Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza současných trendů ve výuce programování
Hrách, Lukáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je zmapování trendů v programování a jejich využití ve výuce. Tohoto cíle je dosaženo analýzou trendů vývoje programování jak v přítomnosti, tak s výhledem do blízké budoucnosti, následnými rozhovory s odborníky zodpovědnými za výuku programování na českých školách. Další částí práce je rozbor metodik výuky pro-gramování s bližším zaměřením na metodiku Architecture First, jejíž tvůrcem je vedoucí této práce pan inženýr Pecinovský. Na základě provedených průzkumů byla zjištěná data okomentována, popsány různé pro-blémy výuky programování a navrhnuta řešení, jak vést výuku studentů, jak implementovat trendy do výuky a tím zjednodušit pochopení látky ze strany studenta. Hlavním přínosem práce je tedy soubor doporučení pro výuku programování se zaměřením na úvodní kurzy.
Srovnání výukových programovacích jazyků s ohledem na stupeň kognitivního vývoje studentů středních škol a žáků druhého stupně základních škol
TUROŇ, Jan
Výuka programování bývá zařazována na SŠ a 2. st. ZŠ jako způsob realizace některých bodů RVP. V době vydání této práce jsou tyto zachyceny pouze vágně a přínos programování z pohledu RVP lze tak posoudit pouze volně. Práce rozebírá použitelnost programovacích jazyků používaných při výuce s ohledem na kognitivní schopnosti žáků a studentů a předkládá jejich srovnání, které může sloužit jako podklad pro tvorbu ŠVP.
Automatická tvorba testů pro předmět ISJ
Bambas, Tomáš ; Kouřil, Jan (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou testů do předmětu ISJ. Cílem práce je implementace aplikace pro automatickou inteligentní tvorbu testů týkajících se skriptovacích jazyků Ruby a Python a regulárních výrazů s podporou automatického vyhodnocování odpovědí.
Requirements of the companies on the graduate profile - programmer
Borza, Tomáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Rais, Aziz (oponent)
Táto práce se zaobírá požadavky podniků na absolventy se zaměřením na programováni a zároveň vědomostmi, které získají studiem na vysoké škole. Pro školy je táto práce důležitá z důvodu že popisuje trend, podle kterého profil absolventa zaostává za požadavky trhu práce. Díky kombinaci získaných vědomostí absolventa a požadavky podniků, přináší ucelený pohled na slabé stránky vysokoškolské výučby. Cílem této práce je popsat profil absolventa, požadavky podniků a to jak z historického, tak ze současného hlediska, poukázat na to v čem se daný profil liší od požadavků a navrhnout řešení problémů. Na naplnění tohoto cíle byly využité hlavně historické data z průzkumů, které vypracovali odborníci z Vysoké školy Ekonomické v Praze a vlastní dotazníková anketa, ve které se mohli k daným problémům vyjádřit odborníci z praxe. Na základě těchto průzkumů, bylo zjištěno, že profil získaný vzděláním se do značné míry liší od požadovaného profilu, dále byli popsané různé problémy výuky a navržené řešení.
Doplnění vývojového prostředí BlueJ o funkce využitelné v úvodních kurzech programování
Chadim, Marek ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Hlavním cílem této práce je navrhnout a následně vyvinout nástroj, který bude součástí vývojového prostředí BlueJ a který uživatelům umožní v interaktivním režimu zobrazit kopenogram zvolené metody. To by mělo přispět ke zlepšení podpory metodiky Architecture First, v prostředí BlueJ. Práce je zahájena teoreticky, kdy je nejprve popsána metodika Objects First, se kterou je zmíněné vývojové prostředí spjato. Na to navazuje část věnující se metodice Architecture First, odstraňující některé nedostatky metodiky Objects First, a k jejíž podpoře má tato práce přispět. Následuje analýza nástroje umožňujícího v interaktivním prostředí BlueJ generovat zdrojový kód. Na ni navazuje část popisující kopenogramy z teoretického hlediska. Poté se práce dostává ke svému hlavnímu cíli, kdy je nejprve navrhnut zmíněný nástroj, jehož realizace je popsána v další kapitole. Tento nástroj by měl sloužit pro účely výuky objektově orientovaného programování v prostředí BlueJ v souladu se zásadami metodiky Architecture First.
Navrhněte počítačovou hru pro vstupní kurzy programování
Sedláček, David ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl vytvořit výukový materiál pro vstupní kurz programování studijního poboru Aplikovaná informatika na Vysoké škole ekonomické v Praze, konkrétně pro kurz 4IT101. Práce analyzuje praktické přístupy k výuce programování, zejména objektově orientovaného programování, kde se studenti učí formou tvorby hry, s účelem navrhnout způsob výuky principů objektově orientovaného programování za pomoci jednoho projektu a s minimální nutností předchozí výuky samotného programovacího jazyka. Na základě této analýzy je navrhnut a vytvořen vlastní projekt hry, jako praktický výsledek práce.
