Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 145 záznamů.  začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mim na operní scéně
Kukuczková, Anna ; CAPKO, Štefan (vedoucí práce) ; SOPROVÁ, Jana (oponent)
Abstrakt Tato diplomová práce se věnuje využití mima na operní scéně. Shrnuje historická fakta, která hovoří o propojení opery a pantomimy. Obsahuje výčet některých operních děl, jejichž součástí pantomima je. A to jak v historii opery, tak na dnešních českých operních scénách. Zahrnuje také osobní zkušenosti autorky, které se tohoto tématu dotýkají.
Rakovnický Pěvecko-hudební spolek Vítězslav Novák
HÁPOVÁ, Zuzana
Diplomová práce na téma Rakovnický Pěvecko-hudební spolek Vítězslav Novák má čtenáři poskytnout kvalitní monografie zpěváckého spolku, který měl v Rakovníku téměř stoletou tradici a utvořil ve svých řadách další dva významné odbory: Rakovnickou operu a Rakovnickou filharmonii. V rámci své diplomové práce jsem prostudovala fond Pěvecko-hudební spolek Vítězslav Novák uložený ve Státním okresním archivu Rakovník, dále literaturu související s tématem kulturní a historické tváře města Rakovník, ale i knihy zaměřené na spolkovou legislativu. V úvodních kapitolách je tedy přiblížena historie a spolková činnost ve městě během existence spolku, dále již následuje činnost samotného spolku, včetně přiblížení významných osobností působících ve spolku. A nakonec jsou zařazeny kapitoly o Rakovnické opeře, dodnes známější a pro Rakovník významnější než samotný spolek, a Rakovnické filharmonii, která se nakonec včlenila do Rakovnické opery.
The hidden and lost Treasury: the 18th Century opera Arias in the Collections ofd ther brothers Hospitallers
Freemanová, Michaela
In the collections of Brothers Hospitallers, surviving in Bohemian and Moravian museums, there are numerous opera arias, most of them with underlaid Latin sacred texts, replacing the original Italian words. The article researches their origins.
Moderní režijní interpretace opery v polovině 20. století
Otava, Martin ; HAVLÍK, Jaromír (vedoucí práce) ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (oponent)
Tato práce je určena především pro mladé operní režiséry a studenty tohoto oboru. Je rozložena do čtyř kapitol. První tři se zabývají vývojem režijních interpretačních přístupů ve 20. století (se zvláštním zaměřením na hudební divadlo). Představuji v nich teoretické úvahy i trendy práce režisérů. Druhá polovina práce, 4. kapitola, dává nahlédnout do praxe režisérovy práce s důrazem na jeho spolupráci s výtvarníkem. Ambicí tohoto textu bylo také začlenit dílo významného českého operního režiséra Bohumila Hrdličky do českého, a po jeho emigraci i do evropského kontextu. Doposud neprávem opomíjená osobnost, režisér evropského významu, stále čeká na komplexní zpracování své tvorby. Ve svém bádání jsem se zabýval celou rozsáhlou tématikou oboru operní režie a to jak v rovině historické, tak praktické. Mým cílem bylo uvědomit si komplexnost tématiky, zpracovat ji a shrnout z pohledu režiséra tak, abych sám získal potřebný nadhled nad oborem v horizontu celého 20. století a mohl tyto poznatky dále zúročit nejen ve své práci režiséra, ale především pedagoga. Pro studenty operní režie v České republice podobná historicko-praktická příručka s vlastním pohledem na problematiku a vývoj této profese dosud neexistovala.
Dítě a kouzla - Maurice Ravela
Kyovská Šerých, Mlada ; OTAVA, Martin (vedoucí práce) ; ŠIMERDA, Tomáš (oponent)
V této bakalářské práci píši o opeře - baletu Dítě a kouzla autorů Maurice Ravela a Collete. Zabývám se osobnostmi skladatele a libretistky , dále okolnostmi, za kterých dílo vzniklo, inspiračními zdroji zejména autora hudby Ravela a jeho vztahu k tématu dětství. Operu popisuji také po hudební stránce. Píši o spolupráci autorů na libretu a jejich korespondenci. Také se zmiňujií o premiéře díla. V neposlední řadě se věnuji inscenačním problémům této opery a uvádím vlastní pojetí případné realizace.
