Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 183 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volnočasové výtvarné aktivity a rozvoj kreativity
PAPÁNOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá rozvojem kreativity ve volnočasových výtvarných aktivitách a skládá se z části teoretické a praktické. První část je teoretická a je rozdělena do tří kapitol. V jednotlivých kapitolách se zabývám pojmy jako je volný čas, výtvarná výchova a tvořivost. První kapitola teoretické části je věnována volnému času, pedagogovi volného času, pedagogice volného času a její souvislosti s výtvarnou výchovou. Další kapitola popisuje výtvarnou výchovu a její koncepce, historii a vývoj, rovněž dílčí pojetí výtvarné výchovy. Dále se zabývá technikami, hodnocením, a tvořivostí ve výtvarné výchově. Poslední kapitola bakalářské práce se věnuje tvořivosti, strukturním prvkům tvořivosti, tvořivému procesu, biologicko-psychosociálnímu modelu tvůrčího procesu, výchově k tvořivosti, osobnosti tvořivého žáka a pedagoga, tvůrčí činnosti a tvorbě, a závěrem se zabývá kreativním programem. Praktická část obsahuje popis kreativizačního programu výtvarně výchovného charakteru pro děti mladšího školního věku. Popisuje tři realizované volnočasové výtvarné aktivity rozdělené do deseti částí. Námět, úkol, výchovně-vzdělávací cíle, motivace, technika, materiál, časová dotace, průběh činností, hodnocení, reflexe reflexe realizované činnosti. Hlavním cílem bakalářské práce je prokázat schopnost pracovat s teoretickými prameny a aplikovat je v praxi v rámci kreativizačního programu výtvarně výchovného charakteru.
Rozvíjení hudebnosti ve starším školním věku v rámci letního tábora
JURÁŠOVÁ, Lucie
Práce se zabývá rozvíjením hudebnosti ve starším školním věku. Teoretická část popisuje hudebnost, hudební schopnosti, nadání, hudební činnosti. Charakterizuje starší školní věk a přibližuje ho i vzhledem k hudebnímu vývoji. Dále se zabývá oblastí volného času a letním táborem. Druhá část řeší vhodné náměty pro náplň letního tábora. Aktivity, činnosti a hry byly vybírány s cílem podpořit rozvoj hudebnosti cílové skupiny.
Lidové tradice a zvyky a jejich využití v tvořivých činnostech dětí mladšího školního věku
HRACHOVCOVÁ, Jana
Bakalářská práce "Lidové tradice a zvyky a jejich využití v tvořivých činnostech dětí mladšího školního věku" se zabývá poznáváním tradic pomocí tvořivých činností dětí mladšího školního věku ve školní družině. Práce je rozdělena na dvě základní části, na část teoretickou a praktickou. Cílem práce je popsat zvolené tradice a přiblížit je dětem mladšího školního věku za pomoci tvořivých činností. V teoretické části práce je věnován prostor klasifikaci klíčových pojmů, jako je volný čas, mladší školní věk, tvořivost a tradice. Takto definovaná struktura je v další části práce rozšířena o informace ke zvoleným tradicím. Praktická část obsahuje vypracované pracovní listy, které jsou k dispozici dětem, a metodické pokyny k vytvořeným tvořivým činnostem pro děti mladšího školního věku. Metodika činností je vytvořena s ohledem na její využitelnost pedagogy volného času v družině. V rámci praktické části byla naplánovaná realizace zvolených aktivit s dětmi ve školní družině. Bohužel z technických důvodů byly aktivity realizovány mimo školní družinu ve volném čase malé skupiny dětí. V práci je čerpáno z literatury týkající se pedagogiky, psychologie, tvořivosti a tradic.
Volnočasová výtvarná výchova a rozvoj tvořivosti v předškolním období
VOLTROVÁ, Veronika
Bakalářská práce se věnuje problematice rozvoje dětské tvořivosti v předškolním věku v rámci volnočasové výtvarné výchovy. V teoretické části bakalářské práce je zmíněn pojem tvořivost a shrnutí proměnlivých rysů tvořivosti s ohledem na vývoj osobnosti dítěte. Další kapitoly teoretické části práce jsou zacílené přímo na volnočasovou výtvarnou výchovu, její postavení v zájmovém vzdělávání i na techniky využitelné pro rozvoj tvořivosti. V praktické části bakalářské práce jsou představeny didaktické listy zaměřené na podporu rozvoje dětské tvořivosti v předškolním období, realizované při volnočasových aktivitách s žáky mateřské školy. Jejich součástí je podrobný popis metodického vedení žáků. Listy jsou koncipovány pro předškolní žáky ve věkové kategorii 4-6 let, součástí je i fotodokumentace realizovaných výtvarných aktivit i reflexe z výukové jednotky.
