Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje vysokoškolských studentů v České republice k daním
Staňková, Natálie
Staňková, N., Postoje vysokoškolských studentů v České republice k daním. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá tématem postojů vysokoškolských studentů v České republice k daním. Cílem práce bylo zjistit, zda postoje k daním závisí na úrovni daňové gramotnosti. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá zejména definicí pojmu daň, popsáním finanční a daňové gramotnosti a zahrnuje také literární rešerši zahraničních studií, které se zabývají tématem postojů studentů k daním. Praktická část je zaměřena na vyhodnocení úrovně daňové gramotnosti a postojů k daním u studentů vysokých škol v České republice. Data byla sbírána dotazníkovým šetřením a byla vyhodnocena pomocí statistických metod. Na základě zjištěných výsledků byly vyhodnoceny naformulované hypotézy, které byly následně porovnány s výsledky vybraných zahraničních studií.
Vliv zdražení jízdného na studenty brněnských universit
Mladonický, Kryštof
Cílem práce bylo prozkoumat dopady rozhodnutí vlády o změně studentské slevy na MHD pro studenty brněnských vysokých škol. Zároveň zjistit, kolik studentů do Brna dojíždí a jak se jich tato změna dotkne. Případně navrhnout opatření na podporu těchto studentů. V průběhu výzkumu, byli studenti dotazováni prostřednictvím anonymních dotazníků (103 studentů) nebo prostřednictvím osobních rozhovorů (32 studentů). Také zjistit, zda tato změna ovlivní studenty v jejich osobním životě na jejich finanční stránce nebo jejich rozhodování o používání veřejné dopravy. Pro některé studenty to znamenalo omezení výdajů na dopravu. Byl navržen bodový systém pro možnost finanční podpory dojíždějících studentů, který by mohl být využit v regionálním rozvoji k přilákání talentovaných studentů, kteří si kvůli snazší a levnější dostupnosti vybírají jiné vysoké školy.
Internetové stránky FTVS jako nástroj marketingové komunikace : analýza obsahu české verze z pohledu cílové skupiny.
Hruška, Vladislav ; Bělič, Vít (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Cíle: Metody: Výsledky: Klíčová slova: Internetové stránky FTVS jako nástroj marketingové komunikace: analýza obsahu české verze z pohledu cílové skupiny analyzovat stránky a navrhnout řešení nedostatků analýza, dotazníkové šetření, interview vyhodnocení použitých metod, navrhnutí prvků vylepšujících stávající podobu web, prezentace, rozbor, vysoká škola, webdesign, VŠ, WWW
Česká kultura očima zahraničních studentů českých vysokých škol (pražské vysokoškolské prostředí)
Votavová, Radka ; Šatava, Leoš (vedoucí práce) ; Pargač, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje české kultuře očima zahraničních studentů českých vysokých škol v pražském prostředí a byla vypracována na základě terénního výzkumu a studiu dostupné literatury. Text je řazen do šesti základních kapitol. Úvodní kapitola představuje téma a strukturu práce. Druhá kapitola se věnuje studované literatuře a respondentům. Ve třetí je popsána metodika práce, především terénního výzkumu, který proběhl ve formě dotazníkového šetření a rozhovorů se zahraničními studenty. Teoretická část zavádí důležité pojmy a obsahuje popis života a možností zahraničních studentů. Empirická část zpracovává výsledky proběhlého terénního výzkumu. V závěrečné kapitole je shrnuta bakalářské práce.
