Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti grafiky a prezentace v systémech TeX a LaTeX
Buňka, Roman ; Sysel, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá způsobem začlenění externích grafických souborů do dokumentů LaTeXu a vytvářením grafiky interními prostředky TeXu. Popisuje základní vlastnosti nástavbového balíčku PSTricks a jeho rozšíření pro tvorbu 2D a 3D grafů, speciálních matematických funkcí a elektrických obvodů. Další oblastí, kterou se práce zabývá, je způsob vytváření PDF prezentací pomocí třídy Beamer. V rámci této práce byla navržena struktura zdrojového SVG souboru, který zobrazuje elektrické obvody nebo vývojové diagramy. Byla vytvořena příslušná konverzní šablona XSLT, která zajišťuje převod těchto schémat z formátu SVG do formátu PSTricks a~umožňuje tyto grafické soubory využít v systému LaTeX.
Víceuživatelská mapová aplikace pro mobilní zařízení
Utěkal, Jan ; Láník, Aleš (oponent) ; Mlích, Jozef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o návrhu a implementaci víceuživatelské mapové aplikace pro mobilní zařízení. Cílem práce je vytvoření koordinačního systému určeného primárně pro řízení mobilních jednotek Policie České republiky. Nejprve jsou popsány již existující řešení, které s aplikací sdílejí podobné zaměření. Následně jsou představeny různé komunikační, mapové a databázové technologie, z nichž jsou vybrány ty, které se pro účely práce hodí nejlépe. Další částí práce je popis návrhu systému a jeho implementace. Efektivitu aplikace v praxi ověřuje série testů, které se zabývají energetickou a datovou náročností aplikace. Práci uzavírá představení možných budoucích rozšíření programu a směry jeho dalšího vývoje.
Mobilní přístup k datům z automatizačních prvků (vývoj Front-End části aplikace)
Kubiš, Jan ; Kolář, Dušan (oponent) ; Květoňová, Šárka (vedoucí práce)
Obsah této technické zprávy popisuje návrh, implementaci a funkcionalitu webové aplikace, jež byla vyvinuta v rámci bakalářské práce a jejíž účelem je sběr, přenos a prezentace dat ze zařízení, která jsou tato data schopna poskytovat dle specifikací standardu OPC (OLE for Process Control - Object Linking and Embedding for Process Control). Aplikace využívá architektury klient-server. Back-end aplikace je implementován v jazyce C# a front-end, na který se tato práce zaměřuje, využívá kombinaci programovacích, skriptovacích a značkovacích jazyků C#, JavaScript, HTML a SVG. Aplikace je vyvíjena pro společnost ABB (ta je vlastníkem všech zdojových kódů) a očekává se její nasazení v komerční sféře. Podporovanou platformou je operační systém Microsoft Windows 10.
Modern Methods for Tree Graph Structures Rendering
Zajíc, Jiří ; Polok, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
This project deals with the graphic portrayal of large hierarchies and explores possibilities of tree graphs visualization. The aim is to implement a hyperbolic browser in web environment. The browser shall exploit the potential of non-euclidean geometry and project the tree onto hyperbolic plane. Great emphasis shall be placed on smooth user interface allowing seamless navigation and orientation.
Univerzální grafický editor - import/export
Kádek, Tibor ; Polášek, Petr (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá problematikou tvorby grafov v systéme UGE (Univerzálneho grafického editora) a možnosťami, ktoré ponúka pre programátorov zásuvných modulov. Cieľom práce bolo navrhnutie formátu UGML (UGE Graph Markup Language), implementácia zásuvného modulu pre import a export grafu systému UGE, implementácia exportu do vektorového formátu SVG a niekoľkých rastrových formátov. Práca rozširuje možnosti jednotlivých častí systému, hlavne aplikačného rozhrania a prácu s grafickou reprezentáciou grafu.
Jazyk pro procedurální generování
Dobiáš, Roman ; Káčerik, Martin (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá návrhom a implementáciou knižnice s jazykom pre procedurálne generovanie, vychádzajúcim z L-systémov. Zmyslom práce je vytvoriť prakticky použiteľnú a jednoducho integrovateľú knižnicu, ktorá sa bude dať využiť v celej rade aplikácií, obzvlášť v 3D vykresľovacích enginoch alebo editoroch. Práca sa zaoberá nutnou teóriou procedurálneho generovania a L-systémov, téoriou formálnych jazykov, a návrhom a implementáciou daného systému. Výsledkom práce sú ukážkové projekty využívajúce knižnicu a početné príklady dosiahnuté pomocou generovania.
