Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,086 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.55 vteřin. 

Navrhování experimentů pro nestacionární produkční procesy
Jadrná, Monika ; Macák, Tomáš (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na oblast služeb a oblast hromadné výroby. Konkrétně se jedná o optimalizaci produktového portfolia cestovní kanceláře a optimalizaci výroby nábojů. V literárních východiscích je vysvětlena terminologie z oblasti rozhodování a popsány metody, které jsou používány pro podporu rozhodování. Jedná se o aktuální přehled řešené problematiky a definování základních pojmů. Teoretická východiska výzkumu jsou v oblasti služeb zaměřena na volbu vhodných vstupních proměnných. V oblasti výroby pak na volbu konkrétního materiálu a vhodného vybavení pro danou výrobu. Literární východiska a teoretická východiska výzkumu současně tvoří základ pro praktickou část práce. V praktické části disertační práce je zvolen konkrétní podnik působící v daném odvětví. V oblasti služeb je optimalizováno produktové portfolio pomocí Fuzzy logiky a Fuzzy množin, tak aby firma působící v dané oblasti byla schopna se uplatnit a fungovat na současném vysoce konkurenčním trhu. V oblasti výroby je nastaveno optimální složení produktu tak, aby bylo dosahováno jeho požadovaných vlastností. Hlavním cílem disertační práce je návrh metodického přístupu pro řízení vybraných podnikových procesů při jejich nestacionárním časovém průběhu. V praktické realizaci je cílem verifikovat funkčnost navrženého metodického přístupu, jak v oblasti služeb, tak v oblasti hromadné výroby.

Implementace webové aplikace s využitím webových služeb
Holický, Tomáš ; Brožek, Jiří (vedoucí práce) ; Tereza, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vývoje webové aplikace s využitím webových služeb. V teoretické části popisuje podstatu servisně orientované architektury a přibližuje možnosti integrace pomocí webových služeb. V praktické části se práce zabývá analýzou, návrhem a následnou implementací webové aplikace. Konkrétně se jedná o implementaci aplikace na správu úkolů, která je rozdělena do dvou částí. Na serverovou část aplikace, která vystavuje RESTové služby a na klientskou část, jenž je konzumuje.

Simulační architektura založená na službách
Polášek, Petr ; Sklenář, Jaroslav (oponent) ; Kavička,, Antonín (oponent) ; Češka, Milan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou návrhu, modelování a simulace heterogenních systémů, s důrazem na systémy založené na diskrétních událostech. Mezi hlavní přínosy této práce patří návrh simulační architektury založené na službách a vytvoření chybějícího formátu pro popis diskrétních modelů. Možnosti navržené architektury jsou představeny na použití jejích nejdůležitějších komponent v případových studiích. V neposlední řadě práce mapuje oblast systémů založených na diskrétních událostech, se zaměřením na jejich návrh, modelování a simulaci včetně existujících podpůrných prostředků a nástrojů a jejich vzájemnou integraci.

