Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
ICT technologie jako prostředek pro vzdělávání dětí s KP, jehož součástí je zrakové postižení
Hakr Hrdličková, Jana ; Mlčková, Marie (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jaký je význam IC technologií jako prostředku pro vzdělávání žáků s kombinovaným postižením s dominantním zrakovým postižením. Lze konstatovat, že význam IC technologií ve vzdělávání osob se zdravotním postižením je vyšší, než je tomu u intaktní populace, a to z důvodu, že u osob se zdravotním postižením mohou být IC technologie využívány jako kompenzační pomůcky, schopné kompenzovat některé nedostatky vzniklé v důsledku postižení jedince. S cílem zjištění významu IC technologií jako prostředku pro vzdělávání osob se zdravotním postižením bylo realizováno výzkumné šetření mezi pedagogickými pracovníky vyučujícími osoby se zdravotním postižením ve speciálních školách či ve speciálních třídách základních škol. Vysoký význam IC technologií ve vzdělávání zdravotně postižených žáků byl potvrzen provedenou rešerší odborné literatury, výzkumným šetřením a v neposlední řadě též kazuistikami. Metodou výzkumu budou kvalitativní rozhovory. Klíčová slova osoba se zdravotním postižením, informační a komunikační technologie, kombinované postižení, kompenzační pomůcky, zrakové postižení, integrace, inkluze, aplikace, tablet, aplikace
Tvorba snoezelen místnosti pro žáky s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Hůrková, Lucie ; Volemanová, Marja Annemiek (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá tvorbou Snoezelen místnosti, jejími charakteristikami a vlastnostmi. Blíže se věnuje tvorbě snoezelenu pro žáky s mentálním a kombinovaným postižením, kteří se vzdělávají na základních školách speciálních. Práce popisuje cílovou skupinu, definuje snoezelen metodu a popisuje její vznik a vývoj u nás a v zahraničí. Hlavním cílem práce je čtenáři přiblížit, jak místnosti vznikají, a co je zapotřebí vědět, než se rozhodne pustit do realizace snoezelen místnosti. Tyto informace práce čerpala především od speciálních pedagožek, které snoezeleny provozují v zařízeních, kde působí např. na školách. Diplomová práce se dotýká i tématu vzdělávání na speciálních školách, metod práce s těmito žáky a popisuje druhy expresivních terapií, terapií, bazální stimulaci a stimulaci smyslů. Práce též reflektuje kvalifikační kurz Snoezelen- MSE v teorii a praxi, který byl hlavním zdrojem. Výstupem práce je navržený model místnosti, popis vybavení a aktivity, které jsou vhodné pro práci se znevýhodněnými žáky.
Hodnocení rozvoje dětí s kombinovaným postižením se zaměřením na rozvoj dílčích funkcí
Soukupová, Vladislava ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje dílčích funkcí, u dětí, jež trpí kombinovaným postižením. Práce je rozdělena na dvě části. První částí je část teoretická, v níž jsou popisovány jednotlivé druhy postižení, které jsou relevantní ve v závislosti na tuto práci, dále se teoretická část práce zaměřuje dílčí funkce a na specifika jejich rozvoje u dětí s kombinovaným postižením. Druhou částí práce je část praktické, která se zaměřuje na vzdělávání dětí v ZŠ speciální, ale i na edukační působení ve výchovné skupině dětského domova. Práce je zaměřena na konkrétní možnosti, jimiž lze u takto postižených dětí rozvíjet dílčí funkce. Práce je kvalitativním výzkumem a použitými metodami je především pozorování, vlastní práce s dětmi a rozhovor s učitelkami. Hlavním cílem této práce bylo vytvoření metodiky pro hodnocení PRODů dětí s kombinovaným postižením.
Canisterapie v Centru Bazalka, o.p.s.
POPELOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá tématem Canisterapie v Centru Bazalka, o.p.s.. V práci popisuji průběh canisterapie v zařízení. Dále hodnotím přínosy canisterapie z pohledu pracovníků a klientů. Canisterapie probíhá skupinovou formou u dospělých klientů s kombinovaným postižením. Práce také mapuje silné, slabé stránky, příležitosti a rizika při poskytování canisterapie. Cílem mé bakalářské práce bylo zhodnotit poskytování canisterapie v Centru Bazalka,o.p.s. v Českých Budějovicích u dospělých klientů a klientek s kombinovaným postižením, a to za prvé z pohledu pracovníků a za druhé z pohledu klientů a klientek 18+. Pro výzkum byla využita kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor byl tvořen pěti klienty a pěti pracovníky. Z výsledků vyplynulo, že klienti hodnotí canisterapii kladně. Všichni zvolili, že se v přítomnosti psa cítí dobře. Získali jsme také odpovědi na to, jaké aktivity se psem klienti preferují. Z rozhovorů se zaměstnanci je zajímavé hodnocení přínosů canisterapie. Nejvíce popisovaný přínos je ve zlepšení psychického stavu klientů, v obohacení prostředí o nové podněty a v motivaci k činnosti. Bakalářskou práci bude možné využít jako zdroj informací pro canisterapeuty jak vést canisterapii u klientů s kombinovaným postižením. Zařízení může využít podněty pro zlepšení terapie. Výsledky také slouží jako zpětná vazba pro stávající canisterapeutický tým.
Tranzitní období v životě osob s kombinovaným postižením: Tranzitní plánování přechodu ze speciálního vzdělávání do běžného vzdělávacího proudu
RYBOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou tranzitního období u osoby s kombinovaným postižením, konkrétně lehkým mentálním postižením a narušením komunikační schopnosti (dále jen ,,NKS"), a to přechodem ze speciální internátní školy logopedické na 2. stupeň běžné základní školy s denní docházkou. V práci se snažím nastínit nejvíce problematické oblasti, se kterými byl konkrétní vybraný žák konfrontován v tranzitním období a uvádím využité kompenzační mechanismy. Dále se pokouším navrhnout i jiné formy kompenzace, které by mohly být u konkrétního žáka v tranzitním období přínosné. V závěru popisuji současný stav u sledovaného žáka a prognózu jeho uplatnění v budoucím profesním životě.
Diferenciace nabídky a metod pracovní rehabilitace osob s mentálním nebo kombinovaným postižením v praxi poskytovatelů sociálních služeb
PEKÁRKOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zabývá diferenciací nabídky a metod pracovní rehabilitace osob s mentálním nebo kombinovaným postižením v praxi poskytovatelů sociálních služeb. Cílem práce bylo zjistit, jaké prostředky a metody pracovní rehabilitace využívají poskytovatelé sociálních služeb ve strakonickém regionu. Cílů bylo dosaženo studiem odborné literatury, internetových zdrojů a kvalitativním výzkumem. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů zdravotní postižení, mentální postižení a kombinované postižení. Pozornost je věnována vymezení dospělosti a významu práce pro osoby se zdravotním postižením. Je přiblížen systém ucelené rehabilitace a její jednotlivé nástroje a prostředky. Praktická část přináší informace o konkrétních organizacích a nástrojích pracovní rehabilitace které využívají k aktivizaci a pracovnímu zapojení svých klientů. Popisuje možnosti prostupnosti osob s mentálním postižením jednotlivými složkami pracovní rehabilitace z ambulantních či pobytových služeb na chráněný nebo otevřený trh práce. Přibližuje vlastní náhled klientů na nabízené možnosti aktivizace a představu jejich pracovní seberealizace. Výzkum probíhal pomocí kvalitativní strategie, metodou polostrukturovaného rozhovoru. Bakalářská práce přináší poznání z oblasti problematiky zaměstnávání osob s mentálním postižením. Výsledky ukazují, že současný systém vytváří a podporuje proces motivace a profesní přípravy pro vstup těchto osob na trh práce. Tyto snahy jsou podpořeny i platnou legislativou, která podporuje zaměstnavatele zdravotně postižených a nabízí jim různé výhody. Práce může sloužit jako informační materiál pro poradenská zařízení, nebo úřady práce. Rovněž může poukázat organizacím, které realizují pracovní rehabilitaci či poskytují službu sociálně terapeutické dílny, na další aktivity, kterým je možno se v rámci služby věnovat.
