Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,087 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.64 vteřin. 

Specifika sociální práce u klientů s drogovou závislostí
HANZALOVÁ, Vendula
V populaci stále roste počet osob, které užívají návykové látky a dostávají se do nepříznivé životní situace. S tím jsou spojeny i sociální, zdravotní a právní problémy, s kterými se musí uživatel drog vypořádat. V takovém případě může vyhledat pomoc v podobě nízkoprahového zařízení, kterým je kontaktní centrum. V teoretické části jsem se zaměřila na tři témata. Prvním z témat je drogová závislost, její vznik, důsledky, formy odborné pomoci. V práci se dále zabývám teoriemi, které jsou významné pro práci s drogově závislými. Posledním tématem byla specifika sociální práce v kontaktním centru. Vybrala jsem jen stěžejní činnosti a techniky, které jsou specifické pro toto zařízení. Stanovila jsem si cíle práce. Jaký teoretický přístup je nejlépe uplatňován sociálními pracovníky při práci s drogově závislými. A dále jsem zjišťovala, jaké jsou příklady dobré praxe. Po vyhodnocení výsledků vyplynulo, že sociální pracovníci příliš nedokážou říci, zda pracují podle nějaké teorie. Většinou se jedná o eklekticismus, což znamená, že vybírají z různých směrů a to pak uplatňují při práci. Základ je pro ně bio-psycho-socio-spirituální model, který bere v potaz celistvé pojetí osobnosti, a filozofie Harm Reduction, což je hlavní bod kontaktní práce. Výzkum přinesl názory sociálních pracovníků, jejich doporučení a techniky, které se jim při práci osvědčily, následně úskalí jejich práce. Dle mého názoru by tato práce mohla posloužit jako přehled osvědčených technik pro nové pracovníky, kteří by chtěli pracovat s drogově závislými. Výsledky mohou být rovněž základem pro další studie a výzkumy v této oblasti.

Bob Krčil
Douša, Jan ; MOUCHA, Josef (vedoucí práce) ; Buddeus, Hana (oponent)
Život a dílo Boba Krčila byly dosud známy prostřednictvím fragmentů a nepodložených legend. Cílem této esejisticky pojednané práce je přiblížit hlubší motivy jeho osobního směřování, fotografické tvorby a činnosti pro českou exilovou komunitu. V Krčilově případě je tvorba s pohnutým životním osudem neoddělitelně propojena. Vzniku této biografické práce předcházelo dohledání a propojení Krčilovy roztříštěné pozůstalosti, zpracování jeho korespondence i spisů a pořízení rozhovorů s lidmi, kteří ho osobně znali. Účelem práce je propojením těchto materiálů poskytnout co možná nejzasvěcenější vhled do života této zásadní postavy české exilové kultury a proniknout tak skrze mlhu neinformovanosti, která osobnost Boba Krčila doposud zahalovala.

SAN MINN (ANEB) UMĚLEC, KTERÝ DÁVÁ PŘEDNOST TVORBĚ A OBRAZŮM PŘED SVÝM ŽIVOTEM
Zeya, Pyin Nyar ; JANEČEK, Vít (vedoucí práce) ; VOJTĚCHOVSKÝ, Miloš (oponent)
Nikdo nemůže ovládat svobodné myšlení a inspiraci umělce. Přestože jeho obrazy a tvorba byly vystaveny velkému tlaku a na nátlak shora zakázány, jejich umělecká hodnota nikdy neklesla. Proto píši tuto práci. San Minn vystoupil zbarmského malířského mainstreamu a nikdy nenamaloval komerční obraz. Je stále věren své víře v umění a malbu a přichází vždy s novými způsoby, jak přistoupit malování. Jeho tvorba se podstatně odlišuje od jeho souputníků a jeho styl se výrazně liší. V barmském malířství je unikátním jevem. Naskytla se mi možnost studovat jeho styl, myšlenky, způsob uvažování a jeho odhodlání s jakým umění vytváří. Moje práce má za cíl ukázat život umělce a malíře, který vyrostl a žil 50 let pod vojenskou nadvládou, a skrze pohled na jeho případ popsat vývoj a stav výtvarné scény v Barmě. Zprostředkuji tak nejen zájemcům o malbu, ale všem ostatním čtenářům vhled do barmského malířství a místní umělecké scény. Doufám, že moje práce tak bude vhledem prospěšným a barvitým. Zdá se, že jakožto malíř, San Minn chce, aby jeho publikum cítilo a zažilo jeho práce, ale jen zřídka odhaluje svůj osobní život, který se odvíjí za jeho plátny. Pro mě je tato práce zároveň i příležitostí jeho osobní rovinu alespoň trochu poodkrýt na následujících stránkách. xxxxxxxxx Cíl Práce Má práce může být zajímavá pro každého, kdo se zajímá o současnou uměleckou scénu Barmy (Myanmaru). Umožňuje čtenáři, aby se dočetl o jednom z nejslavnějších a nejvýznamnějších umělců a uměleckých směrů v Barmě (Myanmaru). Jeho malby jsou svědectvím o více než 40 let dlouhé cestě pod dohledem cenzury, avšak na každém kroku ukazují na jeho nebojácnost řešit politické a sociální otázky. Mnohé z uměleckých děl San Minna jsou autobiografické, vytváří břitký sociální komentář k populární kultuře a zrcadlí sociální hodnoty, stejně jako situace, které jejich autor prožíval. xxxxxxxxxxxx

