National Repository of Grey Literature 16 records found  previous11 - 16  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Strategy Concept of Firm KOSYKA Ltd
Dostál, Lukáš ; Sikorová, Michaela (referee) ; Zich, Robert (advisor)
The thesis solves a new proposal strategy of the company KOSYKA, Ltd.. The theoretical part specifies options strategy and its types. The practical part of the thesis analyzes the current condition of the company and the resulting proposal for a new strategy.
Strategy Concept of Firm RICADO
Herodek, Jan ; Mucha, Martin (referee) ; Zich, Robert (advisor)
This thesis solves the future growth of the joinery RICADO. It contains of present situation analysis and improvement proposal, which follows the analysis. It includes various options of strategies, which the company can follow to achieve a certain level of growth.
The Study of Production Strategy Formation
Voborná, Petra ; Kotačka, Jan (referee) ; Jurová, Marie (advisor)
Every production unit must have a clearly determined production strategy based on the given business strategy. Today’s competitive environment is very tough and demanding and that is why each producer’s success or failure is determined by the correctly chosen productive orientation, technically advanced products and provided services, range of supply and their quality and mostly price as well. What makes firms to improve and optimize their supplies continuously is just dynamic development of the society and continuously growing consumers and users’ requirements. The keen competition on one hand makes the business more demanding, but on the other hand it brings lots of new opportunities. Looking for new ways, new procedures and management methods and especially niches in the given products and services market will bring the coveted strategy advantage. This master’s thesis deals with a change of the current production strategy in a building company, individual production aspects and improving the quality of the production process functionality itself following the objective of the firm competitiveness and business performance improvement. Within the solution I count on an ability to adapt promptly to new market requirements, I suppose that the continuing differentiation strategy will contribute to building a position of a preferential supplier of the chosen narrow market segment for large building firms in the market. Improving every production process component is the prerequisite for further development of the company.
Proposal of Strategy of SBU Development
Šebesta, Petr ; Ondra, Petr (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Bývalý americký prezident prohlásil: “Plány jsou nic, plánování je všechno”. V tomto duchu lze říci, že dobře fungující systém strategického řízení je svým způsobem důležitější než samotné dokumenty, které produkuje. V tomto duchu se nese i celá tato práce, která zachycuje určitý stav strategie jedné strategické obchodní jednotky (SBU) firmy GlobSol CZ a její posun kupředu od původních abstraktních cílů k naprosto jasným a konkrétním krokům, které bude třeba v budoucnosti udělat pro rozvoj této obchodní jednotky. Po zhodnocení současného stavu teorie, je provedena analýza současného stavu strategie obchodní jednotky vzhledem k jejím okolím. Ze závěrečné SWOT analýzy jsou pak pro jednotlivé její prvky určovány cíle směřující ke strategickému rozvoji. Každý cíl je rozvinut do jednoho, či více kroků, které jasně determinují jak a kdy lze daného cíle dosáhnout. Na závěr je zhodnocen přínos této obchodní strategie, její předpoklady a rizikové faktory. Nejcennějším na celém dokumentu je však samotná činnost tvorby strategie, která rozvíjí zcela nové pohledy na možnosti rozvoje strategické obchodní jednotky.
Strategy of an Enterprise
Pixová, Kateřina ; Kovář, František (advisor) ; Hadravová, Marie (referee)
Work up a strategic analysis, make external and internal analysis and prepare a strategy for future business development.
Strategy Analysis of Fruko-Schulz, spol. s r.o.
Pavlíčková, Jana Bc. ; Kovář, František (advisor) ; Dvořák, Jiří (referee)
Teoreticko-metodologická část: pojem strategický management, strategie, strategická analýza externího a interního prostředí, druhy strategie. Mezi strategie interního prostředí patří: Analýza zdrojů specifických příležitostí, Klíčové faktory úspěchu, Určení strategických alternativ, SWOT analýza, Portfolio analýza, SPACE analýza. Mezi analýzy externího prostředí patří: PEST analýza, Porterův model pěti sil, Analýza konkurenčního prostředí, Analýza portfolia a služeb, Postup při segmentaci trhu, Analýza atraktivity odvětví. Prakticko-aplikační část: PEST analýza, Analýza konkurenčního prostředí. Ostatní analýzy, návrh strategie a implementace strategie nejsou součástí diplomové práce z důvodu přání společnosti Fruko-Schulz, spol. s r.o. nezveřejňovat interní informace.

National Repository of Grey Literature : 16 records found   previous11 - 16  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.