Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13,120 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.38 vteřin. 

Motivace studujících pro práci v sociální sféře
DUCHOŇOVÁ, Kristýna
Tématem této bakalářské práce je motivace studujících pro práci v sociální sféře. Volba oboru je důležitým mezníkem v životě každého z nás, cílem práce je zjistit, jaké faktory působí na mladého člověka během volby oboru se sociálním zaměřením a jek se jeho motivy během studia a získávání zkušeností z praxe mění. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části práce je popsána sociální práce a to její historie, definice, etické standardy i cíle. Práce se zabývá rolí sociálního pracovníka a popisuje jeho kompetence. Uvádí předpoklady pro výběr povolání a faktory, které tento výběr ovlivňují. Dále pojednává o motivaci, definuje ji a seznamuje nás s pojmy jako je motiv, hodnota nebo potřeba. Práce se dotýká také teorií motivace a připomíná hierarchii potřeb dle Maslowa. V ústraní nezůstává ani motivace pracovní, motivace v pomáhajících profesích, problematické motivy nebo syndrom vyhoření, který se právě v sociální sféře vyskytuje častěji než v jiných odvětvích. Praktická část práce je zaměřená především na kvantitativní výzkum, kdy průzkum začíná již u žáků základních škol, kteří si právě vybrali své budoucí zaměření. Tato část si klade za cíl zjistit, jaké procento těchto žáků se rozhodlo pro sociální sféru a co je k tomuto rozhodnutí vedlo. Dále je kvantitativní výzkum proveden mezi středoškolskými i vysokoškolskými studenty, kteří navštěvují obor se sociálním zaměřením. Zde práce odkrývá nejčastější a nejdůležitější motivy studentů, spokojenost s volbou oboru a jejich očekávání od studia i budoucího povolání. Zde se také dozvídáme, kolik studentů chce po ukončení studia zůstat v oboru. V praktické části se nachází i výzkum kvalitativní, který celou práci doplňuje. Polostrukturované rozhovory jsou vedeny se studentkami, ale i se sociální pracovnicí. Tyto respondentky nám blíže popíší svou motivaci pro práci v sociální sféře. Dle výsledků, které výzkum přinesl, lze konstatovat, že studenti nejčastěji volí obor se sociálním zaměřením, aby mohli pomáhat druhým. Je ale pravdou, že mnoho studentů školu vybírá unáhleně a nechávají se ovlivnit místem bydliště, svými přáteli nebo povahou studia, tito lidé většinou nevědí, co od oboru mohou očekávat a jsou často demotivovaní již během studia. Práci by v praxi mohli využít žáci a studenti rozhodující se pro obor se sociálním zaměřením. Pro pedagogy působící na školách, kde probíhal výzkum, by práce mohla sloužit jako zpětná vazba. Využít by mohli zejména část, kde je popsán rozdíl mezi očekáváním a realitou.

Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální
HAVLÍČKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce zpracovává téma Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální. Teoretická část je rozdělena na čtyři hlavní kapitoly, které se zabývají vzděláváním v ČR se zaměřením na děti se speciálními vzdělávacími potřebami, definováním sociálně patologických jevů a rizikového chování a prevencí rizikového chování. Poslední kapitola je věnována primární prevenci na školách se zaměřením na minimální preventivní program a metodika školní prevence včetně jeho činností. V praktické části jsem využila kvalitativní typ výzkumu za použití polostrukturovaných rozhovorů s metodiky školní prevence na vybraných praktických a speciálních základních školách. Prvním cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké poradenské služby nejčastěji využívají rodiče na základní škole praktické a speciální. Dalším cílem bylo zjistit, jaká specifika musí zohlednit metodik školní prevence při tvorbě minimálního preventivního programu. Výzkumné otázky jsem zkonstruovala tak, abych zjistila, jak probíhá spolupráce mezi rodiči a školou v oblasti prevence na základní škole praktické a speciální a kdo další ze zaměstnanců školy se kromě metodika školní prevence podílí na tvorbě a realizaci minimálního preventivního programu. Pro potřeby rozhovoru jsem oslovila šestnáct základních škol praktických a speciálních z Jihočeského kraje. Odpověď na svou žádost jsem obdržela od deseti škol, z toho šest škol souhlasilo s účastí v mém výzkumu. Dvě školy, které byly ochotny spolupracovat, byly z krajského města, další čtyři z menších měst o přibližně stejné velikosti. Rozhovory probíhaly s metodiky školní prevence a otázky byly zaměřeny především na spolupráci rodičů a školy v oblasti prevence a možná specifika lokality školy, která by mohla být zohledněna v minimálním preventivním programu.

