Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza hlavních rysů pražské mluvené češtiny
Synková, Kateřina ; Chromý, Jan (vedoucí práce) ; Adam, Robert (oponent)
Cílem této práce je předložení analýzy hlavních rysů pražské mluvené češtiny. Jako východisko posloužila prozatím publikovaná literatura o běžné mluvě a mluvě v Praze. Na základě této literatury byly založeny hypotézy, které jsme ověřili pomocí nahrávek pražských rodilých mluvčích. Získaná data se zpracovávala pomocí metod kvantitativní sociolingvistiky. Zkoumalo se užití variant bych, bychom vs. bysem, bysme, třetí osoby množného čísla vzorů prosí, trpí, sází, dělá, diftongizace -ý v -ej, instrumentální zakončení množného čísla substantiv a adjektiv -ami, -ama, -y, -emi/-ema, -ími/-íma, -mi/-ma, užití zakončení -m vs. -me u slovesných tvarů první osoby množného čísla oznamovacího způsobu a úžení é v í. Výsledky ukazují, že převažují nespisovné varianty s občasným vlivem pohlaví a věku. Klíčová slova: běžná mluva v Praze, variační sociolingvistika, variace, proměnná
Žákovské obtíže při řešení úloh vyžadujících substituci
Schánělec, Jan ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Název: Žákovské obtíže při řešení úloh vyžadujících substituci Abstrakt: Práce se zabývá obtížemi a chybami žáků v úlohách vyžadující substituci u žáků osmého a devátého ročníku základního vzdělávání. Teoretická část vymezuje potřebné pojmy a zabývá se vybranými výsledky mezinárodních srovnávacích výzkumů a zahraniční studií týkající se substituce. Hlavním cílem práce je identifikovat obtíže a chyby žáků, kterých se dopouštějí v úlohách vyžadující substituci, a pokusit se najít jejich příčinu. K dosažení tohoto cíle je v praktické části nejdříve vypracována analýza třech řad učebnic, které používají žáci účastnící se výzkumu. Následuje popis realizace a analýzy patnácti klinických rozhovorů nad úlohami vyžadujícími substituci s žáky devátého ročníku základní školy a třetího ročníku osmiletého gymnázia. V závěrečném shrnutí poznatků jsou uvedeny nejčastější chyby a dány do souvislosti s výskytem úloh na substituci v učebnicích. Došel jsem k tomu, že žáci nemají problémy se samotnou substitucí při dosazování přirozených čísel za proměnnou v první mocnině. To však nelze říci o dosazování za proměnnou v druhé mocnině. Žáci mají problémy především při dosazování záporné hodnoty, a to zejména při dosazování záporné hodnoty za proměnnou se záporným koeficientem. Problémy přibývají, pokud je proměnná navíc v druhé...
Přechod mezi slovním a algebraickým vyjádřením. Žákovské strategie a obtíže
Novotná, Anežka ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Roubíček, Filip (oponent)
Cílem této diplomové práce je získat vhled do problémů, které mají žáci při přechodu mezi slovním a algebraickým vyjádřením, prostřednictvím analýzy jejich řešitelských procesů. Práce je rozdělena na teoretickou a experimentální část. Teoretická část práce obsahuje tři celky. První je věnován analýze tří vybraných řad českých učebnic pro základní školy z hlediska výuky pojmu proměnná a algebraických výrazů. Další celek se zabývá mezinárodním srovnávacím výzkumem TIMSS a úspěšností českých žáků 8. ročníků v oblasti Algebra. V třetím celku jsou popsány výsledky zahraničních výzkumů týkajících se problematiky přechodu mezi slovním a algebraickým vyjádřením. Jádrem práce je experimentální část, jejímž cílem bylo popsat obtíže, s nimiž se žáci v dané oblasti potýkají, a identifikovat jejich pravděpodobné zdroje. Podkladem pro vlastní výzkum byla sada 9 úloh vycházejících z uvolněných úloh výzkumů TIMSS. Cílovou skupinou byli žáci 9. ročníku základní školy, s nimiž bylo provedeno šetření metodou rozhovoru nad řešením úloh. Nejprve byla provedena pilotní studie na vzorku 3 žáků, během které byla prověřena sada testovacích úloh. Hlavní studie se zúčastnilo 8 žáků. Rozhovory byly nahrávány a posléze kvalitativně zpracovány po jednotlivých úlohách. Analýza každé úlohy končí shrnutím jevů, které se v jejím...
SW model křižovatky řízený programovatelným automatem
Simon, Jakub ; Bílek, Michal (oponent) ; Zezulka, František (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit softwarový model pro různé typy dopravních křižovatek řízených pomocí programovatelného automatu. Řídicí systém je vytvářen na PLC SIMATIC S7-300 od firmy SIEMENS. Programy systému jsou psány v různých programovacích jazycích, jmenovitě GRAPH, STL, LAD. K řízení je také vytvořena vizualizace pomocí SCADA systému InTouch od společnosti Wonderware. Vizualizace komunikuje s programovatelným automatem pomocí DAServeru. Na vizualizaci jsou jak vstupní, tak i výstupní prvky. Neslouží tedy pouze ke sledování chodu řídicího systému, ale i k jednoduchému ovládání uživatelem, který na systém pomocí vizualizace dohlíží. Je možné ho spouštět a zastavovat, přepínat mezi režimy řízení křižovatky a také aktivovat tlačítko pro chodce čekajícího na zelenou.
