Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lávka přes Berounku
Zlatuška, Karel ; Romportl, Tomáš (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem půdorysně zakřivené lávky pro pěší přes řeku Berounku u obce Čivice. Byly vypracovány tři varianty řešení. První varianta počítala s jednotrámovou předpjatou integrální konstrukcí s náběhy. Druhá varianta počítala s visutou konstrukcí, kdy je mostovka jednostranně zavěšena na visutém kabelu. Ve třetí variantě je řešena konstrukce s hlavním polem vytvořeným z betonových segmentů. Ty jsou zavěšeny na dvojici ocelových oblouků. Nástupní rampy jsou pak monolitické, podporované ocelovými kruhovými podpěrami. Tato varianta byla nakonec vybrána jako nejvhodnější a následně detailněji rozpracována. Konstrukce lávky byla analyzována v softwaru Scia Engineer 2015 s ohledem na postup výstavby. Lávka byla zatížena stálým zatížením a proměnným zatížením od dopravy a od teploty. Následně byly zjištěny vnitřní síly a konstrukce byla posouzena z hlediska mezních stavů použitelnosti a únosnosti. Z hlediska použitelnosti byly kontrolovány zejména napětí v betonových průřezech a deformace. Z hlediska únosnosti byly kontrolovány mezní únosnosti betonových průřezů. Dále byly posouzeny ocelové oblouky a podpěry, u nichž byla kontrolována zejména ztráta stability vlivem vzpěru. Pomocí softwaru byla tato odolnost ověřena výpočtem lineární stability. Nakonec bylo posouzeno i dynamické chování lávky, zejména odezva na harmonické buzení. Následně byl vypracován i plán výstavby a výkresová dokumentace obsahující přehledné výkresy, podrobné výkresy a detaily.
Aktivní závěs kapoty
Galda, Michal ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukcí aktivního závěsu kapoty, odladění kinematiky závěsu a vhodným nadimenzováním jednotlivých částí závěsu. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, přičemž první část je analýza současného stavu poznání a ve druhé části je prezentován vlastní konstrukční návrh. Aktivní závěs má sloužit jako bezpečnostní prvek v automobilu pro minimalizaci následku zranění hlavy při srážce chodce s automobilem.
Vliv dlouhých optovláknových tras na polarizační stav světla a jejich využití pro napájení polarizačních senzorů
Panascí, Marco ; Grenar, David (oponent) ; Filka, Miloslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší vliv dlouhých optovláknových tras na polarizační stav světla a jejich využití pro napájení polarizačních senzorů. Cílem diplomové práce bylo navrhnutí uspořádání optovláknových komponent tak, aby polarizační vlastnosti světla na konci trasy byly dále použitelné pro senzorické účely. Byly navrženy čtyři dílčí měření s dlouhou trasou (v laboratorním uspořádání, pokládkou v zemi, na závěse, při působení vnějšího vlivu) a jedno měření bez trasy při působení vnějšího vlivu. Celkové výsledky měření demonstrují, že pro funkční napájení senzorických systémů s dlouhou trasou lze použít vybudované stávající jednovidové vlákno (uloženo pokládkou v zemi), do kterého by se multiplexoval zdroj světla pro daný senzorický systém. V diskuzi jsou rozebrány všechny typy měření a porovnávány mezi sebou. V závěru je zrekapitulován celkový výsledek a jsou zde popsány aplikace, u kterých by takový senzorický systém mohl být použit.
Zavěšená lávka přes řeku Bečvu
Kavecký, Jakub ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá návrhom lávky pre chodcov a cyklistov cez rieku Bečva. Z troch vypracovaných variant premostenia je vybraná zavesená lavička. Konštrukcia bola podrobnejšie analyzovaná v programe Midas Civil kde bola zahrnutá aj časová os výstavby. Lavička bola zaťažená stálym zaťažením, premenným zaťažením od chod-cov, klimatickými od vetra a teploty. Na vnútorné sily bola konštrukcia posúdená na medzné stavy únosnosti a použiteľnosti. V programe bol posúdený pylón aj s účinkami II. rádu. Model lavičky bol podrobený aj dynamickej analýze. Grafický výstup práce tvoria prehľadné výkresy, výkresy výstuže, detail a výkres postupnej výstavby s vizualizáciou.
Návrh mulčovače pro agregaci s traktorem 55 kW
Anders, Horst ; Fajkus, Pavel (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje koncepčnímu návrhu universálního příčně stavitelného mulčovače. Je popsán proces mulčovaní, jeho výhody a dodávané mulčovače na náš trh. Mulčovač je navržen dle zadaných parametrů výkonu a charakteristického rozměru záběru. Práce obsahuje dílčí funkční a silové výpočty uzlů vybraných zadavatelem a samostatně navržené celky, včetně jinými výrobci dodávaných komponent.
