Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí147 - 156dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Celoživotní vzdělávání v oblasti informatiky, srovnání možností
Štěpán, Jakub ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem celoživotního vzdělávání v oblasti informatiky na území České republiky, se zaměřením především na poskytované akreditované programy ze strany českých vysokých škol. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. V první části je rozebrán koncept celoživotního vzdělávání, jeho hlavní části, spojené pojmy, definice a především pak význam pro osoby, které ho využijí. Tato část tvoří hlavní teoretickou kostru práce. V druhé části práce je proveden výběr hlavních nabídek programů a kurzů celoživotního vzdělávání v oblasti informatiky, poskytovaných vybranými vysokými školami v České republice. Všechny programy budou blíže popsány a specifikovány. Budou zmíněny i nejznámější odborné kurzy nabízené mimo rámec vysokých škol. Nabídka vybraných odborných kurzů bude v rámci jejich specializací porovnána. V třetí části budou vybrané programy poskytované vysokými školami v České republice porovnány dle vybraných kritérií. Zaměření bude na finanční hledisko, dostupnost a celkový přínos vzdělávání.
Struktura pozičních míst pro absolventy VS ve správních úřadech
Babková, Věra ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Luštický, Martin (oponent)
Diplomová práce pojednává obecně o trhu práce a klíčových kompetencích, na jejichž principech a teorii je založena praktická část práce. Podstatou celé práce je analýza struktury pozičních míst pro absolventy vysokých škol ve správních úřadech, konkrétně v samosprávě Jihočeského kraje a to krajského úřadu, magistrátu statutárního města, městských úřadech a obecních úřadech státní samosprávy. Zaměřuji se na požadavky, které jsou kladeny na absolventy při ucházení se o pracovní místo úředníka ve státní správě samosprávného celku Jihočeského kraje.
Význam celoživotního vzdělávání učitelů ekonomických předmětů
Hybšová, Aneta ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Klvaňa, Libor (oponent)
Cílem práce je představit problematiku jednotlivých částí celoživotního vzdělávání učitelů ekonomických předmětů. V teoretické části je popsáno profesní i další vzdělávání učitelů včetně aktuálně diskutovaných blízkých témat. Na teoretickou část navazuje diskuse výsledků realizovaného dotazníkového šetření mezi učiteli ekonomických předmětů a na jehož základě bylo ověřeno, že přístup ke vzdělávání učitelů ekonomických předmětů není jednotný, neboť mezi učiteli v praxi jsou jak aprobovaní učitelé v daném oboru, tak i neaprobovaní. Dále bylo zjištěno, že v oblasti dalšího vzdělávání mají učitelé nestejné možnosti dalšího vzdělávání. Ačkoliv chuť učitelů ekonomických předmětů dále se vzdělávat je veliká, velmi se liší témata, která učitele zajímají.
Vzdělávání střední generace
Starý, Pavel
Bakalářská práce se zabývá systémem vzdělávání dospělých v České republice. V teoretické části je rozebrán a popsán vývoj celoživotního vzdělávání v Evropské unii a v ČR. Dále je zde uvedena motivace a možné bariéry ve vzdělávání dospělých a také legislativa, kterou se vzdělávání dospělých řídí. Praktická část obsahuje výzkum, jehož cílem bylo zjistit postoje současné vzdělávající se střední generace ke vzdělání. Jak se těmto lidem daří koordinovat pracovní, osobní a rodinné povinnosti a jaké pro ně má dodatečné vzdělání hodnotu z hlediska zaměstnání a jejich pozice na trhu práce.
Postoje sociálních pracovníků k celoživotnímu vzdělávání
DVOŘÁKOVÁ, Olga
Důležitým společenským tématem v současné době je celoživotní vzdělávání, což bylo i důvodem mého výběru tématu diplomové práce. Tato diplomová práce s názvem "Postoje sociálních pracovníků k celoživotnímu vzdělávání" je rozdělená na část teoretickou shrnující existující znalosti různé literatury týkající se celoživotního vzdělávání a vzdělávání obecně. Výzkumná, druhá část, je zaměřena na cíl výzkumu, použitou metodiku, charakteristiku výzkumného souboru, zpracování a vyhodnocení dat a diskuzi. Teoretická část popisuje vymezení pojmu celoživotního vzdělávání, legislativu ve vzdělávání, vývoj celoživotního vzdělávání. Dále se zabývá klíčovými dokumenty pro sledované oblasti celoživotního vzdělávání, strukturálními fondy a komunitárními programy, lidským potenciálem, lidskými zdroji a lidským kapitálem. Součástí teoretické části je kapitola o systému počátečního vzdělávání zahrnující formální, neformální a informální vzdělávání a dále další vzdělávání. Následující teoretická část je zaměřena sociální pracovníky, kteří v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění, mají povinnost dalšího vzdělávání, kterým si upevňují, doplňují a obnovují kvalifikaci. Další