Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Chyby ve výslovnosti českých studentů při osvojování portugalského jazyka
Kopáčková, Barbora ; Hricsina, Jan (vedoucí práce) ; Jindrová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce "Chyby ve výslovnosti českých studentů při osvojování portugalského jazyka" je zaměřena na nalezení nejčastějších chyb ve výslovnosti portugalských hlásek u českých studentů. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části, která byla vypracována na základě prostudovaných odborných materiálů, jsme se zabývali fonetikou a fonologií, způsobem tvoření mluvené řeči, fonetickou transkripcí, zvukovou stránkou portugalského jazyka, představili jsme si systém portugalských hlásek, pravidla pro výslovnost jednotlivých hlásek a také vlivy mateřského jazyka na proces osvojování cizího jazyka. Teoretická část nám posloužila jako podklad pro část praktickou. V praktické části se věnujeme podrobné analýze pořízených zvukových nahrávek studentů prvního až pátého ročníku studijního oboru Portugalistika Filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Cílem analýzy bylo odhalit typické chyby portugalské výslovnosti českých studentů. Výsledky výslovnostních jevů jsme zaznamenali do tabulek dle každého jevu zvlášť. V závěru této práce se nachází zhodnocení analýzy a celkové shrnutí.
Výuka cizího jazyka v primární škole
Krejčíková, Marcela ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Práce pojednává o didaktice cizích jazyků v primární škole v českém, anglickém a německém prostředí, zahrnuje shrnutí současných základních poznatků didaktiky cizích jazyků obecně jak v českém, anglickém i německém prostředí. Následně je v práci prezentováno a analyzováno skutečné využívání didaktických metod výuky cizích jazyků v české primární škole v současnosti. Závěrem práce jsou vyvozena další doporučení pro případný vhodný budoucí rozvoj didaktiky cizích jazyků v české primární škole i na základě výzkumu v terénu.
Teaching grammar in specific forms of education (in-company courses - adult learners).
Pohořálková, Pavla ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou gramatiky v kontextu firemních kurzů cizího jazyka. Při výuce ve firemních kurzech je potřeba zohlednit nejen psychologické aspekty dospělého studenta, ale také sociologické charakteristiky typických účastníků kurzu, jejich pozici klienta a s ní spojené vysoké nároky na poskytovanou službu - jazykovou výuku. Role učitele je ve firemním kurzu výrazně méně autoritativní než v tradičních formách výuky a lektor je pro účastníky kurzu spíše partnerem nebo koučem. Na základě pedagogického výzkumu provedeného za pomoci elektronického dotazníku mezi 172 českými firemními studenty vyplývá, že hlavním cílem firemních studentů je dobře zvládnout komunikaci v reálných situacích v rámci svého pracovního i osobního života. Je již na lektorovi či autorovi učebnice, aby vybral, které gramatické struktury jsou pro úspěšné zvládnutí konkrétní situace klíčové. Proto je v kontextu firemních kurzů pro výuku gramatiky nejvhodnější metoda Engage, Study, Activate v kombinaci s eklektickou metodou.
Jazykové vzdělávání seniorů a jeho specifika
Mansfeldová, Kateřina ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Gubani, Přemysl (oponent)
Bakalářská práce Jazykové vzdělávání seniorů a jeho specifika se zabývá specifickými podmínkami pro cizojazyčnou výuku seniorů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce je definována gerontagogika, vědní disciplína zabývající se vzděláváním lidí v seniorském věku. Dále se teoretická část práce zabývá specifiky výuky seniorů, zejména cizojazyčné. Je zde popsáno, jaké by měly být podmínky pro výuku seniorů, co jejich vzdělávání ovlivňuje a jaké se mohou vyskytnout překážky při jejich vzdělávání. V závěru teoretické části jsou vypsány možnosti studia cizích jazyků pro seniory. V praktické části byla provedena analýza nabídek jazykových kurzů pro seniory v Praze (kromě kurzů nabízených Univerzitami třetího věku). Na základě této analýzy byl proveden průzkum mezi seniory navštěvující vybraný jazykový kurz. Průzkum probíhal pomocí dotazníkového šetření. Bylo zjišťováno, jestli jsou seniorům přizpůsobeny podmínky pro výuku, jaká je jejich motivace a důvod ke studiu. V neposlední řadě měli možnost napsat návrhy na vylepšení výuky.
Výuka španělštiny v předškolním a mladším školním věku.
MLÁDKOVÁ, Eva
Předkládaná práce s názvem ,,Výuka španělštiny v předškolním a mladším školním věku" je koncipovaná do dvou částí. První část je teoretická a popisuje vývojová specifika dětí předškolního a mladšího školního věku. Diplomová práce odpovídá na velmi častý dotaz, kdy je vhodné začít s výukou cizího jazyka a popisuje i výhody a nevýhody výuky cizích jazyků v raném věku. Dále se věnuje tomu, jak by měla probíhat výuka cizího jazyka v předškolních zařízeních a v prvních ročnících základní školy. Druhou částí diplomové práce je manuál pro výuku španělského jazyka v předškolním věku, který je vypracován podle experimentální metody pro výuku francouzského jazyka.
