Název:
Individuální práce s dítětem při logopedické prevenci se zaměřením na hlásky L a R z pohledu logopedického preventisty
Překlad názvu:
Individual work with a child by logopedic prevention with focus on sounds L and R from the perspective of logopedic prevention officer
Autoři:
KRAUSOVÁ, Daniela Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce je vytvoření programu logopedické prevence pro individuální práci s dítětem, zpravidla ve věku od pěti do šesti let v mateřské škole, se zaměřením na hlásky L a R, které patří mezi časté vady ve výslovnosti. V teoretické části se nachází obecná definice logopedie, její význam a zdůvodnění potřeby logopedické prevence v mateřské škole. Teoretická část je dále zaměřena na vývoj řeči a výslovnosti dítěte předškolního věku, na poruchy artikulace a na diagnostiku výslovnosti dítěte předškolního věku. Je zde popsáno rozdělení hlásek jazyka českého a charakteristika hlásek L a R. V praktické části jsou popsána cvičení dechová, hlasová, sluchová, grafomotorická a gymnastika mluvidel pro rozvoj artikulačních orgánů a cvičení pro podporu správné výslovnosti hlásek L a R. V této části se také nachází obrázky, které dokumentují a přibližují práci s dětmi.The aim of this bachelor thesis is to create a program of logopaedic prevention for individual work with a child as a general rule aged between five and six in kindergarten and with focus on sound L and R, which belong to the frequent speech impediment in pronunciation. In a theoretical part is described the general definition of logopaedics (speech therapy), its sense and there are given reasons of need for logopaedic prevention in kindergarten. The theoretical part is also focused on the development of speech and pronunciation of child at preschool age, on the articulation disorder and the diagnostics of pronunciation of child at preschool age. There are described the sorting of sounds of Czech language and the characteristic of sounds L and R. In practical part are described breathing, vocal, hearing, graphomotoric training and gymnastic of speech organs for development of articulatory organs and exercises for support of right pronunciation of sound L a R. In this part are also located pictures that illustrate and introduce the work with children.
Klíčová slova:
diagnostika; hlásky L; logopedie; nácvik; prevence; R; řečové poruchy; diagnostics; logopaedics (speech therapy); prevention; R; sounds L; speech disorders; training Citace: KRAUSOVÁ, Daniela. Individuální práce s dítětem při logopedické prevenci se zaměřením na hlásky L a R z pohledu logopedického preventisty. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/42464