|
Studie tvorby výrobní strategie
Voborná, Petra ; Kotačka, Jan (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Každá výrobní jednotka musí mít jasně stanovenou výrobní strategii, která vychází z dané business strategie. Dnešní konkurenční prostředí je velmi tvrdé a náročné, proto správně zvolené výrobní zaměření, vyspělost výrobku nebo poskytovaných služeb, rozsah nabídky, jejich kvalita a většinou i cena rozhoduje o úspěchu či neúspěchu každého výrobce. Právě rychlý rozvoj společnosti a neustále rostoucí požadavky spotřebitelů a uživatelů, nutí firmy trvale zlepšovat a zkvalitňovat svoji nabídku. Silná konkurence na jedné straně zvyšuje náročnost podnikání, na druhé straně však přináší mnoho nových příležitostí. Hledání nových cest, nových postupů a metod řízení a především mezery na daném trhu výrobků nebo služeb, přinese kýženou strategickou výhodu. Tato práce právě řeší změnu stávající výrobní strategie ve stavební firmě, jednotlivých aspektů výroby a zkvalitnění vlastní funkčnosti výrobního procesu s cílem přinést především zvýšení konkurenceschopnosti a výkonnosti firmy. Při řešení počítám se schopností přizpůsobit se rychle novým požadavkům trhu, předpokládám že pokračující strategie diferenciace přispěje k vybudování pozice preferenčního dodavatele zvoleného úzkého tržního segmentu vybraným velkým stavebním firmám na trhu. Zkvalitnění jednotlivých částí výrobního procesu je předpokladem pro další rozvoj společnosti.
|
|
Studie tvorby výrobní strategie
Voborná, Petra ; Kotačka, Jan (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Každá výrobní jednotka musí mít jasně stanovenou výrobní strategii, která vychází z dané business strategie. Dnešní konkurenční prostředí je velmi tvrdé a náročné, proto správně zvolené výrobní zaměření, vyspělost výrobku nebo poskytovaných služeb, rozsah nabídky, jejich kvalita a většinou i cena rozhoduje o úspěchu či neúspěchu každého výrobce. Právě rychlý rozvoj společnosti a neustále rostoucí požadavky spotřebitelů a uživatelů, nutí firmy trvale zlepšovat a zkvalitňovat svoji nabídku. Silná konkurence na jedné straně zvyšuje náročnost podnikání, na druhé straně však přináší mnoho nových příležitostí. Hledání nových cest, nových postupů a metod řízení a především mezery na daném trhu výrobků nebo služeb, přinese kýženou strategickou výhodu. Tato práce právě řeší změnu stávající výrobní strategie ve stavební firmě, jednotlivých aspektů výroby a zkvalitnění vlastní funkčnosti výrobního procesu s cílem přinést především zvýšení konkurenceschopnosti a výkonnosti firmy. Při řešení počítám se schopností přizpůsobit se rychle novým požadavkům trhu, předpokládám že pokračující strategie diferenciace přispěje k vybudování pozice preferenčního dodavatele zvoleného úzkého tržního segmentu vybraným velkým stavebním firmám na trhu. Zkvalitnění jednotlivých částí výrobního procesu je předpokladem pro další rozvoj společnosti.
|