Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 140 záznamů.  začátekpředchozí121 - 130další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Smíšená manželství a možnosti dialogu v rodině
KRAUSOVÁ, Lucie
Předmětem této práce je jednak představení tematika smíšených manželství a jednak seznámení s možnostmi, principy vedení mezináboženského dialogu manželů mezi sebou, s okolím a vlastními dětmi. Nejprve je tématem jedinec. Tematika jedince je vedena ve třech po sobě jdoucích oblastech: člověk jako osoba, dialogická podstata osoby a péče jedince o vlastní spiritualitu. Následující část je zaměřena na mezináboženský dialog jako takový. Závěrečná část je věnována tématu dialogu v manželství na obecné rovině a dialogu ve smíšených manželstvích.
Druhý mezi fenoménem a dialogem
ALBRECHT, David
Nový pohled na vnímání druhého přinesly dvě filosofické tradice: fenomenologie a dialogický personalismus. Obě na sebe vzájemně v otázce druhého působily a jejich reflexe nechala vzniknout velmi pozoruhodné myšlenkové interakci. Práce představuje pojetí druhého v obou tradicích a zároveň se pokouší vystihnout jejich vzájemný vztah a míru vlivu jedné na druhou, se zdůrazněním prvořadosti etiky, jak se projevila v historickém vývoji obou uvedených filosofických tradic, a v níž se snad problém druhých myslí reálně řeší.
Energetický dialog mezi Ruskou federací a Evropskou unií
Tabach, Richard ; Adámková, Vlasta (vedoucí práce) ; Machytka, Daniel (oponent)
Bakalářská práce sestávající z úvodu, pěti kapitol, závěru a seznamu bibliografie v krátké historické posloupnosti charakterizuje funkční energetiku jako přednostní strategický zájem subjektů dialogu z hlediska jejich soběstačnosti a nezávislosti, s důrazem na jejich energetickou koncepci do roku 2030. Analyzuje shodné a rozdílné přístupy energetické politiky stran ve využití palivově-energetického komplexu, kvalitativně novou úroveň vzájemné spolupráce, zdůrazňuje roli jaderné energetiky v perspektivě optimálního využití energetických zdrojů a efektivnosti energetiky. Nasťiňuje perspektivu vytvoření společného energetického trhu a jeho liberalizace.
Místo dialogu v pastoraci mládeže
HELLER, Jiří
Práce se zabývá dialogem z pohledu různých vědních oborů. Tyto poznatky jsou následně využity k teoretické i praktické analýze dialogu v pastoraci mládeže.
Péče o duši u Jana Patočky a její nezbytnost při konstituci lidství
KOUBA, Vojtěch
Práce se zabývá ideou péče o duši, jak byla představena Janem Patočkou a její nezbytností ke konstituci lidství, které směřuje k dobru na osobní, společenské i globální, ekologické úrovni. První část práce se zabývá péčí o duši u Sókrata a v Platónské polis, zdůrazněny jsou některé pojmy týkající se výchovy jejích strážců. Poté jsou přiblíženy tři existenciální pohyby, které Jan Patočka z péče o duši vyvozuje a dále tři hlediska péče o duši. V další části je naznačen nejdříve vztah péče o duši a filosofie a původní motiv a zároveň cíl těchto dvou činností. Poslední část je pokusem ukázat jakým způsobem můžeme dojít k tomu, že mluvíme o ?útěše z filosofie?, jak pomocí péče o duši vnímáme svět jako náš domov a jaké mohou být důsledky toho, když o duši nepečujeme a věnujeme pozornost pouze poznatkům exaktní vědy.
Paideia jako kultura. Řecká a hebrejská tradice - rozdílné kultury?
SMETANA, Radek
Tato práce se věnuje pojmu paideia a chápe jej v širším slova smyslu jako kulturu, jejíž snahou bylo formování lidského charakteru v průběhu staletí. Jde o dynamický proces, jehož cílem je realizace ideálu člověka. Autor v této souvislosti sleduje řeckou kulturu směřující k ideálu člověka hlavně v pojetí sokratovském a kulturu hebrejskou tak, jak je reflektována především na stránkách Bible. Snaží se poukázat, že tyto dvě kultury mají i přes značné odlišnosti společné body. Definování těchto společných bodů je v závěrečné části práce východiskem pro obecnější úvahy směřující k dnešnímu procesu výchovy.