Rozvoj výtvarného cítění u dětí mladšího školního věku s přesahem do hudební výchovy (přesahová výtvarná hra)
ŠKOPKOVÁ, Zdeňka
Práce se zabývá rozvojem výtvarného cítění dětí mladšího školního věku s přesahem do hudební výchovy. Teoretická část charakterizuje rozvoj tvořivosti u dětí mladšího školního věku, která je významná pro rozvoj výtvarného cítění. Pro celou práci je podstatné seznámení s výtvarným projevem dětí. Dále pak popisuji hudební i výtvarnou výchovu z hlediska školní výuky. Další část, charakteristika mladšího školního věku, nám napomáhá k získání podstatných informací právě o tomto věku. V praktické části popisuji přesahovou výtvarnou hru, která byla zrealizována při výtvarném kroužku Základní umělecké školy ve Volyni. Propojuji zde výtvarné činnosti s hudební výchovou a sleduji reakce dětí na tuto, pro některé neobvyklou, činnost.

Posouzení bezpečnosti přístupu do vybraných ZŠ na Smíchově a návrh opatření
Procházková, Barbora ; Novotný, Vojtěch (vedoucí práce) ; Milan, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá bezpečnostní problematiku v oblasti pohybu dětí a mládeže do školních zařízení. Konkrétně jsou v této práci popsány čtyři základní školy na pražském Smíchově. Mezi zkoumaná školská zařízení patří základní škola Kořenského, fakultní základní škola Drtinova s rozšířenou výukou jazyků, základní škola U Santošky a základní škola Grafická. Teoretická část obsahuje literární rešerši, zabývající se bezpečím a bezpečnostními prvky, které napomáhají plnit cíle v této oblasti. V analytické časti, jsou identifikovány konkrétní problémy, které se v návrhu bezpečnostních opatření eliminují. Práce obsahuje analýzy problémových míst ve vybraném území. Šetření vychází z vlastních průzkumů přímo v terénu. Cílem práce je návrh bezpečnostních opatření, které by ve zkoumané lokalitě pomohly zvýšit bezpečnost docházky dětí do škol. Práce může v budoucnu sloužit jako podklad pro dopravní studie nebo napomoci při sestavování návrhu dopravního řešení na Praze 5.

Jemnická škola v letech 1952-1970
HABROVÁ, Vendula
Práce se zabývá popisem života žáků na Základní škole v Jemnici v letech 1952-1970, v době komunismu. Jednotlivé kapitoly se konkrétněji zaměřují na život žáků na škole. Ředitelé a učitelé, kteří na škole působili. Žáci, jejich výuka a kam odcházeli po ukončení školy. Jak žáci trávili čas mimo vyučování, v jakých organizacích a zájmových kroužcích se scházeli. Dále se z práce dozvíme, jaké oslavy výročí a svátky se v tehdejší době slavily a jaké mimořádné události se odehrály. Práce odhaluje i politickou situaci a to, jak působila na život ve škole.

