Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ve vesmíru
Blatná, Hana ; Vítková, Lenka (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Bakalářská práce je sérií čtrnácti kreseb vzniklých za výhradního použití grafitu. Kresby odrážejí subjektivní pohled na téma vesmíru, inspirovaný archaickými výklady o planetách a nebeských tělesech, konspiračními teoriemi, černobílými snímky textur, povrchů, hornin a meteoritů zachycených moderní technologií. Kresby jsou pokusem o vyjádření skrytých vnitřních pohnutek, osobní mytologie, energie krajiny, vztahu k přírodě. Papír je zde paralelou k obloze, projekční plochou, na které v otiscích, geometrických útvarech a za použití perspektivy vnikají snové vesmírné krajiny.
Střety boků vozidel pod úhlem 8° při různých rychlostech
Praus, Tomáš ; Bradáč, Albert (oponent) ; Rábek, Vlastimil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou určování rychlosti při tečných kolizích dvou vozidel. V teoretické části je jednak popsána již dostupná literatura a jednak příprava znaleckého experimentu. V praktické části je popsán samotný experiment. Jeho výsledky jsou následně zpracovány a porovnány s literaturou v teoretické části. Cílem práce je rozšířit znalosti o tečných střetech a omezit chybovost při určování nehodového děje ve znaleckých posudcích nebo škodných událostí v pojišťovnách.
Zhodnocení zavedení ochranného opatření - evakuace, při havárii JE Fukušima
SLÁMA, Filip
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit ochranná opatření, především pak evakuaci obyvatelstva, její vývoj a průběh. K dosažení cíle bakalářské práce byla stanovena výzkumná otázka: Byla dostatečná ochranná opatření a následný postup při evakuaci osob z evakuačních zón? Teoretická část je věnována především problematice jaderných elektráren, radiační ochraně a evakuace. Jsou zde popsány děje, které se odehrály přímo na jaderné elektrárně Fukušima I Daiči, od úderu zemětřesení a tsunami, až po vyvrcholení událostí na jednotlivých reaktorech. Ve výzkumné části se práce zabývá vývojem evakuace v evakuačních zónách a v samotné jaderné elektrárně. Dále jsou popsána následná ochranná opatření, následky a situace po havárii až po současnost. Metodikou této práce bylo shromažďování dostupných informací z oficiálních zahraničních zdrojů, legislativních dokumentů, ale také i z publikací odborníků. Zpracování dostupných informací a zhodnocení následků evakuace přineslo nepříjemné zjištění. Ztráty na životech, které člověka určitým způsobem donutí zamyslet se nad výběrem osob vhodných k evakuaci. V této práci byly mimo jiné zjištěny a zmíněny technické nedostatky elektrárny, informační pochybení v komunikaci obyvatelstva a v poslední řadě i pochybení lidského faktoru. Práce může být využita ve všeobecné problematice jaderných elektráren a evakuací pro studijní účely nebo jako informační zdroj ve školství, energetice nebo státní správě.
Učební pomůcka při chemické havárii
GAIGEROVÁ, Petra
Výukové programy s využitím simulačních technologií nejsou jen vhodnou formou náhrady klasických učebnic. Jsou zcela novou výukovou pomůckou, kde nachází své moderní uplatnění staré motto Jana Ámose Komenského "Schola Ludus" škola hrou. Spojení virtuálního realistického prostředí se simulačními modely studentům umožňuje názorně prozkoumat možnosti řešení mimořádné situace. Jeden z projektů, který byl v souvislosti s touto problematikou realizován nestátní neziskovou organizací Centrum pro bezpečný stát je projekt softwarové aplikace 3D simulátor. Hlavní motivací pro výběr tématu mé diplomové práce je, že několik let pracuji jako vedoucí laboratoře v chemickém závodě, kde je jednou z hlavních činností silniční a železniční přeprava nebezpečných chemických látek nebo operace s touto přepravou související jako je balení, nakládka, plnění a vykládka těchto látek. Mojí každodenní čiností je pak odpovědnost pro zabránění vzniku nežádoucích rizik s ohledem na ochranu osob, majetku a životního prostředí. Hlavním cílem této práce bylo vytvoření učebního textu pro 3D simulátor a následná možnost využití v rámci výuky. Je důležité si uvědomit, že se s únikem nebezpečné látky můžeme potkat téměř kdykoliv, a proto je nutné vytvářet podmínky pro prevenci těchto událostí. Základem ůspěchu řešení této oblasti je především včasná, systémová a koordinovaná příprava rozhodujících činností. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část stručně schrnuje základní poznatky a informace dané problematiky, jsou zde popsány druhy nejčastěji používaných softwarových nástrojů a jejich využití pro výuku. V praktické části se věnuji modelovému řešení havárie při přepravě nebezpečné látky. Mnou vytvořený scénář zahrnuje popis činností, které se podílejí na řízení a řešení mimořádné události. Tyto poznatky byly následně využity k vytvoření učebního textu.
