Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12,715 záznamů.  začátekpředchozí12706 - 12715  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.02 vteřin. 

Arteterapeutická práce s dětmi se specifickými poruchami učení a chování
SEDLÁKOVÁ, Tereza
Tato práce popisuje arteterapeutickou činnost s dětmi se specifickými poruchami učení a chování. Teoretická část práce vychází z literárních zdrojů uvedených v seznamu použité literatury a zabývá se definicí specifických poruch učení a syndromu ADHD, jejich možnými příčinami a dopady na osobnost a život dítěte. Dále popisuje program péče o děti s těmito poruchami a zabývá se možnostmi, které v této oblasti má arteterapie. V neposlední řadě se zabývá výtvarným projevem dětí a jeho specifiky u dětí se SPU a ADHD. Praktická část předkládá dvě kasuistické studie, na nichž předvádí možnosti arteterapeutické práce s těmito dětmi. Zachycuje výtvarný posun u dvou chlapců v konkrétních oblastech souvisejících s jejich poruchami a jejich dopady na osobnost.

Spolupráce s biologickou rodinou dítěte umístěného v dětském domově.
KŮSOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá problematikou spolupráce biologických rodičů dětí, které jsou umístěné do dětského domova Sázava. Teoretická část je věnována systému náhradní rodinné péče s důrazem na umístění dítěte do ústavní výchovy a jak probíhá výchova v dětském domově. Tato část je doplněna tématem sanace rodiny. Cílem práce je přiblížit tuto spolupráci, její možné formy a možnosti, ale také z jakého nejčastějšího důvodu děti končí v dětském domově Sázava. K naplnění výzkumných cílů jsem použila případové studie a analýzu dokumentů.

Proměny školní připravenosti dětí z pohledu učitelů základní školy.
VYSKOČILOVÁ, Jana
Bakalářská práce na téma "Proměna školní připravenosti dětí z pohledu učitelů základní školy" se věnuje vývoji dítěte v období předškolního věku z hlediska vývojové psychologie. V práci jsou obsaženy definice základních pojmů souvisejících se školní připraveností, metody hodnocení školní připravenosti a možnosti zdokonalování dětí pro školu nepřipravených v oslabených oblastech. V praktické části je realizováno kvalitativní výzkumné šetření metodou polostrukturovaného a narativního rozhovoru, jejichž prostřednictvím byl zkoumán pohled učitelů na změny školní připravenosti v období uplynulých dvaceti let. Výzkumnou skupinou jsou učitelé základních škol působících na prvním stupni, s praxí v učitelské profesi minimálně dvaceti let.

Úroveň znalostí z problematiky výživy žáků 2. stupně ZŠ ve vztahu k jejich každodenní výživě.
KOPUNCOVÁ, Hana
Tato bakalářská práce: Úroveň znalostí z problematiky výživy žáků 2. stupně ZŠ ve vztahu k jejich každodenní výživě charakterizuje v teoretické části pojmy týkající se výživy. Jednotlivé kapitoly pak rozebírají základní složky a význam správné výživy pro zdraví dětí a mládeže. Zmiňuji se o doporučených denních dávkách, stravovacím režimu, alternativních způsobech stravování a zároveň i o chybách ve výživě a jejich dopadech ve formě nadváhy či jiných onemocnění. Zahrnuta je zde i problematika výchovy ke zdraví v rámcově vzdělávacím programu. Praktická část se zabývá výsledky kvantitativního výzkumu, který byl realizován v podobě dotazníkového šetření a jeho cílem bylo zjistit vztah žáků k jejich každodenní výživě a prověřit znalosti o dané problematice. Výzkum je zaměřen na žáky 9. tříd ve věku 14. 16. let v oblasti Znojemska.

Začleňování jedince do sociální skupiny v různých životních situacích ve vybraném regionu
Šámalová, Zuzana ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Tomáš, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou začleňování jedince do sociální skupiny v různých životních situacích v Plzeňském kraji. Především se věnuje formám pomoci, která je dětem při odchodu z dětského domova poskytována krajem, resp. dětským domovem zřizovaným Plzeňským krajem. Diplomová práce analyzuje názory veřejnosti na problematiku začleňování dětí z dětského domova do společnosti, zjišťuje postoje samotných dospívajících jedinců, vedoucích pracovníků a zaměstnanců sociálních zařízení. Dále analyzuje problematiku v rámci rozvoje Plzeňského kraje. Cílem práce je navrhnout možnosti jak začlenit jedince bez rodiny do sociálních skupin v různých etapách života v Plzeňském kraji. Teoretická část diplomové práce pojednává o období socializace dítěte a absence rodiny, jakožto hlavního činitele socializace. Popisuje systém náhradní výchovy v České republice, život dětí v dětském domově a programy týkající se problematiky odchodu z dětského domova. Terénní šetření je provedeno s účelem dosáhnout cíle, dílčích cílů práce a následně interpretovat jejich výsledky. V závěru práce jsou shrnuty výsledky získané při zpracování této práce a následné doporučení pro zřizovatele dětských domovů, tedy pro Plzeňský kraj. Pro splnění hlavního cíle je navržena možnost jak začleňovat jedince do sociálních skupin a to formou nové pracovní pozice sociální průvodce.