Bílá vrána v černém šatě. Životní pouť Františka Jana Kroihera (1871-1948)
CUKR, Jiří
Předkládaná rigorózní práce se zabývá osobností Františka Jana Kroihera (1871-1948). Ve své době představoval velmi angažovanou postavu ve veřejném prostoru, jejíž činnost byla nesmírně rozsáhlá a sahala od drobné práce na venkově po styky s příslušníky nejvyšších církevních a politických kruhů. Jednotlivé kapitoly sledují postupně Kroiherovo dětství a studia, dráhu jihočeského kněze, zapojení do reformních snah českého duchovenstva, práci v družstevní a hospodářské sféře, kariéru politika v agrární straně a jeho rozsáhlou činnost publicistickou a mecenášskou. Závěrečné části patří zhodnocení Kroiherovy osobnosti, nechybí seznam použitých pramenů a literatury, seznam zkratek, jmenný rejstřík a přílohy. Rigorózní práce vznikla na základě prospekce množství archivního materiálu, dobových tiskovin a odborné literatury.

Etienne Decroux a jeho metoda Le Mime Corporel
Šimon, Lukáš ; VIZVÁRY, Radim (vedoucí práce) ; SOPROVÁ, Jana (oponent)
Tato práce pojednává o životě a díle Etienna Decrouxe, jednoho z nejvýznamnějších francouzských reformátorů divadla a jeho metodě Le Mime Corporel, která dodnes tvoří základ moderní pantomimy. Decroux je známý ve světě jako vynikající mim, režisér, pedagog, teoretik a reformátor divadla. Jeho přínos pro vývoj evropského divadla v minulém století je velmi významný, zejména pro mimické divadelní žánry. Práce přibližuje čtenáři Decrouxovu osobnost a jeho přínos pro pantomimu vytvořením nové metody mimického divadla - Le Mime Corporel. Další náplní práce je zmapovat významné vlivy různých osobností na umělecký vývoj Etienna Decrouxe, popsat základní prvky formující metodu Le Mime Corporel a porovnání s jinými žánry pohybového divadla.

Kompartment syndrom v přednemocniční neodkladné péči
BENEŠOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku stavů spojených se vznikem kompartment syndromu v přednemocniční péči. Tento stav se vyznačuje nárůstem tlaku v uzavřeném anatomickém prostoru, který vede k poruše cirkulace a nervového čití v daném okrsku. V přednemocniční péči se můžeme s kompartment syndromem setkat při frakturách, popáleninách, alergických reakcích, traumatech způsobených úrazem, elektrotraumatem. Dále pak u crush syndromu, dopravních nehod, kraniocerebrálních poraněních a dalších stavů, jejichž průvodním znakem jsou otoky. Tato práce se orientuje především na popáleniny, fraktury, elektrotraumata, nitrobřišní hypertenzi a stavy způsobené hadím uštknutím. Nešetrná, či nevhodná manipulace s takto postiženým pacientem, může zhoršit jeho následný stav, který může vést k poškození pacienta až k fatálním důsledkům. Záměrem práce bylo zmapování teoretických a praktických dovedností nelékařských zdravotních pracovníků, pracujících v přednemocniční péči, v ošetření stavů, jejichž péče může rozvoj kompartment syndromu oddálit, či naopak urychlit. Sběr dat do výzkumu byl uskutečněn pomocí dotazníků a polostandardizovaných rozhovorů. Na vyplnění dotazníků se podílelo dvacet náhodně vybraných respondentů. Rozhovory byly uskutečněny s dvanácti respondenty. Vyhodnocení správných odpovědí je uvedeno v tabulkách v praktické části této práce. Přepis rozhovorů je též součástí praktické části, kde jsou barevně zvýrazněné správné a nesprávné informace, jež byly řečeny dotazovanými zdravotnickými záchranáři. Vzorový test a soupis kladených otázek i s jejich podotázkami jsou k nalezení v příloze 1 a 2. Obě složky výzkumu byly zrealizovány se zdravotnickými záchranáři a všeobecnými sestrami pracujícími na zdravotnických záchranných službách Jihočeského kraje a Kraje Vysočina. Výzkumem bylo zjištěno, že pojem kompartment syndrom zdravotničtí záchranáři a všeobecné sestry pracující na zdravotnických záchranných službách znají, ale neuvědomují si jeho souvislost s přednemocniční péčí. Odpovědi respondentů se v problematice ošetření akutních stavů souvisejících s tímto jevem v některých případech silně lišily od doporučených postupů v použité literatuře. Dále se výzkum zabýval typem a množstvím používaných roztoků v přednemocniční péči. I tato otázka odhalila zajímavá zjištění. V poslední řadě byl výzkum orientován na možnost výkonu akutní fasciotomie při cirkulárních popáleninách krku v přednemocniční péči. Tento výkon byl respondentům interpretován jako život zachraňující, neboť při tomto stavu je pacient vysoce ohrožen na životě a rychlý transport bez provedení uvolňujících nářezů je pro něj vysoce rizikovým. Jedná se tedy o výkon, který by zdravotničtí záchranáři měli znát alespoň po teoretické stránce a vnímat ho jako život zachraňující výkon, i když k němuž nemají prozatím dostatečné kompetence. Respondenti během výzkumu projevili zájem o tuto problematiku a snahu o prohloubení svých znalostí o tomto výkonu. Z výzkumného šetření vyplynulo, že zdravotničtí záchranáři a všeobecné sestry pracující na zdravotnických záchranných službách mají celkové nedostatky ve znalostech týkajících se této problematiky. Podle výzkumu a současně i jejich vyjádření při rozhovorech, je důvodem jejich neúplných znalostí nedostatečná informovanost v jednotlivých klinických oborech. Sami záchranáři poukázali na nedostatečné znalosti Zlepšením této situace by mohlo být dostatečné proškolování v oborech traumatologie, chirurgie a intenzivní péče nejenom zdravotnických záchranářů pracujících na zdravotnických záchranných službách, ale i studentů tohoto oboru. Tato práce by mohla sloužit jako námět pro hlubší prozkoumání tohoto prozatím dostatečně neznámého tématu. Dále pak pro rozvoj odborných znalostí zdravotnických záchranářů v ošetřování edematózních stavů a zkvalitnění péče o pacienty jakož to i jejich následné uzdravování.

