Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Politika první Československé republiky vůči romské menšině
Sitta, Marek ; Kubátová, Hana (vedoucí práce) ; Gelnarová, Jitka (oponent)
Cílem bakalářské práce "Politika první Československé republiky vůči romské menšině" je popsat legislativní opatření, která se vztahovala na romské etnikum v Československu během let 1918 až 1938. Práce se primárně zaměřuje na zákon č. 117/1927 Sb. o potulných cikánech, který měl na svoji dobu výjimečnou povahu. Pokouší se nastínit okolnosti, za kterých daný zákon vznikal. Práce obsahuje analýzu důvodové zprávy zákona, analýzu rozprav k zákonu na půdě Národního shromáždění a nakonec samotné naplňování zákona státními orgány.
Mediální obraz nepokojů na severu Čech v roce 2011
Zůnová, Barbora ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Hájek, Roman (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem nepokojů na severu Čech v roce 2011 ve vybraných médiích: nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, bulvární deník Blesk a zároveň nejčtenější deník v ČR, a server Romea.cz, jenž se zaměřuje na romskou menšinu. V létě roku 2011 proběhly dva útoky skupiny Romů na příslušníky etnické majority, které rozpoutaly vlnu nepokojů a demonstrací na severu Čech. V teoretické části bakalářská práce přibližuje historii Romů v ČR a jejich současnou situaci, mediální konstrukci reality či stereotypy v médiích se zaměřením na etnické menšiny. V další části se pak nachází kvalitativní analýza vybraných médií, jež zjišťuje, jak média o událostech referovala a zda se dopouštěla stereotypů o romské menšině. Následně bylo vybráno několik problematických způsobů referování o nepokojích, které se ve sledovaných médiích objevovaly. Nejvíce stereotypů jsem zaznamenala v deníku Mladá fronta DNES, deník Blesk a server Romea.cz se snažily o vyváženější pohled. Server Romea.cz však často využíval ČTK a ostatní, majoritní média, takže jeho zpravodajství působilo nevyrovnaně.
Fiscal Gains from Extra Investment into Roma Education in the Czech Republic
Kubíková, Marie ; Janský, Petr (vedoucí práce) ; Břízová, Pavla (oponent)
Cílem této práce je vyčíslit potenciální fiskální příjmy z dodatečných investic do vzdělání Romů. Z pohledu státního rozpočtu by se vyplatilo investovat více do romských dětí, kdyby to zvýšilo budoucí čisté příjmy státního rozpočtu. Investice do jednoho dítěte by mohla maximálně dosahovat diskontované hodnoty budoucích čistých benefitů z vyššího vzdělání státního rozpočtu za jednu osobu. Čisté benefity reprezentují vyšší příjmy státního rozpočtu z jednoho Roma způsobené vyšším vzděláním. Přínosem této práce je odhad různých čistých celoživotních příjmů státního rozpočtu z jednoho Roma podle jeho vzdělání. Tyto odhady by měli podpořit investice do vzdělání romských dětí. Dále odhadujeme o kolik státní rozpočet ročně přichází z důvodu nižší vzdělanosti Romů. Nakonec jsme provedli výzkum mezi stipendisty nadačního fondu Verda, kde jsme hledali vztahy mezi jejich vzděláním, zaměstnaností a dalšími proměnnými.
Využívání teorií sociální práce při práci s romskou menšinou
STAHLOVÁ, Zuzana
Cílem této práce je zmapovat, zda sociální pracovníci při práci s romskou menšinou používají teoretické koncepty. Pro výzkum byla použita metoda kvalitativního výzkumu. Sběr dat byl proveden pomocí záměrného (účelového) výběru. Kvalitativní data byla získána metodou rozhovoru pomocí návodu. Výzkumný soubor byl vybrán ze skupiny sociálních pracovníků účelově podle cílové skupiny, se kterou pracují. Tento soubor se skládá ze šesti sociálních pracovníků, kteří pracují hlavně s romskou menšinou v Jižních Čechách. K naplnění cíle byla stanovena výzkumná otázka: Používají sociální pracovníci při práci s romskou menšinou teoretické koncepty? Pokud ano, tak jaké a jak, pokud ne, tak podle čeho se řídí. Data byla analyzována pomocí metody vytváření trsu. Tato metoda slouží k seskupení určitých výroků do skupin, a to podle rozlišení určitých témat. Z výsledku vyplývá , že jen polovina komunikačních partnerů používá teoretické přístupy. Z rozhovorů je zřejmé, že pouze dva z nich je používají vědomě. Nejčastěji používají přístup orientovaný na úkoly a přístup orientovaný na klienta. Jeden komunikační partner zmínil ještě antiopresivní přístup. Většina sociálních pracovníků se shodla na tom, že při své práci používají vlastní úsudek. Vlastním úsudkem je myšlena, empatie, intuitivnost a další. Dále se dají využít poznatky, které zmiňují komunikační partneři. Při práci s romskou menšinou je velmi důležitá vzájemná důvěra. Pro usnadnění komunikace mezi sociálním pracovníkem a jeho cílovou skupinou by také byla dobrá akademická výuka romštiny. Dále by bylo vhodné soustředit poznatky o sociální práci s romskou menšinou do jedné ucelené publikace. Tato bakalářská práce může posloužit jako podklad pro další zpracování tohoto tématu.