Italská komická opera 18.století
Galanis, Georgios ; FARKAČ, Hynek (vedoucí práce) ; SPURNÝ, Vojtěch (oponent)
Tématem této bakalářské práce je ucelený pohled na Italskou komickou operu 18. století , jak se ve stejné době rozvíjela v Neapoli, Benátkách a v Římě a dalších italských městech. Obsahuje životopisy nejvýznamnějších skladatelů a libretistů tohoto žánru a poskytuje ucelený pohled na její vývoj během tohoto století. Italská opera buffa je nejpůvodnější a nejzajímavější téma v dějinách hudby, proto bylo pro mě jeho objevování velmi přitažlivé.
Prsten Nibelungův v Národním divadle v Praze
Švingr, Pavel ; KUSNJER, Ivan (vedoucí práce) ; PŘÍVRATSKÁ, Jiřina (oponent)
Tato práce se věnuje prvnímu kompletnímu uvedení Wagnerovy tetralogie Prsten Nibelungův V Národním divadle v Praze. V úvodu připomene autorův život a jeho vztah k Čechám a k české hudbě. Dále se zabývá mytologickou tématikou Prstenu a filozofickými náhledy na jeho závěr.Následuje rozbor jednotlivých částí tetralogie v jejím pražském provedení, zhodnocení inscenace a ocenění jejího velkého přínosu pro českou kulturu.
Opera v Azerbajdžánu
Pashayev, Mikhail ; KAUPOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; DOLEŽAL, Vladimír (oponent)
Tématem této bakalářské je práce Opera v Ázerbajdžánu. Práci rozděluji do tří kapitol. V první kapitole píši o jednom z nejdůležitěších představitelů operní tvorby v Ázerbajdžánu Uzeiru Hadžibejovi. Ve druhé kapitole představuji první aktivisty a příznivci tohoto velikého skladatele. Třetí kapitola je věnována historii Divadla opery a baletu bratrů Mailových. Jako přílohu přikládám CD s hudebními ukázkami ázerbajdžánské operní a lidové hudby a fotografiemi umělců.
Vilém Blodek " V studni" - práce na hlavní roli Vojtěcha
Sup, Tomáš ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; DOLEŽAL, Vladimír (oponent)
Tenorová postava Vojtěcha z jednoaktové opery " V studni " od Viléma Blodka, pro mě byla dlouhou dobu svým charakterem , pěveckou obtížností a technickou vypjatostí velkou význou. Rozhodl jsem se tedy po dvou letech, kdy jsem tuto roli studoval, napsat bakalářskou práci o Vojtěchovi, zamyslet se nad jeho postavou a jejím celkovým vystavěním od samého začátku, po nejtěžší pěvecké party v závěru opery.
Operní tvorba Jiřího Pauera a inscenační řešení opery "Žvanivej slimejš"
Lieberzeit, Michal ; OTAVA, Martin (vedoucí práce) ; NEKVASIL, Miloslav (oponent)
Práce "Operní tvorba Jiřího Pauera s inscenačním řešením opery Žvanivý slimejš", zpracovává kompletní operní tvorbu Jiřího Pauera a zamýšlí se nad inscenačním pojetím opery Žvanivej slimejš, která je v práci podrobně rozebrána a zpracována v originálním pojetí Michala Lieberzeita. V bakalářské práci čtenář najde stručný rozbor každé opery a její literární obsah. Dále v přílohách obsazení jednotlivých premiér a fotografie z prováděných oper na scéně Národního divadla v Praze.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 145 záznamů.   začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.