Plánování tras v mikroregionu Úslava
Kůst, Václav ; Houška, Milan (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Česká republika má jednu z nejhustějších a nejkvalitnějších značených turistických tras v Evropě, které pokrývají beze zbytku celé území republiky. Tyto turistické trasy však nejsou plánovány s ohledem na minoritní část populace s nějakým handicapem. Jedná se o skupiny rodiny s malými dětmi preferující pěší turistiku nebo cykloturistiku, pro rodiny s kočárky a vozíčkáře. Protože autor této diplomové práce je zastupitel obce Jarov a zároveň zastupitel obce v mikroregionu Úslava, rozhodl se v zájmu rozšíření možností turistického ruchu v oblasti Mikroregionu Úslava naplánovat krátké okružní turistické trasy s ohledem na tyto opomíjené turistické skupiny obyvatel. Tyto trasy se můžou i částečně překrývat se značenými turistickými trasami (díky jejich hustotě) a jsou plánovány s praktickými zkušenostmi autora. Výsledky diplomové práce by měli být podkladem pro rozšíření informačních brožur Mikroregionu Úslava. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části autor popisuje metody řešení okružního dopravního problému, důležité obecné informace o dobrovolných svazcích obcí-mikroregionech. V praktické části je popsán Mikroregion Úslava, postup vytvoření databáze zájmových bodů a plánování okružních tras pro rodiny s dětmi pěšky, na kole i v kočárcích. Je naplánována i trasa pro vozíčkáře ve městě Blovice, kterou autor diplomové práce nakonec vyřadil z popsaných důvodů.

Adopce dětí v České republice
Baudyšová, Pavlína ; Slaboch, Martin (vedoucí práce) ; Zychová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje adopci dětí v České republice. V teoretické části je popsán vývoj ústavní péče pro opuštěně děti na území České republiky a vývoj právní úpravy adopce. Dále jsou uvedeny možnosti adopce a s tím související podmínky. Zmíněno je i samotné zprostředkování osvojení. Závěrem teoretické části jsou charakteristiky problémů, které mohou nastat jak na straně osvojeného dítěte, tak na straně osvojitele. Praktická část obsahuje vývoj počtu dětí svěřených do adopce od roku 2005 do roku 2015. Následuje shrnutí výsledku dotazníkového šetření a prezentace odpovědí osvojitelů prostřednictvím uskutečněných rozhovorů.

Veřejnost o speciálních školách a inkluzivním vzdělávání – září 2016
Tuček, Milan
V září 2016 CVVM zjišťovalo názory české veřejnosti na vytváření speciálních škol v rámci povinné základní devítileté školní docházky a také názory na to, zda by se děti se zdravotním nebo mentálním postižením, děti z chudých či naopak z bohatých rodin, děti cizích státních příslušníků, romské děti a mimořádně nadané děti měly vzdělávat v běžných třídách.

Mateřská škola a současná poezie pro děti
DUŠÁKOVÁ, Kateřina
Záměrem mé práce je zmapovat využití současné poezie v praxi mateřských škol. V teoretické části se zaměřím na poezii od poloviny minulého století (od roku 1945) po současnost a pokusím se o rozlišení vhodné a nevhodné literatury pro formování estetického cítění a zájmu o poezii u dítěte předškolního věku. V praktické části zmapuji použití poezie v současné mateřské škole, popíši, kdy a k jakým příležitostem je poezie v mateřské škole využívána, a zjistím, jací autoři jsou v mateřských školách i v rodině nejčastěji recitováni.

Dětská skupina jako nástroj slaďování rodinného a pracovního života
Vojtová, Eva ; Šmíd, David (vedoucí práce) ; Rožnovský, Lukáš (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice slaďování pracovního a rodinného života se zaměřením na poskytování služby péče o dítě v dětské skupině podle zákona č. 247/2014 Sb. Teoretická část práce vymezuje základní relevantní pojmy týkající se nástrojů work-life balance a dále stručně shrnuje možnosti péče o děti předškolního věku v České republice. První část práce rovněž podrobněji rozvádí zákonné náležitosti dětské skupiny. Praktická část si klade za cíl zhodnotit stávající situaci konkrétní dětské skupiny v praxi, odhaluje její silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby a na jejich základě formuluje doporučení pro budoucí úspěšné fungování dětské skupiny. Při zpracovávání je využíváno rešerše literatury, popisu, dotazníkového šetření, hloubkového rozhovoru a závěrečné analýzy a syntézy poznatků využitých k formulování budoucích návrhů.