Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 157 záznamů.  začátekpředchozí137 - 146dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Multimediální komunikace
Vondra, Zdeněk ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
Multimediální komunikace vyvstává jako teoretické téma díky neustále a rychle se rozvíjejícím informačním a komunikačním technologiím. V souvislosti s digitalizací jsou vytvářeny nové prostředky a možnosti komunikace, které integrují mnoho nových i stávajících postupů. Pozornost veřejnosti i výrobců je směřována hlavně k technologiím a nástrojům. Teoretický rámec, který by předurčoval dopady a doporučoval efektivní využívání v rámci společnosti, ustoupil do pozadí zájmu. Dochází tak k masivnímu rozšíření technologií bez všeobecné znalosti parametrů jejich používání a významu v kontaktu se společností. Gramotnost je klíčem k funkčnímu a efektivnímu informačnímu designu, díky němuž budeme schopni komunikovat sdělení tak, jak zamýšlíme. Práce se zabývá otázkou analýzy současného stavu a syntézy podkladů pro vznik potřebné teoretické základny. Tato základna má za svůj cíl podpořit efektivní produkci multimediálního obsahu prostřednictvím hledání elementárních zákonitostí, které ovlivňují přenos sdělení multimediálními prostředky. V multimediální komunikaci dochází k oddělení komunikujícího od jeho sdělení, a je tak nezbytné během formulací a kódování postupovat vědomě a kvalifikovaně, aby nedocházelo k desinterpretacím, nebo aby sdělení bylo odolné vůči rušivým vlivům.
Pokročilá digitální ilustrace a její využití pro komerční účely
Phung, Nghia ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Cílem této práce je vymezit pojem "Pokročilá digitální ilustrace" jako samostatnou disciplínu digitální grafiky, oddělené od grafiky čistě vektorové a fotografické retuše či montáží, a obhájit její využitelnost na současném trhu. Práce je sestavena ze 3 částí. První část teoretická obsahuje úvod do disciplíny digitální ilustrace, popíše její vývoj a určí hranice dělící PDI od jiných oborů digitální grafiky, do nichž je často zahrnována. Dále budou představeny nástroje využívané pro PDI (software, hardware, pomocné nástroje). Nakonec teoretické části budou vymezeny základní styly PDI nejvíce využívané pro komerci. Druhá část práce bude částí praktickou, kde bude zpracován grafický projekt a podrobně popsán v jednotlivých fázích včetně analýzy při přijetí zakázky i finálních úprav pro odevzdání. Vypracovaný artwork bude příkladem možné zakázky v oboru. Nakonec budou zmíněny možné alternativní postupy ilustrace, které lze využít dle preference při tvorbě. Poslední část práce se zaměřuje na komerční využití PDI. Vymezí se sféry, ve kterých se uplatňuje PDI přímo s ukázkami existujících projektů. Bude nastíněn budoucí vývoj PDI a zmíněny nové oblasti na trhu, do kterých může proniknout. Zmíněny budou i problémy a překážky při přijímání, zpracování a prodeje grafické zakázky.
Příprava multimediálních výukových materiálů pro podporu výuky
Pacourek, Kryštof ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Práce se zabývá problematikou multimédií, jejich využitím v oblasti vzdělávání a tvorbou multimediálních výukových materiálů, sloužících pro podporu výuky informatiky na Vysoké škole ekonomické v Praze. Konkrétně se jedná o tvorbu video tutoriálů, jejichž obsahem je názorné řešení vybraných úloh v textovém editoru MS Word. Vytvořené materiály jsou následně konfrontovány s uživateli v rámci vyhodnocování zpětné vazby. Práce dokumentuje proces tvorby od fáze plánování až po konečnou distribuci, uvádí použité a alternativní nástroje a v neposlední řadě také komentáře a doporučení vyplývajících ze zkušeností z vlastní tvorby. Dále se práce zabývá zajištěním vhodné distribuce uživatelům pomocí webových služeb a definováním vizuálního stylu, který by měl sloužit nástupcům, kteří by se rozhodli vytvořenou sbírku rozšířit. Práce samotná by měla také sloužit jako pomůcka a soubor postupů pro pedagogy a školitele, kteří by chtěli realizovat multimediální materiály a začlenit je do vlastní výuky. Součástí práce je vyhodnocení dotazníkového šetření, ve kterém jsou respondenti dotazováni ohledně využití multimédií v rámci jejich vzdělávání. Dotazník také poskytl prostor pro zpětnou vazbu, kde uživatelé hodnotili vytvořené multimediální materiály. Posledním zaměřením dotazníku bylo zmapování využití přenosných zařízení podporujících multimédia a jejich potenciál ve vztahu k výuce.
Multimédia v technologii Silverlight
VEITH, Miroslav
Tato práce se zabývá analýzou možností technologie Silverlight při přehrávání streamovaného obsahu. Součástí práce je vytvoření ukázkové aplikace. Tato aplikace bude využita při ověřování vlivu přehrávání streamovaného obsahu na zatížení systému. Dále se tato práce zabývá možnostmi technologie Silverlight v oblasti práce se zařízeními na straně klienta. Mezi tato zařízení patří webkamery, mikrofony atd. Cílem práce je také pokus vytvořit Silverlight aplikaci, umožňující uživatelům videohovory, která by těchto možností využívala.
AutoGen - Multimediální simulátor pro kurz Teorie automatů
NĚMEČEK, Martin
Tato bakalářská práce představuje doprovodný materiál projektu AutoGen, který slouží pro podporu výuky Teorie Automatů. Čtenář získá základní povědomí o Teorii Automatů a naučí se používat a ovládat všechny aspekty programu AutoGen, který můžete nalézt na přiloženém médiu.
