|
Návrh pístu pro vznětový motor VW TDI o výkonu 81kW
Skoupý, Petr ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem pístu pro vznětový motor VW TDI o výkonu 81 kW. Cílem této práce je stanovení hlavních rozměrů motoru, klikového mechanismu a pístu. Úvodem jsou popsány části motoru a poté pístní skupina. Dále se práce zabývá konstrukčním provedením a materiálem pístu. V neposlední řadě také pevnostním výpočtem kritických průřezů pístu.
|
|
Hnací ústrojí řadového čtyřválcového zážehového motoru
Mačuga, Martin ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Dle daného vrtání válce, zdvihu a ideálního indikátorového diagramu budeme zjišťovat maximální tlak ve válci a dále navrhovat rozměry pístní skupiny ( pístu a pístního čepu) a také ojnice. Pak budeme provádět pevnostní výpočet horního oka ojnice dle daných výpočtů a to pro zvolený materiál ojnice. Zvolený materiál nakonec vyhodnotíme zda je pro navrhovanou ojnici vhodný.
|
| |
|
Píst čtyřdobého zážehového motoru
Coufal, Jiří ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem pístu konkrétního čtyřdobého zážehového motoru, který je použit ve vozech Honda CRX 1,6 16v. Je zaměřena na hlavní rozměry pístu, pro které je proveden kontrolní pevnostní výpočet. Výsledky tohoto výpočtu jsou porovnány s rozměry reálného pístu.
|
| |
|
Pístní a ojniční skupina zážehového motoru
Adam, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na konstrukční návrh pístní a ojniční skupiny, kde byl pro návrh vybrán čtyřdobý šestiválcový zážehový motor s výkonem 252kW. Při návrhu je tedy vycházeno z již existujícího motoru, na jehož základě jsou navrženy i jednotlivé součásti pístní a ojniční skupiny. Následně je pak sestaven matematický model kinematiky a dynamiky. Závěrem je z dynamiky vycházeno pro provedení pevnostní kontroly.
|
|
Úprava pístu pro vznětový motor BMW 2,5 TDS
Rada, Lubomír ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
V této bakalářské práci řeším úpravu a návrh pístu čtyřdobého vznětového motoru s přímým vstřikováním nafty o výkonu 130 kW, který se používá ve vozidlech značky BMW. Při volbě hlavních rozměrů vycházím z rozměrů původního pístu, používaného ve vznětovém motoru s nepřímým vstřikováním do vírové komůrky o výkonu 105 kW. Po návrhu hlavních rozměrů pístu následuje pevnostní výpočet kritických míst pístu.
|
|
Pístní skupina jednoválcového zážehového motoru
Lux, Josef ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá pístní skupinou spalovacího motoru. Hlavním cílem práce je provést pevnostní kontrolu pístní skupiny spalovacího motoru aplikací analytických metod pružnosti a pevnosti. Pro stanovení základních parametrů klikového mechanismu a vykreslení průběhu zátěžných sil jsem si jako představitele této skupiny vybral půdní frézu PF-62. Výsledky pevnostní kontroly jsem v závěru práce zhodnotil.
|
|
Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 147kW
Hejda, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem pístu čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 147 kW, který se používá do Octavie 2,0 TFSi RS. Zaměřuje se na hlavní rozměry pístu tak, aby byl schopen pracovat v teplotně i silově náročných podmínkách, kterým musí píst odolávat po celou dobu své životnosti. Další neodmyslitelnou částí bakalářské práce je pevnostní výpočet pístu.
|
| |