Řízení motivace a zvýšení pracovních výkonů
Kocourová, Lenka ; Hron, Jan (vedoucí práce) ; Jan, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem Řízení motivace a zvýšení pracovních výkonů. Hlavní náplní práce je zhodnotit styl motivace v podniku, v případě vyskytnutí nedostatků, je potřeba navrhnout nová řešení motivačních nástrojů. První část, teoretická, obsahuje základní pojmy z oblasti managementu společně s motivační teorií a řízení pracovníků, kde je možné se seznámit s veškerými pojmy z oblasti řízení lidí. Teoretická část je zpracována ze sekundárních zdrojů na základě odborné literatury. Praktická část navazuje na první teoretickou část, která obsahuje představení společnosti. Vybraná firma si nepřála být zveřejňována, tudíž v práci se nevyskytuje její název. V praktické části se zjišťuje situace motivace ve společnosti (jako jsou vzdělávání zaměstnanců, odměňování a benefity). Ke zjištění situace byly využity informace z dostupných interních a externích zdrojů. Následná analýza byla zjištěna metodou dotazníkového šetření zaměřená na spokojenost zaměstnanců s poskytovanými benefity, kterým dávají přednost. Pokud zaměstnancům poskytnuté benefity nevyhovují, pak je potřeba sestavit nový motivační program. Dále byla použitá výzkumná metoda formou řízeného rozhovoru, která posloužila k doplnění primárních dat získaných dotazníkovým šetření. Otázky řízeného rozhovoru byly sestaveny podle oblastí, kterých se týká řízení zaměstnanců, zejména z oblasti hodnocení a odměňování a předávání informací. Závěrem diplomové práce bylo zjištění poznatků z výzkumu. Získaná data byla sestavena, utříděna a vyhodnocena. Na základě zjištění situace v podniku byly doporučené nové možnosti motivačních programů, díky kterým by mohla společnost dosáhnout lepších výsledků.

Zhodnocení manažerských funkcí
Školník, Stanislav ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Tereza, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením manažerských funkcí ve společnosti KARSIT Holding, s. r. o. Teoretická východiska tvoří literární rešerše, která zahrnuje pojmy management, manažer, manažerské role a manažerské funkce. Rozdělení manažerských funkcí vychází z koncepce autorů Harolda Koontze a Heinze Weihricha týkající se plánování, organizování, personalistiky, vedení lidí a kontroly. Praktická část se zaměřuje na sledování manažerů, střední úrovně řízení managementu a jejich časovému rozvržení vůči jednotlivým funkcím a činnostem. Pozorování bylo uskutečněno s projektovým manažerem a manažerem nákupu a logistiky. U manažerů byly zaznamenány jak stejné, tak rozdílné činnosti v rámci manažerských funkcí. Výsledkem bylo, že projektový manažer nejvíce času věnuje funkci plánování, naopak manažer nákupu a logistiky se zabývá organizováním. Primární data byla pořízena na základě dotazníkového šetření pro podřízené zaměstnance a individuálních rozhovorů s manažery. Dotazník a rozhovor byl sestaven z otázek týkajících se manažerských funkcí a společnosti KARSIT Holding, s. r. o. Významným zjištěním je, že ve společnosti neexistuje dostatečná motivace pro pracovníky a firmou není využívaný žádný informační systém. Na základě zhodnocení výsledků jsou navrhnuta zlepšení. Hlavním zlepšením pro společnost je sestavený motivační program, který byl konzultován s personální agenturou sídlící v Pardubickém kraji. Druhým podstatným zlepšením je návrh informačního systému.