teoretická část se zabývá předpoklady pro výkon povolání sociálních pracovníků, jejich dalším vzděláváním, akreditací vzdělávacích zařízení a programů. Ve výzkumné části je vymezen cíl diplomové práce. Zjištění postojů sociálních pracovníků v Jihočeském kraji k nastavení celoživotního vzdělávání v sociální práci. V souvislosti s cílem práce byla stanovena hypotéza: "Postoj sociálních pracovníků je pozitivnější k celoživotnímu vzdělávání zaměřenému na praxi, než na teoretické vzdělávání". Pro potvrzení této hypotézy byla stanovena nulová hypotéza, předpokládající, že v konečném základním souboru sociálních pracovníků v Jihočeském kraji bude mít 75% sociálních pracovníků pozitivnější vztah k celoživotnímu vzdělávání zaměřenému na praxi a 25% pozitivnější vztah k teoretickému vzdělávání. Výzkumná část uvnitř této diplomové práce byla realizována formou kvantitativního výzkumu. Potřebná data byla získána metodou dotazování, technikou dotazníku. Vypracovaný dotazník se skládal celkem z 27 otázek. Byly použity otázky uzavřené, polouzavřené a otevřené. Dotazník byl rozeslán elektronickou poštou na e-mailové adresy zařízení i jednotlivým zaměstnancům. Výzkumný soubor tvořili sociální pracovníci v sociálních službách v Jihočeském kraji. Výsledná data byla vyhodnocena a zpracována pomocí kontingenčních tabulek a grafů v Microsoft Office Excel 2007. Hodnoty výzkumu byly statisticky zpracovány. K ověření hypotéz o struktuře základního souboru podle jednoho či více znaků byl použit Pearson chí-kvadrát test dobré shody na hladině významnosti alfa = 0,05. Provedený výzkum v rámci diplomové práce podpořený dotazníkovým šetřením, samotnými odpověďmi respondentů a v neposlední řadě statistickým výpočtem, potvrdil hypotézu o pozitivnějším postoji sociálních pracovníků k celoživotnímu vzdělávání zaměřenému na praxi. Vezme-li sociální pracovníky v Jihočeském kraji, výsledky diplomové práce prokazují evidentní skutečnost, že sociální pracovníci preferují vzdělávání zaměřené na praxi. Po zhodnocení všech otázek v dotazníku jsem zjistila postoje sociálních pracovníků k nastavení celoživotního vzdělávání v sociální práci a domnívám se, že vztah majority dotázaných k celoživotnímu vzdělávání je na vysoké úrovni.
Motivace sociálních pracovníků k celoživotnímu vzdělávání
MORONGOVÁ, Tereza
Práce se zabývá motivací sociálních pracovníků k celoživotnímu vzdělávání. V první části práce je shrnut současný stav celoživotního vzdělávání sociálních pracovníků v ČR, konkrétně tedy legislativa, která určuje povinnost tohoto vzdělávání, další dokumenty, které obsahují požadavek celoživotního vzdělávání, navrhované změny v tzv. profesním zákoně a názory odborníků. V druhé části se pak práce zaměřuje na motivaci k celoživotnímu vzdělávání, teorie motivace a důvody pro a proti celoživotnímu vzdělávání. Součástí práce je také výzkumné šetření, které je tvořeno rozhovory se sociálními pracovníky na téma celoživotního vzdělávání. Respondenti byli dotazováni na to, jak vnímají potřebu celoživotního vzdělávání v sociální práci, jak celoživotní vzdělávání probíhá v jejich organizaci, co je k tomuto vzdělávání motivuje a zda vnímají nějaké překážky, které jim ve vzdělávání brání.
Efektivnost e-learningu ve výuce účetnictví
TRČKOVÁ, Miroslava
Cílem diplomové práce je seznámit se se všemi aspekty týkající se e-learningu a tyto získané informace aplikovat na možnost celoživotního vzdělávání v oblasti účetnictví právě prostřednictvím e-learningu. Jedná se především o hodnocení efektivnost e-learningu ve výuce účetnictví a identifikace problematických okruhů.
Di-XL – 4. setkání partnerů a konference “Libraries as Powerful Partners in Promoting Results of Lifelong Learning Projects”
Dostál, Ondřej
C esta do Rigy v září 2014 přinesla posl ední osobní setkání s řešitel i projektu Di - XL. Na programu setkání byla revize dosáhnutých výsledků a plán jejich šíření. Na navazující konferenci „Knihovny jako významný partner při šíření a využívání projektů celoživotního učení“ řešitelé představili výsledky projektu a pokusili se j e uvést do evropského kontextu. Konference se zúčastnili knihovní ci , zástupci organizací celoživotního vzdělávání a širší odborn á veřejnost z partnerských zemí . Cílem evropského projektu Di - XL ( realizovaného v rámci EU Lifelong Learning Programme) je podpořit spolupráci mezi knihovnami a organizacemi celoživotního učení v oblasti šíření výsledk ů projektů EU LLP . V rámci dosažení tohoto cíle vznikla analýza potřeb, praktické příklady a model spolupráce. Tyto h matatelné výsledky projektu partneři šíří mezi klíčové (východo - ) evropské hráče v obou sektorech.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   začátekpředchozí147 - 156dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.