Analýza naměřených dat z nárazových zkoušek - kolmé střety
Tillhonová, Veronika ; Ptáček, Petr (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá nárazovými zkouškami. Mnoho mezinárodních organizací se specializuje přímo na provádění nárazových zkoušek. Nárazová zkouška simuluje střet vozidel. Simulují se tři nejběžnější střety čelní, boční a zadní. Diplomová práce se zaměřuje na střety boční. Boční střety jsou charakteristické tím, že první vozidlo je poškozené v přední části a druhé v boční části. Naměřená data z těchto zkoušek byla vyhodnocena za účelem získání deformační energie spotřebované pro trvalé poškození vozidel. Z deformační energie byly spočteny ekvivalentní energické rychlosti jednotlivých vozidel. Hodnoty EES byly vyhodnoceny různými metodami využívané ve znalecké praxi a porovnány. Nárazové zkoušky byly simulovány za účelem objasnění pomoci znalcům při analýze dopravních nehod.
Opatření po reálné havárii na impregnační lince (spojené s únikem horkého impregnačního oleje a zraněním)
KUKLOVÁ, Radka
Ve své práci se zaměřuji na to, jaká rizika hrozí lidem a životnímu prostředí při impregnaci dřeva. Moje bakalářská práce se týká konkrétně jedné firmy, ve které se před časem stala vážná nehoda. Z toho také vyplývají moje cíle práce. Cíly práce jsou analýza a hodnocení rizika technologie impregnace kotle impregnační linky č. 4 a posouzení technologie bezpečnosti těchto chemických provozů a dále vyhodnocení dostatečnosti technologických opatření zavedených na impregnační lince po proběhlé havárii. V teoretické části je popsaná společnost Impregnace Soběslav s.r.o., tedy především o jakou firmu se jedná, co se v ní vlastně vyrábí, kde je situovaná a její historie. V další části teoretické práce jsou popsaná rizika, co to vlastně riziko je, jaké jsou druhy a čím je upraveno. Dále se zde zabývám nebezpečnými látkami, se kterými se manipuluje v této společnosti. Uvádím zde, jak jsou nebezpečné a v jakých koncentracích se zde nacházejí a jak se skladují. V neposlední řadě se teoretická část mojí práce zabývá analýzou vyplývající se zacházením s chemickými látkami. Ty povinnosti uvádějí zákony např. č. 262/2006 Sb. Zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, nařízení vlády č. 361/2007 Sb., kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví při práci, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 432/2003 Sb. kterou se stanoví podmínky pro zařazování prací do kategorií, limitní hodnoty ukazatelů biologických expozičních testů, podmínky odběru biologického materiálu pro provádění biologických expozičních testů a náležitosti hlášení prací s azbestem a biologickými činiteli, ve znění pozdějších předpisů. V další podkapitole této práce se zabývám dřevem, jeho vlastnosti, paraziti a možnostmi impregnace. V poslední podkapitole se zabývám právě havárií a jejími následky. Teoretická část je v souhrnu zpracovávána tak, aby měl čtenář po přečtení základní přehled o současném stavu firmy, co se v této firmě dělá, jaké dřevo se zde impregnuje a jak. Dále aby měl přehled o tom, s jakými nebezpečnými látkami se zde manipuluje, jak jsou nebezpečné a kolik se jich zde skladuje. Dále podle jakých zákonů a vyhlášek jsou zde povinni se řídit a co se zde vlastně odehrálo, neboli proč bylo zapotřebí tuto práci zpracovat. Další část této práce, výzkumná část, je popsána metodikou výzkumu, která uvádí