Dialog s Ruskem v období post-globalizace
Loseva, Anastasiya ; Campbell, Jan (vedoucí práce) ; Černoch, Felix (oponent)
Hlavním cílem této práce je zanalyzovat pozici Ruska na "světové aréně" 21. století. Dnešní svět už není "bipolární", nýbrž multipolární, což znamená, že faktorem úspěchu je vzájemná kooperace, spolupráce, koexistence. Analýza historické minulosti a vliv globalizace na ekonomiku, politiku a hospodářství umožňují předvídat vývoj diplomatické situace v nejbližší budoucnosti. Obrovský potenciál rozvojových zemí (tzv. BRIC) vede k přerozdělení moci a kapitálu ze "Západu na Východ". Geopolitika a stabilita Ruské federace v mnohém záleží na diplomatickém dialogu mezi Ruskem a Euroatlantickou aliancí Evropou, Asie-Pacifikem (Čínou) muslimskými zemi (Kavkazem a Čečenskem)
Paulo Freire a jeho vliv na vývoj pedagogického myšlení
LEDVINKOVA, Magda
Práce se zabývá dílem brazilského edukátora Paula Freire, který proslul v oblasti informální a populární edukace s jejím zaměřením na dialog a zájmem o utlačované. V první kapitole přibližuji osobní i profesní život Paula Freire a dobový kontext ovlivňující jeho pedagogické názory. V druhé kapitole popisuji jeho inovativní metodu alfabetizace, kterou rozvinul ve své rodné zemi Brazílii, kde byl konfrontován s masovým analfabetismem. Dále shrnuji stěžejní myšlenky jeho klíčové knihy Pedagogika utlačovaných, která je jedním z nejcitovanějších textů v oblasti edukace především v Latinské Americe, Africe a Asii. Ve třetí kapitole se zabývám Freireho vlastní teorií výchovy a vzdělávání vycházející z kritiky tradičního školství. Tradiční koncept označuje termínem ?bankovní edukace?. Na základě kritiky bankovního konceptu navrhuje svůj vlastní. Ten nazývá ?problematizující edukací?. V závěru jsou nastíněny některé z kritických ohlasů, především problematika vnucování vědomostí.
Možnosti rozvoje klíčových kompetencí v edukačních procesech neformálního vzdělávání.
MAREŠOVÁ, Hana
Práce se zabývá možnostmi rozvoje klíčových kompetencí v neformálním výchovně-vzdělávacím procesu. Na základě teoretického zkoumání vymezuje pojmy jako klíčové kompetence, formální, neformální, informální výchovně-vzdělávací proces. A následně se pokouší ukázat běžně dostupné možnosti rozvoje klíčových kompetencí právě v neformálním procesu. A to na základě metod jako je hra, zážitková pedagogika, dialog, dramatická výchova, sport a tanec, turistika, výtvarná činnost.
Dialog křesťanství a marxismu v díle Milana Machovce
RADLOVÁ, Adéla
Tato bakalářská práce se věnuje tématu křesťansko-marxistického dialogu a jeho vývoje v díle českého filosofa Milana Machovce. V první kapitole jsem se zaměřila především na důležité životní události tohoto filosofa. Kapitola je rozdělena do tří úrovní, Mládí a studium, KSČ a Po roce 1989. Druhá kapitola se věnuje pojmu křesťanství v díle Milana Machovce. Na tuto kapitolu navazuje srovnáním marxistických myšlenek s Machovcovými, tak jak se ve svém díle o marxismu Machovec vyjadřuje. Poslední kapitola informuje nejprve o vysvětlení dialogu a jeho přesného vymezení, dále pak navazuje sloučení křesťanských a marxistických myšlenek. Na závěr jsou připojeny přílohy, první shrnující bibliografii Milana Machovce v češtině, v druhé jsou přiloženy fotografie z důležitých momentů Machovcova života.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 140 záznamů.   začátekpředchozí121 - 130další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.