Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  začátekpředchozí144 - 153další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Controlled Freedom of Choice: Interaction in New Media
Jakubčáninová, Eva ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Slavíček, Daniel (oponent)
Diplomová práca sa venuje otázke kontroly v rámci interaktivity v nových médiách. Rozoberá pojem interaktivity z perspektívy nových médií a semiotiky. Ďalej predstavuje pohľad na rôzne mechanizmy a úrovne kontroly, ktoré sú v rámci tejto interaktivity prítomné. Práca sa sústredí len na tie mechanizmy, ktoré sú zacielené na užívateľa. Venuje sa napríklad problematike dataveillance, diskriminácii na základe dát, disciplinácii, tailoringu, monitoringu alebo persuazívnym hrám. Túto líniu dopĺňa a prepája s teoretickými príspevkami Rolanda Barthesa, Michela Foucaulta a Viléma Flussera, v ktorých sa uvedení autori zaoberajú otázkami moci, disciplíny a aparátmi. Cieľom práce je zistiť, aké je postavenie užívateľa voči mechanizmom kontroly, a aké (pokiaľ vôbec nejaké) sú jeho možnosti zásahov voči týmto mechanizmom. Kľúčové slová: interaktivita, nové médiá, kontrola, dohľad, semiotika, užívateľ, dáta, aparát
Srovnávací sémiotická analýza vybraných protektorátních a raně socialistických agitačních plakátů vyskytujících se na území někdejšího Československa
Baláková, Zuzana ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce se zabývá sémiotickou analýzou vybraných protektorátních a raně socialistických plakátů ze čtyřicátých a začátku padesátých let. Zkoumané období je ohraničeno rokem 1953. V práci se co nejdetailněji věnuji teoretickému ukotvení tématu, zahrnuta je charakteristika daných ideologií, teorie sémiotiky i stručný dějinný popis daného historického období. V teorii sémiotiky vycházím z prací Ferdinanda de Saussura, Charlese Sanderse Peirce a Charlese Morrise. Stěžejním pramenem pro sémiotickou analýzu je kniha Mytologie od Rolanda Barthese, především její druhá teoretická část Mýtus dnes, ze které metodologicky vycházím. Sémiotická analýza umožňuje odhalit skryté významy textů. Vybráno a analyzováno bylo celkem deset plakátů, pět z období protektorátu, pět z období konce čtyřicátých a začátku padesátých let, tak aby tvořily dvojice se stejným zobrazeným motivem nebo tématem. Cílem práce je zanalyzovat, které sémiotické prvky jsou na jednotlivých plakátech užity a poté srovnat, nakolik se užívané motivy a prvky u obou ideologií liší či naopak shodují. Hypotézou je, že nacistická i komunistická ideologie používá prakticky tytéž sémiotické prvky.
Vliv médií na prohlubování konzumních forem chování
MÁLEK, Ondřej
Tato práce se pokouší blíže nahlédnout kauzální nexus mezi konzumním chováním a způsobem jeho zobrazení v médiích. Cela práce je rozdělena do dvou základních částí. Ta první představuje jisté teoretické východisko, jehož optikou se v nejobecnější rovině nastiňuje způsob, jakým je člověk formován mediálními institucemi. Mimo to, že média jako taková intenzifikují působení kulturních vzorců, jejichž prostřednictvím se učíme pojímat a dekódovat svět, v němž žijeme, stejně jako se jejich prostřednictvím socializujeme a učíme se chápat místo, jež zaujímáme uvnitř společenské struktury což je jejich funkce kulturální média, zejména specifická forma mediálních textů, jako je pop-kultura nebo reklama, figurují také ve své ideologické funkci, která zaštiťuje ustálené způsoby produkce. K dekonstrukci těchto textů je využito práce Rolanda Barthese: Mytologie. Ten vychází z lingvistické teorie Ferdinanda de Saussurea, která rozkládá rovinu znaku do dvou dalších členů, jimiž je označující a označované (signifiant a signifikát). Barthes tuto základní strukturu obohacuje o tzv. sekundární semiologický systém, který parazituje na této základní symbolické struktuře a původní znaky, plně nabyté smyslem, vpisuje do zcela nových formací, čímž nabývají své ideologické podstaty. Druhá část práce je zaměřena především na subjekt a způsob jeho vztahování se k druhým a ke světu. Tato část práce se pokouší odhalit některá "slabá" místa v subjektivním teritoriu, do nichž proniká ideologické působení a která jsou následně tímto působením unášena, aby sloužila rekulturalizaci daného stavu věcí. Tento náhled je samozřejmě přizpůsoben současnému stavu a nečiní si nárok na univerzální platnost, ačkoliv některé psychologické komponenty zůstávají v zásadě neměnné. Přesto je třeba brát ohledy na zcela mimořádnou povahu ideologické formace, v níž se nacházíme a jejíž některé aspekty dosud nemají své historické předchůdce.