Tvořivé pojetí výuky vzdělávacího celku Příprava pokrmů na 1. stupni ZŠ
ŠIMEČKOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá tématem "Tvořivé pojetí přípravy pokrmů na 1. stupni ZŠ". V teoretické části se zabývám třemi hlavními oblastmi. První oblast je věnována aktivizačním metodám na 1. stupni ZŠ. Druhá oblast popisuje tematický okruh Příprava pokrmů podle Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání. Třetí a závěrečná oblast se zabývá teorií tvořivosti v technické výchově na 1. stupni ZŠ. Praktická část obsahuje šest námětů, které se zaměřují na přípravu pokrmů, exkurze spojené s přípravou pokrmů a základy etikety. Vytvořené náměty jsou určeny pro žáky od první do čtvrté třídy základních škol. Obsahem praktické části jsou detailně popsané přípravy pokrmů, exkurze spojené s potravinářstvím a hodnotící pracovní listy.
Příprava volnočasového programu v reflexi jeho autorů
KAVLÍKOVÁ, Andrea
Práce vychází z písemných reflexí autorů volnočasového programu. Cílem práce je představit proces tvorby volnočasového programu z hlediska autentického zachycení reálné tvorby. Tato vlastní reflektovaná zkušenost je následně propojována a diskuto-vána v souvislostech s dopo?ručeními, která jsou uvedena v teorii. Teoretická část práce se zabývá teorií vzniku volnočaso?vého programu z pohledu marketingu, teorií autorské tvorby a tvo?řivosti a teorií reflexe jako výzkumné metody. Praktická část obsahuje popis případové studie vzniku volno?časového programu Poznávání města jinak. Dále obsahuje diskuzi a propojení reflexe reálné praxe s normativní teorií tvorby volnočasových programů z hlediska marketingu, teorií autorské tvorby a tvořivosti a s teorií metody reflexe.
Tvořivost žáků při navrhování vlastních experimentů ve výuce přírodopisu
MARTINCOVÁ, Kateřina
Cílem této diplomové práce byl návrh badatelské úlohy z přírodopisu, v níž by si žáci mohli rozvinout svou představivost a tvořivost a navrhnout vlastní pokus. Za tímto účelem byla navržena úloha ověřující potřebnost vody pro rostlinu a způsoby jejího vedení rostlinným tělem. Potřebná data byla získána pomocí didaktického testu, který byl zaměřen na jednotlivé kroky charakteristické pro badatelsky orientované úlohy. Dalším cílem bylo vytvoření kódovacího nástroje, s jehož pomocí byly zjišťovány odlišnosti v autorském řešení jednotlivých žáků. Proto byl sestaven jednoduchý kódovací nástroj pro identifikaci a posouzení úrovně tvořivosti. Výzkum proběhl na jedné základní škole v Českých Budějovicích. Do šetření byli zahrnuti žáci tří tříd sedmých ročníků a celkově se zapojilo 53 žáků. Z výsledků vyplynulo, že celková úspěšnost žáků v didaktickém testu byla 47,37 % a z pohledu samotné tvořivosti byla zjištěna průměrná hodnota 37,37 %. Z hlediska tvořivosti měli žáci v tomto výzkumu nejvyšší úspěšnost v originalitě navrhování pokusu bez znalosti pomůcek a také v elaboraci návrhu pokusu se znalostí pomůcek. Relativně dobrého výsledku dosáhli žáci také v elaboraci nákresu pokusu bez znalosti pomůcek. Naopak velmi nízká úspěšnost žáků byla zjištěna u schopnosti navržení dalšího řešení problému, a to jak z pohledu originality, tak i elaborace. Příčinou těchto výsledků mohla být náročnost vyplnění didaktického testu, ve kterém byl využit nasměrovaný typ bádání, se kterým někteří žáci nemuseli mít tolik zkušeností, což potvrdily i rozhovory s vyučujícími, kteří potvrdili, že prvky badatelské a tvořivé výuky do svých hodin zařazují spíše nepravidelně.
Motivace k lidovému umění prostřednictvím výtvarných technik v pedagogice volného času v rámci liturgického roku. (mladší školní věk)
MALENINSKÁ, Pavlína
V mé diplomové práci je poukázáno na důležitost motivace u dětí mladšího školního věku. Práce je zaměřena na různé výtvarné techniky a činnosti v předvánočním a vánočním období. V teoretické části se zabývám motivací, charakteristikou a problematikou lidového umění ve výtvarné činnosti. Je zde vysvětlen pojem adventu, prolínání hry a umění a rozdíl mezi nimi. Rozebírám pojem volného času a s ním spojené volnočasové aktivity zabývající se výtvarnou a rukodělnou činností. Dále vývojem dětské kresby, jejím hodnocením a rozvojem zájmu o tyto činnosti. V praktické části je uveden projekt, který se skládá ze čtyř základních bloků, představující adventní období. V každém bloku je uvedeno několik výtvarných činností, směřujících tématicky k liturgickému období Vánoc. U každé techniky je uvedena společná aktivita, která se snaží o rozvoj tvořivosti pomocí hry nebo jiné činnosti. Cílem je zapojit všechny děti do procesu socializace, vzájemné komunikace a poznání. V závěru práce jsou uvedeny poznatky z realizace výtvarných projektů ze školní družiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 183 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.