje tvorbě informačního systému převážně z pohledu analýzy organizace, pro níž je IS navrhován. V poslední části čtenář nalezne pohled na systémové myšlení a jeho přínosy v oblasti provozu IS -- konkrétně model, jenž poukazuje na možnost provádění simulací a následných optimalizací v rámci organizace.
Síťová řešení s principy systémového myšlení
Veselý, Luděk ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Cílem práce je aplikace systémových přístupů při návrhu síťových řešení, vymezení systémového myšlení jako unikátního způsobu myšlení a prezentování velkého potenciálu systémového myšlení při řešení komplexních problémů. Součástí je představení a popis pokročilých síťových technologií a výhody jejich implementace. Práce přináší nový pohled na počítačovou síť jako na komplexní systém a popisuje postup tvorby síťového projektu, který může být použit jako obecný referenční model v oboru síťových technologií. Součástí řešení je důraz na znalost alespoň základních principů systému počítačových sítí pro profesi informačního manažera.
Přínosy systémového myšlení v podnikové praxi informačního manažera
Dalihod, Martin ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Šajtar, Michal (oponent)
Cílem práce je vyzdvihnutí systémových přístupů a zejména pak přínosů systémového myšlení v podnikové praxi informačního manažera, vymezení systémového myšlení jako unikátní a potřebný způsob myšlení a učení se a prezentování obrovského potenciálu systémové myšlení pro práci informačního manažera. Je zdůrazněna potřeba propojování poznatků paradigmatu systémového myšlení s potenciálem poznatků psychologie. Systémové myšlení představuje soubor mentálních praktik a systémových kroků, které vedou k pochopení funkcí systému, tvorbě modelu a výběru variant. Je zcela samozřejmé, že aby byl informační manažer schopen provést kvalitní procesní analýzu, ve které by byl schopen nejen zmapovat všechna transformační místa spolu s datovými objekty a byl schopen navrhnout informační strategii, je zapotřebí dlouholetých zkušeností a osvojení si dovedností systémového myšlení.
Systémové myšlení v rámci edukačního procesu
Exnarová, Anna ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Nováček, Jan (oponent) ; Berr, Daniela (oponent)
Tato práce se věnuje systémovému myšlení a především jeho kontextu k pedagogice. Cílem práce je poukázat na význam systémového myšlení z různých pohledů. Práce poskytuje přehled různých definic a přístupů, které autoři při práci v tomto oboru využívají. Současně je prezentována provázanost systémového myšlení s pojmy z pedagogiky a možné začlenění systémového myšlení do výuky. Součástí práce je prezentování Bathtub testů jako příkladu testů systémového myšlení, vyhodnocení výsledků těchto testů, které byly studentům magisterského studia na katedře systémové analýzy VŠE v Praze předkládány v rámci kurzu Systémová dynamika.
Systémové myšlení v typologii profese informačního manažera
Sršňová, Zdeňka ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Bednářová, Eva (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit typologii profese informačního manažera a na základě této typologie navrhnout vhodný dotazník pro výběrové řízení. Ve své práci kombinuji své teoretické znalosti ze studijního oboru informační management a z oboru vedlejší specializace psychologie a sociologie řízení.
Beer Game - analýza on-line simulátorů a jejich přínosu pro manažerskou praxi
Kačmar, David ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá manažerskou hrou, vzniklou na poli systémové dynamiky, Beer game. Ústředním tématem práce je analýza on-line simulátorů Beer Game a zhodnocení jejich přínosu pro manažerskou praxi. Hra je také zasazena do patřičného metodologického kontextu, jsou zmíněny hlavní milníky jejího více než padesátiletého vývoje a detailně popsány principy a pravidla její současné verze. Práce se dále zabývá problematickými jevy, na které Beer Game poukazuje a nabízí možnosti jejich řešení.
Modelování a simulace logistických objektů
Šubertová, Alžběta ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Červený, Jan (oponent)
Složité podnikatelské prostředí vyžaduje sofistikované nástroje pro podporu rozhodování. Těmito nástroji mohou být právě simulace. Každý podnik je složitý systém, který je nutné nejdříve důkladně poznat a na základě tohoto poznání můžeme vytvořit zjednodušený model. Na tomto modelu pak simulujeme změnu jednotlivých parametrů, vstupních podmínek, hypotéz a předpokladů. Ani simulace nám však nemusí zajistit úspěch v podnikání, nicméně je významnou oporou při výběru jednotlivých rozhodnutí.
Dynamický Balanced Scorecard v učící se organizaci
Leciánová, Gabriela ; Uhrová, Inka (vedoucí práce) ; Dedouchová, Marcela (oponent) ; Nováček, Jan (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
The main goal and intended contribution of the presented doctoral dissertation is to define the most important principles for the usage of the Dynamic Balanced Scorecard (DBSC) as a practical guide for learning organization. The Dynamic Balanced Scorecard is based on the fundamental idea that the conventional (static) Balanced Scorecard (BSC) is not able to encompass the contemporary dynamic environment and hence is not an appropriate tool for any strategic management system. At the beginning of the dissertation, the thesis is dedicated to description of the BSC limitations. Moving further, the thesis establishes a practical guide described in three stages: ? the main principles of DBSC, ? the methodology of implementing DBSC, ? the working model. The model was developed in a real company and is now being used in pilot operation. Furthermore the model contains measurements that help demonstrate the transformation from a traditional organization to a learning organization. I did not find, based on questionnaires collected from 110 companies and my experience in a consulting company, any examples of DBSC being currently used in the Czech Republic. The original hypothesis about non-use of any dynamic model for strategic management system was confirmed in the empirical part of the dissertation.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.