Programovací jazyk Ruby a účelnost jeho zařazení do výuky
Porazil, Tomáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Práce představuje jazyk Ruby a zabývá se myšlenkou, zda by mělo smysl zařadit tento jazyk do výuky informatiky na Vysoké škole ekonomické v Praze (VŠE). Na začátku studia musejí všichni studenti informatiky povinně absolvovat dva předměty týkající se programování, kdy pro mnohé z nich je to vůbec jejich první seznámení s programováním. V současné době je jako primární programovací jazyk vyučována Java. Tato práce si klade za cíl představit čtenáři jazyk Ruby, jako alternativu k současné době vyučovanému jazyku Java nebo alespoň jako jazyk, kterým je možné na studium Javy navázat. V úvodu práce je čtenář seznámen s historií jazyka, s filosofií, která stála u jeho zrodu a se základními koncepty, na kterých je postaven. Dále jsou představeny základní konstrukty a syntaxe jazyka nutné pro pochopení závěrečné části práce, která pojednává o různých programovacích technikách, které lze v Ruby použít. Závěrečná kapitola vyzdvihuje vlastnosti Ruby, pro které by jej bylo vhodné zařadit mezi vyučované jazyky na VŠE. Jedná se zejména o jasnou a stručnou syntaxi, možnost využít různých programovacích paradigmat a tvorbu interních DSL. Praktickým výstupem z celé práce je webová aplikace, nabízející interaktivní podobu práce samotné. Celou práci je tak možné procházet na internetu a všechny uvedené příklady programového kódu ihned vyzkoušet v praxi. Aplikace nastiňuje možný směr, kterým se může ubírat výuka programovacích jazyků.
Alternativní výukové materiály pro vstupní kurzy programování
Závěrka, Jakub ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce vytváří alternativní výukové materiály pro vstupní kurzy pro-gramování ve studijním programu Informatika na Fakultě informatiky a statistiky Vyso-ké školy ekonomické v Praze. Konkrétně se zabývá kurzy 4IT101 Základy programování a 4IT115 Základy softwarového inženýrství, s důrazem kladeným na první z těchto před-mětů. Práce analyzuje způsob, jakým jsou studenti seznamování s konceptem chyb v programu a jejích vyhledáváním a opravováním. Vyhodnocuje pokrytí tohoto tématu v literatuře (zejména v publikacích uvedených v sylabu předmětu 4IT101) a porovnává situaci mezi studenty těchto kurzů. Hlavní část práce tvoří zpracování materiálů v podobě textu a krátkých instruktáž-ních videí na téma ladění programu. Studenti se pomocí této práce dozvědí, jak chyby v jejich programech vznikají, jak se projevují, jak se odhalují a jak se opravují. Vedlejším produktem této práce je také revize konfiguračních souborů pro program BlueJ. V těchto souborech došlo k úpravám zpráv, které program BlueJ vrací v případě chyby. Tyto zprávy byly přepsány a doplněny tak, aby byly pro začátečníky srozumitelné. Praktická část práce je zpřístupněná jako HTML soubor na Internetu.
Vývoj řízený testy
Kopecký, Martin ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mészáros, Jan (oponent)
Aplikační programy se dnes musí vyznačovat především vysokou spolehlivostí a co nejkratší reakcí na změny okolního prostředí. Vývoj řízený testy je technika, která si klade za úkol umožnit a zjednodušit vývoj takto orientovaných programů. Hlavním cílem práce je aplikace této techniky na konkrétním příkladě a tedy i vytvoření fragmentu programu v jazyku Java za použití zkoumané techniky. Pro splnění cíle bylo třeba vytvořit popis techniky TDD a upravit ji pro použití s výukovým vývojovým prostředím BlueJ. Posláním práce je přiblížit vývoj řízený testy studentům Vysoké školy ekonomické v Praze a zjednodušit jim tak jeho studium. Přínosy úzce souvisejí s cíli práce, jde především o modifikaci existujícího teoretického přístupu a jeho následné použití v praxi. Text se nejprve zabývá vývojem řízeným testy v obecné rovině, zkoumá předpoklady, postup při jeho aplikaci a z ní plynoucí přínosy. Poté aplikuje obecné poznatky v programovacím prostředí BlueJ a definuje upravený cyklus TDD, který těží z předností BlueJ. Upravený cyklus je v druhé části práce použit při vývoji části jednoduchého programu.
Automatické vyhodnocování studentských úloh
Oraný, Vladimír ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Necelých sedm set studentů nastupuje každým rokem na Vysokou školu ekonomickou v Praze (VŠE), aby se zde učili informatice. Každý z nich musí na úvod absolvovat dva navazující předměty týkající se programování -- Základy programování a Základy softwarového inženýrství. Oba kurzy žádají poměrně mnoho výstupů, ať již dílčího (domácí úkoly), nebo komplexnějšího rázu (semestrální práce), které musí vyučující řádně vyhodnocovat. Zejména hodnocení úvodních úkolů má pracný, ale rutinní charakter, což z nich dělá vynikající kandidáty na automatizaci. Cílem této práce je navrhnout nejvhodnější způsob, jak této automatizace dosáhnout. Jelikož problém s velkokapacitními kurzy trápí univerzity po celém světě, existuje již řada řešení, jak automatizovat vyhodnocování úkolů v programování. První dvě kapitoly této práce se shrnují snahu nalézt ty nejzajímavější z nich a představit je českému publiku. Protože nalezené systémy dosahují vysoké míry sofistikovanosti, nicméně nepodporují testy implementace využívané na VŠE, věnuje se zbytek práce místo tvorby vlastního systému tvorbě frameworku, který by umožnil tento nedostatek překonat. Zmiňovaný framework nazvaný Duckapter zjednodušuje práci s reflexí v jazyce Java a je volně dostupný jako knihovna na stránkách projekt http://code.google.com/p/duckapter. Pomocí něj mohou vyučující snáze zahrnovat testy implementace do (jednotkových) testů chování, které jsou běžnou součástí systémů pro vyhodnocování studentských úloh.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.