postup, jakým byla získána data potřebná pro výsledkovou část. Metoda šetření, pro získání potřebných informací, byla realizována prostřednictvím analýzy rizik, konkrétně metodou Co se stane, když ( What If Analysis). Tato metoda se zakládá na otázkách na různé situace, které by se mohly v daných podmínkách stát a výzkumu, zda se stanou, či nikoli a jaká je pravděpodobnost. Zvoleny byly takové otázky, které se dotýkají impregnačního kotle č. 4 a případných havárií, které by se mohly na tomto kotli udát. Tyto otázky byly zvoleny také na základě předchozí havárie. Osoby, které odpovídaly na otázky, byly zvolené podle funkce a odbornosti. Otázek bylo celkem 23. Výsledková část obsahuje výsledky analýzy rizik. Zjištěné výsledky jsou uvedeny v podobě tabulek, které znázorňují otázky a odpovědi. Dále jsou zde popsány jednotlivé části analýzy, kde je uvedeno, co představují a co z jednotlivých otázek a odpovědí vyplývá za závěry. Po celkovém vyhodnocení výzkumu, na základě zjištěných údajů, lze konstatovat, že ochranná opatření ve firmě po havárii byla navýšena na přijatelný stupeň. Ochranná opatření zde samozřejmě byla již dříve, ale vzhledem k tomu, že došlo k havárii tak nebyla dostačující.Výsledkem této práce by mělo být zvýšení znalostí Hasičského záchranného sboru České Republiky, který by mohl tuto práci použít jako materiál pro případné nové havárie a vědomosti o rizicích s tímto spojených a dále také pro provozy se stejnou nebo podobnou technologií.
Rozvoj metodiky posuzování svodidel z hlediska dynamických účinků
Koudelka, Ivan ; Krejsa,, Martin (oponent) ; prof. Ing. Alois Materna, CSc., MBA (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Předložená práce analyzuje metodiku a přístupy dané legislativou. Předkládá v tisku prezentované výsledky numerického modelování nárazu vozidel do bariéry řešených ve světě i v ČR. Přináší návrh metodiky posuzování svodidel. Metodika navazuje na základní principy užité v TP 101 a ČSN EN 1991-1-1. Kinetická energie vozidla v okamžiku nárazu je nahrazena statickou silou, jejíž účinky jsou srovnatelné s účinky nárazu vozidla. Nosná konstrukce svodidla je řešena za pomocí prostředků statiky. Ve výpočtu je uplatněna i deformace vozidla, což představuje reálné rozdělení energie pohlcené deformací vozidla a energie, kterou musí absorbovat svodidlo. Navrhované postupy umožňují zohlednit nelineární chování konstrukce jak z hlediska geometrické, tak z hlediska materiálové nelinearity. Práce se rovněž zabývá interpretací různých druhů podepření konstrukcí do výpočtového modelu. Na konkrétním případě je demonstrován způsob modelování pružného podepření sloupku svodidla v zemině, či model tření volně uloženého betonového bloku po podložce. K zajištění realitě odpovídající polohy vzájemně spojených volně uložených bloků je navržen způsob modelování kontaktu v místě jejich možného průniku. K výraznému zpřesnění výpočtu přispívá postupné zatěžování konstrukce pomocí přírůstku zatížení a vyčíslování přírůstků energie absorbované deformací po jednotlivých krocích. Předkládaná metodika představuje účinný nástroj k posuzování svodidel, pro jehož aplikaci je dostatečné užití běžných prostředků a vybavení, kterými disponuje téměř každý projektant zabývající se statikou stavebních konstrukcí. V závěru práce jsou zobecněny poznatky získané z řešených příkladů a doplněny o grafická vyjádření.
