Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Anthropological series: cognitive and semiotic models of culture
Durňak, Milan ; Skupnik, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šavelková, Lívia (oponent)
ANTROPOLOGICKÝ SERIÁL - Kognitívne a semiotické modely kultury Abstrakt: Autor rozvíja metodologický rámec vizuálnej antropológie zhromaždením disciplinárnych poznatkov a ich samotnou verifikáciou v terénnej praxi. Táto konektivita predstavuje základný element posunu, od informatívnej a interpretatívnej verzie etnografického /antropologického/ filmu k jeho funkčnej manipulatívnosti, sociálnej a kultúrnej analýze. Predmetom práce je interdisciplinárna metodológia a možnosti využitia kognitívnych a sémiotickych analytických schém v procese vzniku a tvorby antropologického seriálu. Celý projekt terénneho výskumu a film tumenge (I.; II.; III.) sa sústreďuje a tématicky pojednáva o interetnických vzťahoch v obci Palota na severovýchodnom Slovensku s bližším prihliadnutím na lokálnú rómsku osadu a jej obyvateľov.
Kulturologický pohled na vývoj vizuálních a audiovizuálních reprezentací domorodých kultur
Porybná, Tereza ; Matějů, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato disertace usiluje především o přehledné zasazení tématu audiovizuálních reprezentací původních národů do kontextu kulturologie. Právě kulturologický přístup je se svým mezioborovým přesahem vhodný k pochopení komplexního významu audiovizuálních kulturních reprezentací, které jsou jak kulturními artefakty, tak kulturními interpretacemi a mají dopad stejně tak umělecký, jako vědecký a politický. První část práce popisuje způsob audiovizuálních reprezentací domorodých kultur především v etnografických fotografiích a filmech, které vznikaly v severoamerickém a evropském kontextu. Zobrazování "exotických druhých" se zintenzivnilo s prvními novověkými zámořskými objevy, nejprve prostřednictvím exhibic živých domorodců, ilustrací a figurín, později formou fotografií, filmů a videí. Tyto reprezentace byly do značné míry ovlivněny sociokulturními podmínkami, v nichž vznikaly. Ještě na přelomu 19. a 20. století převládalo přesvědčení o schopnosti fotografie a filmu podat objektivní záznam reality. Tyto technologie byly proto využívány jako nástroj záznamu a klasifikace fyzických a kulturních odlišností. Rozšířené přijetí doktríny kulturního relativismu však evolucionistická schémata zpochybnilo, což se odrazilo i v mnohem bohatším spektru zobrazování "druhého". Zásadní přelom nastal v 60. letech 20....
Utopické prvky Christianie: Hledání ideální společnosti
Medová, Lenka ; Zandlová, Markéta (vedoucí práce) ; Heřmanský, Martin (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zakládá na sedmiměsíčním terénním výzkumu v dánské komuně Christianii. Ta v sobě nese odkaz utopických idejí kontrakultury 60. let, na jejichž základě vznikla. Práce zkoumá, jaké prvky utopie se zde vyskytují, a táže se po charakteru těchto utopických vizí. Dále se zaměřuje na to, jak sen, který zde místní chtěli uskutečnit, je stále přítomen v jejich myslích a jak vnímají jeho realizaci. Mediátorem k ideovému pozadí komunity mi byl street art, který se zde vyskytuje. Jeho symbolismus mi umožnil přiblížit se k hodnotám, idejím a životní filosofii lidí, kteří zde již téměř čtyřicet let žijí. Využila jsem tedy principů vizuální antropologie k tomu, abych odhalila významy skrývající se za obrazovými manifestacemi ve veřejném prostoru. V rámci svého výzkumu jsem se zaměřila pouze na lidi žijící v Christianii od 70. let, což znamená na ty, kteří se podíleli na utváření této komunity a byli součástí revoltující atmosféry 60. let. Mezi metody, které jsem použila, patří nezúčastněné pozorování, neformální, polostrukturované a fotografické rozhovory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.