Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 152 záznamů.  začátekpředchozí133 - 142další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Práce probačních úředníků s klienty Probační a mediační služby se zaměřením na etické konflikty
JANKTOVÁ, Růžena
Práce se zabývá pojmy probace, mediace, probační úředník a etický konflikt. Diplomová práce se snaží popsat práci probačního úředníka s klienty Probační a mediační služby. Jaký je úkol probačních úředníků, jaké znalosti musí mít pro výkon své profese. Dále popisuji, jaké etické konflikty řeší při práci s klienty. Poukazuji na možnost propojení etických teorií v praxi probačního úředníka v návaznosti na zákon č. 257/2000 Sb., o Probační a mediační službě. Toto je v teoretické části. V praktické části popisuji etické konflikty, které se objevují v praxi probačních úředníků.
Probační a mediační služba, alternativní tresty na Táborsku.
KYLAROVÁ, Jitka
Předkládaná bakalářská práce se zabývá činností probační a mediační služby a alternativními tresty na Táborsku. Hlavním cílem a zároveň otázkou bylo zjistit nejčastější druhy alternativních trestů vykonávaných na svobodě a místa, kde mnohou odsouzené osoby vykonávat uložený trest. V teoretické části je popsána činnost Probační a mediační služby s pojmy související s PMS. Dále jsou zde popsány druhy trestů, především alternativních, vyskytujících se v trestním zákoníku č. 40/2009 Sb. ve znění pozdějších předpisů. Dále je zde shrnutí zákona č. 257/2000 Sb. o probační a mediační službě. Praktická část obsahuje dvě části. První část je věnována kvantitativnímu výzkumu, byla zde použita technika dotazníku, který byl předkládán respondentům z řad policie ČR a pracovníkům Probační a mediační služby. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 31 respondentů. Ve druhé části byl proveden kvalitativní výzkum technikou nestandardizovaného ? polořízeného rozhovoru. Tohoto výzkumu se zúčastnili 4 respondenti zaměstnávající osoby ve výkonu trestu vykonávaném na svobodě.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
DŮLOVÁ, Lucie
Cílem diplomové práce je analýza systému mimosoudního řešení spotřebitelských sporů mezi českými spotřebiteli a českými spotřebiteli a českými prodejci. Analýza systému ADR je provedena pomocí dotazníkového šetření u respondentů - spotřebitelů a řízeného hloubkového rozhovoru s pracovníkem ADR. Na základě analýzy získaných dat budou stanoveny návrhy na zlepšení.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
PARDAMCOVÁ, Marie
Projekt ?Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů? (dále jen ?ADR?) přináší do České republiky inovativní a účinný nástroj obrany spotřebitele. Projekt působí od roku 2008, kdy proběhla nejprve pilotní fáze a poté došlo ke zhodnocení výsledků. Jednoduchý postup a hlavně bezplatnost jsou pro spotřebitele jistě kladnou stránkou projektu. Každý má nárok na bezplatnou radu na kontaktních místech, která jsou uvedena na internetových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, ale také u dalších organizacích, které na projektu s tímto ministerstvem spolupracují. Především se jedná o Hospodářskou komoru ČR. U projektu ADR je velkým problémem to, že oba způsoby řešení, jak mediace tak rozhodčí řízení, jsou dobrovolné, a proto více než 80 % podaných podnětů skončí nesoučinností protistrany. I kdyby k dohodě při mediaci došlo, je tato dohoda nezávazná. Rozhodčí řízení je za poplatek a většina spotřebitelů si ho stále stotožňuje se soudním řízením. Je zde však velký časový rozdíl v porovnání se soudním řízením, které může trvat i roky. Rozhodčí řízení a mediace v rámci ADR jsou obykle dokončeny do 60 dnů u složitějších případů do 90 dnů. Toto je u soudního řízení nedosažitelné. Pokud ale na rozhodčí řízení dojde, je výsledný rozhodčí nález závazný pro obě protistrany. Celá bakalářská práce byla zaměřena především na znalost ADR a spotřebitelských práv. Ukázalo se, že čtvrtina dotazovaných svá práva nezná. Znalost ADR byla také velmi slabá. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že pouhých 14,4 % dotazovaných ví, co tento pojem znamená. Nicméně výsledy hodnocení ADR za období od 1. dubna 2008 do 31. ledna 2011 ukazují, že projekt má budoucnost. Podkladem pro toto tvrzení je statistika zaevidovaných případů, která má stále stoupající tendenci, ale na druhou stranu bez účinné propagace bude trvat dlouho, než se povědomí o této možnosti rozšíří mezi další spotřebitele. Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR vydalo v rámci pilotní fáze projektu informační leták, který však nebyl správným způsobem distribuován mezi spotřebitele. V České republice je důvodem nevzdělanosti spotřebitelů především náročné vyhledávání právních předpisů. Legislativa je pro českého spotřebitele nejen těžko k nalezení, ale je především nesrozumitelná. Dnes již naštěstí existuje mnoho internetových stránek, kde se dá potřebná informace v rychlosti a v kratší verzi nalézt. Podle vlastní zkušenosti však vím, že drtivá většina spotřebitelů vyhledává rady až po té, co například neuspěli s reklamací nebo se vyskytl jiný problém s obchodníkem.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
Kobrlová, Marie ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Šťastný, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce pojednává o mimosoudních řešeních spotřebitelských sporů v České republice -- charakterizuje a srovnává jednotlivé varianty a uvádí jejich výhody a nevýhody. Dále se zabývá právní úpravou a institucionálním zajištěním ochrany spotřebitele a spotřebitelskou politikou ČR a EU v této oblasti. V druhé části práce jsou uvedeny nejčastější spotřebitelské problémy v běžném životě a nabídka jejich řešení.
