Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,350 záznamů.  začátekpředchozí1341 - 1350  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 

Paměti Glikl z Hameln
Polišenská, Jana ; Nosek, Bedřich (oponent) ; Šedinová, Jiřina (vedoucí práce)
Tato diplomová práce "Paměti Glikl z Hameln" se věnuje životu a dílu Glikl bas Juda Lejb, aškenázské Židovky žijící v letech 1645(?)-1724. První část práce zahrnuje životopis Glikl a charakteristiku dochovaného textu jejích Pamětí. Glikl se narodila v Hamburku a zde prožila značnou část svého života. Ve věku přibližně 13 let byla provdána za Chajima, se kterým prožila dlouhé a šťastné manželství. Porodila 14 dětí, z nichž 12 se dožilo dospělosti. Glikl byla také velmi schopnou obchodnicí s drahokamy i dalším zbožím se široce rozvětvenou sítí obchodních kontaktů a její rodina patřila k aškenázské elitě Hamburku. Po manželově smrti roku 1689 převzala rodinné obchodování a od roku 1691 začala psát své Paměti ) ). Roku 1700 se podruhé provdala, opustila Hamburk a odešla za manželem Hiršem Levym do francouzských Met. O dva roky později Hirš Levy zbankrotoval a manželé přišli o všechno. V roce 1710 Glikl podruhé ovdověla. Zemřela v Metách ve věku asi 78 let. Paměti Glikl byly napsány v několika etapách v letech 1691-1719 a byly určeny jen pro členy rodiny, ne pro veřejnost. Originál rukopisu Pamětí se bohužel do současnosti nedochoval, dochoval se však jejich opis, který pořídil Moše Hamel, nejmladší syn Glikl. Je známo, že existovala ještě jedna verze opisu Pamětí, tato je však již také ztracena. Paměti byly...

Výskyt rtuti ve vlasech školních dětí jižních Čech
HLADÍKOVÁ, Alena
Cílem práce bylo shrnout současné vědomosti o problematice na téma výskytu rtuti ve vlasech předem stanovených věkových kategorií respondentů a experimentálně zhodnotit zatíženost lidského organismu rtutí. K tomu bylo třeba získat dostatečný počet vzorků vlasů dětí školního věku z vybrané lokality, stanovit celkovou rtuť v těchto vzorcích a zhodnotit dosažené výsledky z hlediska toxické zátěže. V rámci této bakalářské práce bylo testováno 90 vzorků lidských vlasů a to u devíti různých věkových kategorií, v rozmezí od sedmi do devatenácti let. V každé věkové kategorii bylo 50% vzorků od mužské a 50% vzorků od ženské populace. Dále byl sestaven dotazník, který každá zúčastněná osoba vyplnila. Stanovení celkové rtuti bylo provedeno na jednoúčelovém spektrofotometru AMA-254. Průměry pro celkovou koncentraci rtuti se pohybovaly hluboko pod povolenými limitními hodnotami. Dokonce i nejvyšší naměřená hodnota rtuti, jež činila 0,38554 mg/kg, byla podlimitní. Ze zkoumaných vlivů faktorů na hladinu rtuti v těle vyšla průkazně závislost koncentrace rtuti na konzumaci sladkovodních ryb, při užití jednocestné ANOVy (F2,87=5,4364; p<0,05) v programu STATISTICA 7.