ANALÝZA TUHOSTI PŘEDNÍ ČÁSTI VOZIDEL
Coufal, Tomáš ; Kovanda, Jan (oponent) ; Kohút,, Pavol (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou tuhosti přední části moderních vozidel se zaměřením pro využití v oboru Soudního inženýrství při analýze dopravních nehod. Při analýze dopravní nehody se mimo jiné řeší vlastní střet vozidel, jehož nedílnou součástí je určení energetické ztráty vozidla při nárazu, respektive deformační energie vyjádřené ve formě EES (Energy Equivalent Speed). V případě známé tuhosti dané části vozidla je možné na základě hloubky deformace exaktně vypočíst deformační energii, resp. EES odpovídající danému poškození vozidla. V oboru Soudního inženýrství však hodnoty tuhostí jednotlivých částí vozidla nejsou známé, a proto jsou pro výpočet EES využívány alternativní metody, jejichž přehled je uveden v rešeršní části této dizertační práce. Současné metody stanovení EES však disponují jistými omezeními v použitelnosti, a proto byl v rámci řešení dizertační práce navržen výpočet EES pro přední část vozidla zpracovaný na základě dat z reálných nárazových zkoušek s využitím reálné tuhostní charakteristiky přední části vozidla. Přední část vozidla je rozdělena do jednotlivých oblastí, kde každou z těchto oblastí charakterizuje příslušná tuhostní charakteristika. Navržený výpočet EES lze tedy s výhodou použít i pro střety s částečným překrytím se zohledněním reálné tuhosti poškozené části vozidla, což dosavadní metody neumožňovaly. V rámci řešení dizertační práce byl dále zpracován výpočetní program deformační energie a EES pracující s jednotlivými tuhostními charakteristikami v daných oblastech, jehož vstupními parametry jsou uživatelem zadaná hloubka trvalé deformace přední části vozidla v jednotlivých oblastech, hmotnost vozidla, směr nárázové síly a koeficient tření na kontaktní ploše. Vzhledem k tomu, že tuhost vozidla je také jedním z kontrolních parametrů při řešení střetu v simulačním programu PC-Crash využívaném v soudně inženýrské praxi pro analýzu nehodového dějě, byl dále zpracován doplněk výpočetního programu, který na základě výše uvedených vstupních hodnot dále vypočte údaje pro řešení střetu v simulačním programu, konkrétně tuhost, koeficient restituce a deformaci vozidla uváděnou ve výstupním protokolu simulačního programu. Na základě těchto údajů má tedy znalec možnost vyřešit střet vozidel v simulačním programu takovým způsobem, aby co možná nejpřesněji odpovídal reálnému střetu vozidel.
Analýza dopravních nehod
Vičík, Petr ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá komplexním přehledem postupu vyšetřování dopravních nehod. Jsou zde rozebrány jednotlivé kroky při tomto vyšetřování, počínající sběrem a zpracováním dat, prováděným hlavně měřením a fotografováním. Dále je uveden přehled jednotlivých druhů stop a poškození, včetně zranění účastníků nehody. Rozebírány jsou nejběžnější metody používané pro výpočet a rekonstrukci nehodové události a zmíněny jsou rovněž speciální typy dopravních nehod, jako je střet vozidla s chodcem, nehody jízdních souprav, či nehody jednostopých vozidel. Pro lepší pochopení nehodových dějů je na začátku práce uveden přehled základních fyzikálních zákonů a dějů, kterými se všechny tyto události řídí, a soudně znalecká problematika těchto analýz.
Okolnosti výskytu spekulativních bublin na finančních trzích
Ševčík, Michal ; Veselá, Jitka (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na finanční krize vzniklé v průběhu ekonomické historie. Vysvětluje pojmy finanční krize, spekulativní bublina, prezentuje vybrané modely finančních krizí, které lze identifikovat na konkrétních historických případech rozebraných v prvních dvou kapitolách. Teoretické přístupy k okolnostem výskytu spekulativních bublin jsou součástí závěrečné části této práce, kde hlavní role hrají racionalita a iracionalita jedince, davu a trhu a dále i psychologické faktory. Na závěr je zmíněna možná užitečnost bublin jako protiklad k událostem z prvních dvou kapitol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.