Multimediální výuka pomocí Imagine
PECHOUŠEK, Petr
Cílem této bakalářské práce je vytvoření metodické příručky pro vývojové prostředí Imagine. Tato příručka se zabývá využitím jeho nástrojů pro práci s multimédii a snaží se objasnit základní pojmy a technické informace, které s problematikou multimedií souvisejí. K tomuto účelu je pro lepší pochopení a názorné předvedení vytvořena sada projektů, realizovaná v prostředí Imagine.
Vytvoření metodiky pro tvorbu multimediálních výukových aplikací
Bourek, Josef ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Cílem této diplomové práce je dát čtenářům přehled o problematice multimédií a e-learningu ve výuce včetně vytvoření metodiky pro tvorbu multimediálních výukových aplikací. Tato metodika usnadní práci tvůrcům (převážně učitelům) multimediálních výukových aplikací. Součástí této práce je i detailní popis funkcionality software Camtasia Studio. Tento software nabízí dostačující množství funkcí pro tvorbu multimediálních dat, a byl využit při tvorbě několika vzorových multimediálních materiálů, které byly vyzkoušeny u studentů. Tato práce je převážně zaměřena pro učitele na všech stupních vzdělávání, kterým nabízí možnost zavedení podpůrného multimediálního materiálu do výuky. Využití této práce není nijak omezeno pouze pro učitele. Mohou ho použít i pracovníci školících zařízení apod. V této práci je rozebrána i problematika komprimace, kodeků a formátů, které s tímto tématem úzce souvisí. Kromě problematiky multimédií je v této práci zmíněna i problematika komunikace jako nedílná součást výuky.
Metodická podpora tvorby výukových médií
Jirák, Jaroslav ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Gergelitsová, Šárka (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití tzv. nových médií v procesu výuky. Cílem práce je tyto možnosti popsat a uvést základní doporučení pro jejich efektivní tvorbu a využití. Práce obsahuje popis možností digitálních výukových prezentací, využití audia a videa ve výuce a v neposlední řadě popisuje výukové aplikace a hry. Pro každou část jsou uvedeny konkrétní příklady software a jeho využití. Obsahem práce je rovněž popis současných trendů využívaných technologií a předpoklady budoucího vývoje v této oblasti. V závěru práce je navrženo řešení z hlediska využití moderních technologií pro malou ZŠ.
Nekomerční multimediální tvorba a autorský zákon
Tvrz, Pavel ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Vinkler, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce má za úkol analyzovat současný stav autorských práv z pohledu nekomerční multimediální tvorby. Zejména se práce bude orientovat na audiovizuální díla, resp. filmovou tvorbu. K novodobému filmu patří také grafika, úpravy barev, retuš, efekty a mnoho dalších dílčích "děl". Proto pro tento komplexní celek zavádím pojem multimediální tvorba. Tomuto trendu se snaží přiblížit i amatérští tvůrci, díky dobré přístupnosti technologií. V dnešní době je amatérský film velmi na vzestupu. Avšak zvyšující se výskyt těchto tvůrců jde ruku v ruce s případným konfliktem s autorským právem, které není v ČR dostatečně nastaveno pro poměry amatérské tvorby, jelikož se zejména zaobírá kolektivní správou práv. Zákony jsou nepřehledné a příliš složité pro amatérského tvůrce, se kterými spíše nepočítá a je nepřímo upřednostněn profesionální uživatel. To vede k porušování autorských práv, i když v mnohých případech zcela nevědomému. Naskýtá se několik řešení. Má práce se zabývá především mezinárodní iniciativou Creative Commons. Ta se zaobírá autorským právem a navrhla několik licencí, ve kterých si autor může zvolit jak dílo právně omezí. Zdali mu přisoudí zcela otevřenou licenci, či povolí požití díla jen na vybrané aspekty. To je pro amatérského autora mnohem jednodušší systém, ve kterém se lépe orientuje a více vyhovuje jeho možnostem. Poznatky právních aspektů se v poslední části práce promítnou do praktického využití v amatérské filmové tvorbě. Je zde jednoduše vysvětlen problém a doporučení, čím situaci vyřešit. To vše bude ve zjednodušené formě pro srovnání probráno i v oblasti profesionálního filmu.
Možnosti a využití multimediálních komunikačních prostředků ve firemní praxi
Veselý, Petr ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Práce si klade několik cílů, popsat možnosti využití, uvést příklady softwarových i hardwarových řešení a upozornit na trendy a novinky v oblasti multimediálních komunikačních prostředků. Čtenář bude uveden do problematiky multimediální komunikace a multimédií, včetně popisu jednotlivých komponent multimédií. V následující kapitole potom najdeme popis prostředků multimediální komunikace, kde stručně popíši možnosti uvedených produktů a jejich vybavenost a větší část kapitoly zaměřím na virtuální realitu. Další část práce je věnována využiti multimediálních komunikačních prostředků ve firmě, zejména tomu jakým způsobem by měli být využívány efektivně. Závěrečná část se věnuje moderním technologiím a trendům v oblasti ovládání, zobrazování a miniaturizace. Práce je psána stylem, který od čtenáře nevyžaduje pokročilou předchozí znalost zde popisovaných technologií, kromě obecného přehledu v oblasti informačních technologií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 157 záznamů.   začátekpředchozí137 - 146dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.