Vliv sociálního klima na chování dětí na základních školách.
VRÁŽELOVÁ, Jana
Dvacáté století a začátek století jednadvacátého přinesl v životě lidí mnoho změn. Život lidí zasáhla velká hospodářská krize, dvě světové války, totalitní režim a mnoho dalších válek, revolucí a teroristických útoků. Ale kromě těchto negativních stránek, zde byly i stránky pozitivní. Velký rozvoj zaznamenal např. automobilový a letecký průmysl, medicína a média. To vše velkou mírou zasáhlo do života společnosti, do života každého jedince. Zmíněné události se nevyhnuly ani České republice. Kromě těchto událostí byla naše země také zasažena vlivem totalitního režimu a následným příchodem demokracie. Jak to ale ovlivnilo život člověka a hlavně život a chování dětí ve století, které je také mimo jiné nazýváno {\clqq}stoletím dítěte``? Cílem diplomové práce bylo zmapování vlivu sociálního klima na chování dětí na vybraných základních školách v rámci Jihočeského kraje. Dílčím cílem diplomové práce byla komparace faktu z odborné literatury z let 70. a 80. 20. století a z let 90. 20. století a po roce 2000. Výzkumnou metodou byla metoda sekundární analýzy dat, kde reprezentativní soubor tvořily knihy a články týkající se výchovy dětí vydané v 70. a 80. letech 20. století a knihy a články vydané v 90. letech 20. století a po roce 2000. Tato metoda byla doplněna polostandardizovanými rozhovory s 25ti pedagogy základních škol, kteří byli vybráni náhodným kvótním výběrem. Hlavní kvótou byl věk pedagogů. Pedagogové museli být starší 40ti let, aby mohli posoudit chování dětí na základních školách před rokem 1989 a jejich chování po roce 1989. Z výsledků polostandardizovaných rozhovorů vyplynulo, že většina oslovených pedagogů velmi citlivě vnímá změnu chování dětí po nástupu demokracie v České republice. Tuto změnu přičítají změně politického systému, což je v souladu se zdroji uvedenými v diplomové práci pouze částečně. Většina uvedených zdrojů se shoduje, že změna chování dětí na základních školách je zapříčiněna celkovým vývojem společnosti jako takové, kdy příchod demokracie je pouze její součástí. Hlavní i dílčí cíl práce byly splněny a v rámci výzkumu byly stanoveny následující hypotézy: Hypotéza1 Na chování současných dětí neměla vliv pouze demokracie. Hypotéza 2 Nejčastějším způsobem trávení volného času dětí je sledování televize a hraní počítačových her. Hypotéza 3 Starší generace pedagogů se špatně přizpůsobuje moderním formám vyučování. Práce by mohla pomoci pedagogickým pracovníkům k uvědomění si skutečnosti, že politický režim není jedinou determinantou změn v chování dětí. Práce by mohla dále sloužit rodičům a školám k uvědomění si skutečnosti, že společnost se dynamicky rozvíjí, což přináší změnu v celkovém životním stylu dnešních dětí. Mají k dispozici více podnětů, materiálního vybavení, což do jisté míry mění jejich chování, hodnoty i postoje.

"Byl jednou jeden strom...": lingvistická analýza psaných narativů jedenáctiletých dětí
Karhanová, Kamila ; Kaderka, Petr
Rozbor jazykových prostředků v psaných textech (stylových prostředků, kohrence textu, gramatiky a slovní zásoby).

Vliv mastektomie na sociální život žen s karcinomem prsu
VIKTOROVÁ, Vendula
Karcinom prsu je v současné době jedním z nejčastějších zhoubných onemocnění žen, které zasahuje do všech oblastí života postižené ženy a stává se tak celospolečenským problémem. Jedná se o onkologické onemocnění, které ve všech svých důsledcích znamená pro ženu a její blízké okolí obrovskou psychickou a fyzickou zátěž. Jedna z možností léčby rakoviny prsu je chirurgické odstranění celého prsu (mastektomie), která pro ženu znamená velikou změnu nejenom v sociálním životě. Práce předkládá informace o karcinomu prsu, rizikových faktorech pro vznik karcinomu prsu, klinických příznacích, diagnostice a léčbě karcinomu prsu. Dále o možnostech rekonstrukční terapie, rehabilitace a o psychosociálních důsledcích rakoviny. Cílem práce bylo zjistit, zda a jakým způsobem mastektomie ovlivňuje sociální život žen. Při zpracování dat byla použita metoda kvantitativního výzkumu pomocí dotazování. Dotazníky byly určeny ženám s karcinomem prsu po mastektomii. Výzkumný soubor tvořily klientky Všeobecné fakultní nemocnice v Praze. Dotazníky byly anonymní a dobrovolné, formou 25 uzavřených a polootevřených otázek. Hypotéza H1: Negativní vliv mastektomie závisí na postoji partnera a na podpoře rodiny se potvrdila. Hypotéza H2: Mastektomie ovlivňuje negativně více svobodné a bezdětné ženy se také potvrdila. Poslední hypotéza H3: Ženy po mastektomii mají zhoršené pracovní uplatnění, byla výzkumným šetřením vyvrácena. Výzkum ukázal, že otázka řešení sociální problematiky žen po mastektomii je stále více aktuální. Průměrný věk respondentek je 51 - 60 let. V otázce týkající se změny života žen po mastektomii, byly nejčastěji odpovězeny problémy se změnou v oblékání, při sportovních aktivitách a psychické problémy. Zlepšit by se měla informovanost žen o rehabilitaci, rekonstrukčních operacích, o možnostech používání epitéz a také o řadě občanských sdružení soustředěných na onemocnění prsu.

