Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,865 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.61 vteřin. 

Program rozvoje obce Nedrahovice jako výchozí podklad pro tvorbu územního plánu v této obci
Jonáková, Zdeňka ; Vacek, Oldřich (vedoucí práce) ; Petra, Petra (oponent)
Tématem této diplomové práce je Program rozvoje obce Nedrahovice jako výchozí podklad pro tvorbu územního plánu v této obci. Po počáteční definici pojmu územního plánování a právní úpravy územního plánování je zmíněna historie územního plánování včetně jednotlivých právních úprav až do současné podoby. Následující kapitoly charakterizují hlavní cíle a úkoly územního pl&aacu te;nování, uvádí základní subjekty územního plánování, a specifikují veškeré nástroje územního plánování dle současné právní úpravy s tím, že práce se zaměřuje na územní plán jako jeden z nástrojů územního plánování, rozebírá jeho obsah a tvorbu. Poslední z teoretických částí práce rozebírá strategické plánování obce a věnuje se strategickému dokumentu označenému jako Program rozvoje obce, který nadále charakterizuje v obecní úrovni a uvádí jeho náležitosti a obsah, právě pro účely porovnání obsahovaných část&i acute; tohoto dokumentu s konkrétním strategickým dokumentem obce Nedrahovice, Programem rozvoje obce Nedrahovice 2014 - 2020. V projektové části práce je pak řešen právě tento konkrétní strategický dokument obce, jeho obsah a jeho nedostatky či chyby. V návaznosti na provedenou kritickou analýzu dokumentu je navrženo doplnění tohoto dokumentu o chybějící nebo nesprávně popsané části pro účely návrhu zadání územního plánu. Návrh zadání územního plánu je dalším předmětem projektové části práce, kdy návrhová zadání územního plánu pro obec Nedrahovice vychází právě z údajů obsažených v Programu rozvoje obce Nedrahovice a v návrhu zadání územního plánu je reagováno rovněž na nedostatky v Programu rozvoje obce. Shrnutím práce je poukázání na problematiku strategického dokumentu obce za předpokladu, že by tento měl sloužit jako podklad pro tvorbu územního plánu a jak mohou případné nedostatky obsah územního plánu ovlivnit.

Šedá literatura & CRIStin: Současný výzkumný informační systém v Norsku
Asserson, Anne
Norský systém CRIStine slouží pro ukládání a zpřístupňování výsledků výzkumu. Je určen všem norským institucím, jejichž výzkumné aktivity jsou financovány z veřejných peněz. V prezentaci budou představeny principy jeho fungování, typy registrovaných dokumentů, zvláštní pozornost bude věnována podobě záznamů a užívaným kontextuálním metadatům, nebudou chybět ani informace o nově vyvíjených nástrojích.
Plný text: nusl-126794_2 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: nusl-126794_1 - Stáhnout plný textPDF; nusl-126794_3 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: nusl-126794_4 - Stáhnout plný textMP4

Nové funkce a technologie v současných a budoucích verzích Invenia
Kunčar, Jiří
Cílem tohoto příspěvku je představit nové funkce a technologie v budoucích verzích Invenio softwaru původně vyvinutého v laboratořích CERNu (Evropská organizace pro jaderný výzkum). Software pokrývá všechny aspekty řízení digitální knihovny nebo úložiště dokumentů na webu. V práci se zaměřujeme na popis zlepšení full-textového vyhledávání pomocí externích ranking nástrojů, management multimediálních objektů, Circulation modulu a nového uživatelského rozhraní využívající technologie Python micro-frameworku, moderního šablonovacího nástroje a výkonného SQL toolkitu.
Plný text: nusl-126793_2 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: nusl-126793_1 - Stáhnout plný textPDF; nusl-126793_5 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: nusl-126793_4 - Stáhnout plný textMP4

Jak dál v hodnocení a financování vědy: doporučení mezinárodního auditu
Moravcová, Jitka
V období 2010-2011 realizovala britská společnost Technopolis Group spolu se svými partnery hlubokou a komplexní analýzu celého systému výzkum-vývoj-inovace (VaVaI) v naší republice. Výsledkem jsou výjimečné dokumenty, které nám poprvé nabízejí nezávislý pohled mezinárodně uznávané autority s rozsáhlými zkušenostmi v oblastech řízení, hodnocení a financování výzkumu a vývoje. Výsledky auditu jsou velmi dobrým výchozím bodem pro takovou aktualizaci strategických dokumentů jako je Reforma systému VaVaI nebo Národní politika VaVaI, která povede ke skutečnému zefektivnění systému VaVaI a přispěje ke zvýšení konkurenceschopnosti České republiky. Všechny dokumenty jsou veřejně dostupné na webových stránkách MŠMT http://audit-vav.reformy-msmt.cz/. V příspěvku budou uvedeny nejzávažnější doporučení týkající se řízení VaVaI, financování a hodnocení na všech úrovních.
Prezentace: idr-467_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-467_2 - Stáhnout plný textMP4

CDS Invenio - softwarové řešení pro NUŠL
Müller, Tomáš
For retrieving, preserving and managing digital documents of gray literature and its metadata a sophisticated software system must be used. CDS Invenio is a software solution for the needs of NRGL – for the central repository, which collects and the grey literature and makes it accessible and for the co-working organizations, which produce the grey literature. Its complexity, flexibility and open-source solution ensure fulfilling of nearly all requirements that NRGL have for this system.
Plný text: idr-71_1 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-71_2 - Stáhnout plný textPDF; idr-71_3 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-71_4 - Stáhnout plný textMP4

Hodnocení rizika vybraných chemických látek vyráběných nebo dovážených do ČR: Hodnocení rizik pro životní prostředí - 40% vodný roztok 3-karboxypropyl-1-trimethylamonium betainu
Výzkumný ústav organických syntéz, Centrum ekologie, toxikologie a analytiky, Pardubice-Rybitví ; Petira, Oldřich
Hodnocení 3-karboxypropyl-1-trimethylamonium betainu na životní prostředí bylo zpracováno podle doporučení Technical Guide Document in Support of Commission Directive 93/67/EEC on Risk Assessment for New Notified Substances and Commission Regulation /EC No 1488/94 on Risk Assessment for Existing Substances. Důvodem hodnocení je registrace uvedené látky podle hlavy II zákona č. 157/19998 Sb., o chemických látkách.

