Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úloha logopeda v rehabilitaci neurologických pacientů
Rathousová, Linda ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem Úloha logopeda v rehabilitaci neurologických pacientů si klade za cíl charakterizovat úlohu logopeda jako nedílné součásti multidisciplinárního týmu pečujícího o pacienta s neurologickou diagnózou v procesu komprehenzivní rehabilitační péče na neurologických pracovištích. Práce na základě poznatků z prostudované odborné literatury v teoretické části nejprve definuje terminologii týkající se komunikace a narušené komunikační schopnosti obecně, poté se zaměřuje na neurologická onemocnění a pacienty s neurogenním narušením komunikační schopnosti. Hlavní část práce je orientována na intervenci logopeda v procesu komprehenzivní rehabilitace pacienta s neurologickým onemocněním. Praktická část práce uvádí a interpretuje výsledky dotazníkového šetření uskutečněného na neurologických pracovištích nemocnic v České republice v říjnu roku 2016 s cílem získat informace, zda a jakým způsobem je na těchto pracovištích zastoupena logopedická intervence v procesu rehabilitace neurologických pacientů. Klíčová slova Komunikace, logoped, logopedická intervence, narušená komunikační schopnost, neurogenní poruchy komunikace, neurologické oddělení
Narušená komunikační schopnost u dětí předškolního a mladšího školního věku
Šafářová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Ve své bakalá ské práci se zam uji na výskyt narušené komunika ní schopnosti u d tí edškolního v ku. Zajímají m poruchy i, které se b žn vyskytují v této v kové kategorii. Jednotlivé poruchy popisuji - jak se projevují a jaký mají individuální dopad na dít . Zda samo tuto vadu vnímá a jakým zp sobem. Dále se v nuji i logopedické intervenci, zam uji se na to, jakým zp sobem v mate ských školách s t mito d tmi pracují. Zda mají školy vlastního logopeda nebo zodpov dnost nápravy nechávají pedagogové pouze na rodi ích. Též mapuji situaci u d tí v prvním pololetí 1. t . ZŠ zda NKS má stejný výskyt i je patrný spíše úbytek. C lick to buy N O W ! PDF-Xchange w w w.pdfxchange.cz C lick to buy N O W ! PDF-Xchange w w w.pdfxchange. cz
Individuální práce s dítětem při logopedické prevenci se zaměřením na hlásky L a R z pohledu logopedického preventisty
KRAUSOVÁ, Daniela
Cílem bakalářské práce je vytvoření programu logopedické prevence pro individuální práci s dítětem, zpravidla ve věku od pěti do šesti let v mateřské škole, se zaměřením na hlásky L a R, které patří mezi časté vady ve výslovnosti. V teoretické části se nachází obecná definice logopedie, její význam a zdůvodnění potřeby logopedické prevence v mateřské škole. Teoretická část je dále zaměřena na vývoj řeči a výslovnosti dítěte předškolního věku, na poruchy artikulace a na diagnostiku výslovnosti dítěte předškolního věku. Je zde popsáno rozdělení hlásek jazyka českého a charakteristika hlásek L a R. V praktické části jsou popsána cvičení dechová, hlasová, sluchová, grafomotorická a gymnastika mluvidel pro rozvoj artikulačních orgánů a cvičení pro podporu správné výslovnosti hlásek L a R. V této části se také nachází obrázky, které dokumentují a přibližují práci s dětmi.
Komunikační kompetence sociálního pracovníka při jednání s žadatelem o příspěvek na péči s mentálním postižením
SKALOVÁ, Anna
Práce se zabývá komunikací s lidmi s mentálním postižením v prostředí státního úřadu při sjednávání příspěvku na péči. Teoretická část charakterizuje mentální postižení, komunikaci, narušenou komunikační schopnost, příspěvek na péči, dále se zevrubně zabývá specifiky komunikace s lidmi s mentálním postižením. Práce obsahuje také praktické rady pro komunikaci s lidmi s mentálním postižením. V závěru teoretické části jsou popsány komunikační kompetence sociálního pracovníka se zaměřením na jednání s lidmi s mentálním postižením. Praktická část práce popisuje šetření komunikačních kompetencí sociálního pracovníka na Městském úřadě v Táboře a hodnotí příčiny jeho neúspěchu. Vzhledem k zhodnocení šetření obsahuje praktická část také jednoduchou metodiku, která obsahuje praktické rady, jak jednat s klientem s mentálním postižením při rozhovoru na úřadě. Dále praktická část obsahuje analýzu zaměstnavateli požadovaných kompetencí na pozici sociálního pracovníka na základě inzerátů s nabídkou práce. Komunikace s lidmi s mentálním postižením v prostředí městských úřadů je opomíjené téma, avšak vzhledem ke snaze integrovat lidi s mentálním postižením co nejvíce do společnosti téma velice důležité. Schopnost sociálního pracovníka správně komunikovat a jednat s lidmi s mentálním postižením může být jedna z cest k zpřístupnění úřadů i pro tyto klienty.
Možnosti ovlivňování přirozeného vývoje řeči v logopedické třídě MŠ
HALOVÁ, Eva
Ve své bakalářské práci se zabývám možnostmi ovlivňování přirozeného vývoje řeči u dětí v logopedické třídě mateřské školy pro sluchově postižené. Charakterizuji současné vzdělávání z hlediska péče o jedince se speciálními vzdělávacími potřebami, hlavně se zaměřuji na vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností. V teoretické části definuji narušenou komunikační schopnost, její klasifikaci a možnosti edukace dětí s narušenou komunikační schopností. Součástí praktické části jsou kazuistiky dětí s narušenou komunikační schopností, jejich posun v rámci pobytu ve třídě s logopedickou náplní a metody práce podle IVP, které jsou k tomu využívány.