Optimalizace sledování síťových toků
Žádník, Martin ; Lhotka,, Ladislav (oponent) ; Matoušek, Radomil (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá optimalizací sledování síťových toků. Sledování síťových toků spočívá ve sledování jejich stavu a je klíčovou úlohou pro řadu síťových aplikací. S každým příchodem paketu je nutné aktualizovat hodnoty stavu, což zahrnuje přístupy do paměti. Vzhledem k vysoké propustnosti linek a obrovskému množství souběžných toků hraje přístup do paměti kritickou roli ve výkonnosti stavového zpracování síťového provozu. Tento problém se řeší různými technikami. Tyto techniky ale ve výsledku vždy požadují, aby nejblíže zpracování provozu byla nasazena paměť s nízkou odezvou, cache toků, schopná vyřídit všechny přístupy. Cache toků má proto omezenou kapacitu a její efektivní správa má zásadní vliv na výkonnost a výsledky zpracování síťového provozu. Vzhledem ke specifikům síťového provozu nemusí být stávající správy vhodné pro správu cache toků. Disertační práce se proto zabývá automatizovaným vývojem správy cache na základě reálného provozu dané sítě. Automatizace vývoje správy cache toků je realizována pomocí genetického algoritmu. Genetický algoritmus vyvíjí nová řešení a hodnotí je simulací nad vzorkem provozu z různých sítí. Navržený postup je ověřen na vývoji správ pro dva problémy. Prvním problémem je vývoj správy, která bude vykazovat celkově nízký počet výpadků stavů z cache toků. Druhým problémem je vývoj správy, která bude vykazovat velmi nízký počet výpadků u velkých toků. Optimalizace zakódování správy a experimenty s parametry genetického algoritmu ukázují, že je možné nalézt správy cache toků, které jsou optimalizované pro specifika daného nasazení. Nově vyvinuté správy poskytují lepší výsledky než ostatní testované správy. Z hlediska snížení celkového počtu výpadků je vyvinuta správa, která snižuje počet výpadků na konkrétní datové sadě až o deset procent vůči nejlepší porovnávané správě. Z pohledu snížení počtu výpadků u velkých toků je dosaženo vyvinutou správou až dvojnásobného snížení výpadků. Většina velkých toků (více než 90%) nezaznamenala při použití vyvinuté správy dokonce ani jeden výpadek. Rovněž během záplav nových toků, které se v síťovém provozu vyskytují v souvislosti se skenováním sítí a útoky, se ukazují velmi dobré vlastnosti vyvinuté správy. V rámci práce je rovněž navrženo rozšíření správy o využití doplňkové informace ze záhlaví příchozích paketů. Výsledky ukazují, že kombinací této informace lze počet výpadků u správ dále snižovat.

Digitální knihovna VUT v Brně – představení institucionálního repozitáře
Skůpa, Jan
Digitální knihovna VUT v Brně je institucionální repozitář, který byl stvořen (v prvé řadě) jako místo pro uložení VŠKP. Je postaven na systému DSpace, aktuálně ve verzi 5.3. Nabídka jeho služeb se postupně rozrůstá. Příspěvek se zabývá službami repozitáře, procesem zveřejňování závěrečných prací a hlavně podporou otevřené vědy. Repozitář umožnuje autorům z VUT v Brně ukládat výsledky své vědecké práce v režimu otevřeného přístupu. Uložení plného textu je integrováno do procesu vykazování publikační činnosti (RIV).
Plný text: idr-1038_1 - Stáhnout plný textPDF; idr-1038_2 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-1038_3 - Stáhnout plný textPDF; idr-1038_4 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-1038_5 - Stáhnout plný textMP4

