Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv rozdílných plášťů jízdního kola na energetický výdej organismu
Hejrová, Karolína ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Název: Vliv rozdílných plášťů jízdního kola na energetický výdej organismu. Cíle: Cílem této závěrečné práce je stanovení rozdílu v energetickém výdeji (EV) organismu při použití různých typů plášťů jízdního kola. Metody: Soubor probandů tvořilo 5 mužů ve věku 26,4 ± 2,2 let. Jednalo se o experiment. Míra EV byla stanovena na základě velikosti spotřeby kyslíku (VO2) a množství vydechovaného oxidu uhličitého (VCO2), tedy nepřímou kalorimetrií. K analýze dýchacích plynů byl použit přístroj MetaMax 3B. Testovány byly 3 typy plášťů. Jízdy byly realizovány laboratorně na cyklistických válcích. Probandi absolvovali jednu jízdu (kadencí 80 ot/min) na každém z typů plášťů. Jízda trvala v průměru 4:55 ± 1:50 min. Zpracovány byly hodnoty ze 4 minut zátěže v setrvalém stavu (steady state) VO2. Výsledky: Shledali jsme významný rozdíl v EV mezi jízdou se silničními plášti a jízdou s plášti pro Fat Bike, dále také mezi jízdou s trekingovými plášti a jízdou s plášti pro Fat Bike. Rozdíl mezi jízdou se silničními a trekingovými plášti byl, vzhledem ke standardní chybě měření, nevýznamný. Závěr: EV dosáhl při použití plášťů s největší styčnou plochou významného navýšení oproti jízdě s plášti disponujícími nejmenší styčnou plochou. Hypotéza byla potvrzena. Klíčová slova: MTB, valivý odpor, Fat Bike, spotřeba...
Konstrukce zařízení pro měření valivého odporu pneumatiky
Piskoř, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření konstrukčního návrhu měřicího zařízení pro experimentální identifikaci valivého odporu pneumatik. První část je věnována popisu valivého odporu. Popisuje jeho vznik, faktory, které ho ovlivňují, a také metody identifikace valivého odporu. Druhá část této diplomové práce se zabývá samotným konstrukčním řešením zařízení pro identifikaci valivého odporu. Tato část obsahuje také analýzu napjatosti a posouzení bezpečnosti vůči meznímu stavu únavy. Dále se tato práce věnuje výběru vhodné měřící techniky včetně analýzy nejvýznamnějších chyb měření. Poslední kapitola se věnuje finančnímu odhadu nákladů spojených s výrobou a sestavením navrženého měřicího zařízení.
Motorová jednotka lesního těžebního stroje
Petr, Tomáš ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Na začátku bakalářské práce je popis harvestoru a jeho základních částí. Poté je vypracována rešerše čtyř šestikolových lesních těžebních strojů, které mají podobné parametry jako zadání bakalářské práce. Dále je popsána teorie s rovnicemi potřebnými k výpočtu valivých a setrvačných odporů. Na základě této teorie byl proveden výpočet výkonů pro jednotlivé jízdní režimy stroje. Poté byly vypočítány výkony pro pracovní zařízení harvestoru. Z jednotlivých hodnot byly určeny celkové výkony stroje, které byly přehledně uspořádány do tabulky a grafu. Na základě maximálního vypočítaného výkonu byly vybrány tři vhodné motory a z nich jeden nejlepší.
Motorová jednotka stavebního nakládacího stroje
Koksa, David ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá stavebními nakládacími stroji a jejich motorovou jednotkou. Pro uvedení do problematiky kolových nakladačů je provedena teoretická rešerše těchto strojů. Následně jsou vybrány tři konkrétní stroje podobné typové řady, které jsou dostupné na trhu. Vybrány jsou dle zadaných technických parametrů. Výpočtovou metodikou jsou spočítány jednotlivé výkonové požadavky stroje v různých režimech. Tyto výkonové požadavky jsou sečteny a výsledkem je celkový potřebný výkon. Dle vypočítané hodnoty celkového výkonu jsou v závěru práce navrženy konkrétní motory od různých výrobců, což bylo cílem práce.
Konstrukce experimentální stanice pro měření valivého odporu cyklistických pneumatik
Matela, Milan ; Medlík, Jan (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Tato bakaláská práce se zabývá konstrukním ešením mící stanice valivého odporu cyklistických pneumatik. V této práci je vysvtlen pojem valivý odpor a popisuje jeho definici. Práce analyzuje existující zpsoby mení valivého odporu, vybírá nejlepší z nich a na jeho základ popisuje návrh konstrukního ešení mící stanice.
Program pro optimalizaci převodových stupňů
Pokorný, Pavel ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Při jízdě autem působí na vozidlo kromě člověka, který je řídí, i několik dalších vlivů fyzikální podstaty. Tyto faktory výrazně ovlivňují celkové chování vozidla, jeho výkonnost, spotřebu atd. Je tedy účelné zabývat se při vývoji vozidel (ať již civilních či závodních) právě těmito neviditelnými nepřáteli a jejich vliv co nejvíce optimalizovat. Cílem této práce je popis vlivů které působí na jedoucí vozidlo. U většiny dílčích faktorů je uveden i praktický příklad. Na základě teorie o převodovkách je sestaven program pro vytvoření pilového diagramu dané převodovky a následnou optimalizaci jejich převodových stupňů. Na závěr je provedeno několik analýz reálných vozidel a jejich následné vyhodnocení. Výstupem práce je přehled faktorů ovlivňujících vozidlo za jízdy, výsledky námi provedených analýz a program sloužící k optimalizaci převdových stupňů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.