Dmitrij Šostakovič: Klavírní trio č. 2 e-moll, op. 67
Škodová, Judita ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; ERICSSON, Mikael (oponent)
Diplomová práce se zabývá Triem pro housle, violoncello a klavír č. 2 e-moll ruského skladatele Dmitrije Šostakoviče. Kromě stručného životopisu samotného skladatele se věnuje také představení Ivana Ivanoviče Sollertinského, výjimečné osobnosti sovětského kulturního života a také Šostakovičova blízkého přítele, jemuž byla skladba věnována. Poté práce nastiňuje okolnosti vzniku i prvního uvedení skladby a dobové reálie, jež měly s největší pravděpodobností vliv na tehdejší Šostakovičovu hudební řeč a tím pádem i na výslednou podobu díla, uvádí také jeho nejvýznamnější interprety. Následuje podrobný rozbor všech čtyř vět tria a to jak z hlediska harmonického a funkčně-tektonického, tak i z čistě instrumentálního pohledu a výrazového působení skladby a jejích celků na posluchače.

Úloha autority a princíp partnerstva pri tvorbe choreografického diela
Radačovský, Mário ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
V našom tanečnom umení je veľmi dôležité ak sa môžeme stretnúť s osobnosťami, ktoré ovplyvnia náš život natoľko či už pozitívne alebo negatívne ,že si tento ich odkaz nesieme celým naším umeleckým životom. Princíp autority ktorá nás denne formuje ,ale aj partnerstva bez ktorého by to celé zrejme nebolo ani možné .Určitá forma partnerstva je viac ako potrebná v našom veľmi náročnom povolaní. Napriek tomu byť tanečníkom nie je povolanie ale skôr o poslanie . Cieľom mojej práce je pokúsiť sa načrtnúť určite formy autorít na základe mojich osobných skúseností ako aj ponúknuť porovnanie medzi nimi cez vykreslenie určitých modelových situácií ,ktoré som mal možnosť osobne zažiť. Ponúknuť rozličné riešenia určitých situácií . Vždy ide o nejaký cieľ spoločného snaženia sa naplniť ho. Rozdiel je inteligencií a spôsobe ako vytúžený úspech dosiahnuť. Nakoniec výsledok nie je aj tak to najdôležitejšie ale forma a hlavne ako sme ho dosiahli. Celá moja práca bola o zamyslení a paralelách a novom vnímaní už existujúcich prežitkov.

Petr Bazala - život a dílo
Míč, Miroslav ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; KASÍK, Martin (oponent)
Tato práce nás seznamuje s úspěšným skladatelem a člověkem. V první části se píše o jeho životě - mládí, studiích, zálibách, hudebních úspěších, o práci s dětmi. Druhá část je věnovaná jeho dílu, kompletní seznam tvorba s ukázkami a rozbory vybraných skladeb, stejně tak jako nahrávky na přiloženém CD.

Benjamin Britten Šest metamorfóz podle Ovidia pro sólový hoboj
Dedičová, Monika ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá osobností anglického hudebního skladatele Benjamina Brittena a je zaměřena především na jeho skladbu Šest metamorfóz podle Ovidia pro hoboj sólo op. 49. Obsahuje také informace o životě a díle Publia Ovidia Naso. Součástí práce je interpretační rozbor skladby.