Vzdělávací systém a kompetence zdravotnických záchranářů v České republice a ve Spolkové republice Německo
ZBOŽÍNEK, Jonáš
Tato bakalářská práce se věnuje srovnání systému vzdělávání a kompetencí zdravotnických záchranářů v České republice a ve Spolkové republice Německo. Cílem práce bylo nalézt styčné body a identifikovat rozdíly. Teoretická kapitola se dělí na dva celky. První část se věnuje systému vzdělávání zdravotnických záchranářů v České republice. Stručnou charakteristiku oboru doplňují možnosti získání odborné způsobilosti zdravotnického záchranáře (dle zákona č. 96/2004 Sb. o nelékařských zdravotnických povoláních). Modelovým příkladem pro popis těchto možností byl zvolen první stupeň vysokoškolského vzdělání v akreditovaném studijním programu Zdravotnický záchranář na Jihočeské univerzitě. Kompetence zdravotnických záchranářů v České republice vycházejí z platné vyhlášky MZ č. 55/2011 Sb. o činnostech nelékařských zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků. Součástí jejich přehledu je i seznam možností uplatnění zdravotnického záchranáře v ČR a stručná charakteristika těchto míst. Přehled doplňuje popis dalšího vzdělávání a možností specializačního vzdělávání. Druhý celek v rámci teoretické části je věnován systému vzdělávání pracovníků působících u záchranné služby ve Spolkové republice Německo. Jednotlivé podkapitoly charakterizují úrovně vzdělání nelékařských zdravotnických pracovníků a jejich činnost u záchranné služby. Tuzemskému zdravotnickému záchranáři odpovídá v podmínkách německé záchranné služby profese záchranářského asistenta (a na ni navazující pohotovostní sanitář, jenž vzešel ze spolkové legislativní úpravy platné od 1. 1. 2014). Vzdělávání záchranářských asistentů je v této části práce věnována největší pozornost. V praktické části bakalářské práce je užita metoda kvalitativního výzkumu technikou strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami. Výzkumný soubor tvořili muži a ženy pracující u záchranné služby v Českých Budějovicích s odbornou způsobilostí zdravotnický záchranář a záchranářští asistenti z výjezdové posádky záchranné služby v Pasově. Pro zpracování první výzkumné otázky ("Mají čeští zdravotničtí záchranáři vyšší kompetence než němečtí?") bylo třeba srovnat zákonné normy obou zemí a příslušnou odbornou literaturu. Takto získané údaje byly ověřeny přímým dotazováním záchranářů v obou zemích. Výsledným zjištěním je, že český zdravotnický záchranář má oproti německému záchranářskému asistentu širší možnost uplatnění ve zdravotnictví, a to i mimo záchrannou službu. Možnosti pracovat na oddělení anesteziologie a resuscitace, urgentním příjmu či v pozici operátora na lince tísňového volání, jsou na rozdíl od Spolkové republiky Německo zakotveny i v legislativě. Z provedeného srovnání tedy vyplývá, že český zdravotnický záchranář má celkově vyšší kompetence než německý záchranářský asistent, i když v oblasti přednemocniční neodkladné péče jsou jejich kompetence velmi podobné (ovšem plně se neshodují). Druhá výzkumná otázka zjišťovala, zda by bylo studium na vysoké škole přínosem pro zdravotnické záchranáře ve Spolkové republice Německo.Analýzou odpovědí ze strukturovaných rozhovorů se záchranářskými asistenty vyplynulo, že by o tuto možnost nestáli. Podle jejich názoru je vysokoškolské studium zbytečnou komplikací, spojenou s vyšší finanční náročností (plynoucí z německého vzdělávacího systému). Ne každý zájemce by si tedy mohl takové studium dovolit. Podle jejich názoru by také nebylo možné v rámci stávajícího systému zaplatit takto vzdělané pracovníky. K nynějšímu systému vzdělání mají sice připomínky, ale dlouho očekávaná legislativní změna (byla schválena, ale zatím bez účinnosti) by měla přinést zlepšení ve všech kritizovaných parametrech (jde zejména o bezplatnost a prodloužení doby trvání vzdělání).

Organizace a řízení výroby v podniku
DRNOVÁ, Markéta
Cílem diplomové práce na téma "Organizace a řízení výroby v podniku" je zmapování vybraného podniku v období jednoho kalendářního roku a získání dostatečného množství informací pro jejich zanalyzování k navržení možných zlepšení. V úvodu praktické části jsou uvedené identifikační údaje vybrané společnosti, její charakteristika, výrobky a služby, které poskytuje, a také způsob jakým plánuje výrobu. V další části je popsána analýza současného stavu, ve které jsou zobrazeny mapy současného stavu pro jednotlivé polotovary. Pro analýzu současného stavu je vypočítán VA index a v další kapitole je pro každý polotovar vytvořen diagram pohybu materiálu. Cílem analýzy a diagramu pohybu je nalezení úzkých míst v toku materiálu. V další části je tvořena cílová mapa budoucího stavu, která vychází z mapy současného stavu. V mapě jsou zvýrazněny kritické faktory, které jsou určeny k zlepšení, a na závěr je určen nový VA index, ke kterému by se měl současný stav přiblížit. Předposlední část zahrnuje doporučení metod a prvků štíhlé výroby do nové výrobní haly, kterou chce podnik vybudovat. Mezi doporučené metody patří hlavně metoda 5S, vizualizace, standardizace, SMED a Bottleneck. Poslední kapitola obsahuje několik opatření, kterými je motivace zaměstnanců, neustálé zlepšování, osobní zodpovědnost, zavedení systému EDI a ergonomie, které by vedly ke zlepšení chodu firmy.