Dramatické umění a problematika loutkového divadla
REMIŠ, David
Tato bakalářská práce je věnovaná, především prozkoumání povahy a hranic loutkového divadla. Představují se zde základní shody a diference mezi loutkovým divadlem a činohrou. Teoretickou oporou práce jsou texty Otakara Zicha, Petra Bogatyreva a Jiřího Veltruského, které jsou věnovány problematice loutkového divadla.
Sémiotická analýza vybraných reklam společnosti Apple Inc.
Hervíř, Petr ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Diplomová práce pojednává o sémiotice, z ní odvozené analýzy, a zaměřuje se na analýzu vybraných reklamních spotů firmy Apple Inc. V první řadě definuje sémiotiku, sémiotickou analýzu a pojmy v ní obsažené, následně na základě těchto poznatků analyzuje spoty společnosti do hloubky z několika pohledů v závislosti na sémiotice.
Barthesova sémiotika obrazu
STUDENÝ, Dominik
Práce se bude zabývat sémiotikou vizuálního sdělení, jak byla tematizována v díle Rolanda Barthese. Představí Barthesovy úvahy týkající se "řeči" či "rétoriky" vizuálního znaku, jeho struktury i moţných manipulativních mechanismů jeho fungování. Na jejich základě bude analyzovat vybraná vizuální sdělení, objevující se v kultuře dvacátého a počátku jednadvacátého století.
Testování komunikačního sdělení
CÍSAŘOVÁ, Alena
Cílem diplomové práce s názvem "Testování komunikačního sdělení" bylo vytvoření komunikačního sdělení pro generický produkt a zkoumání jeho působení na spotřebitele. Za generický produkt byla zvolena sůl, jelikož obsahuje pouze ty vlastnosti, které jsou nutné pro její fungování a člověk s ní přichází každodenně do styku.
Sémiotická analýza reklamních sdělení zaměřených na děti a mládež
PĚŠKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce na téma "Sémiotická analýza reklamních sdělení zaměřených na děti a mládež" je rozborem vybraného vzorku reklamních sdělení z časopisu Bravo Girl! zacíleného na mladé dívky. Metodou využitou v této práci je sémiotická analýza vycházející především z textů Rolanda Barthese. Práce je pomyslně rozdělena do dvou částí, v teoretické části vysvětluji základní pojmy, se kterými sémiotika pracuje. V části praktické zprvu představuji samotný časopis, posléze již prezentuji rozbor šesti vybraných reklam.
Typologie a sémiotika ženských postav v díle Ladislava Klímy
ADAMCOVÁ, Eva
Bakalářská práce se soustředí na dílo Ladislava Klímy, a to především na jeho ženské postavy. Teoretická část práce se věnuje sémiotice a sémiotickým teoriím několika odborníků. Praktická část je věnována nejdříve tématu postavení ženy ve společnosti v historii a v době vzniku díla Ladislava Klímy. Dále se v praktické části objevuje kapitola o ženách v Klímově životě. Následují kapitoly, které se zabývají konkrétními ženskými postavami Klímových knih a jejich srovnáním s podobnými postavami, které se vyskytovaly v dobové literatuře a filmu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   začátekpředchozí144 - 153další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.