Analýza vlivu reklamy na děti
Sedláčková, Veronika ; Skokanová, Dagmar (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Reklama představuje nedílnou součást našeho života. Setkáváme se s ní téměř na každém kroku. Dospělí dokáží rozlišit a pochopit reklamu, ale co děti? Jak reklama ovlivňuje děti? Jsou na ni připraveny? Cílem této práce je seznámení se s pojmem reklama, historií reklamy na našem území, právní úpravou ale především zjištění vlivu reklamy na děti. První část této analýzy je věnována rodičům, zjišťuje jak vnímají reklamu rodiče, resp. jaký má dle nich vliv na děti. Druhá část již představuje samotnou analýzu dětí. Práce je zaměřena na děti do sedmi let, tedy především na děti docházející do mateřských škol. Pro svou analýzu jsem tuto skupinu rozdělila ještě na tři kategorie, a sice děti do tří let, děti do pěti let a děti do sedmi let věku. Závěr práce již představuje shrnutí zjištěných poznatků vlastní analýzy a možná doporučení.

Veřejnost o speciálních školách a inkluzivním vzdělávání – září 2016
Tuček, Milan
V září 2016 CVVM zjišťovalo názory české veřejnosti na vytváření speciálních škol v rámci povinné základní devítileté školní docházky a také názory na to, zda by se děti se zdravotním nebo mentálním postižením, děti z chudých či naopak z bohatých rodin, děti cizích státních příslušníků, romské děti a mimořádně nadané děti měly vzdělávat v běžných třídách.

Práce s dětmi migrantů v Občanském sdružení Berkat
Hozáková, Hana ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Hubertová, Lucie (oponent)
Má bakalářská práce je postavena především na shrnutí mých vlastních poznatků a zkušeností v rámci práce s dětmi migrantů. Opírá se o mé tříleté působení v občanském sdružení Berkat. V první části práce se soustředím na úvod do samotné problematiky migrantů v České republice. Podrobněji se věnuji samotnému integračnímu procesu a institucím, které hrají v začleňování cizinců do společnosti důležitou roli. V dalších kapitolách se již zabývám hlavně dětmi migrantů a jejich životem ve škole, v rodině, ale i jejich psychickými obtížemi, se kterými se v práci s nimi setkávám. Jako konkrétní příklad práce s dětmi uvádím podrobný popis jednoho z výjezdů s dětmi migrantů mimo Prahu. Na jednotlivých situacích popisuji konkrétní specifické odlišnosti dětí migrantů od ostatních dětí. V závěru uvádím několik změn, které by dle mého názoru umožnily zlepšení programů pro děti v rámci občanského sdružení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Rozvíjení hudebního a rytmického cítění u dětí od 1 roku do 4 let
LOŠKOVÁ, Lucie
Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se dělí na tři hlavní kapitoly. První nás seznamuje s psychologickým vývojem dítěte v předškolním věku. Druhá kapitola se zabývá rozvojem hudebního vnímání a vyjadřování dětí. Důležitým tématem této kapitoly je dětský hlas, techniky zpěvu a různá cvičení pro správný rozvoj zpěvního hlasu. Součástí je také seznámení s využitím pozitivních účinků hudby a motorických reakcí dětí na ni. Poslední kapitola je věnována specifiku hudebních schopností a jejich rozvoji. V praktické části se věnuji vlastnímu projektu v mateřském centru. Nejdříve představuji skupinu dětí, se kterými spolupracuji, a poté přibližuji některá konkrétní setkání s nimi při hudebních hrátkách.

Nákladová efektivita očkování proti bakterii Neisseria meningitidis B u dětí ve věku 0-4 let
Kříž, David ; Pažitný, Peter (vedoucí práce) ; Kandilaki, Daniela (oponent)
Po mnohaletém výzkumu byla vyvinuta a po té v lednu 2013 schválena Evropskou agenturou pro léčivé přípravky nová vícesložková vakcína proti meningokokovému onemocnění skupiny B Bexsero od společnosti Novartis. Meningokoková onemocnění jsou svým rychlým průběhem a tragickými následky velmi nebezpečná onemocnění. Cílem mé diplomové práce bylo se pokusit vyčíslit dopady na náklady a přínosy při zavedení očkování pro nejvíce ohroženou skupinu. Šlo o skupinu dětí ve věku od narození do 4 let. Porovnával jsem dvě hypotetické skupiny očkovanou a neočkovanou. Samotná práce neprokázala, za dnešních epidemiologických údajů a ceny vakcíny Bexsero, ekonomickou efektivitu vynaložených nákladů. Avšak při snížení ceny nebo zvýšené incidenci případů se jeví očkování vakcínou Bexsero jako dobře využité prostředky.