Řízení služeb ve zvoleném podniku
BĚHAVÁ, Pavla
Tato práce je zaměřena na řízení služeb ve zvoleném podniku ve městě Příbram. Cílem bakalářské práce bylo analyzovat podmínky, aktuální nabídku a poptávku po účetních službách v regionu Příbram. Na základě provedených analýz byly zjištěny silné a slabé stránky podniku a vyhodnocena jejich důležitost pro podnik. Z výsledků analýz byly vypracovány návrhy na zlepšení managementu společnosti a zkvalitnění poskytovaných služeb.

Role a kompetence sestry v komparaci Česká republika a Namibie
KLYNCYPAROVÁ, Hana
Teoretická východiska Profese sestry patří mezi povolání i poslání, ve společnosti se stále řadí k významným. Sestra je nezávislým pracovníkem, který má nezastupitelné místo v rámci poskytování péče. V praxi zastává určité role, například role pečovatelky, edukátorky, komunikátorky, roli advokáta, poradce, nositele změn, lídra, manažera a výzkumnice. Tyto role jsou v neustále interakci a jsou vzájemně propojeny. Péče o zdraví populace má multidisciplinární a multiprofesionální charakter. Ačkoliv každá z těchto profesí přispívá k péči svým jedinečným způsobem, všechny mají společné určité dovednosti, které jsou nezbytné z hlediska zajištění kvality péče. V průběhu let docházelo ke zvyšování odborné kvalifikace i navyšování kompetencí. Rozšířilo se spektrum výkonů, ke kterým dříve sestry neměly kompetence nebo musely mít písemné pověření lékaře. Tato práce je sestavena z části teoretické a části empirické. Teoretická část poskytuje přehled a informace o oboru ošetřovatelství a jeho historii, zabývá se systémem péče a vzdělávacím systémem jak v České Republice, tak v Namibii. Dále zde nalezete výčet rolí a jejich význam v povolání sestry. V poslední části se zabývá kompetencemi sester taktéž v obou zemích. Cíl práce: Cílem práce bylo zjistit role a kompetence sester v České Republice a Namibii. K tomuto cíli byly zvoleny výzkumné otázky, jaké role zastávají sestry v České Republice a Namibii a jaké mají sestry v České Republice a Namibii kompetence. Použité metody: K zajištění potřebných dat a informací byl zvolen kvalitativní výzkum, pomocí hloubkového rozhovoru a dotazování se sestrami z nemocnice v Českých Budějovicích a sestrami z Namibijské nemocnice v Keetmanshoop. Všechny rozhovory byly zaznamenány na diktafon a posléze doslovně přepsány. Výsledky: Zaznamenané rozhovory byly po přepsání podrobeny analýze, pomocí metody papír a tužka, byly otevřeně kódovány. Z analýzy těchto dat vznikly následující kategorie: role pečovatelky, role edukátorky, role komunikátorky, role advokáta, role poradce, role nositelky změn, role lídra, role manažera, role výzkumnice a kategorie kompetence. K jednotlivým kategoriím byly přiřazeny podkategorie. Všechny získané informace byly následně zahrnuty do přehledných schémat. Závěr: Z výzkumu vyplývá, že všeobecné sestry mají obecné znalosti o rolích a kompetencích, a to jak v Namibii, tak v České Republice. Překvapivě české zástupkyně nejvíce selhaly v roli advokátky, kde viditelně tápaly, zatímco africké kolegyně se ukázaly jako velmi informované, dále je patrná únava českých sester, projevující se zejména v boji s byrokracií. České sestry mají pocit, že přílišná administrativa jim ubírá čas k poskytování přímé péče a narušuje i výkon dalších rolí, což se také projevuje nízkou iniciativou a ambicemi, české sestry netouží po navyšování kompetencí. Africké sestry, jež mají mnoho kompetencí, které u nás přísluší lékaři, ba naopak touží ještě po dalších.