Znalosti a dovednosti sester v komunikaci s handicapovanými klienty
KUDLÁČEK, Petr
Tato bakalářská práce se zabývá znalostmi a dovednostmi sester v komunikaci s handicapovanými klienty. Schopnost správně komunikovat patří k základním dovednostem každé sestry. Dobře vedená komunikace přispívá ke zlepšení mezilidských vztahů. Pokud má být komunikace vedena sestrou profesionálně, vyžaduje to, aby sestra skloubila znalosti z oblasti obecné komunikace se znalostmi z oblasti speciální pedagogiky, která se zabývá problematikou jedinců se zdravotním postižením, a využila je v komunikaci s handicapovanými klienty. Teoretickou část bakalářské práce tvoří 3 hlavní kapitoly. V první kapitole je uvedena charakteristika zrakového, sluchového a tělesného handicapu, mentálního postižení a řečových poruch. Druhá kapitola se zabývá obecnými zásadami komunikace a třetí kapitola je zaměřena na specifika komunikace s handicapovanými klienty. Bakalářská práce měla dva cíle. Prvním cílem práce bylo zjistit znalosti sester v komunikaci s handicapovanými klienty při poskytování ošetřovatelské péče ve zdravotnických zařízeních. Byly stanoveny 2 hypotézy. Hypotéza H1.- Sestry nemají znalosti v komunikaci s handicapovanými klienty při poskytování ošetřovatelské péče- byla potvrzena. Hypotéza H2 -. Sestry mají nejvíce znalostí v komunikaci se sluchově handicapovanými klienty při poskytování ošetřovatelské péče, nebyla potvrzena. Ke zjištění znalostí sester bylo použito kvantitativního šetření a byla použita metoda dotazování, pomocí dotazníků u sester pracujících ve zdravotnických zařízeních. Výzkumný vzorek tvořilo 102 sester. Výsledky byly zpracovány do grafů. Druhým cílem práce bylo zmapovat dovednosti sester v komunikaci s handicapovanými klienty při poskytování ošetřovatelské péče.Výzkum byl veden jako kvalitativní. Byly stanoveny 2 výzkumné otázky 1.Uplatňují sestry zásady komunikace s handicapovanými klienty při poskytování ošetřovatelské péče? Z odpovědi na otázku vyplývá, že sestry spíše zásady neuplatňují 2. Jak hodnotí handicapovaní klienti komunikaci sester při poskytování ošetřovatelské péče? Klienti vidí přístup sester v menší míře jako dobrý, profesionální, spíše uvádějí, že by mohl být lepší. Dovednosti sester byly zjišťované vedením nestandardizovaných rozhovorů s 10 handicapovanými klienty. Výpovědi klientů byly zpracovány do kategorizovaných tabulek. Z výzkumných šetření vyplývá, že sestry znalosti nemají a dovednosti neuplatňují. Výsledky výzkumného šetření budou využity při odborných seminářích a konferencích, dále pro edukaci a při vzdělávání sester.
Poruchy řeči u pacientů po cévní mozkové příhodě (CMP) z pohledu sestry
TALÁROVÁ, Libuše
Bakalářská práce pojednává o cévních mozkových příhodách (CMP) a jejich důsledcích pro pacienta. Zvláštní pozornost byla věnována poruchám řeči, které jsou druhým nejčastějším následkem CMP. Cílem šetření bylo zjistit, zda ošetřovatelský personál má informace o problematice poruch řeči, zda je ochotný pracovat s klientem dle doporučení klinického logopeda a zda ošetřovatelský personál má vytvořeny podmínky pro práci s klientem. Všechny uvedené cíle byly splněny. Pro šetření byly použity metody kvantitativní a to analýza počtu poruch řeči na počet případů CMP za období červenec 2008 - únor 2009 a dotazník pro ošetřovatelský personál. Šetření probíhalo na interních a neurologických odděleních Nemocnice Blansko. Z výsledků šetření vyplynulo, že sestry nemají informace o poruchách řeči a dále, že na každém oddělení by měl být určen aspoň jeden pracovník, který by byl proškolen klinickým logopedem a ve spolupráci s ním se věnoval péči o pacienty.
Muzikoterapie z pohledu specifických poruch učení a chování
PECHOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z alternativních směrů {--} s muzikoterapií, uvést do problematiky specifických poruch učení a chování a v neposlední řadě podat jakýsi návod, jak využít prvků muzikoterapie při práci s dětmi s těmito poruchami. Práce je rozčleněna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů muzikoterapie, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspinxie, dysmúzie, dyspraxie. Snaží se objasnit problematiku ADHD a poukázat na souvislost mezi specifickými poruchami učení a chování. Praktická část obsahuje dvacet cvičení, která byla sestavena na podkladě metodické příručky autorů Mgr. M. Beníčkové, Ph.D. a Mgr. Z. Vilímka, kteří využívají českou muzikoterapeutickou metodiku {--} Hudbu těla, a zároveň na podkladě kazuistik dvou chlapců, kteří chodí do základní školy praktické. Každé cvičení je zaměřeno na rozvoj určitých funkcí, je doplněno pomůckami, motivací, vlastním popisem a rozborem, který vychází z praktického provedení. Při hodnocení je využito metody pozorování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.