Půdorysně zakřivená lávka pro pěší
Lachová, Alžběta ; Jurík,, Michal (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je vypracování studie půdorysně zakřivené lávky vedoucí přes řeku Svratku. Byly vytvořeny dvě varianty, z nichž k následnému vymodelování a posouzení byla vybrána zavěšená konstrukce. Lávka je tvořena monolitickou mostovkou z předpjatého betonu. Příčný řez mostovky je navržen jako nesymetrický komorový nosník, zavěšený na jedné straně na pylonu. Pylon se nachází na vnitřní straně mostovky na spojnici vrcholu a středu kružnice a je kotven závěsy do podloží.
Lávka pro pěší přes řeku Nitru
Tomečka, Petr ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh lávky pro pěší přes řeku Nitru ve městě Nitra. Byly vypracovány tři studie, z nichž byla považována za optimální oblouková lávka a ta byla dále analyzována. Posouzení dílčích konstrukčních prvků bylo provedeno v souladu s platnými normami splněním podmínek mezního stavu únosnosti a použitelnosti. Globální výpočtový model konstrukce byl sestaven v softwaru ANSYS Mechanical APDL 21 R2. Model mostovky v příčném směru byl vyřešen pomocí SCIA Engineer 19.1. Posouzení průřezů je provedeno ručním způsobem a pomocí IDEA Statica 21.0. Práce je doplněna o výkresy ilustrující postup výstavby, podrobné technické řešení a názorné vizualizace zvoleného řešení.
Statická analýza variant visuté mostní konstrukce
Zavřelová, Michaela ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá statickou analýzou jednotlivých modelů visutých lávek pro pěší. Byl vypracován ruční výpočet nosného lana. Pomocí výpočtu byla určena skutečná poloha nosného lana. Ruční výpočet byl následně porovnán s výpočtovým programem RFEM. Dále byly modely zatěžovány ručně spočítanými zatíženími. V bakalářské práci je zpracován vliv odklonu pylonů na globální deformace nosného lana a mostovky při jednotlivých zatěžovacích stavech a kombinacích. U jednoho z modelů je zpracována optimalizace konstrukce.
Vliv dlouhých optovláknových tras na polarizační stav světla a jejich využití pro napájení polarizačních senzorů
Panascí, Marco ; Grenar, David (oponent) ; Filka, Miloslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší vliv dlouhých optovláknových tras na polarizační stav světla a jejich využití pro napájení polarizačních senzorů. Cílem diplomové práce bylo navrhnutí uspořádání optovláknových komponent tak, aby polarizační vlastnosti světla na konci trasy byly dále použitelné pro senzorické účely. Byly navrženy čtyři dílčí měření s dlouhou trasou (v laboratorním uspořádání, pokládkou v zemi, na závěse, při působení vnějšího vlivu) a jedno měření bez trasy při působení vnějšího vlivu. Celkové výsledky měření demonstrují, že pro funkční napájení senzorických systémů s dlouhou trasou lze použít vybudované stávající jednovidové vlákno (uloženo pokládkou v zemi), do kterého by se multiplexoval zdroj světla pro daný senzorický systém. V diskuzi jsou rozebrány všechny typy měření a porovnávány mezi sebou. V závěru je zrekapitulován celkový výsledek a jsou zde popsány aplikace, u kterých by takový senzorický systém mohl být použit.
Lávka přes Jihlavu v Třebíči
Vavřička, Lukáš ; Velešík, Marek (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem betonové lávky pro pěší přes řeku Jihlavu. Byly vypracovány dvě předběžné varianty, z nichž jedna byla zpracována podrobně. Jedná se o zavěšenou konstrukci, jejíž hlavní nosnou částí jsou dva pylony vetknuté do dodatečné předepjaté mostovky, která je prostě uložena na opěrách. Zavěšení mostovky je realizováno pomocí kloubově připojených závěsů k vrcholům pylonů a k mostovce. Materiál nosných betonových částí je beton C45/55. Ocelové části nosné konstrukce jsou z oceli S355, závěsy jsou z oceli Macalloy 460. Posudky byly provedeny převážně ručním výpočtem s použitím programu MS Excel, k posouzení pylonu byl použit program FIN EC Beton. Výpočty účinků zatížení byly provedeny za pomoci programu Scia Engineer. Výkresové části práce byly zpracovány v programu AutoCAD a vizualizace v programu Lumion.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.