Strategies of Agricultural Development in Angola. Case study: Catabola municipality
Rušarová, Kristina ; Havrland, Bohumil (vedoucí práce) ; Jiří, Jiří (oponent)
Okres Catabola patří k nejvíce postiženým oblastem občanskou válkou v Angole. Přestože jsou klimatické podmínky velmi vhodné pro intenzivní zemědělství, drobní zemědělci jsou převážně samozásobitelé s hlavním zdrojem příjmů z prodeje fazolí, manioku a zeleniny. Mezi drobnými zemědělci v okrese Catabola převládají manuální technologie, které jsou používané na 95,38 % obdělávané půdy. Většina drobných zemědělců využívá pouze výkon členů své rodiny (s průměrem 1,80 kW a směrodatnou odchylkou 2,37 kW), placení pracovníci jsou využíváni 38 % drobných zemědělců. Kromě toho byla zjištěna vysoká míra využívání dětské práce: 63,88 % dětí ve věku 5-14 let. Primární sběr dat byl proveden v období červenec-srpen 2011, nejpoužívanějšími metodami byly semi-strukturované dotazníky a rozhovory. Do průzkumu bylo zahrnuto 151 drobných zemědělců z 9 vesnic okresu Catabola. Bylo definováno 10 faktorů, které ovlivňují závislou proměnnou -- typ farmáře vzhledem k používané technologii v kombinaci s využíváním placených pracovníků. Faktory byly statisticky zanalyzovány s použitím ANOVy. Z faktorů, u kterých se předpokládal vliv na osvojení technologií sofistikovanějších než manuální, byly definovány zvýšení velikosti obdělávaného pozemku a zvýšení vzdělání jak dětí, tak rodičů coby limitující faktory v adopčním procesu potažní technologie a mechanizace drobnými zemědělci v okrese Catabola. Strategie byla formulována s použitím zjednodušené kvantifikované SWOT analýzy zvlášť pro potažní a mechanizovanou technologii. Výsledky lze interpretovat jako 8,0% předpoklad úspěchu v osvojení potažní technologie, oproti 10,01% předpokladu nezdaru v osvojení mechanizované technologie drobnými zemědělci v okrese Catabola. Používání traktorů lze tudíž označit za nevhodnou technologii pro drobné zemědělce v okrese Catabola. Nejkritičtějšími oblastmi v procesu osvojování potažní technologie je podpora zemědělských družstev a asociací, tzv. a vzdělání -- formální i neformální v podobě školení pro zemědělce, kováře, chovatele zvířat a zemědělské poradce.

Třídění odpadů v rámci základní školy
Šimandlová, Magdalena ; Mikulová, Vlastimila (vedoucí práce) ; Ivana, Ivana (oponent)
ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá možnostmi třídění komunálních odpadů a významem vzdělávání a osvěty na úrovni základní školy. Rešeršní část je obecně zaměřena na problematiku komunálních odpadů, základní pojmy, způsoby třídění a recyklaci. V další části práce jsou uvedeny možností základních škol zapojit se do programů s environmentální tematikou, především pak s eventualitou systematického třídění odpadů přímo ve třídách. Je posouzen potenciál tvorby interních programů a zapojení do programů externích. V praktické části je uplatněna metoda dotazníkového průzkumu na základní škole v Chodově u Karlových Varů. Byl zde aplikován výzkum, jehož cílem je zjistit vliv osvěty na změnu postoje respondentů, žáků základní školy. Byla provedena komparace situace před a po absolvování vzdělávacího programu společnosti EKOKOM Tonda obal na cestách. Přínosem je analýza povědomí žáků srovnáním obou dotazníků a konkrétní ověření positivního vlivu provedené osvěty na přístup žáků ke třídění odpadů. Součástí bakalářské práce je sestavení plánu EVVO na zvolené základní škole i s akcemi zaměřenými na odpadové hospodářství.

Uplatnění prvků etické výchovy v praktickém vyučování
Stryjová, Jolanta ; Hanušová, Marie (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Bakalářská práce s názvem Uplatnění prvků etické výchovy v praktickém vyučování je zaměřena na analýzu současné situace uplatňování etické výchovy ve vyučování a celkové morální úrovně žáků středních škol. Průzkumnou metodou v této práci bylo zvoleno vlastní šetření v podobě dotazníku. Bylo zjištěno, že v současnosti není výuka etiky dostatečná, jelikož morální uvědomění žáků je nízké a většina z nich je velice pasivní vůči společnosti a své vlastní budoucnosti. Téma výuky etiky je velice rozsáhlé, avšak na základě zjištění bylo doporučeno zvýšit povědomí pedagogů o této problematice, a také zvýšit celkovou časovou dotaci na výuku etiky, dokonce zařadit etiku mezi povinné předměty na středních školách.