Porovnání terapií užívaných u dětí s mentálním a kombinovaným postižením v Mateřské škole při centru ARPIDA, o. p. s. České Budějovice a v Mateřské škole a SPC Jihlava, Demlova ul.
NOVÁKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá možnostmi terapií pro jedince s kombinovaným postižením v zařízeních fungujících na bázi koordinované rehabilitace. Cílem je zjistit, jaká aktivita je pro dítě s danou diagnózou nejvhodnější, kterou si nejvíce užívá. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první polovině se zabývá vývojem dítěte od narození až do předškolního věku. Druhá kapitola se zaobírá druhy postižení. Dále jsou podrobně popsané terapie užívané v léčbě jedinců s kombinovaným postižením. Pro zjištění výsledků byly využity metody pozorování a řízené rozhovory pedagogů z MŠ při centru Arpida, o.p.s. a MŠ a SPC Jihlava, Demlova 28 a rodičů vybraných dětí. Výsledky šetření ukazují pedagogům možnosti působení na jedince a zároveň poskytují zpětnou vazbu pro další práci s dětmi s obdobným onemocněním.
Integrace dítěte s parciální trisomií 9. chromozomu v MŠ
VACKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá integrací dítěte s parciální trizomií 9. chromozomu do mateřské školy. Jedná se o longitudinální šetření ve formě případové studie, které zachycuje individuální změny integrovaného dítěte a vývoj integrace. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována integraci do mateřské školy, vybranému typu postižení a současné legislativě. V praktické části jsou popsány použité metody kvalitativního výzkumu, prezentovány výsledky výzkumného šetření, tedy případová studie týkající se integrace dítěte s parciální trizomií 9. chromozomu
Realizování jógy u dětí s mentálním postižením v kontextu koordinované rehabilitace
LÁSKA, Marie
Bakalářské práce se zabývá možností využití jógy u dětí s mentálním postižením v kontextu rehabilitace. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole se věnuji obecně mentálnímu postižení, jeho kvalifikaci a vzniku. Druhá kapitola definuje koordinovanou rehabilitaci, její význam a použití. Třetí kapitola popisuje pojem jóga, její principy a historii. Zmínka je tu i o využití jógy v kontextu koordinované rehabilitace a její účinky na lidský organismus. Jsou zde přiblíženy jógové techniky a jejich využití. Výzkumná část byla zpracována formou kvalitativním výzkumu. Použitými technikami bylo zúčastněné pozorování, které bylo realizováno autorkou bakalářské práce u 3 dětí s mentálním postižením. Výzkum byl prováděn v Domově pro osoby se zdravotním postižením Nováček od září 2015 do května 2017. Dále případové studie, na jejichž základě byl získáván u jednotlivých zkoumaných případů hloubkový popis a byl sledován jejich vývoj s příslušnými procesy. Další technikou byla technika polostrukturovaného rozhovoru, který byl proveden s vrchní sestrou a fyzioterapeutkou zdravotního oddělení. Data získaná z polostrukturovaných rozhovorů pracovníků zdravotního oddělení, byla vyhodnocena metodou otevřeného kódování. Výsledkem výzkumu je detailně zpracovaná metodika jógového sezení, kterou lze využít pro všechny stupně mentálního postižení a může sloužit jako návod, jak jógu praktikovat v pobytových Sociálních službách. Podle mých zkušeností a za předpokladu pravidelného cvičení, jóga pozitivně ovlivňuje fyzický i psychický stav dítěte. Na základě provedených rozhovorů s pracovnicemi zdravotního oddělení, kde byl výzkum prováděn, vyplývá, že jóga má důležité místo v rehabilitačním programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.