National Repository of Grey Literature in the Czech Republic
Pejšová, Petra ; Fürstová, Iveta
The paper introduces and describes the current state of the collection and disclosure documents of grey literature in the National Repository of Grey Literature.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Hodnocení rizika vybraných chemických látek vyráběných nebo dovážených do ČR: Hodnocení rizik pro životní prostředí - 5-amino-6-[4-(4-amino-2-hydroxyphenylazo)phenylazo]-3-(2,5-dichlorphenylazo)-4-hydroxy-2, 7-naphtalenedisulfonic acid, disodium salt (Korostanová čerň AN)
Výzkumný ústav organických syntéz, Centrum ekologie, toxikologie a analytiky, Pardubice-Rybitví ; Petira, Oldřich
Hodnocení vlivů Korostanové černi AN na životní prostředí bylo zpracováno podle doporučení Technical Guide Document in Support of Commission Directive 93/67/EEC on Risk Assessment for New Notified Substances and Commission Regulation /EC No 1488/94 on Risk Assessment for Existing Substances. Důvodem hodnocení je registrace uvedené látky podle hlavy II zákona č. 157/19998 Sb., o chemických látkách.

Hodnocení rizika vybraných chemických látek vyráběných nebo dovážených do ČR: Hodnocení rizik pro životní prostředí - Sodium dicaprolactamatobis(2-methoxyethoxo)aluminat (DILACTAMATE Katchem)
Výzkumný ústav organických syntéz, Centrum ekologie, toxikologie a analytiky, Pardubice-Rybitví ; Petira, Oldřich
Hodnocení vlivů sodium dicaprolactamato-bis(2-methoxyethoxo)aluminatu (dicaprolactamato-bis(2-methoxyethoxo)hlinitanu sodného) na životní prostředí bylo zpracováno podle doporučení Technical Guide Document in Support of Commission Directive 93/67/EEC on Risk Assessment for New Notified Substances and Commission Regulation /EC No 1488/94 on Risk Assessment for Existing Substances. Důvodem hodnocení je registrace uvedené látky podle hlavy II zákona č. 157/19998 Sb., o chemických látkách.

Význam značení potravin v České republice
Průšová, Monika ; Kocmánková Menšíková, Lucie (vedoucí práce) ; Klouček, Pavel (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na značení potravin na českém trhu a zjištění jejich významu pro studenty 3. ročníku oboru Veřejná správa a regionální rozvoj, na Provozně ekonomické fakultě, České zemědělské univerzity. Cílem teoretické části práce je prostudovat problematiku týkající se regionálního rozvoje, jídla, jeho sociálního a společenského významu a představit legislativní zdroje, týkající se dané problematiky, tvořící základ navazující empirické části práce. Cílem sekundární analýzy dat o značení potravin v ČR je zjistit, zda a jak je problematika značení potravin ukotvena v dokumentech o regionálním rozvoji v ČR a příslušných legislativních normách ČR. Výsledky uvedené analýzy ukazují, že dokumenty regionálního rozvoje se značením potravin příliš nezabývají, zatímco sledované legislativní normy ČR (především zákon 441/2003 Sb. O ochranných známkách a zákon č. 110/1997 Sb. O potravinách a tabákových výrobcích) do té míry, že vymezují povinnosti výrobců pro poskytování značek, označování produktů i veškeré povinnosti pro výrobu nezávadných potravin a bezpečných potravin. Další zákony je možné označit spíše za podpůrné, neboť vymezují především prostor, v němž se ti, kdo sledovaným značením potraviny označují, pohybují. Například povinnost podávat informace na obale výrobků, nebo zakazují klamavé chování výrobců. Sekundární analýza dat o značení potravin v ČR identifikovala užívané systémy značení potravin na Českém trhu, a to konkrétně Evropský systém značení potravin, celorepublikový systém značení potravin a regionální systémy značení potravin. Cílem polostandardizovných rozhovorů se studenty VSRR PEF ČZU bylo zjistit, jaké mají dotazovaní povědomí o systémech značení potravin v ČR, jak se v nich orientují a zda se nechávají značením potravin ovlivňovat při nákupu potravin. Celkem bylo osloveno třicet náhodně vybraných studentů. Analyzovaná data z realizovaných rozhovorů ukazují, že 70 % dotazovaných vnímá značení potravin jako označování kvality potravin. Třetina studentů se domnívá, že značení žádný přínos spotřebitelům nepřináší, a slouží spíše výrobcům. Ze sledovaného značení potravin, byla dotazovaným známá jedna pětina značení, převážně z celorepublikového systému značení. Značení potravin při nákupu neovlivňuje více než dvě třetiny dotázaných především z důvodu neznalosti informací o značení potravin v ČR. Ze srovnání dat získaných pomocí polostandardizovaných rozhovorů se studenty VSRR PEF ČZU je možné usoudit, že nedostatečnost systému značení potravin v ČR směřuje pravděpodobně k neúplné či nedostatečné informovanosti spotřebitelů o systémech značení potravin v ČR.