|
Publikum rozhlasových formátů All-News/Talk na základě sociologických výzkumů poslechovosti v USA a Velké Británii.
Hynčicová, Kateřina ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Maršík, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje zpracování analýzy publika rozhlasových formátů mluveného slova v USA a ve Velké Británii. Konkrétně byly zvoleny formáty All-News a News/Talk. Při analýze byly použity sociologické výzkumy zpracovávané předními agenturami ve zmíněných zemích, jako jsou Arbitron v USA a RAJAR ve Velké Británii. Práce má za cíl zjistit a popsat, jací lidé formáty mluveného slova v anglo-americkém prostředí poslouchají a zda se od sebe posluchači ve vybraných zemích liší. Zároveň jsou v práci popsány jednotlivé metody, které agentury k výzkumům publika používají, jednak obecně a jednak konkrétně pro zvolené agentury Arbitron a RAJAR. Nedílnou součástí práce je také zachycení jednotlivých rozhlasových formátů a jejich specifik. Závěrečná část práce je zaměřena na výskyt rozhlasových žánrů v ranních programech vybraných rozhlasových stanic mluveného slova. Za Velkou Británii byl zvolen pořad Breakfast stanice BBC Radio 5 live a za USA pořad Morning Edition stanice NPR. Cílem této části práce je na základě analýzy poslechu vybraných pořadů vytvořit přehled zpravodajských a publicistických žánrů, které se zde objevily.
|
|
Rozbor mediálního trhu v České republice v roce 2009 z hlediska konstrukce publika za účelem prodeje
Bražinová, Michaela ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Diplomová práce "Rozbor mediálního trhu v České republice v roce 2009 z hlediska konstrukce publika za účelem prodeje" si klade za cíl zjistit, jaké informace česká média používají při konstrukci svého publika za účelem prodeje nejčastěji, jaké jsou zdroje těchto informací a metody jejich získávání, a do jaké míry lze tyto informace, potažmo tedy celé konstrukty publika, považovat za věrohodné, ověřitelné a relevantní. Stanovených cílů bude dosaženo prostřednictvím obsahové analýzy veřejně dostupných informačních materiálů, které média o svém publiku předkládají. Samotné analýze bude předcházet teoretická část, kdy definujeme publikum z hlediska mediálních studií i z pohledu zadavatelů reklamy a konstrukci publika za účelem prodeje vyložíme aplikací teorie sociální konstrukce reality. Uvedeme přehled charakteristik, jejichž prostřednictvím lze publikum konstruovat, přehled výzkumů publika, které tyto charakteristiky v České republice měří a přehled institucí, které v České republice tyto výzkumy zaštiťují a realizují. V závěrečné části výsledky analýzy sumarizujeme, interpretujeme a aplikujeme na predikci dalšího vývoje konstrukce mediálního publika za účelem prodeje. Součástí práce je přílohová část, která obsahuje kompletní přehled médií, která byla do analýzy zahrnuta, a kompletní data, která byla...
|