Well-being vysokoškolských učitelů v pracovním prostředí z hlediska sociálních vztahů a komunikace
Hnízdilová, Kristýna ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce na téma Well-being vysokoškolských pedagogů v pracovním prostředí z hlediska sociálních vztahů a komunikace se zabývá pracovním well-beingem v oblasti sociálních vztahů a komunikace. Teoretická část práce představuje pojem well-being, vysvětluje jeho vliv na zdraví, souvislosti se sociálními vztahy a komunikací a přibližuje specifika pracovního well-beingu ve vysokoškolském prostředí. Praktická část se věnuje vlastnímu výzkumu, který byl zaměřen na vysokoškolské pedagogy Katedry multimédií na Fakultě informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze. Jeho cílem bylo zjistit, jaký je pracovní well-being těchto pedagogů z hlediska sociálních vztahů a komunikace na pracovišti. Jedná se totiž o specifičtější katedru, kde se kloubí pedagogická a komerční činnost, tudíž bylo očekáváno, že se tento jev projeví i na vztazích na pracovišti a v přístupu k nim a současně na pracovním well-beingu. Výzkum byl realizován formou dotazníku, který vyplňovali pedagogové katedry, a byl doplněn rozhovorem s vedoucím katedry. Výsledky byly vesměs pozitivní a ukázaly, že naprostá většina pedagogů zmíněné katedry má dobrý pracovní well-being z hlediska vztahů a komunikace. Tato práce tak ukazuje na souvislost vztahů a komunikace na pracovišti s pracovním a potažmo celkovým well-beingem a zároveň...
Jak vnímá generace Z komunistický režim v Československu?
Pilná, Bára ; Kubátová, Hana (vedoucí práce) ; Daušová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá, jaký postoj zaujímá generace Z vůči bývalému komunistickému režimu. V první části nejprve seznamuje čtenáře s komunistickou historií Československa, pak s komunismem jako ideologií a také revizionismem. V další části jsou popsány metody, které byly využity k získání dat. Na základě těchto dat je pak ve třetí části práce ověřována pravdivost stanovených hypotéz. Ty mají za cíl zjistit postoj generace Z vůči komunismu a zda v jeho vnímání hraje roli i obor studia na vysoké škole daného jedince.
Integrace zahraničních vědecko-výzkumných a akademických pracovníků v České republice
FICHTNEROVÁ, Eva
Zahraniční odborníci ve vysokoškolských a výzkumných institucích garantují mezinárodní vědeckou spolupráci a kvalitu vzdělávacích programů. Existují překážky, které mají negativní vliv na jejich kvalitu života, brání jim v zapojení do pracovního procesu v novém sociálním prostředí a v odvádění odborného a vědeckého výkonu, což ovlivňuje nejen jejich životní pohodu a zdraví, ale i konkurenceschopnost zaměstnavatele. Oblast služeb pro cizince na akademické půdě není v České republice systematicky zkoumána, a proto není dostatečný teoretický základ, informace či postupy doporučené k procesu jejich integrace. Chybí nastavení systému služeb a pravidel zahrnujících interkulturní a etické přístupy pro adaptaci v novém prostředí. Cílem této disertační práce bylo zjistit vybrané aspekty integrace zahraničních vědecko-výzkumných a akademických pracovníků ve vědecko-výzkumných a vysokoškolských institucích v České republice. Byl zvolen kvantitativní výzkum, výzkumným nástrojem byl dotazník, osloveny byly všechny veřejné vysoké školy v České republice a Akademie věd České republiky. Byla získána zpětná vazba od 221 respondentů. Data byla analyzována v programu SASD 1.4.10. a SPSS, verzi 24 a doplněna kvalitativním výzkumem ? kódováním odpovědí na otevřené otázky v programu Atlas.ti. Analýzy prokázaly statistické souvislosti mezi proměnnými, odkryly problematické oblasti a nedostatky v pracovní, sociální a kulturní integraci zahraničních odborníků. Jako největší překážky respondenti označovali složitou administrativu, český jazyk jako jediný jazyk úředního jednání, problémy se zajištěním základních životních potřeb (ubytování, školská zařízení, zdravotní péče), ale poukázali i na sociokulturní odlišnosti. Identifikovali nedostatky v poskytovaných službách, které se v současné době různí svou kvalitou a jsou odlišné na každé instituci. Jedná se o první a velmi unikátní zpětnou vazbu s příklady, která by měla vést k dalšímu výzkumu v této oblasti a inkorporaci praxe založené na důkazech v rámci integračních strategií. Výsledkem disertační práce jsou nejen zjištěné vybrané aspekty integrace, ale také doporučení pro implementaci komplexních integračních služeb pro zahraniční odborníky znevýhodněné cizím prostředím, které pomohou v odbourávání překážek a podpoří tvorbu opatření a pravidel pro řešení dilemat vznikajících z rozličnosti kultur, společenských hodnot a náboženství. Praktickým dopadem doporučeného konceptu by měli být spokojení zahraniční zaměstnanci s dobrým psychickým i fyzickým zdravím a předpokladem bezproblémové integrace do naší společnosti. Vysoká úroveň kvality života ve vědeckém i akademickém prostředí tak bude moci garantovat zvyšování excelence ČR na poli vzdělávání, vědy a výzkumu. Zjištěné skutečnosti by měly být impulsem pro další interkulturní vzdělávání a prohlubování internacionalizačních snah na domácí půdě.
