| |
| |
| |
| |
|
Lidé se základním vzděláním na trhu práce v regionu Tábor
KLEINOVÁ, Jana
Ve své bakalářské práci zaměřuji svoji pozornost na problematiku lidí se základním vzděláním na trhu práce v táborském regionu. Práce si klade za cíl zhodnotit nezaměstnanost lidí se základním vzděláním na trhu práce v regionu Tábor a hledat nástroje řešení této problematiky. Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje na vymezení základních pojmů: trh práce, nezaměstnanost a vzdělání. Tyto pojmy spolu úzce souvisí. Dále objasňuje táborský region a významné firmy. V neposlední řadě jsou popsány i projekty EU, které mohou napomoci nezaměstnaným zlepšit uplatnění na trhu práce. Výzkumná část bakalářské práce se stěžejně opírá o formu kvantitativního výzkumu s využitím metody dotazníkového šetření a statistickým vyhodnocením. Tento výzkum byl zaměřen na dvě kategorie uchazečů o zaměstnání se základním vzděláním a s vyšším vzděláním (středoškolské bez maturity, středoškolské s maturitou, vyšší odborné a vysokoškolské). Osloveno bylo 84 uchazečů o zaměstnání, kteří jsou v evidenci ÚP ČR, kontaktní pracoviště Tábor. Doplňující formu výzkumu tvoří polostandardizované rozhovory s odbornými poradci pro zprostředkování a telefonické rozhovory se zastupiteli obcí. Bylo osloveno 10 odborných poradců z ÚP ČR, kontaktní pracoviště Tábor a 3 zastupitelé obcí (Jistebnice, Planá nad Lužnicí a Sezimovo Ústí). Výsledky obou forem šetření byly přehledně zpracovány do tabulek a následně došlo k jejich podrobné analýze v kapitole č. 5, s názvem Diskuze. Téma bakalářské práce považuji za velice aktuální. Výsledky této bakalářské práce by mohly posloužit zaměstnancům ÚP ČR, kontaktní pracoviště Tábor, Azylového domu pro ženy a matky s dětmi v Táboře, ale i zaměstnavatelům různých firem na Táborsku, a poskytnout jim tak podrobnější informace a nabídnout lepší orientaci v dané problematice.
|
|
Přírodovědné znalosti žáků 1. stupně ZŠ
ZICHOVÁ, Markéta
Tato diplomová práce ověřuje znalosti vybraných přírodovědných témat u žáků 1. stupně ZŠ. Znalosti byly zjišťovány pomocí vlastní kresby žáků a didaktického testu. Práce zmiňuje analýzu přírodovědných učebnic a pracovních sešitů, které jsou ve školách využívány jako jeden ze zdrojů získávání znalostí přírodnin a živočichů. Výsledky práce slouží k vytvoření představy o tom, v jaké míře je přírodovědné téma na 1. stupni probíráno, a jaké znalosti z této oblasti žáci v dnešní době skutečně mají.
|
|
M-learning - mobilní aplikace ve vzdělávání
Znamenáček, Jan ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Ponikelský, Jakub (oponent)
Cílem práce je seznámit čtenáře s novou výukovou metodou vzdělávání zvanou m-learning. Poukazuje na klady i zápory této metody a přináší ucelený pohled na tuto problematiku. V teoretické části práce jsou popsány jednotlivé definice a pojmy které s problematikou souvisí, použití m-learningu v praxi, vhodná zařízení a různé formy mobilního vzdělávání. Uvádí také kategorie mobilních vzdělávacích aplikací. Předmětem praktické části práce je analýza dvou základních škol, kde jedna podporuje mobilní vzdělávání a druhá ne. Analýza byla provedena pomocí dotazníkového šetření mezi učiteli i žáky. Výstupem je zhodnocení situace na školách, co se týče zájmu o mobilní vzdělávání mezi studenty i učiteli.
|
|
Nekvalifikovaní uchazeči o zaměstnání na trhu práce
NOVÁK, Michal
Bakalářská práce je zaměřena na nekvalifikovanou skupinu uchazečů o zaměstnání. Teoretický vstup popisuje pracovní trh a jeho segmentaci, důležitost lidského kapitálu, rizikové skupiny ohrožené dlouhodobou nezaměstnaností se zvláštním zřetelem na jedince bez kvalifikace. Praktická část pomocí dotazníkového šetření zjišťuje, zda nekvalifikovaní uchazeči o zaměstnání mají motivaci ke zvýšení kvalifikace a zda jejich očekávání od trhu práce jsou reálná, vzhledem k jeho možnostem.
|
|
Development and financing of Universities in V4 countries from 1989 to 2010
Džupin, Michal ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Synek, Miloslav (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje vývoji vysokoškolského vzdělání, který proběhl po společenských změnách v zemích Vyšehradské čtyřky po roce 1989. Hlavním cílem práce je zanalyzovat financování veřejných vysokých škol a poukázat na vliv podpory vzdělání na konkurenceschopnost jednotlivých zemí. První část práce se věnuje základním charakteristikám vzdělání z pohledu ekonomické teorie a věnuje se přínosům, které plynou z podpory vzdělání celé společnosti a jednotlivcům. Hlavní část práce tvoří přehled současné situace fungování přerozdělování finančních prostředků z veřejných zdrojů v České a Slovenské republice. Podrobně rozebírá metodiku rozpisu dotací a příspěvků a způsoby jejich výpočtů. V práci jsou navrženy možné varianty, jak se dá pomoci rozvoji vysokých škol a to v souvislosti s lepší vzájemnou kooperací se soukromým sektorem.
|
| |