Působení absolventa studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství v praxi poskytovatelů sociálních služeb
SALABOVÁ, Jana
Teoretická část se dělí na 4 kapitoly. První kapitola je věnována pomáhajícím profesím, kde tyto profese nejprve definuji a dále vkládám i vymezení studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství, se kterým v práci dále pracuji. Také se v této kapitole dotýkám připravenosti budoucích absolventů k vykonávání práce sociálního pracovníka, pracovníka v sociálních službách. Druhá kapitola nese název speciální pedagogika, kde tento vědní obor vymezuji předmět, cíle a její členění. Třetí kapitola se zaměřuje na sociální služby, a to konkrétně na definování tohoto pojmu, druhy a formy sociálních služeb, zařízení spadající do oblasti sociálních služeb a kdo je jejich poskytovatelem. Čtvrtá a poslední kapitola teoretické části se věnuje roli absolventa studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství v sociálních službách, kde je popisován sociální pracovník definice, kvalifikační a další předpoklady a kompetence, také je zde podkapitola, kde je zmínka o pedagogickém pracovníkovi a to konkrétně o vychovateli, kde se nalézají osobnostní a jiné předpoklady pro výkon této práce a náplň práce, kterou vykonává vychovatel v zařízení sociálních služeb. Poslední stránky čtvrté kapitoly jsou věnované pracovníkovi v sociálních službách jeho činnostem a zároveň i osobnímu asistentovi, kde se zaměřuji na definici této pozice a samotné osobní asistence a přidávám i osobnostní předpoklady k této pozici. Cílem praktické části práce je zmapování působení absolventa studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství v praxi sociálních služeb - konkrétně, jaká je jeho náplň práce, zda má kompetence k vykonávání této pozice, jestli je s prací spokojen a jaká byla jeho motivace pracovat právě v této oblasti. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum. K naplnění výše uvedených cílů byla zvolena technika sběru dat pomocí strukturovaného rozhovoru s respondenty, kterými mi byli absolventi studijního oboru Speciální pedagogika - vychovatelství pracující v oblasti sociálních služeb. Lze říci, podle výsledků této práce, že absolventi se v oblasti sociálních služeb většinou uplatní na nižších pracovních pozicích a to jako pracovníci v sociálních službách, a to i přesto, že mají kvalifikaci i na vykonávání sociálního pracovníka. Věkové rozmezí klientů, se kterými respondenti pracují, se pohybuje od dětského věku a končí věkem seniorským. Motivace, která vedla dotazované k rozhodnutí zvolit právě oblast sociálních služeb je různá, někteří uváděli, že jim k tomu pomohla praxe při škole a to jak samotná práce, tak i zaujetí právě onou cílovou skupinou, již předešlá zkušenost s prací s lidmi s postižením či právě nabytí nových zkušeností. Také angažovanost rodinného příslušníka a jejich předešlé vzdělání bylo určitou motivací. Spokojenost s prací je podle zjištěných dat patrná a to přispívá i ke kvalitně a zodpovědně odváděné práci. Osobním přínosem je podle zjištěných výsledků především jejich potřebnost v činnostech, které v práci provádějí, nové zkušenosti, které získávají a také vidina pokroků jejich klientů. Výhodou zaměstnání, které provádějí je pro ně nejčastěji nestereotypnost, zmiňují cílovou skupinu, se kterou pracují, pokroky klientů a že je pro ně práce naplňující, i proto, že jsou v příjemném kolektivu lidí. Kamenem úrazu, tudíž nevýhodou je pro ně především finanční ohodnocení, které není moc uspokojující a pracovní doba. Vystudovaný studijní obor Speciální pedagogika - vychovatelství, je pro dotazované absolventy přínosem, hlavně co se týče praxe při škole, kterou měli možnost vykonávat a navštěvovat různá zařízení.