Prevence konfliktů se zaměřením na OSN
Čapková, Ivana ; Dubský, Zbyněk (vedoucí práce) ; Sršeň, Radim (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přiblížit čtenáři, jakými způsoby OSN předchází konfliktům, kdo jsou aktéři prevence v rámci Organizace a jak se k preventivní činnosti Organizace staví její členové. Dále pak má identifikovat příčiny úspěchu či neúspěchu preventivních akcí. Práce se v první části zabývá teorií konfliktů v mezinárodních vztazích a teorií jejich prevence, zejména pak preventivní diplomacií a jejími nástroji. Druhá část prezentuje teorii prevence konfliktů z pohledu OSN a uvádí její aktéry, jejich role a možnosti. Poslední kapitola zachycuje reálné působení OSN na několika úspěšných i neúspěšných příkladech preventivní diplomacie, peacemakingu, peacekeepingu a preventivního rozmístění mírových sil. Jednotlivé příklady jsou zhodnoceny na základě získaných teoretických poznatků.
Alternativní způsoby řešení sporů v obchodních závazkových vztazích
Šteflová, Iva ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Pavlok, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem alternativního řešení sporů (ADR) v obchodních závazkových vztazích. Jejím cílem je vymezit pojem alternativního řešení sporů a porovnat přístupy k úpravě mini-trialu a mediace. První část práce obecně uvádí do problematiky, seznamuje s pojmem ADR a jeho základními charakteristikami. Poukazuje na výhody a nevýhody, které může řešení sporů prostřednictvím ADR přinést a představuje instituce, které působí v oblasti ADR. V této části je také pozornost věnována rozhodčímu řízení a jeho vztahu k ADR. Druhá část práce se zabývá mini-trialem, jehož typické znaky jsou popsány na základě komparace modelových pravidel, která vytvářejí instituce působící v oblasti ADR. Třetí část práce je věnována nejrozšířenější z metod ADR -- mediaci. Pozornost se zaměřuje zejména na vývoj úpravy v Evropské unii, platné právní úpravy v České republice a návrhovanému zákonu o mediaci. V závěru práce je porovnána úprava mini-trialu a mediace a je upozorněno na některá diskutabilní ustanovení navrhovaného zákona o mediaci.
Alternative dispute resolutions in trade relations
Štávorská, Zuzana ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o alternativních, mimosoudních, způsobech řešení sporů v obchodních vztazích. Hlavní cíl této diplomové práce je popsat a analyzovat ADR jako skupinu metod řešení sporů a následně podrobněji rozebrat dvě z metod ADR - mediaci a rozhodčí řízení. Cílem je popsat hlavní principy ADR, analyzovat jejich hlavní výhody a nevýhody a rozebrat samotný proces řešení sporů těmito metodami. Dalším cílem je zhodnotit a analyzovat vývoj ADR na území ČR, jejich právní úpravu v české legislativě a její současný stav. Krátkou část práce věnuji i úpravě mediace v EU a analýze implementace Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2008/52/ES ze dne 21.května 2008 do národní legislativy. Práce je rozdělena do 5 samostatných kapitol. První, úvodní kapitola, jen stručně pojednává o sporu a konfliktu a způsobech, jakými je lze řešit. Druhá kapitola již charakterizuje ADR jako skupinu metod řešení sporů, jejich hlavní principy, výhody a nevýhody a v závěru stručně popisuje některé ADR. Ve třetí a čtvrté kapitole se podrobně zabývám mediací, jejími principy, výhodami, nevýhodami, dále mediačnímu procesu a osobě mediátora. Sleduji vývoj mediace v ČR a aktuální situaci v legislativní úpravě mediace v ČR. Poslední kapitola se zabývá rozhodčím řízením. Popisuji jeho hlavní zásady, opět výhody a nevýhody. V závěru rozebírám Zákon o rozhdocovskom řízení a jeho připravovanou novelu.
Mediace jako metoda řešení mezinárodních sporů
Hána, Lukáš ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Havlová, Radka (oponent)
Mediace je v současné době nejfrekventovaněji užívanou metodou řešení ozbrojených konfliktů v mezinárodních vztazích. Participace třetí neutrální strany jako mediátora umožňuje vést mírová jednání i v situacích, kdy by přímé rozhovory mezi stranami normálně nepřipadaly v úvahu. Práce shrnuje základní teoretické poznatky ze studia mediace, popisuje roli mediátora, různé formy a styly mediace a další faktory, které mají na její průběh vliv. Tato teorie je aplikována na dvou případových studiích. Summity v Camp David v letech 1978 a 2000 jsou popsány z hlediska podmínek, průběhu, účastníků a jejich stylu jednání a v neposlední řadě i úspěšnosti. Srovnáním těchto dvou summitů autor formuluje závěry, které reflektují mediační úsilí Spojených států amerických v jejich snaze řešit palestinsko-izraelský konflikt a poukazují na největší úskalí jednání.
Rodinná mediace
JANKTOVÁ, Růžena
Práce se zabývá pojmem mediace, historií rodinné mediace, osobou mediátora a jeho úkoly při rodinné mediaci. Dále co je cílem rodinné mediace, co znamená slovo konflikt, jak se vyvíjí a jaké existují styly řešení konfliktů. Je zde popsán proces mediace podle autorů Matouška a Holé, jelikož se shodují s praxí. Při rodinné mediaci je důležité vyjednávání, u kterého je dobré se řídit pěti kroky. Tyto jsou rozpracovány v teoretické části. Na závěr řeším komunikaci, která je při rodinné mediaci důležitá. V praktické části ukazuji použití rodinné mediace v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 152 záznamů.   začátekpředchozí133 - 142další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.