National Repository of Grey Literature 12 records found  previous11 - 12  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Analysis of the Marketing Activities of the Foundation Leontinka
Pšeničková, Petra ; Procházková, Markéta (advisor) ; Hucková, Barbara (referee)
The aim of this thesis is to analyze marketing activities of nonprofit organization Leontinka and make recommendations relating to the marketing mix which would increase awareness of this foundation and also increase voluntary help from the public. The thesis is divided into two parts. First part deals with theoretical definition of marketing and its specifics related to the nonprofit sector. In this section the process of marketing research and its application in non-profit organizations are also defined. The theoretical part is followed by a practical part in which Foundation Leontinka and the individual elements of the marketing mix are specified. With the use of marketing research information is obtained which together with the theoretical knowledge leads to recommendations relating to the marketing activities of this non-profit organization. The thesis ends with an overall summary.
Methods of Management of Multinational Non-Government Non-Profit Organizations
Slámová, Daniela ; Kadeřábková, Jaroslava (advisor) ; Jetmar, Marek (referee)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou financování neziskových organizací. Konkrétně jednou z jeho způsobů, tzv. sociálním podnikáním. Neziskové organizace jsou většinou odkázány na granty, u kterých si nikdy nemohou být jisté, zda se jim je podaří získat a je tím tak ohrožena jejich dlouhodobá udržitelnost a stabilita. Cílem mé práce je přiblížit sociální podnikání, neboť toto zatím není v České republice (hlavně mezi neziskovými organizacemi) moc známé. A především ukázat jeho užitečnost a využitelnost při zajišťování dlouhodobé finanční stability neziskových organizací. Hlavním přínosem této diplomové práce by mělo být rozšíření povědomí o sociálním podnikání a o důležitosti používání marketingu v neziskových organizacích. Vedle teoretických poznatků se výše zmíněné cíle pokusím přiblížit i sestavením konkrétního marketingového plánu pro konkrétní mezinárodní neziskovou organizaci. Touto neziskovou organizací je International Young Naturefriends (IYNF). Jelikož téma sociálního podnikání není zatím moc rozšířené, čerpám v této práci hlavně z materiálů poskytnutých mezinárodní neziskovou organizací Nonprofit Enterprise and Self-sustainability Team (NESsT).

National Repository of Grey Literature : 12 records found   previous11 - 12  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.