|
Budovanie image firmy pri zakladaní pobočiek nadnárodnej spoločnosti
Pullmanová, Zuzana ; Puchýř, Milan (advisor) ; Schöber, Ivan (referee)
Na zahraničné trhy vstupujú firmy rôznymi spôsobmi, buď akvizíciami alebo zakladajú nové pobočky. Nesú pritom na trh meno svojej materskej spoločnosti a jej image. Je otázkou, ako sa im podarí tento image udržať, poprípade na novom trhu vybudovať, vylepšiť a využiť vo svoj prospech. Cieľom tejto práce je na základe analýzy zhodnotiť image spoločnosti C.H.Robinson, ktorá sa zaoberá sprostredkovaním prepravy a na základe výsledkov navrhnúť stratégiu pre budovanie mena na českom a slovenskom trhu.
|
|
Strategická analýza firmy ZAK Praha
Zoubková, Hana ; Středová, Ivana (advisor) ; Vainerová, Lucie (referee)
Cílem práce je provedení strategické analýzy živnostenského podnikání fyzické osoby. Aplikací teoretického aparátu se odhalují příležitosti a hrozby vyplývající pro analyzovanou firmu z jejího okolí a také silné a slabé stránky firmy samotné. Syntéza nejvýznamnějších poznatků formou SWOT analýzy je pak východiskem pro strategická doporučení firmě.
|
|
Varianty pro změnu strategických záměrů firmy Agrotech spol. s r.o.
Stančík, Aleš ; Veber, Jaromír (advisor) ; Kačín, Radovan (referee)
Diplomová práce popisuje současné podnikaní společnosti Argotech se zdůrazněním rizik z něho vyplývajících. Stručně je rozebrána stávající situace zemědělského sektoru a jeho možný vývoj. Na základě analýzy společnosti a celého sektoru jsou navrženy dvě varianty podnikatelských činností, které mají za úkol zvýšit ziskovost firmy. Přínos obou variant pro podnik je vyjádřen čistou současnou hodnotou. V závěru jsou pomocí stejného kritéria srovnány navrhované varianty se současnou podnikatelskou činností firmy.
|
| |
|
Finanční analýza firmy kótované na burze
Budinská, Veronika ; Grünwald, Rolf (advisor) ; Heglasová, Andrea (referee)
Cieľom diplomovej práce je zhodnotiť finančnú situáciu farmaceutickej skupiny Zentiva, N.V. V závere práce sa venujem jednej z možností získania voľného kapitálu na trhu, tzv. IPO a prvej pražskej IPO, ktorú Zentiva uskutočnila v roku 2004. Na základe výpočtov jednotlivých ukazovateľov kapitálového trhu som chcela poukázať na výhodnosť investície voľných peňažných prostriedkov práve do akcií Zentivy.
|
| |
|
Působení zahraniční firmy Telefónica na českém trhu
Kuniaková, Katarína ; Pichanič, Mikuláš (advisor) ; Mikolandová, Petra (referee)
Multinacionálne korporácie sa v posledných rokoch stali jedným z najvýznamnejších fenoménov svetovej ekonomiky. Koncentrujú obrovské materiálne, finančné a ľudské zdroje, ako i know-how. Pohltili svet, ovládajú väčšinu medzinárodného obchodu. Jedným z dôkazov globálneho pôsobenia multinacionálnych korporácií je i španielska Telefónica, svetový líder v sektore telekomunikácií. Diplomová práca analyzuje jej pôsobenie v Českej republike, popisuje vstup firmy na český trh, snaží sa zmapovať a preskúmať fungovanie dielčích činností firmy, hľadá jej silné a slabé stránky, poskytuje nahliadnutie do vnútra spoločnosti, vytvára obraz o riadení a fungovaní nadnárodnej korporácie v Českej republike.
|
|
Hospodářské vztahy České republiky a Itálie
Kohoutová, Martina ; Mišovská, Soňa (advisor) ; Šachová, Lenka (referee)
Práce se zabývá analýzou hospodářských vztahů mezi Českou republikou a Itálií. Přibližuje situaci investičních aktivit. Vyjmenovává nejvýznamnější firmy zapojené do vzájemného obchodu. Uvádí základní změny po vstupu České republiky do EU a nejdůležitější agentury na podporu vývozu. Popisuje osobní zkušenosti z prostředí italských firem.
|
|
Analýza podnikateľského zámeru firmy Biovex, vstup na zahraničný trh
Paulina, Martin ; Malý, Josef (advisor) ; Paulina, Andrej (referee)
Spracovanie podnikateľského zámeru podnikateľa Ing. Andrej Paulina - Biovex. Získanie koncepčne uceleného pohľadu na činnosť podnikateľa. Analýza zloženia konkurenčných síl pôsobiacich v odvetvi a následné definovnie konkurenčnej výhody. Analýza funkčných oblasti firmy, voľba podnikovej stratégie a vypracovanie taktických plánov. Návrh riešení pre jednotlivé funkčné oblasti podniku, napomáhajúcich dosiahnutiu strategických cieľov.
|
|
Marketingový mix vybrané firmy
Čapek, Michal ; Bursíková, Marcela (advisor) ; Lenk, Jiří (referee)
Tématické zaměření práce je marketing malých a středních firem. Práce se zabývá konkrétní malou firmou, která se aktuálně potýká s odlivem zákazníků a poklesem tržeb. Autor analyzuje marketingový mix firmy a v něm hledá možné příčiny nepříznivého stavu. Použití nástrojů MM hodnotí a navrhuje možné změny, které by firmě pomohly oživit zájem zákazníků.
|