Aspekty ovlivňující nezaměstnanost a uplatnění absolventů VŠ ve Zlínském kraji
Staníková, Barbora
Cílem diplomové práce, která se zaměřuje na aspekty ovlivňující nezaměstnanost a uplatnění absolventů vysokých škol ve Zlínském kraji, je zhodnotit, jakou mají absolventi vysokých škol schopnost uplatnit se na trhu práce. Důležitým bodem ke splnění tohoto cíle se stala analýza dat plynoucích z odpovědí náhodného vzorku absolventů vysokých škol, kteří pracují nebo hledají zaměstnání ve Zlínském kraji. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První část je teoretická, zabývající se problematikou trhu práce a nezaměstnaností, na kterou navazuje část praktická. Praktická část je založena na rozboru výsledků z dotazníkového šetření a následně stanovuje doporučení pro studenty/absolventy a vysoké školy.
Analýza významu studentů vysokých škol pro rozvoj města Brna
Štěbra, Václav
Tato diplomová práce se zabývá městem Brnem ve spojitosti s vysokou koncentrací studentů místních vysokých škol v poměru k počtu obyvatel města a návrhy možných řešení pro podporu rozvoje města. Úvodu práce je stručný popis a charakteristika hlavních cílů práce a způsobu jejich naplnění. Následuje vysvětlení klíčových pojmů, které s problematikou univerzitních měst a studentskou komunitou souvisí, na základě odborné literatury českých i zahraničních autorů. Součástí práce je i shrnutí historického vývoje terciálního vzdělávání v Brně. Hlavní částí je samotný výzkum, který je zaměřen kromě dopravy a různých forem bydlení studentů v Brně i na finanční náročnost studia, služby, které studenti ve městě využívají a množství peněz, které studenti ve městě utrácí, jež se studiem na vysoké škole přímo nesouvisí.
Multi-source financing of universities
Šmelková, Jana ; Marková, Hana (oponent)
ŠMELKOVÁ, Jana : Viaczdrojové financovanie vysokých škôl. Dizertačná práca. Univerzita Komenského v Bratislave, Právnická fakulta, Katedra obchodného práva a hospodárskeho práva. Školiteľ: doc. JUDr. Katarína Válková, CSc. Bratislava 2017. 127s. Dizertačná práca je zameraná na právnu analýzu súčasného modelu financovania vysokého školstva s dôrazom na verejné vysoké školy, ktorým je venovaná podstatná časť práce. V prvej kapitole je priblížené právne postavenie jednotlivých druhov vysokých škôl ako samostatných subjektov práva. Druhá kapitola, venovaná právnej úprave výnosov verejných vysokých škôl, je nasledovaná charakteristikou prostriedku na poskytovania štátnych dotácií s grafickým vyjadrením rozdelenia dotácie na konkrétne časti. Následne je v práci časť venovaná aj právnej úprave financovania verejných vysokých škôl v Českej republike. Piata kapitola práce je venovaná prehľadu subjektov vykonávajúcich kontrolu s pridelenými prostriedkami zo štátneho rozpočtu. Šiesta kapitola približuje možnosti financovania ďalších druhov vysokých škôl. Siedma časť našej dizertačnej práce je venovaná špecifickej problematike - možnosti podnikania verejných vysokých škôl v zmysle právnej úpravy i vnútorných predpisov vysokých škôl. Praktická časť práce a jej výsledky sú priebežne zapracované do jednotlivých...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.