Aktivizační metody ve výuce anglického jazyka za pomoci psychomotorických cvičení u cílové skupiny.
KYSELOVÁ, Soňa
Práce se zabývá specifiky a významem výuky cizího jazyka v raném věku dětí za pomoci pohybových cvičení a aktivit, které podporují proces učení. Obsahem teoretické části je charakteristika vývojových předpokladů dětí pro výuku jazyka, některých důležitých principů výuky, kompetencí učitele ale i těch, které si v procesu výuky osvojují samotné děti v propojení s Rámcově vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Práce také obsahuje přehled nejčastějších metod používaných při výuce cizího jazyka v raném věku. Další část práce se věnuje oblasti psychomotoriky, významu pohybu v procesu učení v propojení s výchovou ke zdraví. Výzkumnou část tvoří sborník psychomotorických her a cvičení rozpracovaný do třech základních tematických oblastí výuky ? barvy, tělo, zvířata, které jsou určeny jako inspirace k výuce anglického jazyka pro děti předškolního věku a výsledky ověření tohoto výukového programu pomocí metody pozorování a analýzy videozáznamu u cílové skupiny.
Výuka cizího jazyka v mateřské škole
KLABANOVÁ, Lenka
Bakalářská práce "Výuka cizího jazyka v mateřské škole" se zabývá cizojazyčným vzděláváním v předškolním věku a jeho vlivem na cizojazyčné vzdělávání na 1. stupni základní školy. Teoretická část vymezuje základní pojmy vztahující se k předškolnímu dítěti, vývojovým specifikům předškolního dítěte, významu řeči a vývoji verbálních schopností, vzniku bilingvismu a jeho rizikům. Dále shrnuje názory odborníků na ranou výuku cizího jazyka, upozorňuje na úskalí, která se mohou při cizojazyčném vzdělávání v předškolním věku objevit a v neposlední řadě se zaměřuje na vhodné metody a formy výuky cizího jazyka v mateřské škole. V praktické části jsou interpretovány výsledky kvantitativního výzkumu. Bylo zvoleno dotazníkové šetření a respondenty byli pedagogové základních a mateřských škol. Cílem bylo zjistit, jak se výuka cizího jazyka v předškolním věku promítá do cizojazyčného vzdělávání na 1. stupni ZŠ a jestli pedagogové vnímají tuto aktivitu jako efektivní. Dále bylo zjišťováno, zda jsou v preprimárním cizojazyčném vzdělávání zajištěny takové podmínky, aby tato iniciativa mohla být efektivní.
Výuka cizího jazyka v první třídě
ŘEHOUŠKOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá výukou cizího jazyka v prvním ročníku na základní škole. Teoretická část hovoří o otázkách a polemice týkající se osvojování cizího jazyka v raném věku a zkoumá přednosti a úskalí výuky jazyka v raném věku. Srovnává názory odborníků na tuto problematiku a popisuje podmínky efektivní výuky dětí. Dále se práce soustředí na základní metodické postupy pro výuku cizího jazyka u takto malých dětí. Hovoří o adekvátních formách práce v raném věku a popisuje, jakým způsobem mohou či nemohou být rozvíjeny jazykové dovednosti. V praktické části mapuje a porovnává výuku anglického jazyka v prvních ročnících základních škol na základě pozorování vlastní výuky a pohovorů s učiteli.
Využití dramatických technik k rozvoji sociolingvistické kompetence/Developing Sociolinguistic Competence through Drama Techniques
BÁRTOVÁ, Miroslava
Hlavním cílem diplomové práce je snaha poukázat na možnosti využití dramatické výchovy v hodinách anglického jazyka se zaměřením na rozvoj sociolingvistické kompetence. Diplomová práce sestává ze dvou částí ? teoretické a praktické. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola pojednává o sociolingvistické kompetenci a jejím pojetí ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky a v RVP, druhá kapitola je věnována dramatické výchově a jejím metodám a technikám a třetí kapitola krátce pojednává o výuce cizího jazyka ve zmíněných kurikulárních dokumentech. Praktickou část práce tvoří příprava na tři vyučovací hodiny, které jsou zaměřeny především na rozvoj sociolingvistické kompetence žáků na 2. stupni ZŠ a rovněž obsahuje reflexi průběhu vyučování. Praktická část se opírá o poznatky z teorie a může být inspirací či návodem pro učitele, kteří mají zájem u svých žáků rozvíjet nejenom komunikativní, ale i sociální a personální kompetenci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.