Zařízení pro dálkové ovládání terčů
Tkáč, Stanislav ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Jakubová, Ivana (vedoucí práce)
Úkolem této práce je vymyslet a zhotovit funkční zařízení, které má za úkol sepnout vždy jen jeden z několika (38 až 55) elektromagnetických ventilů. Ventil, který má být sepnut se volí buď z tlačítkové klávesnice, nebo z PC přes rozhraní RS 232. Zařízení musí být zhotoveno pomocí jednoho, nebo více procesorů PIC.
Regulovatelný snižující měnič v rozsahu 20 až 100 V
Pazourek, Petr ; Šmirg, Ondřej (oponent) ; Hanák, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací regulovatelného spínaného zdroje pro laboratorní účely. V úvodní kapitole se čtenář seznámí se základní funkcí spínaných zdrojů, popsány jsou blokující, propustné a dvojčinné měniče. Dále jsou uvedeny některé integrované obvody pro řízení výkonových měničů. Druhá kapitola podrobně rozebírá návrh spínaného zdroje včetně výpočtu použitých součástek a výpočtu akumulační tlumivky. Následně jsou popsány některé postřehy ze stavby tohoto zdroje včetně grafů výstupních charakteristik. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky práce včetně návrhů na zlepšení.
Derivace v aplikačních úlohách - sbírka řešených příkladů.
SEKAL, Tomáš
Tématem této diplomové práce je vytvoření sbírky řešených příkladů na téma derivace v aplikačních úlohách. Zaměřuje se tedy především na úlohy z každodenních situací, fyzikálních problémů a úloh z technických oborů. Příklady jsou řazeny od nejjednodušších ke složitějším. U každého příkladu je uveden postup řešení ilustrovaný náčrty daných situací vytvořených v programu Google SketchUp, grafy funkcí v programu GeoGebra, popř. 3D grafy jednotlivých funkcí vytvořených pomocí matematického programu Maple. V samotném úvodu je poskytnuta teoretická základna a "první pomoc" v podobě návodu na řešení tohoto druhu příkladů.
Statistické metody v R
Jiráň, Robin ; Löster, Tomáš (vedoucí práce) ; Bílková, Diana (oponent)
Tato práce se zabývá nejdůležitějšími statistickými metodami, způsoby výpočtů a syntaxí v prostředí statistického programu R. Obsahem úvodních částí bakalářské práce je vytvoření stručného teoretického základu k hlavním kapitolám praktické části. Dále je vysvětleno samotné využití programu R k výpočtům statistických úloh. Představeny jsou jednotlivé součásti zápisu funkcí v programu R a popis důležitých argumentů, předvedení náhledů výstupů, a to jak textových tak grafických.
DSS pro úspory energií potenciálních klientů
Škrobánková, Jana ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Kašparová, Dana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na modelově orientovaný systém pro podporu rozhodování. Hlavním přínosem práce je tvorba tohoto systému simulující finanční úsporu energií, která by nastala při zakoupení plastových oken a/nebo tepelného čerpadla. Základem simulátoru je funkční model složený z jednotlivých proměnných a vazeb mezi nimi, při jehož tvorbě byla dodržena příslušná notace. V práci je zobrazena a popsána nejen samotná struktura modelu, ale zároveň i jeho logika, na základě které se po zadání potřebných počátečních hodnot vypočítává odpovídající energetická úspora. Diplomová práce obsahuje kromě modelu i popis a grafické znázornění vytvořeného uživatelského rozhraní, které uživateli poskytuje snadné zadávání parametrů a přehledné zobrazení výsledků. V úvodu jsou představeny základní teoretické pojmy a přístupy týkající se systémové dynamiky společně s jejími principy. Následující část je věnována popisu společnosti, pro kterou byl systém pro podporu rozhodování vytvořen. Závěrečná část obsahuje již zmíněný model, jeho strukturu i popis a vytvořené uživatelské prostředí.
Využití členění nákladů na variabilní a fixní při řízení zisku
Popelka, Martin ; Wagner, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šimeček, Ladislav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá členěním nákladů na variabilní a fixní a využití tohoto členění při řízení zisku. První část práce je teoretická a charakterizuje náklady variabilní a fixní a zdůvodňuje, proč je toto členění tak důležité. Teoretická část se zabývá též využitím tohoto členění při stanovení bodu zvratu a možnými problémy s jeho určováním v praxi. Poslední oddíl teoretické části se věnuje struktuře nákladů ve výsledovce. Praktická část se zabývá tříděním nákladů na variabilní a fixní a jeho využití v konkrétním podniku, kterým je podnik zabývající se sklářskou výrobu. Nejprve je představen výrobní proces, poté struktura manažerské výsledovky a následně stanovení bodu zvratu v daném podniku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.