On-line počítačové hry
Žamberský, Zdeněk ; Krček, Petr (oponent) ; Roupec, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá on-line počítačovými hrami, přesněji webovými hrami. První část je věnována popisu jednotlivých technologií, použitelných pro tvorbu webových her. Další 2 kapitoly jsou věnovány ukázkovým aplikacím, vytvořeným v rámci bakalářské práce.
Kvalitní vizualizace Petriho sítí pro publikační účely
Bednář, Drahoslav ; Kočí, Radek (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce řeší problém grafické vizualizace Petriho sítí v textových publikacích. Cílem práce je vytvoření nástroje, který usnadní generování obrázků Petriho sítí a zároveň zajistí estetičtější grafický výstup, než dokáží existující postupy a nástroje. Byl použit simplexový algoritmus pro automatické rozložení uzlů sítě. Program má grafické rozhraní i textový režim a dokáže spolupracovat se známými mástroji pro práci s Petriho sítěmi, které text také zmiňuje. Program je schopný načíst soubor ve formátu pnml a vyprodukovat použitelný obrázek ve formátech png, pdf a svg.
Podpora a využití moderních webových standardů
Švihel, Lukáš ; Petřík, Patrik (oponent) ; Šperka, Svatopluk (vedoucí práce)
V práci se věnuji problematice využití moderních webových technologií. Vývoji historie, srovnání s předchozí verzí. Popisuji všechny důležité aspekty prvků, jež HTML5 a CSS3 přináší a vysvětluji jejich přínos a účel. Moţnosti nových webových standardů demonstruje webová aplikace. Tato aplikace je webovým prohlížečem obrázků z databáze flickr.com s moţností editace, uložení, offline režimu a efekty zpříjemňující uživatelské rozhraní.
Grafické zobrazení relací mezi počítači v Internetu
Cimbálek, Přemysl ; Malý, Jan (oponent) ; Komosný, Dan (vedoucí práce)
Internetová televize IPTV (Internet Protocol Television) slouží k přenosu televizního vysílání po síti založené na protokolech rodiny TCP/IP. Její výhodou je, že vysílání nemusí být jednosměrné, jako je tomu u stávajícího televizního vysílání, ale může uživatelům poskytovat zpětnou vazbu ve formě interaktivity. Problémy zabraňující jejímu většímu rozmachu jsou dnes zejména technického rázu, zejména v nízké datové propustnosti přístupových sítí. Proto jsou navrhovány nové metody, jak vysílání internetové televize zefektivnit. Hlavním úkolem této práce je na základě pochopení principů hierarchické sumarizace a vysílání IPTV zobrazit stromovou strukturu vazeb mezi uzly sítě, které mají za úkol zpracovávat data ve zpětném kanále, tedy data od uživatelů. V první části práce je tedy vysvětlen princip vysílání IPTV a její rozdíl oproti klasickému televiznímu vysílání. Zaměřeno je na poskytované služby, výhody a nevýhody systému. Vysvětlen je také princip používané komprese datových toků standardy MPEG-2 a MPEG-4, jakožto i problematika přenosových sítí, zejména problém "poslední míle". IPTV využívá k přenosu dat SSM (Specific Source Multicast) multicastové vysílání, každý uživatel se připojuje do multicast skupiny která vždy vysílá jeden program. Zpětný kanál je většinou realizován unicast vysíláním. Z důvodů úspory množství přenášených dat je využito principu hierarchické sumarizace, která je v práci náležitě popsána. S tímto souvisí protokoly pro řízení síťových relací, jako je RTP, RTCP a TTP. Teoretická část zahrnuje také zmínku o celosvětové experimentální síti PlanetLab, která slouží pro testovaní síťových aplikací. Je zmíněna z toho důvodu, že navrhovaná struktura IPTV vysílání a aplikace s tím spojené jsou v této síti testovány. V praktické části jsou nejprve diskutovány možnosti metod vizualizace a uchovávání dat o jednotlivých uzlech pro časově zpětné výpisy. Z hlediska vysoké dostupnosti a adaptibility byly vybrány webové technologie,, například MySQL databáze pro uchovávání dat. Model stromu je na základě těchto dat zpracován algoritmem v jazyce Java. Samotná vizualizace stromu je řešena pomocí čístě webových technologií, zdrojový kód pro vizualizaci je dynamicky generován skripty v JSP (Java Server pages). Grafický výstup je realizován vektorovým formátem SVG (Scalable Vector Graphics), který je určen pro grafické vyjádření na internetu a v mobilních telefonech. Díky jeho schopnosti spolupráce s technologií Javascript, byla vytvořena interaktivní internetová aplikace, která zobrazuje stromovou strukturu uzlů. V práci jsou vysvětleny základy všech použitých technologií, zdůvodněn výběr použitých technologií a uvedeny příklady a zajimavé části řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.