Problémy integrace romské menšiny
JAROŠOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá negativními trendy, s nimiž se potýká romská menšina. Teoretická část představuje problémy značné části Romů v České republice, a to především v oblastech zaměstnanosti, bydlení, vzdělávání, sociálních služeb a sociálně patologických jevů. Zvláštní pozornost věnuji strategiím integrace. Praktická část mapuje osobní zkušenosti vybraných respondentů s problémy ve výše definovaných oblastech, které brání úspěšné integraci. V závěru srovnávám výsledky vlastního výzkumu se strategiemi, jež by nastartovaly pozitivní změny vedoucí k postupnému odstraňování rozdílů, napětí a nedorozumění mezi Romy a většinovou populací.
Exkludované lokality v mediálním diskursu
BŘEČKOVÁ, Gabriela
Tato diplomová práce je zaměřena na identifikaci obrazu exkludovaných lokalit v mediálním diskursu. Posledních několik let formují média pohled majoritní společnosti na romskou minoritu a současně je konceptu sociální exkluze v České republice užíváno nejčastěji ve vztahu k lokalitám obývaným převážně příslušníky romské menšiny. Exkludované lokality se staly v médiích velmi diskutovaným tématem a média předkládají exkludované lokality jako problematické, ať již z hlediska nezaměstnanosti, chudoby, maximálního využití sociálních dávek jejími obyvateli, problémy s bydlením, kriminalitou, organizovaným zločinem, tak nepořádkem a problémy se školní docházkou dětí.
ZAČLENĚNÍ MENŠIN NA ČESKÉM TRHU PRÁCE
Pišťák, Zbyněk ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Říhová, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce pojednává o tématu "Začlenění menšin na českém trhu práce". Důraz je kladen především na menšinu romskou a vietnamskou. Začlenění těchto menšin na český trh práce má několik celospolečenských rozměrů jako je prevence kriminality, sociálního vyloučení a pasti chudoby. Práce se dotýká především teoretického vymezení postavení těchto menšin ve společnosti a společenských důsledků s tím spojených a možnosti řešení souvisejících problémů. Práce ve své praktické části především aplikuje teoretické poznatky, kdy jsou analyzovaná opatření kriticky zhodnocena, a je navrženo praktické opatření související s podporou sociálního podnikání. Dané menšiny jsou také vzájemně komparovány.
Slovak economy with a closer analysis of the labour market
Ondrušová, Marcela ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Karpová, Eva (oponent)
Diplomová práce poskytuje podrobnější analýzu slovenského trhu práce. V jejím úvodu je pro lepší pochopení dané problematiky přiblížen politický a ekonomický vývoj Slovenské republiky od jejího vzniku až po současnost. V dalším textu je již blíže rozanalyzovaná situace na trhu práce. Protože hlavním problémem je jeho vysoká míra nezaměstnanosti, diplomová práce podává přehled její analýz z různých hledisek. Dále jsou uvedeny faktory, které stojí za její existencí. V závěru práce jsou uvedeny potřebné kroky, které by měla vláda Slovenské republiky zrealizovat s cílem dosáhnout zlepšení v nejproblematičtějších oblastech týkajících se trhu práce.
Edukace rómských žáků v alternativních formách vzdělávání se zaměřením na Waldorfskou školu
SAMCOVÁ, Štěpánka
Téma diplomové práce patří svým charakterem do oboru pedagogické psychologie a sociologie výchovy. Práce pojednává o výhodách vzdělávání romských žáků ve waldorfských školách. Pracuji s termíny: edukace, romská menšina, kognitivní determinanty, waldorfská pedagogika. Cílem práce je seznámení s problematikou vzdělávání romských dětí, celkové seznámení s romskou menšinou žijící v České republice, seznámení se způsobem výchovy romských dětí v závislosti na školní úspěšnosti, popsání kognitivních determinantů romských žáků ve vztahu k jejich školní efektivnosti a doložení výhod waldorfské pedagogiky pro romské děti v kontrastu tradičního školství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.